سپیدار خبر
 
آهنگ جدید «ماهواره» با صدای حامد زمانی منتشر شد.

به گزارش لوکسترین ها" آهنگ جدید «ماهواره» با صدای حامد زمانی با شعری از امیرعلی سلیمانی و تنظیم امیر جمالفرد منتشر شد.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب: آهنگ جدید, «ماهواره» , صدای حامد زمانی,,دانلود,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
مداحی جدید و فوق العاده شنیدنی حاج میثم مطیعی با عنوان "در سنگر دانشگاه هم درس شهیدانیم" در ادامه آماده دریافت و پخش می باشد.

به گزارش خبرنگار لوکسترین ها، مداحی  در سنگر دانشگاه هم درس شهیدانیم | دانلود فایل

 

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب: مداحی جدید ,دکتر, میثم مطیعی,در سنگر ,دانشگاه,درس, شهیدانیم,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 اگر می خواهی نمازت عاشقانه باشد

کلیپ صوتی یک نماز عاشقانه

به گزارش لوکسترین ها کلیپ صوتی «یک نماز عاشقانه» در زمان کوتاه شش دقیقه توضیحاتی در مورد نماز ارائه می دهد که ممکن است برای بسیاری از جوانان و نوجوانان جالب بوده و پاسخ سئوالاتی که در مورد نماز در ذهن آنهاست را ارائه بدهد.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:صوت , گوش کن ,نماز بخوان,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
فایل صوتی مداحی به مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه (ع)، با نوای حاج محمود کریمی در ادامه آماده دریافت می باشد.

به گزارش خبرنگار لوکسترین ها؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: امام جواد مانند دیگر ائمه‌ی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده‌ی شایسته‌ی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن 25 سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند. همان‌طوری که ائمه‌ی دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه‌ی مهمی از جهاد همه جانبه‌ی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه‌ی دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند وقتی از مقابله‌ی رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ی ریاکاری و نفاق بزنند. بیانات در خطبه‌ی نماز جمعه 18/07/1359

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب: مداحی ویژه ,شهادت, امام جواد الائمه(ع,) لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 رهبر انقلاب خطاب به اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی:

 
با توجه به پایان یافتن دوره ای دیگر از مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و در آستانه آغاز دوره ای جدید اعضاء حقوقی و حقیقی این شورا همچون دوره ی گذشته با اضافه شدن معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی به اعضای حقوقی برای یک دوره ۳ ساله دیگر منصوب می گردند.
باید هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی را در داخل و خارج کشور دلگرم کنید/ موانع فعالیت جوانان مؤمن و انقلابی را کنار بزنیدبه گزارش لوکسترین ها،‌ از خامنه ای ای ار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی آغاز دوره‌ی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکمی بر مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ با «استفاده کامل و کارآمد و هم‌افزا از همه‌ی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها»، «مهار تهدیدها و آسیب‌ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه‌ی هوشمندانه با معارضه‌های مهاجمان و ستیزه‌گران» به‌عنوان تکالیف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.

ایشان همچنین ۶ اولویت کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله پیگیری تصمیمات و مصوبات قبلی و اجرای سریع آن‌ها، مواجهه‌ی فعال و مبتکرانه با جبهه‌بندی هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی و معارضان عنود آن، پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری و تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور به‌ویژه تحول در علوم انسانی را مشخص کردند و ۳ عضو حقوقی جدید را به مجموعه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فلسفه وجودی شورایعالی انقلاب فرهنگی، فهم و تبیین و تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و پایش پیشرفت های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت ها و شایستگی های عظیم ایران اسلامی و انقلابی است.

مدیریت راهبردی چالش های این حوزه با «استفاده کامل و کارآمد و هم افزا از همه فرصت ها و ظرفیت ها» و نیز «مهار تهدیدها و آسیب ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه ی هوشمندانه با معارضات مهاجمان و ستیزه گران» از جمله تکالیف اصلی این شورا است. عرصه های کلیدی و اساسی همچون تولید علم، سبک زندگی، آموزش و پژوهش، فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی، حوزه های مهمی هستند که ساماندهی آن در جمهوری اسلامی به شورایعالی انقلاب فرهنگی سپرده شده است.

التزام شورایعالی انقلاب فرهنگی به نام و عنوان خود، شرط موفقیتش در مأموریت های خطیری است که بر عهده ی آن گذاشته شده است.

با توجه به پایان یافتن دوره ای دیگر از مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و در آستانه آغاز دوره ای جدید اعضاء حقوقی و حقیقی این شورا همچون دوره ی گذشته با اضافه شدن معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی به اعضای حقوقی برای یک دوره ۳ ساله دیگر منصوب می گردند.

لازم می دانم از زحمات و تلاشهای بی وقفه و مثمرثمر رئیس و اعضاء محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر محترم و دبیرخانه شورا طی این دوره قدردانی و تشکر و نکات و موارد ذیل را به عنوان اولویت های کاری شورا در دوره جدید اعلام نمایم:

۱- با وجود تلاشهای خوب شورا در پیگیری اولویت های ابلاغی در سالهای گذشته، امروز اولویت اصلی شورا تحقق و اجرای سریع و کامل تصمیمات و مصوبات و پیگیری آنها تا حصول نتیجه کامل می باشد.
۲- با توجه به جبهه بندی جدی میان هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی و معارضان عنود با انگیزه ی آن، شورایعالی انقلاب فرهنگی باید با برخورد فعال و مبتکرانه با این جبهه بندی آشکار فرهنگی، دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی را در داخل و خارج کشور دلگرم و امیدوار و مطمئن و معارضان را نگران و ناامید کند.
۳- با توجه به رویش های معتنابه و جوشش های فراوان فعالیت های فرهنگی در سطوح مردمی، خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی، دستگاههای فرهنگی نظام و در رأس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقش حلقات مکمل و تسهیل گر و الهام بخش را در فعالیت های خودجوش و فراگیر مردمی عرصه فرهنگ برای خود قائل باشند و موانع را از سر راه آنها کنار بزنند.
۴- ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاستگذاری های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ی ظرفیت های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد. باز مهندسی ساختار فعالیت ها و مدیریت های فرهنگی با چنین رویکردی لازمه موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است. شورایعالی باید بتواند همه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری و منابع انسانی حوزه فرهنگ را متناسب با شرایط پیش گفته، بازآرایی و هم افزا کند.
۵- پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری کشور یکی از اساسی ترین اولویت های کشور است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن نقش جدی دارد. بحمدالله با تصویب و ابلاغ نقشه جامع علمی کشور، حوزه علم و فناوری نقشه راه خود را یافته، ستاد راهبری نقشه جامع علمی تشکیل شده؛ و حرکت در آن مسیر آغاز گردید و تاکنون آثار و دستاوردهای خوبی هم در پی داشته است، لازم است این مسیر با جدیت و اهتمام بیشتری بویژه از سوی مسئولان در قوای سه گانه و خصوصاً دولت محترم دنبال شود. شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای حتی اندکی کاهش یابد، بلکه باید روز به روز بر آن افزوده شود و شورا نیز نقش خود را در نظارت و پایش و راهبری آن بطور جدی و فعال ایفا نماید.
۶- مهندسی فرهنگی و موضوع تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور اعم از آموزش عالی و آموزش و پرورش و نیز تحول در علوم انسانی که در دوره های گذشته نیز مورد تأکید بوده است، هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده است، به تعویق افتادن این امور خسارت بزرگی متوجه انقلاب اسلامی خواهد کرد، لذا باید این امور جدی تر گرفته شده و با یک بازنگری و برنامه ریزی جدید طی مدت زمان معقول و ممکن به سرانجام خود برسد.
۷- تشکیل منظم و به موقع جلسات شورای عالی و حضور فعال و با مطالعه و سازنده اعضاء بویژه رؤسای محترم قوا در جلسات و مباحث شورا و صرف وقت و همت کافی توسط همه اعضاء بویژه اعضاء حقیقی مورد تأکید می باشد.

توفیقات همه ی حضرات را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه ای
۱۳۹۳/۷/۲۶
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:مشرق,رهبر,انقلاب ,حکم,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 درس ها و عبرت های حوادث فرگوسن؛


حوادث فرگوسن برای چندمین بار به ما آموخت که جمهوری ماسون ها و سرمایه داران که نئولیبرال ها و روشنفکران «عاقل و خِرَدگرا و معتدل» وطنی وقتی از آن حرف می زنند آن را «نظام کارآمد دموکراتیک» و «مبتنی بر عقلانیت» و «فلسفه حقوق دموکراتیک» و «توسعه یافته» می نامند، زمانی که در مقابل شورش گرسنگان و تحقیر شدگان و به حاشیه رانده شده ها قرار می گیرد، چقدر بی رحم و خشن و ظالم و سرکوبگر است.
گروه بین الملل لوکسترین ها - از مشرق«ما در جهنم زندگی می کنیم. پلیس برق شهر را قطع می کند تا رسانه ها تصاویر را مخابره نکنند. دست از اعتراض برنمی داریم. می گویند از ابزارهای کُشنده هم علیه ما استفاده خواهند کرد... فرگوسن به یک منطقه جنگی تبدیل شده است.» (خبرنگار سیاه پوست مقیم فرگوسن)

اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در «فرگوسن» و برخی مناطق مجاور آن در ایالات متحده آمریکا رخ داد، برای ما دارای نکات آموزنده ای است که خوب است به آنها توجه نماییم. آنچه که بیشتر در رسانه های تصویری و مطبوعات و رسانه های الکترونیکیِ مجازی در خصوص حوادث فرگوسن عنوان گردید، عمدتاً جنبه خبری داشت و احیاناً گزارش ها و بعضاً مواردی را از خشونت و وحشی گری پلیس و ابعاد مختلف فاجعه بیان می کرد.

بلبلب

آنچه در فرگوسن به مدت چند هفته رخ داد، اعتراض گسترده و انفجار خشم گروه ها و اقشاری از جامعه آمریکا بود که جرقه آن به مناسبت خشونت بی رحمانه پلیس در به قتل رساندن یک جوان سیاه پوست زده شد و به چند هفته اعتراض و فراتر از آن شورش مردمی در میان سیاهان و اقشار فرودست منطقه انجامید. مطابق معمولِ اینگونه حوادث در آمریکا، پلیسِ مستبد و جنایتکار سعی کردتا رفتار زشت خود را پنهان نماید و همین امر بر خشم عمومی افزود و مجموعه گسترده ای از اعتراضات تحت لوای نارضایی از رفتار نژادپرستانه پلیس و بخشی از جامعه آمریکا، شورش و اعتراض های گسترده ای را به دنبال داشت و متقابلاً پلیس و گارد ملی ایالات متحده نیز با سرکوب خشن وارد عمل شدند و برخی دولتمردان و رسانه ها نیز با مانورهای روانی-تبلیغاتی کوشیدند با کاستن از عمق خشمِ اعتراضی اوضاع را کنترل نمایند.

مجموعه آنچه در فرگوسن رخ داد نکات قابل تأملی دارد که درس آموز است:
1- یک نکته مهم که باید به آن توجه کرد این است که اعتراضاتی که در فرگوسن رخ داد، اگرچه در روزهای آغازین (به ویژه در نوع پوشش خبری که رسانه های استکباری ارائه می کردند) یک اعتراض علیه تبعیض نژادی و رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا (که در این کشور ریشه دار است) بود، اما آنچه اعتراضات فرگوسن را فراگیر و تا حدودی غیرقابل کنترل (برای پلیس و دولت ایالتی) نمود، این بود که جرقه خشم ناشی از رفتار زشت و تبعیض آمیز و خشن پلیس آمریکا، به سرعت انبار باروتِ اعتراضاتِ فرودستان شهری را شعله ور ساخت. گویی فعال شدنِ آتشِ خشم از تبعیض نژادپرستانه، گُسَلِ بی عدالتی اقتصادی - اجتماعی را فعال کرد و حرکتِ زلزله وار این شکاف بود که اینگونه رژیم آمریکا را نگران و متزلزل نمود و ناگزیر ساخت که ماسک بشردوستی و حقوق بشر و پرهیز از خشونت و تمامی ژست هایی از این دست را کنار گذاشته و با خشونت و وحشی گری و قتل و بازداشت و تمدید و تبدیل فرگوسن به منطقه جنگی اقدام به کنترل اوضاع و فرونشاندنِ بحران نماید.


بلبلب

2-
 چرا گسل بی عدالتی اقتصادی - اجتماعی و شکاف و فاصله طبقاتی در ایالات متحده آمریکا در وضعیتی تحریک پذیر قرار گرفته است که امواجِ اعتراضی علیه تبعیض نژادی، به ناگهان اینگونه آن را به حرکت در می آورد؟ قرار گرفتنِ شکاف های ناشی از بی عدالتی در موقعیت های تحریک پذیر و آماده فعالیت، گویای تعادل ناپایدار و بی ثباتی در سیستم و ساختارِ اقتصادی است. وقتی یک اتفاق نژادپرستانه (که علیرغم همه زشتی و ناپسندی اش به هر حال در جامعه آمریکا و نزد پلیسِ مخوف آن امری تقریباً عادی و پرتکرار است) اینگونه انبار خشمِ حاشیه نشین ها و تُهی دستانِ شهری را آتش می زند و به انفجار می کشاند، به روشنی می توان دریافت که نئولیبرال - سرمایه داری آمریکایی (که بیش از یک دهه است چاشنی رکود فراگیر را نیز همراه خود دارد) با تشدید فشار اقتصادی - اجتماعی و افزون بر ضریبِ بی عدالتی، فضای بی ثباتِ اقتصادی را در اعصاب و روانِ اکثریت تهی دستانِ شهری به خشم و بغض فروخورده ای بَدَل کرده است که در یک شرایط به لحاظ روانی مهیّا می شکند و محیط اجتماعی و سیاسیِ این کشور امپریالیستی را از طنین امواج حضور خود دچار بی ثباتی سیاسی - اجتماعی می کند و موجب دستپاچگی و خشونت بیش از پیش دولتمردانِ ادوکلن زده و مدعی احترام به «حقوق بشر» شیطان بزرگ می گردد.

بلبلب

3- در سال های پایانی دهه 1970 میلادی، زمانی که سیاستمداران و اقتصاددانان نئولیبرالیست در اروپا و آمریکا به قدرت رسیدند، سر و صدای زیادی به راه انداخته و وعده ها دادند. نئولیبرال ها مدعی بودند که با سیاست هایی چون: «مقررات زدایی» و «کاستن از خدمات و بیمه های اجتماعی و عمومی» و «کاهش هزینه های دولت» و «گسترش دامنه سرمایه و مالکیت خصوصی» و «بازی ها و مانورهای پولی و مالی» خواهند توانست، بحران رکودی – تورمی ای را که اقتصادهای سرمایه داری لیبرال-سوسیال دموکرات آمریکایی و اروپایی بدان گرفتار شده بودند، را علاج نمایند.

اکنون پس از سه دهه و اندی نه فقط اقتصادهای سرمایه داریِ متروپُلی به رونق وعده داده شده نئولیبرال ها نرسیده است، بلکه شوک های گاه و بی گاهِ ناشی از ترکیدن حباب های مالی و فشارهای مستمر ناشی از سیاست های ظالمانه نئولیبرال ها، اقتصادهای سرمایه داریِ کشورهایی چون: آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، سوئد، ایتالیا و کانادا را به شرایط متزلزلی رسانده است، که نسیم هر تکانِ اجتماعی آنها را دچار تزلزل و بی ثباتی می کند.

بلبلب

پیش از سیطره نئولیبرال ها، اقتصادهای کشورهای استکباری همچنان ظالمانه و استثماری بودند، اما این اقتصادها در دهه های 1950 تا 1970 در موقعیت هایی قرار داشتند که اقتصاددانان امروز غربی از آن با عنوانِ «عصر رونق» یاد می کنند. اما اکنون چه شده است که از حدود سال های 2004 و 2005 به بعد به طور پیوسته و مستمر شهر های مونیخ و پاریس و لندن و مادرید و استکهلم و نیویورک شاهد زنجیره ای از شورش ها و اعتراضاتِ اجتماعی-سیاسی اند که ریشه در فعال شدنِ گسلِ بی عدالتی اقتصادی-اجتماعی در این کشورها دارد.

زنجیره رویدادهای اعتراضیِ برآمده از شرایط ظالمانه اقتصادی-اجتماعی در کشورهای اصلیِ استکباری، به روشنی حکایت از آن دارد که بیش از سه دهه سیاست های نئولیبرالی، کِشتی به گِل نشسته اقتصادهای سرمایه داری سکولار را بیش از پیش زمینگیر کرده و این کشورها را موقعیتی قرار داده است که کمترین حرکت نامتعارف و فشار بیش از اندازه اجتماعی-روانی-فرهنگی می تواند موجب فعال شدنِ گسلِ بنیادین بیعدالتی اقتصادی-اجتماعی گردیده و زمینه را برای دورخیز انفجار عمومی مهیا نماید. 

بلبلب

آنچه تا امروز رژیم های نئولیبرالیستِ آمریکا و انگلستان و آلمان و سوئد را از قرار گرفتن در آستانه موقعیت های انقلابی در کشورهای شان در امان نگه داشته است، تداوم نسبیِ رفاهِ لایه هایی از طبقه متوسط و بخشی از گروه های کارگری و خرده مالکی است که هنوز دارند از مازادِ انباشتِ ناشی از غارت و استثمارِ «جهان جنوب» تغذیه می کنند. حال آنکه تداوم ناکارآمدیِ سیاست های نئولیبرالی در مدت زمانی شاید کمتر از دو دهه، این اقشار و گروه ها را نیز زیر آوارِ فشار ظالمانه خود به نقطه آمادگی برای انفجار خواهد رساند و آن زمان است که دیگر تراکم پرفشار سرکوب و خشونت و فاصله انداختن میان لایه ها و گروه های اجتماعی نیز نخواهد توانست مانع بروز انفجار فراگیر انقلابی گردد.

4- آنچه در اقتصادهای کشورهای بلوک مرکزی سرمایه داری می گذرد و ناکارآمدی و بحران زاییِ سیاست های برآمده از مدل اقتصاد نئولیبرالی و نسخه های پیشنهادیِ نئوکلاسیک ها و «فون میزس»ها و «فون هایک»ها و «فریدمن»ها و امثال آنها (و انبوهِ بحران های اجتماعی را در یک دهه اخیر در مونیخ و پاریس و لندن و نیویورک و استکهلم و آتن و رم و اخیراً فرگوسن پدید آورده است) خوب است که برای برخی سیاستمدارانِ وطنی و اقتصاددانان نئولیبرالِ داخلی، درس آموز باشد و ببینند که تدبیرهای نئولیبرالی حتی در اقتصادهای غارتگرِ دارای جریانِ گسترده سرمایه در غرب مدرن نیز جز تشدید فلاکت و فقر و بی عدالتی ره آوردی نداشته است، و امید ایشان برای وقوع معجزه ای در اقتصادِ شبه مدرنِ فعلیِ ما همانا از مصادیق تکیه زدن به باد است.

بلبلب

5- در حوادث فرگوسن یک نکته آموزنده دیگر هم وجود دارد و آن، این که سردمدارانِ مستکبرِ رژیم امپریالیست آمریکا که علی الدوام به این و آن کشور درباره به اصطلاح «حقوق بشر» تذکر می دهند و با پررویی و وقاحت در امور هر کشوری (آنگاه که اجرای قانونی، مثلاً اعدامِ یک مجرم و یا حبسِ یک خائن و یا... مطلوب آنها نباشد) دخالت می کنند، وقتی امنیت رژیم ظالمشان با خطر می افتد، به خشن ترین شیوه دست به سرکوب مخالفین و معترضین می زنند و هنگامی که کشوری دیگر، در خصوص رفتار جنایت کارانه پلیس و دولت آمریکا با مردمش و زیر پا گذاشته شدن موازین حقوق بشر مدعایی شان، تذکر می دهد با پررویی خواهانِ «عدم دخالت در امور داخلی» کشورشان می شوند. خوب است که برخی دست اندر کاران دیپلماسی کشور ما و روزنامه نگاران و قلم به دستانی که هنوز در خصوص ماهیتِ ورّاجی های سران کاخ سفید و شعارهای حقوق بشری شان دچار تردید و احیاناً خوش باوری و یا انفعال هستند، بیاموزند و عبرت بگیرند و شجاعانه و قاطعانه و با صلابت از اجرای قانون و مجازاتِ مجرم و برخورد با فتنه گران و دفاع از حریم انقلاب و نظام و استقلال کشور حمایت نمایند و سخن بگویند.

6- حوادث فرگوسن به ما نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا آن «سرزمین فرصت ها» و «دنیای رنگارنگ رفاه» که تبلیغاتچی ها و تئوریسین های استکبار ادعا می کنند و روشنفکران مقلّد نئولیبرالیستِ داخلی از آن سخن می گویند نیست.

حوادث فرگوسن برای چندمین بار به ما آموخت و نشان داد (البته اگر اهل دیدن و آموختن باشیم) که این جمهوری ماسون ها و سرمایه داران که نئولیبرال ها و روشنفکران (به قول خودشان) «عاقل و خِرَدگرا و معتدل» وطنی وقتی از آن حرف می زنند آن را «نظام کارآمد دموکراتیک» و «مبتنی بر عقلانیت» و «فلسفه حقوق دموکراتیک» و «توسعه یافته» می نامند، وقتی در مقابل شورش گرسنگان و تحقیر شدگان و به حاشیه رانده شده ها قرار می گیرد، چقدر بی رحم و خشن و ظالم و سرکوبگر است و چطور بیدادگرانه و نژاد پرستانه رفتار می کند.

بلبلب

در پایتخت انقلاب اسلامی ایران، در تهران نزدیک به 8 ماه جناحی از سرمایه داران نئولیبرال با همکاری برخی مذبذبین و فرصت طلبان و قدرت طلبان سیاسی که گمان می کردند «بوی کباب» در هوا پیچیده است، از میان برخی جوانان هواخواه بی بند و باری و در سودای علنی کردنِ «پارتی های شبانه»، هسته های کم شمار اما پرمدعا و پرسر و صدای تخریب سازماندهی کردند و گردنه بندی و قداره کشی در برخی خیابان های شهر پرداختند، اما در تهران وضعیت جنگی ایجاد نشد و آب و برق به روی مردم قطع نشد و اگرچه در خیابان ها نیروهای امنیتی با کمک گروه هایی از مردم می کوشیدند تا جلوی سوزاندنِ سطل های زباله و سنگ پرانی به نمازگزارانِ ظهر عاشورا و آتش زدنِ مساجد را بگیرند، اما اساسِ حرکت نظام مبتنی بر روشنگری و آگاهی بخشی بود تا زمانی که در 9 دی حضور میلیونی مردم بساط فتنه را تماماً جمع کرد.

اما در آمریکای «دموکراتیک مدافع حقوق بشر» در آمریکای «توماس جفرسون» و «آبراهام لینکلن» و «تامس پین» (که خیلی از نئولیبرال های وطنی و تئوریسین های «تعامل با دنیا» و طرفدارانِ به اصطلاح «عقلانیت» در خفا و گاه آشکار سودا و آرزوی حاکم کردن نظام حقوقی و مدل سیاسی مدنظر آنها را دارند) در حالی که پلیس آشکارا در انجام یک جنایت نژادپرستانه مستقیماً دخیل و محققاً مقصّر بوده است، مقامات ایالتی و فدرال تا جایی که می توانستند از پذیرش حقیقت طفره رفتند و آنگاه که فریادِ محرومانِ خانه خراب و قربانیان تبعیض، اوباما و اطرافیانش را وادار به عقب نشینی در حرف کرد، حتی یک هفته هم تحمل نکردند و به خشن ترین روش ها روی آوردند و گارد ملی را به صحنه آوردند و حکومت نظامی برپا کردند و نشان دادند که به راستی چقدر اهل مدارا و تحمل و تسامح اند.

7- در این میان واکنش رسانه های اپوزیسیون و «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» و «بی.بی.سی» و مطبوعات جریان نئولیبرالیستِ تجدید نظر طلب داخلی بسیار دیدنی و آموزنده بود. در حالی که تمام نظام خبری بین المللی برای قتل مشکوک «ندا آقاسلطان» به صحنه آمدند و اشک تمساح ریختند، در خصوص حوادث فرگوسن، اخبار جنایات دولت آمریکا در فرگوسن را در هیاهوی ریز و درشت «بمباران اطلاعات» به حاشیه راندند و روشنفکران و نئولیبرالیست های داعیه دار «جهانی شدن» و «تعامل عاقلانه با دنیا» فقط در موقع اضطرار و به منظور خالی نبودن عریضه، به اظهار نظر کلیشه ای در خصوص این جنگ خیابانیِ ستمدیدگان و گرسنگان با دولت سرمایه داران نئولیبرال در فرگوسن بسنده کردند.

بلبلب

بدینسان می آموزیم که روشنفکران نئولیبرالیستی که به منظور هضم کردن ما در نظام جهانی سلطه و کم رنگ کردنِ آرمان گرایی انقلابی و تضعیف هویت دینی مبارزِ ضد استکباری مردم ما، شعارِ قانونگرایی و عقلانیت و تعامل عاقلانه با دنیا و اعتدال سر می دهند، به روشنی و با وقاحت، دارند دروغ می گویند و غرضی جز مشاطّه گری برای نظام جهانی سلطه و تحمیق ما ندارند.

شهریار زرشناس
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:فرگوسن,نژاد پرستی,پلیس آمریکا,حقوق بشر,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 دستیابی چین به اسرار نظامی آمریکا؛


شرکت های مشهور جنگ افزارسازی از جمله لاکهید مارتین - پیمان کار فعلی ساخت دو جنگنده فعلی نسل پنجم آمریکا یعنی F-22 رپتور و F-35 - در زمره اهداف اصلی هکرهای چینی بوده اند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت لوکسترین ها، از مشرق عبارت "اژدها بیدار شده است" مدتهاست که درباره کشور چین در حوزه مختلف اقتصادی، صنعتی و البته نظامی به گوش می رسد. در حدود دو دهه اخیر ارتش جمهوری خلق چین به شکلی چشمگیر پا در راه ترقی گذاشته و در حوزه کمی و کیفی در حال پیشرفت است. 

زمانی، تنها حجم بالای نیروهای زمینی بعلاوه تعدادی بمب اتمی را می شد به عنوان تنها تهدید نظامی از جانب چین به شمار آورد ولی امروز در بعد کیفی نیز سلاح های چینی هر روز بهتر از روز قبل عرضه شده و این کشور به سرعت در حال کم کردن فاصله خود با رقبای تراز اول جهانی خصوصا آمریکا است.

یکی از دلایلی که کارشناسان به عنوان توجیحی برای پیشرفت سریع چین معرفی می کنند، مسئله پیشرفت اقتصادی این کشور در کنار  سرمایه گذار سنگین چینی ها در بخش های گوناگون از جمله صنایع نظامی است اما این تمام داستان پیشرفت چین نیست. 

یکی از دلایل دیگر پیشرفت سریع چین در حوزه نظامی را باید در بحث سرقت و جاسوسی موفق فناوری های نظامی از طریق هکرهای اینترنتی دانست. چین در سالهای اخیر هزینه های بسیار زیادی را به بخش جنگ های سایبری خود اختصاص داده است و واحد 61398 ارتش چین از جمله یگان های شناخته شده در امر جنگهای سایبری و عملیات هک اطلاعات به شمار می رود. 

سرقت اطلاعات سامانه گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی نیز اخیرا به این یگان نسبت داده شده است.

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
ساختمان یگان 61398 ارتش چین در شانگهای

گزارش های درز کرده از سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می دهد که در چند سال اخیر و خصوصا از سال 2006 و 2007 میلادی به این سو، دولت آمریکا برنامه ای با عنوان "Byzantine Hades" یا "جهنم بیزانس" را برای مقابله با حملات سایبری از سمت چین آغاز کرده است. واژه Hades در اساطیر یونانی نام خدای جهان مردگان و دنیای زیر زمین بوده و در اعتقاد مسیحی نیز به معنای جهنم و دوزخ می باشد.

ارگان های دولتی آمریکا و شرکت های مشهور جنگ افزارسازی از جمله لاکهید مارتین - پیمان کار فعلی ساخت دو جنگنده فعلی نسل پنجم آمریکا یعنی F-22 رپتور و F-35 - در زمره اهداف اصلی این هکرهای چینی بودند.

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
جنگنده چینی J-20

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
جنگنده آمریکایی اف 35

با رونمایی از دو جنگنده چینی J-20 و J-31 در سالهای 2011 و 2012 میلادی، بسیاری از کارشناسان دفاعی متوجه شدند که در حقیقت چینی ها چه چیزهایی را آمریکا - حداقل در بخش هوانوردی نظامی - سرقت کردند. شباهتهای آشکار این دو هواپیما به دو جنگنده آمریکایی نشان دهنده این نکته است که هکرهای چینی، حداقل در بخش طراحی به اسنادی دست پیدا کرده و به کمک آنها توانسته اند طراحان چینی را در طراحی و ساخت این جنگنده ها یاری کنند.

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
جنگنده J-31

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
جنگنده F-22

در ابتدا برخی از کارشناسان مردد بودند که آیا هکرهای چینی تنها به اطلاعاتی در مورد طراحی بدنه جنگنده های آمریکایی دست پیدا کردند و یا اینکه نفوذ آنها عمیق تر از این ارزیابی ها بوده است. در ماه مارس سال جاری میلادی سومین نمونه از جنگنده چینی J-20 اولین پرواز خود را انجام داده و تصاویر بدست آمده نکات جدیدی را برای متخصصان آشکار کرد. 

طراحی کاملا جدید آسمانه جنگنده، تغییر در ورودی هوا و همچنین نصب یک سامانه هدفگیری الکترواپتیکال در زیر دماغه هواپیما مشابه با سامانه EOTS هواپیمای اف 35 و همچنین استفاده از رنگی شبیه به جنگنده های پنهان کار آمریکایی که احتمالا مواد جاذب امواج رادار باشد، نشان از تغییرات گسترده در طراحی این هواپیمای چینی می دهد.

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
تغییرات صورت گرفته در مدل جدید J-20 

پایگاه اطلاع رسانی "Washington Free Beacon " اخیرا در گزارشی به ابعادی از حمله سایبری چین به آمریکا پرداخته و در آن به نظرات برخی از کارشناسان اشاره شده است. برای نمونه هیئت علوم دفاعی وزارت دفاع آمریکا در اوایل سال جاری میلادی در گزارشی با اشاره به جنگنده چینی اعتراف کرده است که اطلاعات لازم برای ساخت این جنگنده از طریق حملات سایبری چین و به دست آوردن اطلاعات جنگنده اف 35 بدست آمده است.

این هیئت در ادامه گزارش خود پرده از حقایق دیگری نیز برداشته و اعلام کرده است که اطلاعات مربوط به سامانه دفاع موشکی تاد و همچنین نسل جدید موشکهای پاتریوت نیز توسط هکرهای چینی به سرقت رفته است.

شخصی به نام Du Wenlong از مقامات علمی صنایع نظامی چین در فوریه سال جاری میلادی در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی چین اعلام کرده است که تغییرات انجام شده در مورد جنگنده J-20 ، سطح مقطع راداری این جنگنده را کاهش داده و در عین حال چین به موفقیتهای بزرگی در بخش موتور این جنگنده نیز دست پیدا کرده است. 

کارشناسان و علاقمندان به صنعت هوانوردی نظامی اطلاع دارند که چین در سالهای اخیر از مشکل در بخش ساخت پیشرانه مطمئن برای جنگنده های خود رنج می برده است اما به نظر می رسد که این بار نیز با کمک هکرهای خود این کشور موفق شده است اطلاعات لازم در بخش موتور را نیز به دست بیاورد.

اما صحبتهای ریچارد فیشر از متخصصان سلاح های چینی در مرکز مطالعاتی IASC نیز صحبتهای جالبی در مورد عملیات هکرهای چینی و تاثیرات آن بر چین و ایالات متحده دارد. 

وی می گوید: "دستیابی چینی ها به اطلاعات مربوط به حسگرهای جنگنده اف 35 ، خصوصا سامانه EOTS باعث می شود که ایالات متحده مجبور شود قبل از ورود به خدمت این جنگنده سیستم های مورد نظر را دوباره طراحی کند. پیش از این اف 35 در بحث مانورپذیری تحت انتقاد شدید قرار گرفته بود اما شرکت لاکهید و طرفداران این جنگنده آمریکایی اعلام کردند که اف 35 با استفاده از این حسگرهای پیشرفته توان بسیار بالایی در رصد تهدیدات و واکنش به موقع داشته و بحث مانورپذیری پایین در این جنگنده مشکل خاصی به وجود نخواهد آورد. حال با دستیابی چین به این فناوری ها مسلما آنها کار بر روی راه های اخلال در این سامانه ها را آغاز کرده و در عین حال با استفاده از این سیستم ها بر روی جنگنده های خود توان بالایی در درگیری با اهداف هوایی و سطحی پیدا خواهند کرد. "

جهنم بیزانس کابوس اطلاعاتی چینی ها برای صنایع نظامی آمریکا+عکس
سامانه EOTS جنگنده F-35

بحث جالب دیگری که در صورت حقیقت به نوعی پایان بر جنگنده اف 35 به عنوان برگ برنده آمریکا در نبردهای آینده دارد مسائلی است که در تاریخ 20 ژانویه سال جاری میلادی توسط روزنامه چینی "Global Times" وابسته به حزب حاکم این کشور منتشر شده است.

این روزنامه اعلام کرده است که چین تکنولوژی های کلیدی مربوط به هواپیمای اف 35 در بخش های موتور، سامانه هدایت الکترواپتیکال و همچنین رادار این جنگنده را به دست آورده و در هواپیمای جدید جنگنده خود از آنها استفاده کرده است. این روزنامه رسما به سرقت اطلاعات جنگنده آمریکایی اشاره نکرده است اما اعلام کرده است که چین به این فناوری ها دست پیدا کرده است که البته با انتشار تصاویر سومین نمونه از J-20 احتمال صحت داشتن این ادعا بسیار قوت گرفته است.

اگرچه به علت عمق نفود موفق چینی ها در دستیابی به اسناد نظامی، دولت آمریکا اطلاعات زیادی را در مورد عمق این نفوذ هکرها به زیرساختهای این کشور و همچنین شرکتهای خصوصی در آمریکا منتشر نکرده است اما تصاویری که هر از چند گاه از سلاح های جدید چینی در فضای مجازی منتشر می شود نشان می دهد که یگان های هکر چینی شدیدا در بحث کسب اطلاعات فنی فعال بوده و از این طریق توانسته اند کمک شایانی را به چین برای کم کردن فاصله خود با آمریکا کنند. 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:هکر ,جنگ سایبری,چین,آمریکا,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 مسابقه عکاسی میکروسکوپی


در این گزارش نگاهی داریم به تصاویر ارسالی به چهلمین دوره مسابقه عکاسی در زیر میکروسکوپ نیکون. برندگان این مسابقه روز 30 اکتبر اعلام خواهند شد.
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:عکاسی,میکروسکوپی,نیکون,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 استاداقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی؛


پژویان با اشاره به اینکه بانک‌های ما به خصوص از زمانی که تبدیل به بانک‌های خصوصی و شخصی شدند در مسیر چنین سرمایه‌گذاری‌هایی حرکت کردند و خودشان تبدیل به سرمایه‌گذار و بنگاهدار شدند، گفت: این اتفاق ناشی از شرایطی است که در اقتصاد ما وجود دارد و چنانچه از یک راهی جلویشان را بگیرند، آنها راه مفر دیگری پیدا می‌کنند چون به دنبال سود بیشتری هستند.
 به گزارش لوکسترین ها، از همشهری اقتصاد جمشید پژویان، نبود نظام جامع مالیاتی در ایران را نقصان بزرگی می‌داند و معتقد است گره کور بسیاری از مشکلات اقتصادی در ایران با اجرای همین نظام باز خواهد شد. به آینده اقتصادی کشور خوش‌بین نیست و اصلاح ساختار نظام بانکی و آنچه که این روزها تحت عنوان بنگاهداری بانک‌ها بر سر زبان‌ها افتاده را بسیار دور از تصور می‌داند. با این همه، واکنش‌های اعتراضی صورت گرفته را قدمی رو به جلو در قیاس با سکوت کردن و خنثی بودن تلقی می‌کند. 

جمشید پژویان که در دولت پیشین بر منصب ریاست شورای رقابت نشسته بود، حالا در مقام یک کارشناس، اقتصاد ما را اقتصادی نامتعادل توصیف می‌کند که در آن سرمایه‌ها و تسهیلات به نام صنعت و تولید گرفته می‌شود اما سر از برج‌سازی‌ها و آوردن کانتینرهای کالا به کشور درمی‌آورد. با او در خصوص میزان اجرایی بودن طرح کاهش بنگاهداری بانک‌ها گفت و گو کردیم. او در کل به موفقیت این طرح‌ها خوش بین نیست چراکه فکر می‌کند مشکلات اقتصادی کشور ریشه دار است. 

این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

 آقای دکتر می‌دانیم که در سال‌های اخیر میزان سهام در اختیار بانک‌ها از شرکت‌های مختلف روبه افزایش گذاشته و بانک‌ها عملا وارد کار شرکت داری شده‌اند، حالا بانک مرکزی تصمیم گرفته با این رویه مقابله کند نظر شما در این باره چیست؟


در مجموعه سیستم اقتصادی، بنگاه‌های مختلف وظایف گوناگونی بر عهده دارند و اگر وظایف‌شان را به خوبی ایفا کنند، بدیهی است سود مناسبی عایدشان می‌شود. چنانچه در بخشی، بازدهی بالا باشد، سرمایه‌ها به آنجا سرازیر می‌شود و خود به خود تعادل برقرار می‌شود. اولین مساله این است که متاسفانه در اقتصاد ما چنین چیزی وجود ندارد. یعنی در بخش‌هایی بازدهی بسیار بالایی داریم و در بخش‌هایی بازدهی و حرکت سرمایه به شدت پایین است، بنابراین به دلیل تفاوت فاحش بین نرخ بازدهی و هدر رفت سرمایه، تعادل برقرار نمی‌شود. وقتی تعدل در نظام اقتصادی وجود نداشته باشد، شرکت‌ها به سمت بانکداری و بانک‌ها به سمت بنگاهداری متمایل می‌شوند و همه وظایف با هم قاطی می‌شود. اتفاقی که در حال حاضر در کشور ما افتاده است و می‌بینیم نهادهای مالی ما تبدیل به شرکت‌های سهامی صنعتی شده‌اند و پس اندازهای مردم و نقدینگی موجود در کشور را به جایی هدایت می‌کنند که خود مالک آن هستند بدون اینکه به سودده یا زیان ده بودن این سرمایه گذاری‌ها دقت داشته باشند. 

بانک‌ها مدعی هستند که بازار ضعیف بوده و آنها مجبور به این مداخله شده‌اند به نظر شما این توجیه مناسبی نیست؟

وظیفه بانک‌ها این است که اعتبارات را مهیا کنند و منابع را برای سرمایه‌گذاری که خودش سرمایه کافی ندارد فراهم کنند تا او امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را داشته باشد و بابت این کار بانک نرخی را به عنوان سود از سرمایه‌گذار دریافت می‌کند. البته باید روی این نکته تاکید کنم که این نرخ سود حتما باید کمتر از نرخ بازدهی باشد که عاید سرمایه‌گذار می‌شود. در واقع، وظیفه بانک‌ها گذاشتن اعتبار در اختیار سرمایه‌گذاران است تا آنها این منابع را در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند. در این میان بانک‌ها نیز متوسط سودی هم دریافت می‌کنند که این متوسط سود باید پایین‌تر از نرخ بازده سرمایه‌گذار باشد. اما اینکه بانک‌ها بخواهند خودشان وظیفه سرمایه گذار را هم بر عهده بگیرند،‌قواعد به هم می‌ریزد و به همین شاهد هستیم که نقدینگی کشور به صورت ناعدلانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 پس شما می‌گویید در حال حاضر قاعده‌های موجود از طرف بانک‌ها رعایت نمی‌شود؟

 بله. به دلیل اینکه اولا حتی با وجود اینکه شورای پول و اعتبار سقف اعتبارات را محدود کرده، سرمایه‌گذاران وام‌هایی را که به نام یک فعالیت اقتصادی خاص از بانکی می‌گیرند در جای دیگری خرج می‌کنند. به عنوان مثال کسانی که بر فرض به نام صنعت، تسهیلات می‌گیرند این اعتبار را جای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند. این موضوع اولا باعث به هم خوردن تعادل در نظم اقتصادی کشور شده و رشد صنعت را متوقف می‌کند. از سوی دیگر، بانک می‌بیند که نرخ بازده خیلی بالایی نسبت به سودی که دریافت می‌کند عاید سرمایه‌گذار می‌شود. 

به عنوان نمونه بانک در ازای تسهیلاتی که به سرمایه‌گذار داده با نرخ 25 درصد سود می‌گیرد و از آن سو، سرمایه‌گذار اعتبار دریافتی را در بخش ساختمان هزینه می‌کند و سود 200 درصدی می‌برد. بانک وقتی چنین چیزی می‌بیند پیش خود می‌گوید چرا خودم این کار را نکنم و در نتیجه بانک‌ها به سمت حوزه‌هایی حرکت می‌کنند که بازدهی بالایی دارند و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند. یعنی به جای اینکه وام را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، خودشان سرمایه‌گذار می‌شوند و وجوهی را که از مردم جمع‌آوری کرده‌اند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. چرا که با این روش، بانک سود بسیار بیشتری را نسبت به سودی که بابت ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران می‌دهد از آن خودش می‌کند.

بانک‌ها در ایران از چه زمانی شروع به بنگاهداری کردند؟ 

بانک‌های ما به خصوص از زمانی که تبدیل به بانک‌های خصوصی و شخصی شدند در مسیر چنین سرمایه‌گذاری‌هایی حرکت کردند و خودشان تبدیل به سرمایه‌گذار و بنگاهدار شدند. این اتفاق ناشی از شرایطی است که در اقتصاد ما وجود دارد و چنانچه از یک راهی جلویشان را بگیرند، آنها راه مفر دیگری پیدا می‌کنند چون به دنبال سود بیشتری هستند و دلیل روی دادن تمامی این اتفاق‌ها وجود یک اقتصاد آشفته است که چنین اجازه‌ای به آنها می‌دهد. 

بانک‌ها در حال حاضر بدون توجه به رسالت اصلی و وجودی شان تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شخصی شده‌اند که فقط به دنبال پر کردن جیب سهامداران خود هستند. اینکه بانک هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید سود ده باشد کسی مخالفتی با آن ندارد اما با توجه به حساسیت ویژه فعالیت‌های پولی و مالی و نقش این نهاد‌ها در اقتصاد کشور باید به شدت به اصول و قواعد موجود پایبند باشند. بانک‌های کشور در این سال‌ها از این اصول و قواعد پیروی نکرده‌اند و مدام قانون را دور زده‌اند. در مورد همین تعیین سقف سود سپرده هم به خوبی می‌توان این دورزدن‌ها را مشاهده کرد. آنها یاد گرفته اند که به قواعد بی اعتنایی کنند.

 برای خروج از این شرایط چه کار باید کرد؟

یکی از راه‌های اصلاح این آشفتگی اقتصادی، اجرای نظام مالیاتی مناسب است که ما آن را در ایران نداریم. واقعیت این است که بنده نزدیک به 30 سال است که در این باره تلاش کرده‌ام و نا امید شده‌ام. قانون مالیات در سال 1345 برای اولین‌بار در مجلس ایران به تصویب رسید و ماده‌ای موسوم به مالیات بر مجموع درآمد در آن قانون وجود داشت، اما در سال 1380 این ماده را از متن قانون حذف کردند. به نظر من کسانی که باعث حذف ماده مالیات بر مجموع درآمد شدند در ایجاد آشفتگی اقتصادی کشور بسیار تقصیر کارند.

چطور می‌شود فردی که به عنوان مثال به نام سرمایه‌گذاری در بخش صنعت وام می‌گیرد، آن تسهیلات را در حوزه عمران و ساخت و ساز هزینه می‌کند و بانک هم روی این مساله نظارتی ندارد؟

کسی که ظرف مدت شش ماه کانتینرهای کالایی وارد می‌کند که 200 درصد برایش سود دارد و به ازای آن مالیاتی هم نمی‌پردازد قطعا به جای هزینه تسهیلات و سرمایه در بخش صنعت آن را روانه حوزه دیگری می‌کند. به همین دلیل شاه کلید حل بسیاری از مشکلات ما اجرای نظام مالیاتی است. 

از زمانی‌ که اختلافات فاحش در سرمایه‌گذاری‌ها به وجود آمد مثلا شخصی برجی می‌ساخت و این اقدامش افزایش قیمت مسکن را در پی داشت بنابراین اگر یک میلیارد سرمایه‌گذاری کرده بود، سرمایه‌اش یک‌باره به پنج میلیارد تومان افزایش می‌یافت. حتی از زمانی که افراد شروع به واردات کالاهایی کردند که بازده چند صد درصد به دنبال داشت و نظامی برای کنترل این شرایط نبود، همه این‌ها علایمی می‌داد که برای سلامت اقتصاد خوب نبود. 

به عنوان مثال قیمت حامل‌های انرژی را به شدت پایین نگه می‌داشتند و شعار می‌دادند که تکنولوژی بهتر بیاورید تا انرژی کمتری مصرف کنیم. در چنین وضعیتی، تولیدکننده می‌گوید به چه دلیلی پلت‌فرم جدید بگذارم که مصرف بنزین‌ام را مثلا از 15 لیتر به چهار لیتر برسانم؛ یعنی فرد به چنین نکته‌ای توجه ندارد چون بنزین تقریبا مجانی است. تمام اینها علایم غلطی است که به اقتصاد داده می‌شود. بازده سرمایه‌گذاری در جایی که تولید صورت می‌گیرد رشد اقتصادی ما را 5، 6 یا هفت درصد نشان می‌دهد ولی از آن طرف بازدهی سرمایه‌گذار در دیگر بخش‌ها 200 درصد است، بنابراین سرمایه‌گذار در چرخه تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. به هر حال بانک سودی که به بابت ارائه وام دریافت می­کند، کمتر از بازده سود بنگاهداری یا سرمایه­گذار است. چون سرمایه­گذار باید هم سودی را به بانک بپردازد و هم خودش سود ببرد. ولی بانک‌ها این کار انجام نمی­دهند چون با همان سپرده­ای که دارند می­توانند چندین برابر اعتبار بدهند، اگر چه سودش کمتر از بنگاهداری است اما چون حجمش بیشتر است، سود بیشتری خواهند برد. مگر اختلاف فاحشی بین بازدهی که سرمایه گذار می­برد به نسبت سود بانکی وجود داشته باشد. 

در اقتصاد ایران بازده سرمایه گذاری بسیار متفاوت و اختلاف فاحش وجود دارد. به طور مثال در بخش صنعت بازدهی حول و حوش 6 تا 7 درصد است اما این در حالی است که بازدهی در بخش ساختمان 200 تا 300درصد است و همچنین در بخش صادرات و واردات وضع بدین­گونه است. این نوع اختلاف­ فاحش بازدهی در بخش­های مختلف اقتصادی سبب می­شود نظام اعتباری ما بهم بریزد یا کسانی که به نام صنعت اعتبار می­گیرند اما صرف فعالیت­های غیر از تولید و صنعت می­کنند. در این حالت انگیزه دریافت سود و بازدهی بیشتر برای بانک‌ها هم بوجود می‌آید و به جای این­که اعتبارات دهند و 25 درصد سود بگیرند؛ اقدام به خرید ساختمان می­کنند که بعد از گذشت یکسال قیمت آن 40 درصد افزایش خواهد یافت یا ممکن است به امر تجارت بپردازند که خود این موارد سبب انحراف در بانک‌های کشور می­شود. 

در طی چند سال گذشته عمدتا بانک‌های خصوصی و بانک‌های شخصی پول مردم را جمع آوری کردند و هر کاری که خواستند با سپرده­های مردم انجام داده‌اند. البته علت این است که بازده سرمایه­گذاری در اقتصاد بهم ریخته و دچار اختلال شدید شده است .

مهمترین اقدامی که بانک مرکزی می‌تواند انجام دهد چیست و آیا ارگان‌های نظارتی دیگر هم برای گذاشتن اهرمی در این زمینه می‌توانند تاثیرگذار باشند؟

این تصمیمات را اغلب شورای پول و اعتبار می‌گیرد. بانک مرکزی گفته است بانک‌ها سه سال مهلت دارند تا شرکت‌هایی را که خریداری کرده‌اند بفروشند؛ باید منتظر بود که بانک‌ها چه راهی برای فرار و زیر آبی رفتن پیدا می‌کنند. ممکن است جایی هلدینگی ایجاد کنند یا به هر حال به گونه‌ای از فروختن شرکت‌های تحت مالکیت‌شان طفره بروند. همه این رویدادها ناظر بر این است که از قدرت و توان شخصی و دانش اقتصادی استفاده نمی‌کنیم و متخصصان خوب و دانشمند را در کشور نادیده می‌گیریم. حتی اگر لازم باشد باید طرح‌ها را به نقاط تفکری که در خارج از کشور وجود دارند بسپاریم. درست است که در ایران نیروی متخصص کم نداریم اما اتکای ما به راهکارهای علمی و کارشناسی کم است. به عنوان مثال به بخش اجرایی‌مان می‌گوییم راه حل بدهید و آنها از افرادی که فسیل شده‌اند یا از دانش روز دور هستند، استفاده می‌کنند.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 دکتر مستخدمین حسینی مطرح کرد؛


بی‌شک می‌توان گفت که یکی از علف‌های هرز حوزه اقتصادی کشور، موسسات مالی و اعتباری هستند. این موسسات بدون روشهای منطقی و از کانال مربوط شروع به فعالیت کرده و به اقتصاد و نظام بانکی و در کل به نا سلامتی حوزه اقتصاد تحمیل شده‌اند.
 به گزارش لوکسترین ها ، از مشرق رشد بالای موسسات در سال‌های اخیر باعث شده کنترل آن از عهده بانک مرکزی خارج شود، به گونه‌ای که اکنون حجم نقدینگی در برخی از آنها با بانک‌های بزرگ تخصصی و دولتی کشور برابری می‌کند. به طوری که گفته می‌شود هم اکنون ۲۸ درصد سرمایه‌ها در دست موسسات مالی و اعتباری است. حیدر مستخدمین حسینی جزو آن دسته کارشناسانی است این موسسات را به علف‌های هرز اقتصاد کشور تشبیه کرده و رشد قارچ‌گونه آنها را حاصل اقتصاد بیمار کشور می‌داند. مشروح گفت‌وگوی مستخدمین حسینی با همشهری اقتصاد در ادامه می‌خوانید:

موسسات مالی و اعتباری در چه فضای اقتصادی شکل می‌گیرند؟

موسسات مالی و اعتباری اگر در یک اقتصاد سالم شکل بگیرید قطعا به نفع رشد اقتصادی خواهد بود و موجب تعادل اقتصادی می‌شود. اما باید پذیرفت که نهادهای پولی در کشور ما در یک بستر سالم ومتعادل اقتصادی شکل نگرفت، بلکه این موسسات به پیکره نظام مالی تحمیل شد. این تحمیل شدن هم حکم علف‌های هرز در یک مرزعه را دارد. اگر علف‌های هرز به موقع وجین نشود کشت نامطلوب می‌شود.

بی‌شک می‌توان گفت که یکی از علف‌های هرز حوزه اقتصادی کشور، موسسات مالی و اعتباری هستند. این موسسات بدون روشهای منطقی و از کانال مربوط شروع به فعالیت کرده و به اقتصاد و نظام بانکی و در کل به نا سلامتی حوزه اقتصادتحمیل شده‌اند. متاسفانه نهادهای قانون‌گذار به موقع با این پدیده برخورد نکردند و رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری توانست فضای جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

علت رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری در چند سال گذشته چیست؟

در وهله اول اقدام با تاخیر نهادهای قانون‌گذار ودیگر اینکه نباید فراموش کرد که در یک اقتصاد بیمار متقاضیان برای ایجاد بانک سر بلند می‌کنند. در یک اقتصاد سالم و متعادل افراد به سمت ایجاد بنگاه‌های تولیدی گرایش پیدا می‌کنند. این ویژگی‌های اقتصاد نا سالم باعث شد تا فضا بر‌ای رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری مهیا شود. در یک اقتصاد بیمار و نا سالم فضای کافی برای فعالیت و مانور این گونه موسسات فراهم می‌شود در چند سال اخیر هم نتیجه برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی تشکیل موسسات با عناوین مختلف در جای جای کشور بوده است. بگذارید با مثالی بحث را ادامه بدهم. موسسه‌ای برای انحراف ذهنیت مردم بر روی تابلوی سر در خود بانگ را به گونه‌ای نوشته بود که مشتریان آن را بانک بخوانند. جذب مشتری به این روش چیزی جز کلاهبرداری تلقی می‌شود؟ آیا این کار در یک اقتصاد بیمار انجام نمی‌شود؟

مردم آنچه را که می‌بینند عمل می‌کنند در حال حاضر اطلاع زیادی از فعالیت و عملکرد این موسسات در دسترس نیست وقتی این موسسات به راحتی شعبه‌های خود را در هر نقطه از شهر راه اندازی می‌کنند چگونه می‌توان به مردم حق نداد که به آنها اعتماد نکنند؟ اگر دست فروشی در کنار یکی از خیابان‌های فرعی شهر اقدام به فعالیت کند قطعا سازمان‌های متولی با آن برخورد می‌کنند اما این موسسات به راحتی در میادین و خیابانهای اصلی شهر با تابلوهای سر در بزرگ و رنگارنگ به راحتی فعالیت می‌کنند. 

نقش بانک مرکزی برای جلوگیری از این اوضاع نا به سامان چیست؟ مبارزه یا ساماندهی؟

یکی از نکات اصلی این نوع شکل‌گیری‌ها در اقتصاد بیمار کم برخورداری بانک مرکزی از استقلال نسبی است. اگر بانک مرکزی می‌توانست در شرف تاسیس با این نهادها مقابله کند هرج و مرج کنونی پیش نمی‌آمد.به عبارتی در قدم‌های اول دست بانک مرکزی بسته بود. بانک مرکزی نمی‌تواند مبارزه کند بلکه می‌تواند با اطلاع رسانی و فعالیت رسانه‌ای گسترده از بروز پدیده‌های بدتر و رشد روز افزون این موسسات جلوگیری به عمل آورد.

موسسات بدون مجوز چگونه شکل گرفته اند؟

این موسسات بر اساس قوانین ما شکل گرفتند وقتی ساختار بانک مرکزی که می‌بایست استقلال و نظام پولی برنامه‌های اقتصادی را دنبال کند از آن فاصله می‌گیرد و مجوزهای این موسسات را وزارت کشور، نیروی انتظامی و یا وزارت تعاون صادر می‌کنند بانک مرکزی هم استقلال خود را از دست داده و با یک فضای مشوش رو به رو می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موسسات در برخی نقاط شهر تهران بیشتر از سایر مناطق هستند. آیا این جریان دلیل خاصی دارد؟

نه دلیل خاصی ندارد. این موسسات در حال حاضر در تمامی نقاط شهر فعالیت می‌کنند البته حضور و فعالیت موسسات مالی و اعتباری در شهرستان‌ها تقریبا دو برابر پایتخت است.

مهمترین آسیب‌های این موسسات بر برنامه‌های اقتصادی دولت چیست؟

اگر دولت تصمیم بگیرد یک اصلاح ساختاری در حوزه سیاست‌های پولی در نظر بگیرد موسسات بدون مجوز فعالی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت نمی‌کنند آثار منفی بر سیاست پولی خواهند داشت. برای مثال زمانی که بانک مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام می‌کند این موسسات پیشتاز شده و نرخ‌های بالاتر از نرخ تعیین شده بانک مرکزی را اعلام می‌کنند. با این روش مشتریان بیشتری از بانک‌ها خارج و به سمت این موسسات حرکت می‌کنند که خود این جریان نوعی اختلال در سیستم بانکی و پولی مالی کشور ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود که بانک مرکزی این موضوع را رسانه‌ای کرده و موسسات فاقد مجوز را به صورت گسترده‌ای به مردم معرفی کند.

چه نهاد قانون‌گذاری باید با این مقوله مبارزه کند؟

در حوزه اقتصادی تصمیم‌سازی‌ها می‌تواند رویکردهای متفاوت داشته باشد اما تصمیم گیری باید از یکجا نشات بگیرد اگر همه بپذیرند که تمام موسسات پولی و مالی و هر موسسه‌ای که با مردم رابطه پولی مالی و اعتباری دارد یک منبع و ماخد به نام بانک مرکزی را به رسمیت بشناسند دیگر مشکلات کنونی به وجود نمی‌آید.

بسیاری از این موسسات قبل از آغاز به کار و دریافت هرگونه مجوز فعالیتی اقدام به تبلیغات شهری و حتی تلویزیونی می‌کنند کدام نهاد قانونی باید با این مقوله برخورد کند؟

صدا سیما به دنبال جذب آگهی است به منافع خود بیشتر از هر چیز دیگری توجه می‌کند. این سازمان‌ها بدون توجه به تخریب سیاستهای پولی جامعه بیشتر به منافع خود می‌اندیشند. تا زمانی که این وحدت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به وجود نیاید آشفته بازار کنونی داغ می‌ماند.

مسئولیت دادن اعتبار و تجهیز منابع با بانک مرکزی است. مجوزهایی که در مقطعی وارزت تعاون، نیروی انتظامی، وزارت کشور و یا سایر نهادها و سازمان‌ها صادر کرده اند تنها به مخلان اقتصادی تبدیل شده اند. بانک مرکزی می‌تواند با کمک گرفتن از رسانه‌های مختلف در سطح بسیار گسترده‌ای هشدارها و اخطارهای لازم را صادر کرده و آگاهی‌های لازم را در اختیار مخاطبان قرار دهد.هرگونه کوتاهی در این زمینه به پای بانک مرکزی نوشته می‌شود. بانک مرکزی نباید به یک آگهی یا اطلاعیه مختصر بسنده کند.چه بسا پولها یی که در این موسسات در جریان هستند می‌تواند زمینه‌های لازم را برای پولشویی فراهم کند. پول شویی فرایندی است که مجرمان یا گروههای تجمع یافته به واسطه آن، منشاء و ماهیت وجوه حاصل از جرم را تغییر می‌دهند،پول شویی پلی برای ارتباط و اتصال دنیای مجرمان با دیگران است.

در فرآیند مذکور از ابزارهای متفاوتی چون حسابداری، مالی، حقوقی و... برای این تغییر و تحول ریشه‌ای، ماهیتی و مالکیتی بهره برداری می‌کنند. پولشویی حلقه اتصال اقتصاد قانونی و سالم با اقتصاد غیررسمی که به اقتصاد سایه، موازی، زیرزمینی یا خاکستری نیز مرسوم است و تماما خلاف قانون تلقی می‌شود. پول شویی بصورت مجرد و بدون اتکاء به فعالیت‌های رسمی و قانونی نمی‌تواند منشاء تغییر و حیات باشد. این افراد به صورت گروهی تصمیم به راه اندازی یک موسسه گرفته و اقدامات لازم را برای پولشویی را به جریان می‌اندازند. پولشویان حرفه‌ای از طریق شرکت‌های به ظاهر برتر و به نام، مقاصد خود را طرح ریزی و اجرا می‌کنند و یکی از ساده ترین طرق، اینکه درآمدهای مشروع سازمانی خود را با درآمدهای حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی ادغام کرده و برای پوشش درآمدهای غیرقانونی از آن بهره برداری می‌کنند. بنابراین مبارزه با پول شویی می‌تواند این نگاه ضد ارزش را تقلیل داده و به جامعه اعتماد لازم را برای حضور هرچه بیشتر در عرصه فعالیت‌های سالم و پرتحرک اقتصادی برگرداند، تصمیم گیری درست و بجای سیاستهای اقتصادی یکی از مهمترین و اثربخش ترین پدیده‌هایی است که موجب رونق اقتصادی هر کشور می‌شود. پول شویی می‌تواند تصمیم سازی‌ها را از مسیر خود منحرف کرده و حتی بودجه عمومی دولت را تحت الشعاع خود قرار دهد، در نتیجه کنترل سیاستهای اقتصادی توسط دولت را تاثیرپذیر کند و به واقع دارایی‌های انباشته شده ناشی از این پدیده می‌تواند در بازارهای حاشیه‌ای و یا در خوش بینانه ترین طریق در اقتصادهای کوچک بکار رود. 

عدم تحقق هدف مذکور موجب گریز سرمایه برای سرمایه‌گذاری مولد به سرمایه‌گذاری غیرمولد و غیرکارا می‌شود و در یک فرصت مناسب سرمایه‌ها از آن حوزه خارج و باعث فروپاشی برنامه‌های اقتصادی می‌شود که از این رهگذر زیانهای غیرقابل جبرانی به اقتصاد وارد می‌شود پول شویی می‌تواند در تغییر تقاضای پول و افزایش بی ثباتی جریان سرمایه داخلی یا بین المللی تاثیرگذار باشد و موجب تغییرات نرخ بهره و نرخ ارز برای بهره برداری و منتفع شدن هر چه بیشتر پولشویان شود. به عبارتی انتقال آشکار تقاضای پول از یک اقتصاد به اقتصاد دیگر کشورها باعث بی ثباتی در برنامه‌های اقتصادی و درنتیجه تغییرات شگرف در نرخ‌های مذکور و از تعادل خارج کردن حجم پول می‌شود که خود موجب تغییرات تورمی شده و منافع درآمدی مردم و بخصوص گروهک‌های پایین جامعه را فراهم کند .

چگونه می‌توان با این پدیده مبارزه کرد؟

چهار نکته کلیدی و کلان برای مبارزه موفقیت‌آمیز با پدیده پول شویی مورد توجه باید قرار گیردکه از آن جمله می‌توان به رواج یا کنترل مسئله پول شویی بیشتر به میزان کارایی نهادهای مالی و یا بانکی و میزان همکاری آنها با نهاد قانونی مبارزه با پول شویی و دقت نظر مقامات ناظر در این خصوص اشاره کرد.

 فعالیت این موسسات علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای پولشویی آثار مخرب دیگری هم در اقتصاد دارد؟

بله. متاسفانه این موسسات می‌توانند آشفتگی‌های بسیاری در اقتصاد به وجود آورند برای مثال هرساله بانک مرکزی آمار مشخصی از میزان نقدینگی در کشور را اعلام می‌کند و نهادهای اقتصادی تصمیم گیرنده بر اساس این آمار برنامه‌ها و الگوهای اقتصادی را تدوین می‌کنند. این موسسات می‌توانند نقش مهمی در جا به جایی آمار داشته باشند. 

بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی میزان نقدینگی در کشور 650 هزارمیلیارد تومان است. این آمار بر اساس فعالیت بانک‌ها و موسسات با دارای مجوز بانک مرکزی به دست می‌آید. درحالیکه کم نیستند موسساتی که بدون مجوز بانک مرکزی در نظام پولی دخالت داشته و حجم قابل توجهی از نقدینگی کشور را در اختیار دارند. در نتیجه اگر آمار این موسسات به آمار بانک مرکزی اضافه شود الگوها و برنامه‌ها هم تغییر پیدا می‌کند. این آمار نادرست وارد تحلیل‌ها و برنامه‌های تحلیل گران اقتصادی شده و تمامی برنامه‌ها و تحلیل‌های آنها را بر هم می‌زند. اگر گسی در جامعه سرقت کند قطعا با جزا رو به رو خواهد شد اما خسارت بسیار سنگینی که همه جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد بدون واکنش و هرگونه مقابله‌ای به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز بر روی تابلوهای سر در خود عبارت تحت نظارت بانک مرکزی را درج می‌کنند از بی اطلاعی بانک مرکزی نهایت استفاده را برده و عوام فریبی می‌کنند اینجاست که باید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار وارد جریان شده و نظارت خود را علاوه بر موسسات دارای مجوز نظارت تا ریشه کن کردن علف‌های هرز اقتصادی گسترش دهند. بانک مرکزی ابزار لازم برای انجام این کار را دارد. بسیاری از موسسات مالی و اعتباری در گذشته با همین روش و بدون مجوز اقدام به فعالیت کرده و با تحت فشار قراردادن بانک مرکزی پس از مدتی مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

مشاهدات نشان می‌دهد که تعداد کثیری از این موسسات با راه‌اندازی یک موسسه خیریه اقدام به وام‌دهی بدون نوبت می‌کنند. کمی از آثار مخرب این جریان صحبت کنید.

بله.این موسسات با پنهان شدن پشت موسسات خیریه وام بدون نوبت یا سود‌های با نرخ بالا می‌دهند خود این عمل نوعی بی اعتمادی در جامعه به وجود می‌آورد. مردم با خود فکر می‌کنند که چرا باید پول خود را در بانک‌های دولتی و با سابقه سرمایه‌گذاری کنند درحالیکه می‌توانند در این موسسات سود بیشتری را دریافت کرده و بدون نوبت وام‌های کلان دریافت کنند.


یکی دیگر از ترفندهای موسسه‌های خیریه توسط این افراد فرار مالیاتی است. بحث فرار مالیاتی اسیب جدی در موضوع اقتصاد است. بسیارند کسانی که تحت عنوان مردم دوستی و موسسات خیریه از دادن مالیات فرار می‌کنند. مردم ما هم با مقوله اجتماعی مانوس هستند به محض اینکه گروهی از آنها درخواست کمک کنند درخواست آنها را لبیک می‌گویند. مردم باید توجه کنند که چقدر بنیادهای خیریه تشکیل می‌شود بیشتر این موسسه‌ها باعث رونق کلاهبرداری در جامعه شده است.

آیا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند راه حلی برای این بحران در نظر بگیرد؟

خوشبختانه عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در این زمینه مثبت بوده است.سازمان با ورود به موضوع موسسات خیریه بخشی را که مربوط به امور خیرخواهانه بوده را مورد عفو و بخشش قرارداده و سایر فعالیت‌های تجاری و بازرگانی موسسه را شامل مالیات تلقی می‌کند. اگر این جریان به صورت جدی ادامه پیدا کند سازمان امور مالیاتی گام بلندی در راستای ساماندهی این امور برداشته است.نهادهای قانون گذار مانند دولت و مجلس هم در طرح قوانین معافیت مالیاتی آسیب‌های اقتصادی این جریان را در نظر بگیرند. معافیت از مالیت باید بعد از انجام فعالیت شکل بگیرد. نهادهای مالیاتی می‌توانند پس از بررسی مدارک و مشاهدات یک موسسه و یا سازمان را شامل معافیت مالیاتی کنند این مکانیزم اگر در اقتصاد شکل بگیرد باعث موفقیت در سلامت حوزه اقتصاد می‌شود.

بانک‌ها چگونه می‌توانند به بهبود اوضاع و بهتر شدن شرایط کنونی کمک کنند؟
 
این بانک‌ها هستند که در رگ حوزه اقتصاد خون می‌دمند اقتصاد ما هم بانک محور است. صنایع بزرگ منابع بانک‌ها را می‌بلعند و بانک‌ها هم نمی‌توانند منابع لازم برای صنایع کوچک را پو شش دهند. اگر صنایع بزرگ توانایی تامین منایع مالی خود را داشته باشند منابع مالی بانک‌ها بیشتر در اختیار بنگاه‌های تولیدکننده کوچک و مردم قرار می‌گیرد در این صورت مردم در صف وام و تسهیلات کمتر می‌مانند و کمتر به سمت موسسات مالی و اعتباری و امثالهم کشیده می‌شوند. موسسات از احساس پاک مردم سوء استفاده می‌کنند به واسطه همین عمل یک بد بینی در جامعه به وجود می‌آورند و با ایجاد سازکاری به عنوان موسسه مالی هم دوستی ایجاد کرده و منافع خود را تحقق می‌بخشند که اسیب آن بیشتر متوجه مردم است. اصل معنویت و خیریت هم زیر سوال رفته و هنجار به ناهنجاری تبدیل می‌شوند.

این موسسات چگونه سودآوری می‌کنند که توانایی پرداخت سودهایی با نرخ 30 درصد و بعضا بیشتر را هم دارند؟

در وهله اول اینکه این موسسات با تبلیغات گسترده مردم را به سوی خود فراخوانده و با سرمایه‌گذاری پول مردم در بازارهای غیرمولد و خاکستری سودهای چند برابری حاصل می‌کنند.در بسیاری از موارد هم این موسسات در چند ماه اول فعالیت خود مشتریان بسیاری را با سودای پولهای کلان به سمت خود کشیده و با جمع کردن سرمایه‌ای هنگفت یک شبه و بدون هیچ اثری نابوده شده است. بازهم تکرار می‌کنم مردم در این جریان بیش از همه بی تقصیر هستند نهادهای نظارتی بر تمامی فعالیت‌های اقتصادی جامعه نمظارت می‌کنند مردم تصور هم نمی‌کند جایی که تابلوی سر دارد محلی برای کلاه برداری و سوداگری عده‌ای سود جو باشد. نظام‌های نظارتی باید مسئولیت این امر را بر عهده بگیرند. نظمی که در انضباط مالی حاکم است بسیار جدی است. 

نهادهای قانون گذار موظفند تمامی موارد را پیگیری کرده و از کوچکترین تخفیف برای متخلفان چشم‌پوشی کنند. این مردم هستند که در جریان کلاهبرداری‌های مالی بیش از همه متضرر می‌شوند. امور صنفی و ناظرین براساس وظیفه قانونی خود باید وارد عمل شده و به لحاظ نقش حکومتی مسئولیت خود را اجرا کنند. امیدوارم بانک مرکزی جایگاه خود را بازیابد و با استقلال کامل نسبت به حل این بحران اقدام کرده و اوضاع را ساماندهی کند. موسسات مالی و اعتباری بی مجوز که این روزها رشد سریع‌تری از قارچ دارند همان علف‌های هرز حوزه اقتصادی هستند که باعث توقف رشد اقتصادی می‌شوند فعالیت‌ها را به سمت زیر زمینی خاکستری می‌برد.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:موسسات مالی اعتباری ,رشد,اقتصاد,قارچ‌گونه,بانک مرکزی,جوز ,قانون‌گذاری,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 یادداشت/


خیز برداشتن ترکیه به سمت عضویت در شورای امنیت، نشان دهنده راهبرد بین المللی این کشور برای کسب موقعیت ممتاز منطقه ای و نفوذ در محیط جهانی و یافتن دست برتر در رقابت با ایران و عربستان است.
گروه بین الملل لوکسترین ها- از مشرق خیز برداشتن ترکیه به سمت عضویت در شورای امنیت، نشان دهنده راهبرد بین المللی این کشور برای کسبخیز ناکام ترکیه به سمت عضویت در شورای امنیت موقعیت ممتاز منطقه ای و نفوذ در محیط جهانی و یافتن دست برتر در رقابت با ایران و عربستان است.

ترکیه که به ویژه طی سالهای اخیر نوعی نوعثمانی گری را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نمایش گذاشته است، عمدتاً در پی یافتن موقعیتی ممتاز در سطح منطقه ای و بین المللی بوده است به طوری که دیگر رقبا و قدرتهای منطقه ای را کنار زده و نقش راهبری در زمینه های مختلف راهبردی را کسب نماید. ایفای نقش فعال آشکار و پنهان در رویدادهای مهم منطقه ای و بین المللی معاصر از برنامه ریزی برای سقوط حکوم بشار اسد در سوریه گرفته تا همکاری های متعدد با گروه تروریستی داعش، مداخله در امنیت عراق، اعمال سیاست منفعت جویانه تعامل-فشار در برابر ایران به ویژه در سایه تحریم ها، و همچنین نوعی به دست گرفتن پرچم حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، همگی نمادهائی از راهبرد بین المللی به ویژه منطقه ای ترکیه در دوران معاصر هستند. 

علاوه بر این، ترک ها به کسب موقعیت و نقش ممتاز منطقه ای اکتفا نکرده بلکه سودای قدرت یابی در محیط جهانی را در سر داشته اند. خیر برداشتن به سمت کرسی ها در ارکان حساس و حیاتی سازمان های بین المللی از جمله کرسی عضو غیردائم شورای امنیت، تلاشی برنامه ریزی شده در این زمینه بوده است. بدون شک، خیز برداشتن ترکیه به سمت عضویت در شورای امنیت، نشان دهنده راهبرد بین المللی این کشور برای کسب موقعیت ممتاز منطقه ای و نفوذ در محیط جهانی و یافتن دست برتر در رقابت با ایران و عربستان است. ترک ها به این درک راهبردی رسیده اند که می توانند از طریق سازمان های بین المللی آن هم با پشتوانه عضویت رسمی در ارکان مهم آنها، دستورکار سیاست خارجی خود را به دستورکار بین المللی پیوند بزنند. در این میان، شورای امنیت که مسئول اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی در سازمان ملل متحد و منظومه جهانی است، مهمترین رکنی است که می‌تواند ظرفیت چنین کنشگری را به روی دولتها بگشاید.

ترک ها حدود یک دهه است که برای حضور در میان اعضای غیردائم شورای امنیت که به مدت دو سال با رای مجمع عمومی انتخاب می شوند، برنامه ریزی و تلاش های دیپلماتیک داشته است. در نشست روز پنج شنبه 16 اکتبر (25 مهرماه) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فرصتی برای آزمون این تلاشها بود. در این خصوص ترکیه در رقابت با اسپانیا برای نشست بر کرسی نمایندگی گروه کشورهای اروپای غربی  و سایرین که تا کنون در اختیار دولت لوگزامبورگ بوده است، با هم رقابت کردند. در این خصوص، ترکها تا حدودی موثر ظاهر شدند به طوری که دو بار رای گیری در این رابطه، با رای برابر همراه بود و نهایتاًٌ در دور سوم بود که اسپانیا توانست رای بیشتری را کسب کرده و ترکیه را در این زمینه ناکام نماید. هیات نمایندگی ترکیه از این ناکامی بسیار متاثر شد و در یک قدمی عضویت شورا متوقف شد. بدین ترتیب، عضویت در شورای امنیت همچنان برای ترک ها به صورت یک سودا باقی ماند.

گفتنی است که با وجود سیاست ها و اقدامات ترکیه در منطقه که عمدتاً به منظور بی ثبات سازی و تشدید روندهای براندازی حکومت های قانونی همجوار این کشور از جمله در عراق و سوریه بوده است و با وجود نقش برجسته ترکیه در آموزش و کمک به داعش از یک سو و ممانعت از کمک رسانی به کردها در کوبانی یعنی جلوگیری از وقوع یک بحران انسانی گسترده از سوی دیگر، به نظر می رسد که همچنان تصمیمات سیاسی دولتهای عضو مجمع عمومی ملل متحد در زمینه تعیین اعضای شورای امنیت یعنی در تصمیم مورخ 16 اکتبر، از نگاه مثبت به ترکیه نشات گرفته است. یعنی هنوز این کشور توانسته است کانون های نفوذ خود در میان محافل دولتی و سیاست خارجی کشورهای مختلف را حفظ نماید.

در میان دیگر کرسی هائی که در همین نشست به دولتهای دیگر اختصاص یافت، دولتهای آنگولا (به جای رواندا در سهمیه گروه افریقا)، مالزی (به جای کره جنوبی در گروه کشورهای آسیا اقیانوسیه)، ونزوئلا (به جای آرژانتین در گروه کشورهای امریکای لاتین و کارائیب)، نیوزیلند و اسپانیا (به جای استرالیا و لوگزامبورگ در گروه اروپای غربی و سایرین) به عنوان اعضای غیردائم شورا برای دو سال 2015 و 2016 (اول ژنویه 2015 تا 31 دسامبر 2016) انتخاب شدند. در سال آینده نیز مجمع عمومی در مورد انتخاب اعضای جدیدی به جای لیتوانی، چاد، شیلی، اردن و نیجریه تصمیم گیری خواهد کرد.

در خصوص اهمیت عضویت در شورای امنیت و ارتباط آن با راهبردهای منطقه ای و جهانی دولتها، پر واضح است که داشتن نفوذ در شورا به ویژه از مجرای عضویت حاصل می شود. ضمن اینکه داشتن حق رای و مشارکت قانونی در روند تصمیم گیریهای درون شورا آن هم در رابطه با مسائل و مناطقی که مرتبط با منافع عالیه امنیتی کشورها هستند، به این عضویت وزن و اعتبار راهبردی خواهد بخشید. بی دلیل نیست که برخی از دولتها همانند ترکیه و عربستان طی سالهای اخیر در این رابطه سرمایه گذاری و برنامه ریزی گسترده ای را به عمل آورده اند. سال گذشته عربستان توانست حتی ظرفیت کسب رای موافق اکثریتی برای عضویت در شورا را کسب نماید ولی به عنوان نوعی اعتراض به عدم همراهی شورا با سیاست های ضدسوری این کشور، پیشنهاد عضویت را پس گرفت. اما همین سه هفته پیش، عربستان به عنوان عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتخاب شد.

رقابت دولتهای منطقه در زمینه حضور در نهادهای مهم و امنیتی بین المللی، قطعاً ارتباطی معنادار با ایران و منافع ملی دارد. این کشورها اعم از اینکه در همکاری محدود، رقابت زیاد و یا دشمنی پنهان با ایران قرار دارند، در صورت دست یافتن به این موقعیت های جهانی به طور قطع راهبردهائی را که تا کنون به صورت ملی یا محدود دو یا چندجانبه علیه منافع ملی کشورمان تعقیب کرده اند، از مجرای نهادها و ارکان بین المللی مربوط به تصمیمات، فشارها و تهدیدهای بین المللی تبدیل خواهند کرد. اینکه میزان موفقیت آنها در این زمینه تا چه حد باشد، مقوله ای قابل ارزیابی و برآورد است اما مهم اینست که در مقابل، ایران هم باید حضور فعال و موثر در نهادها و ارکان بین المللی مرتبط با منافع خود را به عنوان یک محور اساسی از راهبرد سیاست خارجی خود قرار دهد. ما در شرایط حاضر، هدایت اسمی جنبش عدم تعهد را بر عهده داریم. اما ظرفیت های این جنبش در حوزه های مرتبط با منافع ملی ایران همچنان در بخشی از قسمت ها به فعلیت درنیامده است. در کنار اقدامات انجام شده، به نظر می رسد ایران می تواند بهترین بهره برداری را از این موقعیت ها بنماید. اما تحقق این مقصود اولاً نیازمند اعتقاد به این نقش آفرینی است. ثانیاً به راهبرد و  برنامه اقدام نیاز دارد. پیشنهاد می شود سیاست خارجی کشور به این مقوله تامل جدی بنماید. 

دکتر نادر ساعد
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:سفارت,انگلیس,,ایران,تهران,لندن ,یازگشایی,اشغال ,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 کشمیر مظلوم را دریابید؛


حدود یک ماه پیش، سیل ویرانگر در منطقه کشمیر هند موجب کشته شدن دست کم 480 نفر و آواره شدن بیش از 200 هزار نفر دیگر شد، اما هنوز هم اوضاع در این منطقه وخیم گزارش می‌شود و مردم زیادی هنوز هم خانه‌ای ندارند تا از آن‌ها در مقابل سرمای طاقت‌فرسای زمستان این منطقه محافظت کند.
گروه بین‌الملل لوکسترین ها- از مشرق منطقه کشمیر واقع در شمالی ترین نقطه شبه‌قاره هند، با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر و وسعتی معادل 220 هزار کیلومتر مربع قاطبه‌ای 90 درصدی از مردم مسلمان را در خود جای داده است. تابستان امسال در پی بارش شدید باران از روز نخست ماه سپتامبر (10 شهریور) به مدت قریب به یک هفته، رودخانه اصلی این منطقه طغیان کرد و سیلی بی سابقه را در تاریخ 100 ساله اخیر این منطقه رقم زد. شهر "سرینگر" مرکز این منطقه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، عملا به زیر آب رفت و تنها بخش ها کوچکی از این شهر از سیل در امان ماند. ارتفاع آب در برخی مناطق شهر به 3 متر رسید و مردم بی پناه برای نجات جان خویش ناچار به طبقه های فوقانی منازل خود رفتند و بعضا روزهای متمادی را گرسنه و تشنه در انتظار کمک ماندند.

سیل کشمیر

سیل کشمیر
نمایی از منطقه "جواهر نگر" در شهر "سرینگر" قبل و بعد از وقوع سیل
 
سیل ناگهانی باعث شد تا زیرساخت های شهری بطور کامل از کار افتاده و قریب به مدت دو هفته هیچ گونه ارتباط مخابراتی میان کشمیر و دنیای خارج وجود نداشته باشد. ورود سیل به برخی بیمارستان های مرکزی باعث شد تا دستگاه ها و تجهیزات بیمارستانی در مراکز درمانی متعدد، عملا از کار افتاده و جان هزاران بیمار را به خطر بیندازد. مرگ ده ها هزار راس احشام و انتشار لاشه های این حیوانات در فضای شهری منجر به آلودگی شدید آب سیل شد که عملا سیستم آب شهری را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. در برخی مناطق ورود سیل به قبرستان ها، برخی جنازه های تازه دفن شده را از زیر زمین بیرون آورد. مراکز درمانی بهداشتی نسبت به شیوع بسیاری از بیماریهای عفونی اعلام وضعیت اضطراری کردند.

 

اوضاع در مناطق روستایی و دور افتاده به مراتب بدتر گزارش شد. روستاها و مناطق دور افتاده متعددی با وجود گذشت یک هفته از توقف بارندگی هنوز در محاصره کامل آب قرار داشتند. 2600 روستا به زیر آب فرو رفت و منابع رسمی تعداد کشته شدگان را بیش از 500 نفر تخمین زدند، لکن هنوز هزاران نفر در پی سیل مفقودالاثر بودند. جریان شدید سیل در برخی مناطق باعث شد تا جنازه های قربانیان، کیلومترها دورتر پیدا شود. آمار غیر رسمی از گروه های نجات مردمی در داخل کشمیر، از تخریب بیش از 300 هزار واحد مسکونی (بصورت کامل یا جزیی) حکایت داشت. برآوردها از حجم خسارات مالی وارده، رقمی معادل یک تریلیون روپیه (بیست میلیارد دلار) بود.

سیل کشمیر

سیل در کشمیر
مردم کشمیر در تلاش برای نجات جان خود

 

در چنین شرایطی تمرکز کمک رسانی دولتی و رسمی هند در منطقه کشمیر بر روی توریست های خارجی و نیروهای ارتشی، خشم شدید مردم کشمیر را به دنبال داشت. بار اصلی کمک رسانی در منطقه کشمیر بر عهده گروه های مردمی بود و فرآیند کمک رسانی رسمی عملا بسیار محدود گزارش می‌شد. این امر باعث شده بود در برخی مناطق، مردم سیل زده بجای پذیرش کمک های دولتی از شدت خشم اقدام به واکنش نسبت به این کمک ها کنند.

 

دولت هند، ایالت "جامو و کشمیر" را در تا 6 ماه دیگر، ایالت بحران‌زده اعلام کرده است. آغاز فصل سرما به دلیل شرایط کوهستانی و تخریب شدید صورت گرفته، شرایط بشدت سختی را پیش روی مردم کشمیر قرار داده است. در سطح بین المللی نیز سفیر آمریکا در هند اعلام کرد که مبلغ 250 هزار دلار به سازمان های مردم نهاد هندی که در کشمیر مشغول به فعالیت هستند کمک مالی خواهد کرد. همچنین رئیس هلال احمر کشور امارات اعلام کرد که بزودی محموله کمک های انسانی را به کشمیر اعزام خواهد کرد. پس از تخریب گسترده صورت گرفته در پی زلزله سال 2005 میلادی، گروه تبشیری مسیحی در منطقه کشمیر مشغول به فعالیت شدند. مطابق اخبار واصله، در حال حاضر نیز این گروه با حمایت های مالی بین المللی بشدت مشغول به فعالیت در منطقه کشمیر هستند.

سیل کشمیر

سیل کشمیر

 

از جمعیت تقریبا 10 میلیونی مسلمانان کشمیر، چیزی معادل یک میلیون نفر را پیروان مکتب اهل بیت تشکیل می دهند که بعنوان اقلیت سیاسی-اجتماعی شناخته می شوند. شیعیان کشمیر در شرایط عادی نیز از محرومیت رنج می برند و این اوضاع در شرایط بحرانی وخیم تر است. بخش قابل توجهی از شیعیان در مناطق روستایی دور افتاده و محروم زندگی می کنند و سیل عملا هرآنچه را که این افراد در اختیار داشتند با خود برده است. متاسفانه در برخی مناطق هنوز هیچ گونه امداد جدی به شیعیان محصور در سیل صورت نپذیرفته است. گزارش های میدانی از گروه های فعال در منطقه، شرایط این روستاها را بعد از سیل به شرایط روستاهای طاعون زده تشبیه کرده‌اند. سیل به همراه گل و لای تمامی مایملک مردم روستا را با خود برده است.

 

به نظر می‌رسد شرایط وخیم انسانی در منطقه کشمیر که از نظر خبری تحت تأثیر واقع حساس و پر اهمیت کشور عراق قرار گرفته است، نیازمند توجه جدی از سوی تمامی نهادهای رسمی و غیررسمی در داخل جمهوری اسلامی ایران است. مردم کشمیر از دیرباز، خود را از نظر فرهنگی با نام "ایران صغیر" به دنیا معرفی کرده‌اند و در طول تمامی سال‌‌های پس از انقلاب اسلامی ایران نیز مردم مسلمان کشمیر اعم از شیعه و سنی از محبین و دوست‌داران انقلاب و امام و رهبری شناخته می‌شوند. این همه در کنار شرایط بحرانی منطقه و دشمنی که به دنبال ترسیم جنگ طایفی شیعه و سنی در غرب آسیا است، بیش از پیش بر اهمیت نقش‌آفرینی فعال نهادهای رسمی و غیررسمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بحران‌های انسانی، نظیر آن‌چه در کشمیر رخ داده است، تأکید دارد.


سیل در کشمیر

سیل در کشمیر
بسیاری از مردم کشمیر، تصاویر امام خمینی و رهبر انقلاب را به خانه‌های خود آویخته‌اند

 

ارتباط میان ایران و منطقه کشمیر تا جایی است که كشمیر در شعر "اقبال لاهوری" و دیگران "ایران صغیر"معرفی شده است و مردم این منطقه به ایرانیان علاقه خاصی دارند. "ایران صغیر" بودن كشمیر، علل و اسناد تاریخی نیز دارد. کشمیر دو بعد مهم از هویت خود را مدیون ایران است: نخست، دین و دوم، فرهنگ. "حسین قلبی رضوی" از فعالان فرهنگی کشمیر می‌گوید: "سنی‌ها ما را متهم به آتش‌پرستی می‌کنند، که علت آن هم گرامی داشتن نوروز است. البته مراسم نوروزی كه بین شیعیان كشمیر رواج دارد، با مراسم نوروز در ایران متفاوت است. فرقش در این است که نوروز ما هر سال در 21 مارس برگزار می‌شود. در تقویم ایران، این تاریخ اول فروردین و آغاز سال نو است، ولی شیعیان کشمیر نمی‌دانند این سال نو یعنی چه. در کشمیر، رنگ مذهبی نوروز بیشتر مشهود است. در ذهن شیعیان این منطقه، اینطور جای گرفته است كه 21 مارس، همان تاریخ 18 ذیحجه است كه عید غدیر بوده است."

 

"قلبی رضوی" در ادامه تصریح می‌کند: "مردم کشمیر از لحاظ رنگ و نسل شبیه ایرانی‌ها هستند. از لحاظ دین و مذهب نیز بسیار به هم نزدیك هستیم. ساداتی که از ایران به کشمیر رفته‌اند، نزد شیعه و سنی به یک اندازه مورد احترام هستند. بسیاری از سنی‌های این‌جا هم از سادات هستند. فامیلی‌های "كرمانی"،"سمنانی"، "گیلانی" و نظیر این‌ها در کشمیر زیاد داریم كه اصالتاً ایرانی هستند. كل سادات كشمیر هم بلا استثناء ایرانی هستند. لذا از لحاظ دین و فرهنگ، كشمیر به "ایران صغیر" معروف شده است."

سیل کشمیر

سیل کشمیر
راهپیمایی مردم کشمیر در اعتراض به جنایات داعش و در حمایت از رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله

از حدود پانزده هزار روحانی که در کشمیر هستند، تعداد زیادی از روحانیان حوزه قم هستند. تعدادی از این روحانیون نیز در ایران مشغول تحصیل هستند. مردم کشمیر عاشق انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستند و با گذاشتن عکس امام و رهبری در مغازه‌ها و دیوارها و برافراشتن پرچم ایران، عشق و علاقه خود را به انقلاب ایران نشان می‌دهند.

 

 

 

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:: سیل ,هند,کشمیر ,شبه‌قاره هند,طغیان رودخانه,سرینگر, ، مسلمان ,شیعه ,امداد ,ایران,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

فناوری‌های نوین موجب شده است که اگر دیروز، کودک با از دست‌دادن تلویزیون مشغول سرگرمی دیگری می‌شد، امروز بتواند از کنسول دستی خود به‌عنوان صفحۀ نمایش کنسول خانگی‌اش استفاده کند یا اگر خارج از خانه می‌رود، بتواند فایل‌های ذخیرۀ بازی را از کنسول خانگی‌اش به کنسول دستی‌اش انتقال دهد تا از ادامۀ بازی‌ جا نماند.
گروه جنگ نرم لوکسترین ها- از مشرق بازی را در کنسولش گذاشت و شروع کرد به بازی‌کردن. خیلی وقت بود در انتظار این بازی صبح و شب در سایت‌ها منتظر تاریخ عرضه‌اش بود تا با خرید آن، دست از همه چیز کشیده و به بازیِ مورد علاقه‌اش بپردازد. هنوز کمی از بازی حظ نبرده بود که مادر صدایش کرد که وقت رفتن به خانۀ مادر بزرگ است. هر کاری کرد نتوانست مادر را منصرف کند و نرود. دیگر کاملاً ناامید شده بود که به یک‌باره نگاهش روی میز افتاد و کنسول دستی‌اش را دید. ناگهان فکری به ذهنش رسید! بازی علاوه‌بر کنسول خانگی‌اش برای کنسول دستی‌اش هم عرضه شده بود و نیازی نبود هر دو نسخه خریداری شود و با یک بار خریدن بازی دسترسی به نسخۀ دیگر رایگان بود. پس شروع کرد به دانلود نسخۀ کنسول دستی‌اش. فقط کمی وقت از مادر گرفت و پس از اتمام دانلود بازی، فایل‌های ذخیرۀ ادامۀ بازی را از کنسول خانگی‌اش به کنسول دستی‌اش انتقال داد. بلافاصله همراه خانواده‌اش سوار ماشین شد و بدون ناراحتی ادامۀ بازیِ مورد علاقه‌اش را در کنسول خانگی‌اش ادامه داد...

کنسول‌های بازی و غفلت‌زایی + تصاویر

یکی از دلایل مهمی که امروزه، موجب دوری اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان از جمع خانواده می‌شود، بازیهای کامپیوتری است. روزگاری کنسولهای بازی مختص خانه بود و کودکان تنها قشری بودند که از آنها استفاده میکردند. کنسولهایی که برای استفاده از آنها منحصراً احتیاج به یک تلویزیون بود و درصورتیکه تلویزیون توسط عضو دیگر خانواده اشغال میشد، بچهها از بازیکردن میماندند و سراغ تفریحی دیگر میرفتند. در ادامه، با دایرشدن کلوپهای بازی و گیمنتها این قشر از کودکان، محل تفریح خود را به این اماکن تغییر دادند که موجب دوری هر چه بیشتر کودکان از خانه و خانواده و تفریحات سالم شد. امروزه، پیشرفت فناوری بدعت جدیدی را بنیان نهاده است که به موجب آن کودکان در هر جایی میتوانند به بازی خود ادامه دهند؛ به‌طوریکه حتی اگر در جمع خانواد ه نیز باشند با خانواده نیستند. با ارتقای سخت‌افزاری گوشیهای همراه و توانایی اجرای بازیها با گرافیک بالا و عرضهشدن بازیهای متنوع برای سلایق مختلف، راه برای همهگیرشدن بازیها برای همۀ سنین فراهم شده است. خانهای که در گذشته محل بحث و گفت‌وگو میان والدین و فرزندان و رفع نیازهای عاطفی بود، امروزه به مکانی تبدیل شده است که اعضای آن در کنار هم حضور دارند؛ اما مشغول انجام کار دیگری هستند و سر خود را با سرگرمیهای کاذب گرم میکنند و به‌جای اینکه با همنشینی خود فضای خانه را گرم و مطلوب و لذتبخش کنند، موجبات سردی و دوری را فراهم میکنند. حتی در بیرون از منزل نیز چشمهای مردم به صفحههای گوشی دوخته شده است، تعاملاتی که افراد با یکدیگر انجام میدادهاند، کمتر شده و مسبب نوعی درونگرایی و دوری از جامعه شده است.

کنسول‌های بازی و غفلت‌زایی + تصاویر

فناوریهای نوین موجب شده است که اگر دیروز، کودک با از دستدادن تلویزیون مشغول سرگرمی دیگری میشد، امروز بتواند از کنسول دستی خود بهعنوان صفحۀ نمایش کنسول خانگیاش استفاده کند یا اگر خارج از خانه میرود، بتواند فایلهای ذخیرۀ بازی را از کنسول خانگیاش به کنسول دستیاش انتقال دهد تا از ادامۀ بازی جا نماند. فناوری جدیدی که توسط شرکت سونی در نسل کنونی کنسولهای بازی خود یعنیps4 وps vita قرار داده است. این فقط آغاز این راه است؛ زیرا با آمدن و همه‌گیرشدن فناوری cloud که سیستم بازی on live از آن بهره میبرد، تنها کافی است دستگاهی داشته باشیم که از این سیستم پشتیبانی کند و با سرعت مطلوبی به اینترنت متصل شود، بقیۀ اَعمال ازجمله پردازش، توسط سرور بازی انجام شده و تنها خروجی تصویر بازی روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر میشود. این به این معنی است که کاربر با‌توجهبه نوع اشتراکی که خریداری کرده است به تعداد نامحدودی بازی بدون توجه به اینکه آیا نوع سیستم بازیباز توانایی پردازش آن را دارد یا نه و حتی فضایی از حافظۀ دستگاه را اشغال کند، دسترسی داشته باشد.

کنسول‌های بازی و غفلت‌زایی + تصاویر
 
درواقع، این در دسترس‌بودن بیچون و چرای طیف وسیعی از بازیها در هر مکان و زمان، موجب از هم‌گسیختگی بیشتر خانواده میشود. وقتی برای باهم‌بودن و برطرفکردن نیازهای ذاتی افراد باقی نمی‌ماند. این واکنش بدون درنظر‌گرفتن تأثیرات مخربی است که بعضی از این آثار بر روح و روان فرد می‌گذارد. غافلشدن افراد از مطالعۀ کتاب، دوری از تعاملات خانوادگی و نپرداختن به تفریحات و سرگرمیهای سنتی در کنار خانواده از دیگر مشکلاتی است که با رسوخ این فناوری پدید آمده است. جا دارد که خانوادهها به‌خصوص والدین توجه ویژهای دراینزمینه کنند. بهتر است والدین فرزندان خود را به آغوش خانواده دعوت کرده و روابط خود را با آنها گرم و صمیمی­ کنند.

 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:کنسول ,بازی رایانه ای,غفلت,سبک زندگی ,کودک,نوجوان,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

فناوری‌های نوین موجب شده است که اگر دیروز، کودک با از دست‌دادن تلویزیون مشغول سرگرمی دیگری می‌شد، امروز بتواند از کنسول دستی خود به‌عنوان صفحۀ نمایش کنسول خانگی‌اش استفاده کند یا اگر خارج از خانه می‌رود، بتواند فایل‌های ذخیرۀ بازی را از کنسول خانگی‌اش به کنسول دستی‌اش انتقال دهد تا از ادامۀ بازی‌ جا نماند.
گروه جنگ نرم مشرق- بازی را در کنسولش گذاشت و شروع کرد به بازی‌کردن. خیلی وقت بود در انتظار این بازی صبح و شب در سایت‌ها منتظر تاریخ عرضه‌اش بود تا با خرید آن، دست از همه چیز کشیده و به بازیِ مورد علاقه‌اش بپردازد. هنوز کمی از بازی حظ نبرده بود که مادر صدایش کرد که وقت رفتن به خانۀ مادر بزرگ است. هر کاری کرد نتوانست مادر را منصرف کند و نرود. دیگر کاملاً ناامید شده بود که به یک‌باره نگاهش روی میز افتاد و کنسول دستی‌اش را دید. ناگهان فکری به ذهنش رسید! بازی علاوه‌بر کنسول خانگی‌اش برای کنسول دستی‌اش هم عرضه شده بود و نیازی نبود هر دو نسخه خریداری شود و با یک بار خریدن بازی دسترسی به نسخۀ دیگر رایگان بود. پس شروع کرد به دانلود نسخۀ کنسول دستی‌اش. فقط کمی وقت از مادر گرفت و پس از اتمام دانلود بازی، فایل‌های ذخیرۀ ادامۀ بازی را از کنسول خانگی‌اش به کنسول دستی‌اش انتقال داد. بلافاصله همراه خانواده‌اش سوار ماشین شد و بدون ناراحتی ادامۀ بازیِ مورد علاقه‌اش را در کنسول خانگی‌اش ادامه داد...

کنسول‌های بازی و غفلت‌زایی + تصاویر

یکی از دلایل مهمی که امروزه، موجب دوری اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان از جمع خانواده می‌شود، بازیهای کامپیوتری است. روزگاری کنسولهای بازی مختص خانه بود و کودکان تنها قشری بودند که از آنها استفاده میکردند. کنسولهایی که برای استفاده از آنها منحصراً احتیاج به یک تلویزیون بود و درصورتیکه تلویزیون توسط عضو دیگر خانواده اشغال میشد، بچهها از بازیکردن میماندند و سراغ تفریحی دیگر میرفتند. در ادامه، با دایرشدن کلوپهای بازی و گیمنتها این قشر از کودکان، محل تفریح خود را به این اماکن تغییر دادند که موجب دوری هر چه بیشتر کودکان از خانه و خانواده و تفریحات سالم شد. امروزه، پیشرفت فناوری بدعت جدیدی را بنیان نهاده است که به موجب آن کودکان در هر جایی میتوانند به بازی خود ادامه دهند؛ به‌طوریکه حتی اگر در جمع خانواد ه نیز باشند با خانواده نیستند. با ارتقای سخت‌افزاری گوشیهای همراه و توانایی اجرای بازیها با گرافیک بالا و عرضهشدن بازیهای متنوع برای سلایق مختلف، راه برای همهگیرشدن بازیها برای همۀ سنین فراهم شده است. خانهای که در گذشته محل بحث و گفت‌وگو میان والدین و فرزندان و رفع نیازهای عاطفی بود، امروزه به مکانی تبدیل شده است که اعضای آن در کنار هم حضور دارند؛ اما مشغول انجام کار دیگری هستند و سر خود را با سرگرمیهای کاذب گرم میکنند و به‌جای اینکه با همنشینی خود فضای خانه را گرم و مطلوب و لذتبخش کنند، موجبات سردی و دوری را فراهم میکنند. حتی در بیرون از منزل نیز چشمهای مردم به صفحههای گوشی دوخته شده است، تعاملاتی که افراد با یکدیگر انجام میدادهاند، کمتر شده و مسبب نوعی درونگرایی و دوری از جامعه شده است.

کنسول‌های بازی و غفلت‌زایی + تصاویر

فناوریهای نوین موجب شده است که اگر دیروز، کودک با از دستدادن تلویزیون مشغول سرگرمی دیگری میشد، امروز بتواند از کنسول دستی خود بهعنوان صفحۀ نمایش کنسول خانگیاش استفاده کند یا اگر خارج از خانه میرود، بتواند فایلهای ذخیرۀ بازی را از کنسول خانگیاش به کنسول دستیاش انتقال دهد تا از ادامۀ بازی جا نماند. فناوری جدیدی که توسط شرکت سونی در نسل کنونی کنسولهای بازی خود یعنیps4 وps vita قرار داده است. این فقط آغاز این راه است؛ زیرا با آمدن و همه‌گیرشدن فناوری cloud که سیستم بازی on live از آن بهره میبرد، تنها کافی است دستگاهی داشته باشیم که از این سیستم پشتیبانی کند و با سرعت مطلوبی به اینترنت متصل شود، بقیۀ اَعمال ازجمله پردازش، توسط سرور بازی انجام شده و تنها خروجی تصویر بازی روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر میشود. این به این معنی است که کاربر با‌توجهبه نوع اشتراکی که خریداری کرده است به تعداد نامحدودی بازی بدون توجه به اینکه آیا نوع سیستم بازیباز توانایی پردازش آن را دارد یا نه و حتی فضایی از حافظۀ دستگاه را اشغال کند، دسترسی داشته باشد.

کنسول‌های بازی و غفلت‌زایی + تصاویر
 
درواقع، این در دسترس‌بودن بیچون و چرای طیف وسیعی از بازیها در هر مکان و زمان، موجب از هم‌گسیختگی بیشتر خانواده میشود. وقتی برای باهم‌بودن و برطرفکردن نیازهای ذاتی افراد باقی نمی‌ماند. این واکنش بدون درنظر‌گرفتن تأثیرات مخربی است که بعضی از این آثار بر روح و روان فرد می‌گذارد. غافلشدن افراد از مطالعۀ کتاب، دوری از تعاملات خانوادگی و نپرداختن به تفریحات و سرگرمیهای سنتی در کنار خانواده از دیگر مشکلاتی است که با رسوخ این فناوری پدید آمده است. جا دارد که خانوادهها به‌خصوص والدین توجه ویژهای دراینزمینه کنند. بهتر است والدین فرزندان خود را به آغوش خانواده دعوت کرده و روابط خود را با آنها گرم و صمیمی­ کنند.

 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 مهر 1393برچسب:برچسب ها: کنسول ، بازی رایانه ای ، غفلت ، سبک زندگی ، کودک ، نوجوان, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به مناسبت عید سعید غدیر خم؛
 
فیلم/ نماهنگ "آیینه پیمبر" با صدای علی فانی
 
 
 
حجم: 25 مگابایت
 
مدت زمان: 04:08
 
دانلود  
کد خبر: ۳۶۲۰۷۵
 
تاریخ مخابره: ۱۳۹۳/۷/۲۰
 
زمان مخابره: ۱۵:۲۸
 
اشتراک‌گذاری  
 
 
ارسال به دوستان
 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:فیلم,نماهنگ,آیینه پیمبر,با صدای علی فانی,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 


 

 

هیات وزیران امروز در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تصویب کرد که سالانه به ۳۰۰ هزار نفر به مدت شش سال متوالی تسهیلات بانکی اعطا ‌شود.

 
به گزارش گروه اقتصادی "لوکسترین ها از دانشجو، هدف از این مصوبه، احیاء، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی، تأمین مسکن گروه‌های کم درآمد و زوج‌های جوان عنوان شده است.
 
در چارچوب این مصوبه، میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن در کلان شهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و سایر شهرها 300 میلیون ریال تعیین شد.
 
همچنین 9 درصد از سود تسهیلات مسکن پیش گفته برعهده دولت خواهد بود. میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت ساکنین در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کلانشهرها 200 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 150 میلیون ریال و سایر شهرها 100 میلیون ریال می‌باشد که 10 درصد از سود این تسهیلات برعهده متقاضی می‌باشد تعداد تسهیلات مورد نیاز ودیعه مسکن در هر سال 60 هزار واحد و در مجموع تا پایان برنامه ششم 360 هزار واحد است.
 
با تصویب هیات دولت، اعتبار لازم برای مقابله با روند فزاینده و شدت وقوع پدیده‌هایی نظیر گرد و غبار و خشکسالی، حفاظت از تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، احیاء و پایش آن در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
 
پروتکل اصلاحی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در زمینه استفاده مشترک از دروازه‌های مرز زمینی اسندره و سرو از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران بود.
 
لایحه اجاره و استملاک اتباع و دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه به تصویب هیأت وزیران رسید. این لایحه در سه بخش به مسایل زیر پرداخته است:
 
- شرایط و ضوابط اجاره و استملاک اتباع خارجی (اعم از حقیقی و حقوقی) جهت سکونت شخصی یا فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی و تشریفات استملاک ترتیبات قانونی لازم در صورت انحلال یا اتمام فعالیت اشخاص حقوقی و فوت اشخاص حقیقی.
 
- شرایط اجاره و استملاک نمایندگی‌های دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی و تشریفات ناظر به آن و معافیت از پرداخت مالیات، عوارض و حق‌الثبت در خرید، فروش و اجاره و مقررات عمومی.
- اصلاح آیین‌نامه نحوه انتخاب کارشناسان استاندارد نیز در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت مطرح و به تصویب رسید. این اصلاحیه براساس نیازها و ضرورت‌های جدید و مبتنی بر رویکرد برون‌سپاری امور تصدی‌گری سازمان به بخش خصوصی تدوین شده بود.
 
تعیین تعرفه ثبت‌نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1394 نیز از دیگر مصوبات جلسه هیات دولت بود.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب: جزئیات, مصوبه جدید دولت ,درباره ,وام مسکن, لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
   
   
 

این خبر در حال به‌روزرسانی است/ خواندنی‌ترین اخبار فضای مجازی؛

 

 

 
 

نگران کننده‌ترین اظهارات حسن روحانی، عاقبت سفیری که پیشانی هاشمی را بوسید، اولین مورد مرگ ابولا در آلمان و... از اهم اخبار متنوع منتشر شده در فضای مجازی طی امروز هستند.

 

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»- اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را دارد. در این بین گاهی مجبور می‌شویم زمان‌های طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.

 

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» با توجه به علاقه مخاطبان جهت آگاهی از اخبار متنوع، می‌کوشد تا با ارائه بسته خبری از «خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»، کوتاهترین مسیر را برای دسترسی کاربران این خبرگزاری به اخبار جذاب و گوناگون فراهم آورد.

 


المنار: حکم اعدام شیخ نمر صادر شد

تسنیم: دادگاه جنایی عربستان حکم اعدام تعزیری شیخ نمر را صادر کرد. وکیل آیت الله شیخ نمر النمر اعلام کرد که دادگاه جنایی عربستان حکم اعدام تعزیری شیخ نمر را صادر کرده است. برادر و وکیل مدافع آیت الله نمر النمر که در جلسه دادگاه وی حضور داشتند صدور حکم اعدام تعزیری را تایید کرده‌اند.

روزنامه سعودی عکاظ نیز لحظاتی پیش صدور این حکم را تائید کرد.دادستان کل عربستان در 25 ماه مارس گذشته خواستار اجرای حکم حد محاربه در حق آیت‌الله شیخ نمر النمر به‌ اتهامات باطلی همچون شعله‌ور کردن فتنه مذهبی، دیدار با افراد تحت پیگرد، تشویق به قتل شهروندان و نیروهای امنیتی و تخریب مساجد طی خطبه‌های نماز جمعه، شد.


سازمان حقوق بشر نیز درخواست اعدام شیخ نمر از سوی دادستانی کل عربستان را خطرناک اعلام کرده و تأکید داشته است که اعدام‌ها در عربستان مغایر با ارزش‌ها و قوانین بین المللی هستند.شیخ نمر برای اولین بار در سال 2006 در بازگشت از بحرین و به‌دلیل مشارکت در همایش بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.مقامات عربستانی اعلام کرده بودند که النمر از حکومت عربستان خواسته است که به وضعیت "قبرستان بقیع" رسیدگی کرده، مذهب "تشیع" را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزش و تدریس کنونی را تغییر داده یا لغو کند.

 

شیخ نمر النمر برای دومین بار در تاریخ 23 آگوست 2008 میلادی در شهر "القطیف" به‌اتهام تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.نهم جولای سال 2012 میلادی بود که «شیخ نمر آل‌نمر»، روحانی برجسته شیعی پس از تعقیب و حمله مسلحانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به خودرویی که در آن قرار داشت و او را به منزلش می‌برد، از ناحیه ران زخمی شد. پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌شدت آنها را سرکوب کردند، به‌گونه‌ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند.

 

با این حال اعتراض گروه‌های مختلف مخالف حکومت ادامه پیدا کرد و آنها به رژیم سعودی نسبت به هرگونه آزار و اذیت شیخ نمر هشدار دادند.

 

نگران کننده‌ترین اظهارات حسن روحانی

 

رجا: دکتر یامین پور رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:



کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان چندی پیش به هیات وزیران این کشور ابلاغ کرد که زبان تدریس در دانشکده های طب و اینجبنیر (پزشکی و فنی- مهندسی) باید حتماً انگلیسی باشد! این تصمیم عمیقا استعماری با واکنش دانشمندان و ادبای افغانی مواجه شد و بسیاری این تصمیم برای محدود کردن میدان اثرگذاری زبان و فرهنگ فارسی دانستند. هفته گذشته جناب حسن روحانی در دانشگاه تهران در کمال تعجب خواستار تاسیس دانشگاه هایی با زبان انگلیسی در ایران شد! از نظر او این اقدام راه اساتید خارجی را به ایران باز کرده و روابط ما با دنیا را بهبود می بخشد!


متاسفانه هیچ استاد شناخته شده ای نسبت به این اظهارات نگران کننده واکنش نشان نداد...حتی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی.



حالا نگرش مقام معظم رهبری را در این‌باره ببینید:



«از پیشرفت علمی در کشور برای گسترش و نفوذ زبان فارسی استفاده شود. زبان خیلی مهم است...اهمیت زبان ملی یک کشور برای خیلیها هنوز دانسته و شناخته نیست...کاری کنیم که در آینده، آن کسانی که از پیشرفتهای علمی کشور ما استفاده میکنند، ناچار شوند بروند زبان فارسی را یاد بگیرند. این افتخاری نیست که ما بگوییم حتماً زبان علمی کشور ما فلان زبان خارجی است. زبان فارسی اینقدر ظرفیت و گنجایش دارد که دقیقترین و ظریفترین علوم و دانشها میتوانند با این زبان بیان شوند.» رهبری چندین سال پیش هم صراحتا این هشدار را داده بودند: "میدانید که استعمار دهها سال متمادی- شاید در بعضی جاها قرنها- تلاش کرد تا آثار فرهنگ ایرانی را که در خیلی از نقاط دنیا وجود داشت، بزداید؛ مثلاً در هند این معنا کاملاً واضح است. آن وقتی که کمپانی انگلیسی هند شرقی وارد هند شد، یکی از نخستین تلاشهایش این بود که زبان فارسی را کنار بزند." رهبری اخیرا از نگرانی شان درباره زبان فارسی سخن گفتند و اکنون با فاصله کمی روحانی چنین مطالبه ی شگفتی دارد. اظهارات عجیب و نگران کننده روحانی را بیش از همه نتیجه مشاوره مشاوران غربزده ای چون محمود سریع القلم می دانم.... 

 

 

عاقبت سفیری که پیشانی هاشمی را بوسید

 

جهان: سفیر عربستان در ایران که بر پیشانی آقای هاشمی رفسنجانی بوسه زده بود، از سوی دولت عربستان احضار و حکم سفارتش لغو شده است.

 

وی که سه ماه بیشتر از انتصاب اش نمی گذرد، در دیداری که با آقای هاشمی رفسنجانی کرده، ایشان را خیلی گرم تحویل گرفته و پیشانی آقای هاشمی را بوسیده است، وی بعد از این اقدام از سوی عربستان فراخوانده شده و حکم سفارت وی را عربستان لغو کرده است.

 

گفته می شود وی گزینه خوبی برای عربستان بوده و سابقه جاسوسی برای (MI۶) را دارد ولی به دلیل این اقدام و فضای منفی ای که علیه وی در عربستان به خاطر بوسیدن پیشانی یک شیعه شکل گرفت، به اجبار از سمت خود خلع و به عربستان برگردانده شد.

 

 

اولین مورد مرگ ابولا در آلمان

 

همشهری آنلاین: بیمار آفریقایی مبتلا به ابولا که در بیمارستانی در لایپزیگ آلمان تحت مداوا بود، درگذشت. شبکه خبري زد د اف آلمان گزارش داد، کلينيک سنت گئورگ اعلام کرد اين کارمند 56 ساله سازمان ملل ديشب از دنيا رفت.
 

وي روز پنجشنبه با يک پرواز ويژه از ليبريا به لايپزيگ اعزام شد و آنجا تحت درمان قرار گرفت. اين مرد سومين بيمار مبتلا به ابولا بود که به آلمان اعزام شده بود.
 

يک بيمار همچنان در فرانکفورت تحت مداواست و يک نفر ديگر هم پس از پنج هفته مداوا در کلينيکي در هامبورگ، سالم از بيمارستان مرخص شد.

 


توجه واتیکان به توانمندی‌های همجنس‌بازها


ایرنا: واتیکان، مرکز دینی مسیحیان کاتولیک در اقدامی عجیب در گزارش اخیر کاری خود لحنش درباره همجنس بازان را تغییر داد و به این مساله به دیدی مثبت نگریست. شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی که به تازگی از سوی واتیکان منتشر شده است، به صورتی تلویحی ضمن حمایت از همجنس بازان، اعلام شده است که باید از حضور زنان و مردان همجنس باز در جوامع مسیحی است و باید از شایستگی های آنان استفاده شود. البته این گزارش به معنی مجاز دانسته شدن ازدواج همجنس بازان به شمار نمی آید ولی به نظر می رسد دیدگاه و رویکرد واتیکان به این گروه نرم تر شده باشد.

 

دلیا گالاگر خبرنگار سی ان ان در واتیکان گفت این گزارش کاری نشان از تغییری عمده در لحن و گفتمان واتیکان در قبال همجنس بازان به شمار می آید ولی نمی توان آن را تغییر در قوانین یا آموزه های کلیسای کاتولیک دانست. وی گفت همواره کلیسای کاتولیک صحبت از عدم تبعیض و خشونت علیه همجنس بازان صحبت می کرد ولی این بار در گزارش کاری خود گام را فراتر گذاشته و گفته است که این افراد توانمندی هایی دارند که باید در جوامع مسیحی از آن بهره جست. همچنین در گفتمان خود در خصوص ازدواج همجنس بازان نیز تغییراتی در لحن واتیکان به چشم می خورد در حالی که در گزارش های پیشین خود این مساله را نوعی اختلال به شمار آورده بود.

 

خبرنگار سی ان ان گفت از این رو برخی ها انتظار دارند که در آینده شاهد تغییرات بیشتری از سوی واتیکان در این خصوص باشیم. از زمان روی کار آمدن پاپ فرانسیس، شاهد تغییرات عمده ای در رویکرد واتیکان بودیم و این امر نیز می تواند نمونه ای دیگر باشد. همچنین به مسائلی دیگر مانند زندگی مشترک بدون ازدواج نیز به صورتی مثبت نگریسته شده است. گزارش اخیر منتشر شده یک گزارش کاری از بحث های هفته گذشته واتیکان به شمار می آید که در پشت درهای بسته صورت گرفته بود و احتمالا روز شنبه گزارش دیگری منتشر می شود و تا نشست سال بعد واتیکان در اکتبر، این فرصت وجود دارد که درباره تغییرات عمده سیاست های واتیکان اندیشیده شود.
 

 


افزایش قیمت گوشت در آستانه محرم


ایسنا: رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نسبت به کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در استانه ماه محرم و بازگشت حجاج اظهار نگرانی کرد. علی اصغرملکی اظهار کرد: بارها متذکر شدیم اگر قرار است صادرات دام زنده انجام شود باید کارشناسی شده باشد. چون در غیر این صورت تاثیراتی در بازار خواهد داشت و موجب افزایش قیمت می‌شود. وی با بیان اینکه از هفته گذشته افزایش حدود 500 تومانی در هر کیلوگرم گوشت را شاهد بودیم، اظهار کرد: فروش دام زنده در میادین میوه و تره بار و در عیدقربان حدود 20 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت ولی این میزان فروش در قیمت ها تاثیرگذار نبود. ملکی با اشاره به نزدیکی به ماه محرم گفت: با توجه به ایام محرم که معمولا تقاضای خرید دام افزایش می‌یابد و از طرفی آمدن حجاج که چند روزی است آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش تقاضا برای خرید دام زنده زیاد شده و همین موارد باعث نگرانی برای کمبود دام و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شود.

 

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه مخالف صادرات نیستیم چون موجب تقویت دامداران می‌شود، گفت: نکته مهم این است که باید این موضوع کارشناسی شود و مازاد بر خواسته‌ها و نیازها صادر شود. البته این‌ها از مسائلی است که باید قبل از صادرات پیش بینی می‌شد چون مشکلاتی را موجب خواهد شد.

 

وی یادآور شد: بارها از مسئولان درخواست کردیم به فکر تامین نهاده‌های دامی برای شش ماهه دوم سال باشند چون از اواخر تابستان و اوایل پاییز، دامداران دام‌هایشان را به روستا و جایگاه‌های مخصوص می‌برند، بنابراین به نهاده‌های دامی نیاز دارند.

 


فیسبوک کاربر 114ساله را مجبور به درغگویی کرد


صراط: پیرترین شهروند مینیسوتا که تولد 114 سالگی‌اش را روز یکشنبه جشن گرفت برای عضویت در فیس بوک مجبور شد درباره سنش دروغ بگوید. پیرترین شهروند مینیسوتا که تولد 114 سالگی‌اش را روز یکشنبه جشن گرفت برای عضویت در فیس بوک مجبور شد درباره سنش دروغ بگوید. اگرچه ممکن است هر کسی درباره سن و سالش در شبکه‌های اجتماعی دروغ بگوید اما استوهر 114 ساله مجبور شد برای آنکه به دوستان و خانواده‌اش در شبکه فیس بوک بپیوندد سنش را کمتر از آنچه در واقعیت است وارد کند.

 

این پیرزن که به تازگی طرز استفاده از ایمیل، جستجوی کلمه از طریق گوگل و ویدیوچت کردن با استفاده از برنامه اپل را یاد گرفته است تصمیم گرفت برای حفظ ارتباط با دوستان و آشنایانش در دنیای مدرن به شبکه فیس بوک بپیوندد. اما این کار برای پیرترین شهروند میتیسوتا کار چندان آسانی نبود.وی شرکت فیس بوک و مارک زاکربرگ را برای اینکه علاقه‌مندان به پیوستن به این شبکه را محدود کرده‌اند تنها تا سال 1950 را به عنوان تاریخ تولد خود انتخاب کنند سرزنش کرد.



این پیرزن که متولد سال 1900 است در نهایت مجبور شد مانند بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی که درمورد سن خود دروغ می‌گویند، سنش را پایین تر از سن حقیقی‌اش اعلام کند بنابراین دوستان وی در فیس بوک در روز یک شنبه تولد 99 سالگی‌اش را به وی تبریک گفتند.



به همین دلیل این پیرزن 114 ساله نامه‌ای خطاب به فیس بوک نوشت و برای این شرکت ارسال کرد؛ وی در این نامه به سادگی مشکل خود را این گونه بیان کرد: «من هنوز اینجا هستم!»

 

عکسی از یک خانواده سوری در خیابان‌های آنکارا

العالم: این عکس مربوط به اعضای یک خانواده آواره سوری است که در خیابانهای یکی از مناطق جنوبی شهر آنکارا زندگی می‌کنند. بیش از 100 هزار شهروند سوری درنتیجه اقدامات گروه تروریستی داعش در شهر مرزی کوبانی آواره شده و به ترکیه گریخته‌اند. ترکیه علاوه بر خودداری از کمک به مردم شهر بحران زده کوبانی در مقابل تروریستهای داعش، از رسیدن کمکهای مردمی به این شهر نیز جلوگیری می کند.



بیش از 100 مبارز کرد که دیروز برای درمان به اراضی ترکیه رفته بودند، از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شدند؛ این مبارزان هم در اعتراض به این اقدام ترکیه، دست به اعتصاب غذا زدند. با وجود ادعای کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در سوریه مبنی بر حمایت از مردم این کشور، آوارگان سوری در کشورهای همسایه در وضعیتی بسیار بد و با کمترین امکانات لازم زندگی می‌کنند.

 

 

 

درآمد صداوسیما از برنامه 90 چقدر است؟

 

ایسنا: در حال حاضر روی صفحه اصلی سایت اداره بازرگانی صداوسیما، جدول پخش هفته سوم مهر دیده می‌شود که در بخشی از آن، نرخ تعرفه‌های قبل از برنامه 90 این هفته آمده است. روزنامه «دنیای اقتصاد» ادامه داد: تعرفه همه آگهی‌های قبل و بین برنامه و نیز زیرنویس‌ها برای تمام طبقات با عدد «335» تعیین شده است. عدد «3» اول نشان‌دهنده اسم شبکه است و دو رقم بعدی یعنی «35» طبقه آگهی را نشان می‌دهد که گران‌ترین تعرفه موجود است. در حال حاضر نرخ آگهی طبقه 35 برای هر ثانیه سه میلیون و 500 هزار تومان است. طبق ضوابط سازمان، به این رقم باید ضریب ماهانه را هم اضافه کرد که با توجه به ضریب 30 درصدی ماه مهر، این رقم برای هر ثانیه به چهار میلیون و 550 هزار تومان می‌رسد!

 

بد نیست بدانید که ضریب ماهانه در اسفند به 60 درصد خواهد رسید! جالب‌تر اینکه این نرخ برای آگهی‌دهندگان شش طبقه اول سه برابر می‌شود و طبقه هفتم هم باید دو برابر هزینه بپردازد. به عبارت دیگر هر ثانیه تبلیغ برای صاحبان عادی کالاها و خدمات در حاشیه برنامه این هفته 90، حدود 9 میلیون تومان هزینه داشته است. اگر همین عدد را ملاک قرار بدهیم، با توجه به پخش نیم‌ساعت آگهی تصویری، درآمد تلویزیون تنها از برنامه پریشب 90 به عدد باورنکردنی 16 میلیارد تومان خواهد رسید که تازه به این رقم باید هزینه زیرنویس‌های متعدد، نرخ متفاوت تبلیغات خارجی و نیز تعرفه بالاتر آگهی تقدیم برنامه را هم اضافه کنیم!

 

به نظر می‌رسد حتی اگر از مجموع رقم حاصله، 50 درصد به مناسبت تخفیف‌های صداوسیما به برخی مشتریان را کم کنیم، باز سود خالص باقی‌مانده از رهگذر پخش این برنامه، چیزی حدود 10 میلیارد تومان خواهد بود! به عبارت دیگر سازمان در حالی برای تهیه هر برنامه 90 حدود 10 میلیون تومان بودجه در اختیار عادل قرار می‌دهد که خودش هزار برابر چنین رقمی سود می‌کند. در صورتی که فردوسی‌پور 37 برنامه در سال داشته باشد، درآمد سازمان از این ناحیه به عددی حدود 370 میلیارد تومان خواهد رسید که می‌تواند نشان بدهد چرا «90» به این شکل بی‌نظیر در حاشیه امنیت قرار دارد!

 

تازه فراموش نکنیم که سازمان به‌طور جداگانه برای هر قسمت از این برنامه یک اسپانسر مسابقه پیامکی هم می‌گیرد که درآمدی چند 10 میلیونی نصیب صداوسیما می‌کند.

 

 

 

 

روزمره‌های بدون شرح

 

آقای نماینده سفر بخیر!/ نماینده‌ای که دائم‌السفر است

 

خبرنامه دانشجویان ایران: اصلی ترین وظیفه نمایندگان مجلس، شامل امور تقنینی (قانون گذاری) و نظارت بر حسن اجرای قانون (نظارت بر قوه مجریه) است اما معمولا در کنار این مسائل مواردی نیز پیش می آید که شامل سفرهایی داخلی (سرکشی به حوزه انتخابیه) و خارجی نیز می شود. یکی از نمایندگان مجلس در طول سه ماه گذشته در سفرهای خارجی به سر می برده است. حضور در بازی های کشتی بلاروس، والیبال لهستان، بازی های آسیایی اینچوئن و اکنون اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی ژنو همه سفرهای سه ماه اخیر آقای نماینده است. سید هادی حسینی نماینده قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس که عضو کمیسیون صنایع و معادن است در کسوت سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در بازی های بین المللی که ایران شرکت داشته است به عنوان تماشاچی بازی ها در سالن های ورزشی حضور داشته است. البته شاید به خودی خود سفرهای خارجی نمایندگان به سبب ماموریت های کاری شان بلااشکال باشد اما این تعداد در مدت کوتاه در نوع خود جالب توجه است.

 

سیدهادی حسینی در مرداد سال جاری در جریان چهارمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی اروپا که در شهر مینسک بلاروس حضور یافت. وی پس از آن نیز در جریان لیگ جهانی والیبال آنطور که سایت وی نقل کرده: برای تشویق و حمایت از بلند قامتان تیم ملی والیبال به لهستان سفر کرد و درخشش بلند همتان والیبالیست ایرانی و بویژه دو جوان غیور مازنی را در مسابقات جهانی 2014 لهستان و صعود به مرحله بعدی و قرار گرفتن  برای اولین بار در جمع شش تیم برتر والیبال جهان تبریک گفت. وی چندی پیش نیز برای تماشای بازی های آسیایی به اینچوئن کره رفت و اکنون نیز در قامت نائب رئیس اول بین المجالس جهانی به ژنو سفر کرده است.

 

سفرهای خارجی نمایندگان البته اعتراض برخی دیگر از نمایندگان را نیز در پی داشته است. چندی پیش حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با انتقاد از برخی سفرهای خارجی نمایندگان به خبرنگار جهان نیوز گفت که متاسفانه کمیته مربوط به سفرهای نمایندگان در مجلس نظارتی دقیق بر سفرهای خارجی نداشته و از سویی هیات رئیسه مجلس هم توجه کافی به این مسئله ندارد.او می گوید: سفر نمایندگان مجلس به کره جنوبی به بهانه بازی های آسیایی هیچ ضرورتی نداشته و متاسفانه برای این سفرها مبالغ هنگفتی از بیت المال هزینه می شود.

 

حاجی دلیگانی توصیه ای هم به هیات رئیسه مجلس می کند و می گوید: خوب است به همین بهانه هیات رئیسه مجلس آماری از سفرهای خارجی نمایندگان مجلس منتشر کند تا ضرورت سفرها واهداف آنها برای همه روشن شود.نعمتی نمیانده دیگر مجلس اما به تابناک گفته بود، حسینی سال‌ها مدیر ورزشی بوده‌ و با توجه به سابقه ورزشی خود در این سفر بوده یا آقای گروسی رئیس فدراسیون بوده و نماینده‌ها از طرف کمیته ملی المپیک به این مسابقات رفته‌اند، همه دوستان از طرف ارتباطات ورزشی خود رفته‌اند. من به عنوان مسئول کمیته کشتی تاکنون دست‌کم پنجاه‌ بار دعوت شدم برای حضور در مسابقات؛ اما من تشخیص دادم که نروم، ولی دوستان تشخیص دادند که ‌باشند.

 

این نماینده گفت: اگر نمایندگان بخواهند به مأموریتی بروند، باید در کمیته مسافرت‌ها مطرح ‌و با مأموریت این عزیزان موافقت شود که هیچ یک از این افراد از این طریق نرفته‌اند، این افراد که به عنوان نماینده نرفته‌اند و در حکم شخصی که سال‌ها در ورزش کشور زحمت کشیده‌اند در آنجا حاضر شده‌اند و حال با هر کسوتی که می‌خواهد باشد. شما نباید فکر کنید ‌افرادی که به این جور جا‌ها می‌روند فقط برای نگاه کردن به مسابقات رفته‌اند بلکه لابی‌های قدرتمندی در آنجا وجود دارد، اگر دقت کرده ‌و اتفاقات را دنبال کرده باشید، می‌دانید که در این مسابقات گردن بچه‌های ما را زدند.

 

 

درخشان چه چیزی را تکذیب کرد؟/ بساط قلیان‌کشی در شب زنده‌داری پرسپولیسی‌ها!

 

جام جم ورزشی: شایعه شب زنده داری در کیش همزمان با پایان اردوی پرسپولیس در این جزیره، رسانه ای شد و حمید درخشان و محمد نوری با قاطعیت این شایعه را تکذیب کردند. علیرضا نورمحمدی هم مثل کاپیتان پرسپولیس و حمید درخشان، شایعه شب زنده داری بازیکنان این تیم در اردوی کیش را تکذیب کرد. حتی محمد نوری ادعا کرد خودش و بازیکنان پرسپولیس حوالی ساعت ۱۱ در هتل می خوابیدند. اما منابع آگاه مدعی هستند حاشیه‌های اردوی پرسپولیس تازه بعد از ساعت ۱۱ شب که کاپیتان این تیم و چند بازیکن حرفه‌ای دیگر می خوابیدند شروع می شد.

 

یک شاهد عینی در این باره گفت که از ما بهترون دنبال چند سرخپوش می رفتند و آنها را با خودشان به گردش می بردند و بساط قلیان کشی و ... به راه بود. یکی از خبرنگارانی که همزمان با اردوی پرسپولیس در کیش حضور داشت، در پاسخ به این سوال که چه مدرکی برای اثبات شب زنده داری پرسپولیسی ها دارد، گفت: «نیاز به مدرک نیست. فقط کافی است شما شبکه های اجتماعی و صفحات شخصی این دوستان در برخی شبکه های اجتماعی را چک کنید و ببینید که دوستان حوالی ساعت ۲.۳۰ بامداد در این شبکه ها عکس و متن به اشتراک می گذاشتند! آدمی که ۱۱ شب می خوابد، قطعا نمی تواند ۲.۳۰ بامداد در شبکه اجتماعی فعال باشد!»

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:وبلاگ‌ها,شبکه‌های اجتماعی,طنز و طرح,سایر حوزه‌ها,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 


 
 
 
 

مدافع پرسپولیس گفت: شب‌گردی بازیکنان پرسپولیس در کیش مسخره ترین خبری بود که شنیدم و شاید کمبود خبر برخی را مجبور به انتشار این اکاذیب کرده است.

 

به گزارش لوکسترین ها از دانشجو محسن بنگر در گفتگو با «خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اردوی پرسپولیس در جزیره کیش گفت: اردوی بسیار خوبی برگزار شد و خوشبختانه در تعطیلات فرصت خوبی نصیب ما شد که نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسی قرار دهیم تا برای جام حذفی و همچنین بازی های لیگ آماده شویم.

 

وی در ادامه افزود: نبود ملی پوشان در تیم ملی برای ما خیلی مفید بود و باعث شد تا با تمام بازیکنان خود تمرینات بسیار خوبی را پشت سر بگذاریم. همه چیز اردو بسیار عالی بود و مطمئنا این تمرینات در عملکرد تیم نقش بسیار مهمی دارد.

 

مدافع پرسپولیس در خصوص بیرون آمدن بازیکنان و شب گردی در اردوی کیش گفت: فکر می کنم این یک خبر مسخره ای بوده است چون ما در تمرینات خودمان در اردوی کیش سه جلسه تمرین داشتیم و حتی وقت نداشتیم که به مسائل جانبی بپردازیم چه برسد اینکه اردو را ترک کنیم. انگار یک سری اخبارهای خوبی ندارند و به دنبال شایعات و حاشیه ها هستند و شاید نبودن خبر باعث شود آنها خبرهای کذب بنویسند.

 

وی در خصوص بازی مقابل نماینده بوشهر گفت: ما مقابل تیمی حضور پیدا می کنیم که از لیگ دسته دوم آمده است و شناخت چندانی از آن نداریم اما فکر نمی کنم تیم بدی باشد و نباید غافلگیر شویم. باید به فکر پیروز شدن باشیم و حریف را دست کم نگیریم چون جام حذفی جام شگفتی هاست. شما نگاه کنید در فصل گذشته تیم های کوچک هم به مراحل بالاتر صعود کرده اند. فکر و ذکر ما موفقیت پرسپولیس است و به دنبال این هستیم که با نتایج خوب هواداران را خوشحال کنیم.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:شب‌گردی ,بازیکنان پرسپولیس, مسخره‌ترین خبری , شنیدم, بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی ,به نفع ما ,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش لوکسترین ها: نرم افزار جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات(انفوراتیک) 
 
کد ثبت: 3314 تاریخ ثبت: 1392/11/02 تعداد مشاهده: 443
تولید کننده: گروه نرم افزاری داده پرداز ایمن
مجوز / قیمت(تومان): تجاری / 800000
دسته بندی: نرم افزار > کاربردی
آدرس وب سایت: http://www.Imenpd.ir

 

نرم افزار جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات(انفوراتیک)
شناسنامه نرم افزاری ، سخت افزاری ، اطلاعات سامانه ها و بانک های اطلاعاتی شبکه و مدیریت ثبت درخواست ها
1- تحت شبکه بودن نرم افزار 
2- امکان ثبت و پیگیری درخواست های کاربران برنامه 
3- امکان ثبت و مشاهده یاد آور برای کاربران 
4- اطلاع رسانی عمومی-ارسال پیام به تمام کاربران-پیام های آموزشی ، امنیتی و ... 
5- پیام رسانی خصوصی-ارسال پیام به یک کاربر خاص 
6- اتاق گفتگو جهت ارتباط کاربران در شبکه با یکدیگر 
7- ثبت اطلاعات سخت افزاری به صورت اتوماتیک پس از اجرای برنامه 
• اطلاعات سخت افزاری نظیر Hard Disk ، VGA ، CD ROM ، LAN Card ، Audio ، RAM ، Processor ، Bios ، Disk Partition و Printer 
8- ثبت اطلاعات نرم افزاری به صورت اتوماتیک پس از اجرای برنامه 
• اطلاعات نرم افزاری نظیر اطلاعات ویندوز ، بوت ، سرویس های نصب شده ، نرم افزار های نصب شده ، وضعیت Startup رایانه ها و ... 
9- پوشه ها و درایو های به اشتراک گذاشته بر روی رایانه 
10- ثبت اطلاعات ورود به سیستم توسط رایانه ها (Audit Login) 
11- ثبت اطلاعات و دریافت پشتیبان از بانک های اطلاعاتی SQL SERVER موجود در شبکه 
12- ثبت اطلاعات سامانه های نرم افزاری موجود در شبکه به همراه ذخیره سازی مستندات و روش اجرایی سامانه های مذکور 
13- ثبت اطلاعات کاربران Local Administrator سرور های موجود در شبکه 
14- مشاهده درخواست های کاربران و مدیریت کردن آنها با کاربران مدیریتی سامانه 
15- امکان گزارش گیری از اطلاعات گروه ها ، کاربران و رایانه های Active Directory در برنامه 
16- بازبینی لاگین (ورود) کاربران در تاریخ های خاص 
17- گزارش تردد اتاق سرور(قابلیت اتصال به سیستم تشخیص هویت BIO STAR ) 
  • آدرس: تهران
  • تلفن: 021-36076391
  • فاکس:
  • تلفن همراه: 09196305505
  • وب سایت: http://www.Imenpd.ir
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:نرم افزار ,جامع فناوری اطلاعات,ارتباطات(انفوراتیک) ,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 
به گزارش لوکسترین ها : لیست بیمه تامین اجتماعی همراه 
کد ثبت: 3696 تاریخ ثبت: 1393/07/11 تعداد مشاهده: 97
تولید کننده: TaminListDisk
مجوز / قیمت(تومان): رایگان / 0
دسته بندی: موبایل > کاربردی
آدرس وب سایت: http://www.taminld.com


لیست بیمه تامین اجتماعی همراه
تهیه و ارسال لیست حق بیمه ماهیانه تامین اجتماعی با استفاده از گوشی
برنامه ارسال ليست حق بیمه از طریق اینترنت برنامه ای تحت سیتم عامل اندروید برای ایجاد و ارسال لیست کارکرد ماهانه بیمه شدگان کارگاه جهت ارائه به سازمان تأمین اجتماعی تهيه و دو ماه بصورت رايگان در اختيار كارفرمايان محترم قرار ميگيرد. و در صورت راضی بودن از برنامه می توانند نسخه کامل آن را از سایت بازار یا کندو خریداری نمایند كارفرمايان پس از دريافت نرم افزار ميتوانند با عنايت به راهنما، اطلاعات كاركرد ماهانه بيمه شدگان خود را وارد سيستم نموده و از طریق گوشی همراه خود آن را به شعبه تامین اجتماعی نمايند.
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 

انتقال فایل بر بستر وای‌فای

این روزها اگر در جمع دوستان هم نباشیم، معمولا با دستگاه‌ها و ابزارهای دیجیتالی متعددی سر و کار داریم و گه گاه لازم می‌شود که فایل‌ها و اطلاعاتی را بین آن‌ها جابجا کنیم. شاید بلوتوث اولین راهی باشد که به ذهن همه برسد اما این شیوه برای فایل‌های حجیم واقعا وقت‌گیر و کند است. در ادامه سه راه برای انتقال سریع فایل‌ها آورده‌ایم.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ اگر چند سالی به عقب باز گردیم به یادمان می‌آید که انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث بین موبایل‌ها چه قدر سریع و جذاب بود. در دوران حکم‌رانی گوشی‌هایی همچون نوکیا 6600 هم حجم عکس‌ها و فیلم‌ها به مراتب کمتر از امروز بود و هم تکنولوژی خاصی نبود که به اندازه بلوتوث در دسترس و از آن سریع تر باشد.

امروزه کیفیت عکس‌ها روز به روز بالاتر رفته، فیلم‌ها و سریال‌ها با کیفیت‌های بسیار بالا ضبط و پخش شده‌اند و به ناچار حجم این فایل‌ها به مراتب زیاد و زیادتر شده است. از سوی دیگر قابلیت اتصال WiFi که دورانی منحصر به کامپیوترها و لپ تاپ‌ها بود، تقریبا در همه‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و ... یافت می‌شود. به همین خاطر می‌توان از WiFi برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف با سرعت بالا استفاده کرد. توجه کنید که این انتقال نیازی به اینترنت ندارد و فقط اتصال آن بر مبنای WiFi است. در این مطلب قصد داریم ۳ اپلیکیشن که از این شیوه برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

۱. SHAREit

برنامه‌ی SHAREit لنوو یکی از قوی‌ترین و خوش‌نام ترین نمونه‌های موجود برای ارسال فایل از طریق WiFi است. طبق ادعای سایت سازنده‌ی آن، این برنامه قادر است فایل‌ها را با سرعت ۶۰ برابر سریع‌تر از بلوتوث ارسال کند. به لطف رابط کاربری زیبای آن، کار با SHAREit آسان و سریع شده است.

share-over-wifi-1

ویژگی که شاید در هر برنامه‌ای یافت نشود، وجود اپلیکیشن SHAREit برای سیستم عامل‌های گوناگون است. این برنامه برای اندروید، iOS و ویندوز منتشر شده که ارتباط بین دستگاه‌های مختلف از سیستم‌عامل‌های متفاوت را بیش از پیش راحت و سریع می‌کند. این موضوع به طور خاص برای کاربران آیفون و آیپد خبری خوبی است چون همه ما کم و بیش از محدودیت‌های بلوتوث این دستگاه‌ها خبر داریم. همچنین این برنامه می‌تواند فایل‌ها را به صورت گروهی با 5 نفر به اشتراک بگذارد.

با آزمون‌هایی که ما انجام دادیم با این شیوه می‌توان حجمی در حدود 2 گیگابایت را در عرض 6 تا 7 دقیقه بین گوشی‌های هوشمند میان رده انتقال داد که سرعت بسیار بالا و ستودنی است.

دانلود از فروشگاه ویندوز فون
دانلود از اپ استور اپل
 

۲. Zapya

دیگر اپلیکیشنی که به گفته‌ی سازندگان آن بیش از 70 میلیون کاربر در دنیا دارد، Zapya است. زاپیا هم از اتصال WiFi برای جابجایی اطلاعات بین دستگاه‌های اندرویدی، iOS و ویندوزی استفاده می‌کند. سرعت این برنامه هم بسیار بالا است و گفته می‌شود ۴۰ برابر از بلوتوث سریع‌تر انتقال می‌دهد.

share-over-wifi-2

Zapya از رابط کاربری زیبا و متفاوتی بهره‌مند است. با باز کردن این برنامه، اطلاعات روی گوشی یا تبلت شما به گروه‌های مختلف عکس، برنامه، فیلم و ... تقسیم می‌شوند تا انتخاب فایل برای فرستادن ساده‌تر شود. زاپیا تعداد قابل توجهی بازی هم ارائه می‌دهد که با استفاده از همین برنامه بتوان تحت شبکه با دوستان بازی کرد.

دانلود از فروشگاه ویندوز فون
دانلود از اپ استور اپل
 

۳. WiFi Shoot

برنامه وای فای شوت، یک نرم‌افزار بسیار ساده برای انتقال فایل‌ها با سرعت بالا بین دستگاه‌های اندرویدی از طریق وای فای است. این برنامه یک تفاوت با سایر موارد معرفی شده در شیوه اتصال دارد و آن استفاده از استاندارد WiFi Direct برای اتصال دو دستگاه است. WiFi Direct یک استاندارد برای اتصال دستگاه‌های دارای وای‌فای بدون نیاز به اکسس پوینت است. امروزه اکثر دستگاه‌های اندرویدی این استاندارد را در خود دارند و نیاز به برنامه‌ای مثل WiFi shoot دارند تا از آن برای جابجا کردن فایل‌ها استفاده کنند.

share-over-wifi-3

البته سعی کنید از این نرم‌افزار برای جا بجایی عکس‌ها و فیلم‌هایی استفاده کنید که فرمت‌های معمول و استاندارد دارند. هر فایلی را نمی‌توان با WiFi Shoot جابجا کرد!

دانلود از فروشگاه ویندوز فون
 

دو نکته پایانی: اول آن که برای استفاده از این روش‌ها، هم فرستنده و هم دریافت کننده باید برنامه اشتراک‌گذاری مربوطه را داشته باشند. دوم این که اگر از اندروید کیت‌کت استفاده می‌کنید، در تنظیمات این برنامه‌ها محل ذخیره سازی فایل‌ها را حافظه داخلی دستگاه انتخاب کنید

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 تشییع شهید سقوط هواپیمای ناجا

 
به گزارش لوکسترین ها از مشرق پیکر مطهر شهید سرتیپ دوم علی خرسندی نیا از شهدای سانحه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی در شرق کشور، روز چهارشنبه در میان حزن و اندوه هزاران نفر از مردم و مسوولان کرمانشاه تشییع و خاکسپاری شد.
 
 
 

 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:تشییع پیکر,شهید خرسندی نیا,کرمانشاه,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
خدمات انسانی داعش به تل‌آویو؛
 
عملیات فروش کودکان در سوریه بدین شکل است که پس از ربایش آنها از مناطق مختلف این کشور تحویل مافیای ترکیه شده و سپس با مبالغ بسیار بالا به مافیای اسراییلی فروخته و به تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی منتقل می شوند.
فروش کودکان سوری و عراقی به اسراییل توسط داعش!
گروه بین‌الملل لوکسترین ها - از مشرق رسانه های عربی از همکاری های گسترده اسراییل و گروه تروریستی "داعش" برای خرید و فروش کودکان عراقی و سوری به خانواده های اسراییلی پرده برداشتند.
 
بنابر اطلاعات منتشر شده، گروه تروریستی داعش پس از استقرار در مناطقی از کشورهای عراق و سوریه با حمله به شهرها و روستاهای مختلف ضمن قتل عام خانواده‌ها کودکان با سنین زیر سه سال را ربوده و با هدف فروش آنها به خانواده های بدون فرزند در اسراییل با واسطه گری مافیای ترکیه به این کشور قاچاق می کنند.

این گزارش می افزاید که عملیات فروش کودکان در سوریه بدین شکل است که پس از ربایش آنها از مناطق مختلف این کشور تحویل مافیای ترکیه شده و سپس با مبالغ بسیار بالا به مافیای اسراییلی فروخته و به تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی منتقل می شوند. به گفته این رسانه ها این اقدام با در راستای فتوای اخیر خاخامهای اسراییلی برای افزایش جمعیت صهیونیستها با توجه به رشد منفی جمعیت اسراییلی ها صورت می پذیرد. 

در همین رابطه روزنامه "تایمز" چاپ انگلیس در گزارشی مفصل از ایجاد بازار رسمی خرید و فروش زنان و کودکان در محله "القدس" شهر موصل (مرکز استان نینوی) از سوی گروه تروریستی داعش خبر داده است که در آن زنان جوان و کودکان شیعه و کرد بطور گسترده ای خرید و فروش می شوند.
 بنابر گزارش تایمز این اقدام بر اساس فتوای علمای وهابیت و با هدف تامین بخشی از هزینه های عملیاتها و پرداخت حقوق عناصر گروه داعش صورت گرفته است.

فروش کودکان سوری و عراقی به اسراییل توسط داعش! 
 
تایمز افزوده که بازار مشابهی در در شهر رقه سوریه که از سال گذشته در کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد ، راه اندازی شده که زنان و کودکان شیعه ، ایزدی ، مسیحی و سایر اقلیتهای دینی عراقی و سوری در آن به فروش می رسند.

این روزنامه بریتانیایی در ادامه به بررسی قیمت این زنان و کودکان و هدف از خرید و فروش آنها نیز پرداخته است. بر اساس تحقیقات تایم، قیمت هر کودک 10 هزار دلار و قیمت زنان نیز از هزار تا 5 هزار دلا در نوسان است. اما سرنوشت این زنان نیز متفاوت است. بدین شکل که برخی از آنها با هدف بهره کشی جنسی و به عنوان پاداش به عناصر داعش هدیه می شوند اما آن دسته از زنانی که دارای چهره های زیباتری هستند به اجبار به عقد نکاح فرماندهان گروه تروریستی داعش در می آیند.

فروش کودکان سوری و عراقی به اسراییل توسط داعش!
 
به گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد از زمان بروز بحران در دو کشور سوریه و عراق ، بیش از 25 هزار زن و کودک تبعه این دو کشور توسط عناصر گروههای تروریستی تکفیری بعنوان کنیز جنگی و غلام مورد خرید و فروش و هتک حرمت قرار گرفته اند.
 
همچنین این کمیته گزارشهای مستند و موثقی از همکاری گروه تروریستی داعش با مافیای دو کشور ترکیه و اسراییل به منظور تجارت اعضای بدن کشته شدگان و مجروحان و اسرای درگیریهای دو کشور عراق و سوریه در اختیار دارد. 

فروش کودکان سوری و عراقی به اسراییل توسط داعش!
 
در این گزارش تاکید شده است که گروههای مسلح با توجه به کثرت کشته شده های درگیریها در سوریه وعراق مجبور به پایین آوردن قیمت اعضای بدن آنان تا 10 هزار دلار شده اند این درحالی است که رقم فروش اعضای حساس بدن در سال گذشته به بیش از 20 هزار دلار نیز رسیده بود.

فروش کودکان سوری و عراقی به اسراییل توسط داعش!
 
گفتنی است در سه سال اخیر گروههای تروریستی تکفیری با حمایت و پشتیبانی ترکیه، عربستان، قطر، آمریکا، انگلیس و فرانسه جنگی خانمان‌سوز را به کشورهای سوریه و عراق تحمیل کرده‌اند که موجب کشته شدن صدها هزار نفر، ببار آمدن صدها میلیارد دلار خسارت مالی، نابودی زیرساختهای اقتصادی و بروز بحرانهای بشری در این دو کشور شده است. 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:: فروش,کودکان,سوری,عراقی,اسرائیل,داعش,مشرق,قیمت,رقه,تجاوز,زنان زیبارو,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 مهمترین‌ اخبار حوادث 22 مهر

 
قتل جوان به دلیل اختلافات خانوادگی، دستگيري مظنونان قتل نوعروس، خط پایان سارقان مسلح مامورنما و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.
   به گزارش گروه اجتماعی لوکسترین ها، از مشرق مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



سرقت به بهانه کمک به نیازمندان

زنی روز 26شهریور با مراجعه به کلانتری یافت‌آباد به ماموران اعلام کرد طلا و جواهرات وی توسط سرنشین خودرو پژو206 سفیدرنگ به سرقت رفته است.

سرقت به بهانه کمک به نیازمندان+عکس

این زن به ماموران گفت: «در کوچه راه می‌رفتم که راننده پژو من را صدا زد و گفت: «دو کیسه لباس دارم. یکی از آنها را برای خودت بردار و دیگری را به افراد نیازمند و مستحق برسان.»

این جوان سپس گفت قصد دارد برای همسرش طلا بخرد. او به این بهانه که از مدل دستبند من خوشش آمده از من خواست دستبند را لحظه‌ای به او بدهم اما بلافاصله پس از گرفتن طلا متواری شد.» کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری به قصد سرقت طلاجات، وظیفه تحقیق در این مورد را برعهده گرفتند و با بررسی شکایت‌های مشابه و اظهارات تعداد دیگری از مالباختگان زن متوجه شدند جوانی حدودا 30ساله، به شیوه‌ای مشابه اقدام به کلاهبرداری و سرقت طلا و جواهرات زنان می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل جوان به دلیل اختلافات خانوادگی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنیدسرهنگ سلطان محمدی فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان استان فارس با اعلام این خبر گفت: در پی قتل فردی در آذر ماه سال گذشته به وسیله سلاح گرم، مأموران پلیس آگاهی شهرستان اقدامات اطلاعاتی و پلیسی خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان استان فارس ادامه داد: تحقیقات پلیس در این رابطه ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه فرد قاتل در شهرستان اهواز شناسایی و مأموران پس از اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و با هماهنگی مأموران انتظامی شهرستان اهواز، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستگيري مظنونان قتل نوعروس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنیدقرار بود مرضيه 26 ساله همزمان با عيد غدير خود را در لباس عروسي ببيند اما قاتل سرنوشتي شوم براي او رقم زد.

15 مهرماه امسال و پس از تماس‌هاي محلي ماموران كلانتري شهرستان رودسر در جريان وقوع يك فقره قتل در يكي از مجتمع‌هاي تحت نظارت بهزيستي در منطقه رحيم‌آباد اين شهرستان قرار گرفتند و به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

ماموران با حضور در محل جنايت با جسد دختري مواجه شدند و به دليل حساسيت موضوع مراتب را به پليس آگاهي استان گيلان اطلاع دادند. به اين ترتيب به سرعت تيمي از كارآگاهان زبده در محل حادثه حاضر شدند.

در بررسي‌هاي اوليه پليس آگاهي مشخص شد هويت مقتول مرضيه 26 ساله از كاركنان مجتمع تحت نظارت بهزيستي است كه بعد از ساعت كاري به قتل رسيده است. در ادامه رسيدگي به پرونده براي مشخص شدن علت مرگ دختر 26 ساله دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني صادر شد. دختري كه قرار بود همزمان با عيد غدير شاهد برپايي مراسم عروسي خود باشد اما اكنون خانواده‌اش چشم انتظار دستگيري قاتل او هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بازداشت اسیدپاش کیانشهر

ساعت دو بامداد 12 اردیبهشت امسال وقوع یک فقره اسیدپاشی به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد . با حضور مأموران در محل و در تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی 23 ساله به نام "صادق" از ناحیه سر و صورت مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "اسیدپاشی" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
اسیدپاشی بدون انگیزه در نیمه‌های شب

با انجام اقدامات درمانی ، تحقیقات از مصدوم اسیدپاشی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. صادق در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شامگاه 11 اردیهشت در حال ورود به منزل بودم که شخصي از پشت سر مرا صدا زد . وقتي برگشتم یک موتور سوار نقابدار را مشاهده کردم که به من گفت "بگير" و ناگهان مرا از ناحيه سر و صورت و دست ، مورد اسيدپاشي قرار داد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خط پایان سارقان مسلح مامورنما

28 تیر ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشنیان مسلح یک دستگاه خودرو سواری شاسی بلند سفید رنگ مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور قاضی نصرتی ، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در خیابان آزادي با موتورسيكلت در حال تردد بودم كه دو نفر سرنشین یک دستگاه خودرو شاسي بلند سفيد رنگ مرا متوقف و خود را مأمور معرفی کردند . آنها با نشان دادن بی سیم ، دستبند و تهديد اسلحه كمري ، به بهانه داشتن موادمخدر اقدام به بازرسی من کرده و کارت عابربانک مرا گرفته و از محل متواری شدند . از طریق سیستم پیامک بانکی متوجه شدم مبلغ 64 میلیون تومان وجه نقد  از داخل کارت برداشت شده است .

خط پایان سارقان مسلح مامورنما+عکس

با توجه به اظهارات مالباخته و شناسایی محل دقیق محل سرقت ، کارآگاهان به این محل مراجعه و با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته منطقه موفق به شناسایی خودرو شاسی بلند سارقین شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دوستی اینترنتی زن میانسال کار دستش داد

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنیدچندی پیش زن چهل ساله کرجی با عضویت در یک گروه اینترنتی‌ از طریق ارتباط تلفنی با مردی آشنا شد که ادعا می‌کرد پلیس است و در زمینه مقابله با مجرمان اینترنتی فعالیت دارد.

زن میانسال به گمان این‌که او واقعا پلیس است، مشکلات پیش آمده در زندگی‌اش را بازگو کرد تا شاید بتواند در حل مشکلات او را یاری‌ کند.

هنوز دو ماهی از این ارتباط نگذشته بود که مرد جوان به بهانه مشکل مالی و هزینه درمان والدینش، زن میانسال را فریب داد و از او 15 میلیون تومان اخاذی کرد.

ارتباط آن دو ادامه داشت تا این‌که مرد از زن میانسال خواستگاری و عنوان کرد چنانچه او نپذیرد، دو فرزند وی را خواهد کشت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی لوکسترین ها می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به بخش نظر بدهید سایت ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:حوادث,قتل ,جنایت,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
تازه‌ترین تحولات سوریه؛
 
تصرف جوبر توسط ارتش سوریه عملاً راه ارتباطی غوطه شرقیه با دمشق را قطع و خیابان‌ها و محلات مسکونی اطراف این منطقه را پس از دو سال از برد آتش سلاح تکفیری‌ها خارج خواهدکرد.
تازه‌ترین تحولات سوریه؛گروه بین الملل لوکسترین ها- از مشرق برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «کوبانی»، تحولات میدانی جبهه «دمشق و حاشیه آن» و تحولات میدانی جبهه «حلب»  رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه کوبانی

داعش نبرد برای تصرف شهر عین عرب را به داخل شهر کشانده است.نبردهای سنگین میان واحدهای مدافع شهر و گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف شرقی (خیابان 48)،غربی (تل شعیر) و جنوبی (محله رحبه) در جریان است.داعش علی رغم تلفات سنگین انسانی ، بر نیمی از شهر تسلط پیدا کرده است.

روز گذشته چند انفجار انتحاری شهر را به لرزه در آورد.یکی از انفجارها در نزدیکی دروازه مرزی سوریه با ترکیه موسوم به "مرشدپینار" رخ داد که تنها راه تخلیه مردم عین عرب از منطقه است.از صبح روز گذشته به موازات درگیریها در بخشهای مختلف شهر ، این گذرگاه مرزی هم صحنه نیردهای سنگین میان واحدهای مدافع شهر و تروریستهای داعش بوده است.عصر دیروز عناصر داعش 11 خمپاره 120 م.م به این گذرگاه پرتاب کرده اند که از تلفات و خسارات آن آماری منتشر نشده است.

در درگیریهای روزهای اخیر در داخل شهر عین عرب برخی اماکن حساس مانند زندان مرکزی و ساختمانهای موسوم به مربع امنیتی که مقر فرماندهی نیروهای مدافع شهر در آن قرار داشت، به تصرف داعش در آمده است.البته برخی منابع خبری از باز پس گیری مربع امنیتی توسط کردها خبر داده اند که هنوز صحت و مستندات این خبر قابل تایید نیست.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

به گفته مرکز اطلاع رسانی حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان دولت(مستقر در لندن) در نبردهای 24 ساعت اخیر حدود 36 نفر از عناصر داعش و حداقل 8 نفر از مدافعان کرد شهر عین عرب کشته شده اند. این گزارش تلفات داعش را در نبردهای عین عرب بسیار بالا اعلام کرده است.

 
درگیریهای خیابانی در شهر عین عرب
 
اما ظاهرا تلفات سنگین نه تنها از شدت حملات داعش نکاسته بلکه بر آن افزوده است و این به ورود منظم دهها نفر از تروریستهای داعش از اردوگاههای آموزش نظامی از داخل خاک ترکیه و با هماهنگی ارتش و دولت این کشور به عرصه میدانی نبرد در عین عرب است. پیشتر رسانه ها با انتشار دهها سند و عکس و ویدیو از ارسال تدارکات نظامی و درمان صدها زخمی داعش در بیمارستانهای ترکیه خبر داده بودند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
عناصر داعش درحال ورود از خاک ترکیه به خاک سوریه

نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شده اند که از روز گذشته تا کنون بیش از 11 بار به اهداف داعش در اطراف شهر عین عرب حمله کرده اند اما واحدهای مدافع شهر معتقدند که این حملات به اهداف نامشخص و بدون هرگونه تلفات و خسارات موثر بر سازمان رزم داعش صورت گرفته است. در عین حال صبح امروز داعش 11 تن از نیروهای کرد عضو این گروه را به اتهام همکاری با ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم اعدام کرده است.

فرمانده حمله به عین عرب(کوبانی) کیست؟


روز گذشته رسانه های نزدیک به گروه تروریستی داعش تصاویری را از فرمانده کل نظامی این گروه در تهاجم به شهر عین عرب منتشر کردند. بنابر این گزارش نام این فرد "خطاب کردی" از کردهای اهل شهر حلبچه عراق عنوان شده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تشدید اعتراضات کردها به همدستی ترکیه با داعش

همزمان با افزایش احتمال سقوط شهر عین عرب بدست داعش ، اعتراضات بین المللی به همکاری کامل دولت و ارتش ترکیه با این گروه تروریستی تکفیری شدت یافته است.در این میان سازمان ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این شهر هشدار داده و اوضاع این شهر را به سربرنیتسای بوسنی در زمان حمله وحشیانه و نسل کشی مردم آن بدست صربها تشبیه کرده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
 
از دیگر سو ، کشور ترکیه با دارا بودن جمعیتی در حدود 20 میلیون کرد و علوی صحنه شدیدترین درگیریها و اعتراضات بوده است.کانون تظاهراتها و درگیریها شهرهای استانبول، دیاربکر، آنکارا، بینگول، غازیان تپه، وان و ماردین قرار دارد که منجر به جراحت و دستگیری صدها معترض کرد ترکیه شده است.از نکات قابل توجه در درگیریهای میان معترضین و نیروهای امنیتی حضور گسترده صدها نفر از عناصر تکفیری ترکیه درکنار نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه بود که اقدام به ضرب و جرح معترضان با سلاح سرد و دستگیری آنان می کردند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
همکاری نیروهای تکفیری حامی داعش در ترکیه موسوم به "جهادالله" با نیروهای امنیتی ترکیه برای سرکوب معترضان کرد

همچنین روز گذشته نیروهای امنیتی ترکیه بصورت مسلحانه به مراکز یکی از احزاب کرد این کشو ردر دیار بکر حمله کرده و اعضای دفتر این حزب را به شکل رقت باری دستگیر کردند.بنابر تصاویر منتشره از این حمله که توسط یکی از ساکنان منطقه تصویر برداری و در اختیار رسانه ها قرار داده شده نیروهای امنیتی ترک پس از ضرب و شتم دختران کرد آنها را از مو گرفته و بر روی زمین کشیده اند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

در تحولی دیگر روز گذشته وزیر کشور ترکیه در کنفرانس خبری با رسانه ها آمار دقیقی از خسارات (تخریب و آتش سوزی) وارده به ساختمانها و خودروهای دولتی و نظامی را ارائه کرد.وی بدون اشاره به کشته شدن دهها کرد معترض به سیاست حمایت از تروریسم دولت ترکیه،به معترضان هشدار داد تا مسیر اعتراضات را به سویی نبرند که قابل کنترل نباشد.

آمار تخریبهای ذکر شده از سوی وزیر کشور ترکیه بشرح زیر است:

780 ساختمانهای وابسته به شهرداری و شوراهای شهر 

67 ساختمان متعلق به نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه

29 ساختمان متعلق به احزاب ترکیه

212 مدرسه

یک مرکز انتقال خون وابسته به هلال احمر ترکیه

 
حمله نیروهای امنیتی ترکیه به دفاتر احزاب کرد ترکیه

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

جبهه عدرا – دوما

عملیات ارتش سوریه در دروازه های شمالی غوطه شرقیه دمشق ادامه دارد.در این عملیات مناطق "عدراالبلد"، "عدرای کارگری"، "شهرک صنعتی عدرا"، "تل صوان" ، "مزارع ریحان" و "منطقه صنعتی و مزارع تل کردی"یکی پس از دیگری به تصرف ارتش سوریه درآمد.

یک منبع میدانی ارتش سوریه به خبرنگار مشرق گفت که در عملیات دو روز اخیر در مزارع و باغها و منطقه صنعتی تل کردی دهها تونل و تله انفجاری تعبیه شده از سوی تروریستهای تکفیری کشف و منهدم شده است.

وی افزود درگیری ها میان ارتش سوریه و تروریستهای گروه "تیپ فسطاط مسلمین(لواءفسطاط المسلمین)" و "تیپ مادران مومنین(لواءامهات مومنین)" و "لواء الاسلام" برای تسلط بر "تل کردی" که تنها دو کیلومتر با دروازه های شهر دوما فاصله داشته و بر کل این شهر اشراف کامل دارد در جریان است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
تجهیزات و اوراق هویت بر جای مانده از تروریستها

این منبع میدانی همچنین تاکید کرد که در عملیات روز گذشته ارتش و نیروهای متحد آن (حزب الله،تیپ فاطمیون،دفاع وطنی) در منطقه مزارع حاشیه شرقی تل کردی "مسجد الخلیل که مقر اصلی فرماندهی و سازماندهی تروریستهای ارتش اسلام بود به تصرف کامل در آمد.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
 
تروریستها از مناره های این مسجد برای عملیات تک تیراندازی علیه یگانهای رزمی ارتش سوریه استفاده می کردند. با تصرف مزارع شرقی و غربی ، عملا "تل کردی" که دژ اصلی و مستحکم تروریستها برای دفاع از شهر دوما بود از نظر نظامی سقوط کرده تلقی می شود.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
 
گفتنی است منطقه تل کردی در واقع آخرین دژ تروریستها و عمق استراتژیک آنها برای دفاع از حاشیه شهر دوما پایتخت تروریستهای تکفیری در غوطه شرقیه دمشق است که باتوجه به بافت جغرافیایی خاص و اشراف بصری که بر دوما و مناطق اطراف آن دارد ، درصورت بازپس گیری آن از سوی ارتش سوریه گام بلندی برای تکمیل حصر شهر دوما در شمال و شرق این شهر برداشته خواهد شد.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

ادامه عملیات ارتش سوریه در محله جوبر: شمارش معکوس برای پاکسازی کامل

عملیات ارتش سوریه در جوبر واقع در شرق شهر دمشق تاثیر گذاری ویژه ای بر تحولات میدانی درگیریها در دمشق و حاشیه دمشق دارد.دلیل آن موقعیت استراتژیک جوبر و اهمیت فوق العاده آن برای دو طرف درگیری است.

اهمیت جوبر برای تروریستها از این جهت است که جوبر نقطه وصل جغرافیایی غوطه شرقیه با شهر دمشق است. در عین حال پس از سلسله عملیاتهای ارتش سوریه در بخشهای مختلف شهر دمشق (بنام عملیات سپرپایتخت)که با هدف تامین امنیت شهر دمشق و حاشیه آن و پاکسازی مناطق ناامن از حضور تروریستهای تکفیری صورت پذیرفت، گروههای مسلح در مناطق محل استقرار خود در محاصره قرار گرفتند.جوبر از جمله این مناطق بود. تروریستها با استقرار در آن خطوط متعدد دفاعی و تونلهای زیادی را بین جوبر و زملکا و در داخل ساختمانها برای اتصال مناطق مختلف آن به یکدیگر با هدف نقل و انتقال نیرو و تسلیحات ساختند.ساخت این خطوط و تونلها در عملیات اخیر ارتش موجب کندی فراوان عملیاتهای یگانهای آن شده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
 
اما در عرصه میدانی عملیات ارتش سوریه در منطقه جوبر واقع در شرق شهر دمشق در محورهای مختلف ادامه دارد.پس از عملیات چند روز پیش گردانهای نیروی مخصوص گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه در محور جوبر – زملکا که به قطع کامل آخرین راه تدارکاتی – امدادی تروریستهای مستقر در جوبر منجر شد ،حصر این منطقه کامل شده و شمارش معکوس برای پاکسازی جوبر از تروریستها آغاز شده است. هواپیماهای ارتش سوریه از صبح امروز تا کنون بیش از 8 بار مواضع تروریستهای تکفیری را بباران کرده اند .

اما در عرصه زمینی هم اکنون ارتش سوریه در سه محور عملیاتی در حال نبرد با تروریستها است . در درگیریهای روز گذشته میان دو طرف در بخش شرقی جوبر ، مساجد طیبه و بدر ، برج سابقا مسکونی و نیمه ویران فتینه و ساختمانهای مسکونی حاشیه آنها به تصرف کامل ارتش سوریه درآمده است.

در محور غربی شهر در کوچه ها و خیابانهای اطراف برج معلمین و مرکز سابق تفتیش و مراقبت ارتش سوریه با نام "العارفه" درگیریها بدون پیشرفت خاصی ادامه دارد. نقطه نظامی عارفه همان مرکزی بود که دو ماه پیش تروریستهای گروه ارتش اسلام با حفر تونل در زیر آن و تعبیه صدها کیلو بمب آن را بطور کامل منهدم کرده و پیرو این اقدام تروریستی ارتش سرویه عملیات همه جانبه ای را علیه مواضع تروریستها آغاز کرد که تا کنون نیز ادامه دارد.

آخرین مسیر عملیاتی ارتش سوریه در جوبر میدان "المناشر" است که درگیریها در این محور نیز ادامه دارد. ارتش سوریه در دو هفته اخیر در منطقه جوبر از سامانه موشکی یو آر 77 ساخت کشور روسیه برای انهدام تونلها و خطوط دفاعی تروریستهای تکفیری مستقر در این منطقه استفاده کرده است که تلفات و خسارات فراوانی را به سازمان رزم و تسلیحات این گروههای وارد آورده است.

این سامانه برد کوتاه که بر روی یک خودروی زرهی از نوع بی ام پی نصب شده است و در روزهای گذشته بطور گسترده ای علیه مواضع تروریستها با موفقیت بکار گرفته شده است.استفاده از این سامانه موشکی موجب تسریع در پیشروی نیروهای ارتش در جوبر شده است.

   
خودرو زرهی مین روب روسی و نحوه استفاده آن در محله جوبر دمشق بوسیله ارتش سوریه 
 
در پی پیشروی های اخیر ارتش سوریه در محورهای مختلف عملیاتی جوبر،برخی رسانه های نزدیک به ارتش سوریه از تصرف کامل آن خبر دادند که این خبر صحت نداشته و علی رغم نبردهای سنگین ارتش با تروریستها هنوز بخشهایی از منطقه در کنترل آنها قرار دارد.

در صورت تصرف جوبر توسط ارتش سوریه عملا راه ارتباطی غوطه شرقیه با شهر دمشق قطع و خیابانها و محلات مسکونی اطراف این منطقه مانند میدان العباسیین،فارس الخوری،باب السلام و ... پس از دو سال از برد آتش سلاح تروریستهای تکفیری خارج خواهند شد.درعین حال از هر گونه نقش آفرینی این منطقه و تروریستهای حاضر در آن در عملیاتهای احتمالی هجوم به شهر دمشق جلوگیری خواهد شد.

محور عین ترما


روز گذشته منطقه وادی عین ترما واقع در غوطه شرقیه شهر دمشق به تصرف کامل ارتش سوریه و حزب الله در آمد.بنابر گزارش خبرنگار مشرق،نیروهای گروههای مسلح تکفیری روز گذشته بطور کامل از عین ترما عقب نشینی کرده و شهر به تصرف ارتش سوریه درآمده است.

منطقه "وادی عین ترما" در نزدیکی دخانیه قرار دارد که هفته گذشته و پس از یک ماه از اشغال تروریستها آزاد شده بود.در حین ورود نیروهای حزب الله درگیریهای پراکنده ای میان رزمندگان مقاومت و تروریستهای جبهه النصره رخ داد.در این درگیریها دهها نفر از تروریستها از جمله "عبد المجيد السيد علي" افسر فرار ارتش سوریه و فرمانده اتاق عملیات مشترک گروههای تروریستی در جریان اشغال منطقه دخانیه به هلاکت رسیده و گروهی نیز زخمی شده اند. 

 
وادی عین ترما تحت سیطره ارتش سوریه

تصرف این منطقه پس از عملیات ویژه و همزمان یگان کماندویی گارد ریاست جمهوری و نیروهای ویژه حزب الله در قطع راه امداد و پشتیبانی تروریستها به منطقه عین ترما روی داده است.گروههای مسلح تکفیری که خطر افتادن در محاصره ارتش و حزب الله را پس از قطع کامل این مسیر پشتیبانی را احساس می کردند پیش از انسداد آن منطقه را ترک کرده و به عمق غوطه شرقیه گریخته اند. 

هم اکنون نیروهای ارتش با تشکیل خطوط پدافندی و استقرار گسترده یگانهای زرهی و توپخانه ای و خمپاره ای اشراف آتش کاملی بر شهرک عین ترما دارند و برای حمله به شهرک عین ترما آماده می شوند. از سوی دیگر  پس  از تصرف این منطقه حلقه محاصره ارتش سوریه بر غوطه شرقیه از سمت جنوب تنگتر  شده است و سه منطقه دخانیه ، الدویلعه و الکباس از برد موشکها و خمپاره های گروههای تروریستی خارج شده اند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

نیروهای ارتش و حزب الله در حین جستجو و پاکسازی مزارع و باغهای عین ترما تعدادی تونل کشف و منهدم کردند که عین ترما را به "دخانیه" و "الدویلعه" متصل می کرد و این تونلها برای حمله ماه گذشته به دخانیه استفاده شده بود.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
عبدالمجید سید علی فرمانده اتاق عملیات مشترک تروریستها در عملیات اشغال دخانیه 

تحولات میدانی جبهه حلب


ارتش سوریه حمله تروریستهای گروه "احرارالشام" را به کارخانجات صنایع دفاع دفع کرد.به گزارش خبرنگار مشرق، چهار روز پیش تروریستهای احرار الشام که پس از هلاکت فرماندهانشان در بمبگذاری در مقر این گروه در ادلب دچار بحرانهای شدید فرماندهی و مدیریتی شده اند با اعلام آغاز عملیات "زئیر الاحرار(صدای آزادگان)" به کارحانجات صنایع دفاع سوریه حمله کردند.نیروهای ارتش سوریه مستقر در این منطقه به مقابله شدید با تروریستها پرداخته و موفق به عقب راند آنها و بازپس گیری چند روستای اطراف منطقه (که از سکنه خالی بوده اند)شدند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

هدف تروریستها قطع راه امداد نیروهای ارتش سوریه در بخش جنوبی حلب و همچنین نابودی کارخانجات تولیدات نظامی ارتش در این منطقه بوده است که بدلیل هشیاری نیروهای ارتش سوریه نه تنها موفق به نیل به اهداف از پیش تعیین شده نشدند،بلکه با برجای گذاشتن تلفات بسیار سنگین نظامی و انسانی مجبور به عقب نشینی های مکرر شده اند.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
سقوط پهباد تروریستها بر فراز مقر ارتش سوریه در حلب

در تحولی دیگر،ارتش سوریه نیمه شب گذشته یک فروند بالکرد شناسایی گروههای مسلح را که ساخت فرانسه بوده در حین عملیات جاسوسی بر فراز یکی از مقرهای خود در اطراف روستای عدنانیه واقع در حاشیه شرقی شهر حلب ساقط کرد.

به گفته یک منبع نظامی در ارتش سوریه ، این بالگرد شناسایی در ارتفاع 25 متری از سطح مین در حال تصویر بردار و ماموریت شناسایی مواضع ارتش سوریه بوده که توسط یکی از نیروهای ارتش هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

 
ساقط شدن پهباد شناسایی تروریستها در حلب

هلاکت فرمانده آمریکایی داعش در رقه

در بمباران هوایی مقر فرماندهی داعش یکی از فرماندهان نظامی مشهور این گروه تروریستی بنام "ابومحمد آمریکایی" به هلاکت رسیده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛
 
ابومحمد آمریکایی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی "جبهه النصره" شاخه رسمی القاعده در سوریه بود که حدود دو ماه پیش از این گروه جدا شده و به داعش پیوسته بود.یک منبع آگاه رسانه ای در مورد سابقه این فرد گفته است که ابومحمد آمریکایی  تا پیش از مهاجرت به سوریه و پیوستن به گروههای تروریستی تکفیری کارمند بخش فروش شرکت هواپیمایی آمریکا "دلتا" بوده است.

تازه‌ترین تحولات سوریه؛

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:تحولات سوریه,وما,قنیطره,دمشق ,جوبر,داعش,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 برداشت انار در روستای ژیوار کردستان

 
به گزارش لوکسترین ها از مشرق انار یکی از محصولات با کیفیت روستای ژیوار می باشد و اکثریت مردم این روستا از این محصول امرار معاش می کنند. روستای ژیوار در منطقه اورامان کردستان واقع شده است.
 
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:برداشت,نار,روستای ژیوار,کردستان,اورامان ,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

Altium Designer 10.391.22084 / 14.3.15.35511 + Library & Documentation

دانلود
تعداد دانلود: 58587 امتیاز کاربران: 5 از 5
ناشر / تولید کننده: Altium
مجوز / هزینه دانلود: کامل (کرک شده) / 700 تومان رایگان برای اعضای ویژه
سیستم عامل / حجم فایل: 4/39 GB / Win All
آخرین بروزرسانی: 1393/07/13 11:30
دسته بندی برنامه: نرم افزار > مهندسی و تخصصی > مهندسی
مشاهده نظرات (6) نظر بدهید
Altium Designer 10.391.22084 / 14.3.15.35511 + Library & Documentation 
 مشاهده سایر تصاویر
 

توضیحات نرم افزار Altium Designer 10.391.22084 / 14.3.15.35511 + Library & Documentation

دانلود نرم افزار پیاده سازی شماتیک و طراحی PCB و آنالیز مدار آنالوگ

نرم افزار Altium Designer یا همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است. یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها به نحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت.

 

 

 

 آنالیز مدارهای آنالوگ در پروتل، توسط تحلیل گر پی اسپایس انجام می شود. محیط طراحی PCB در پروتل، به دلیل داشتن کتابخانه هایی کامل و بدون نقص معروف است و این امر سبب رفاه بیشتر کاربر در حین طراحی انواع PCB با این نرم افزار، خواهد شد.

 

 

 

در این نسخه امکان شبیه سازی و کد نویسی برخی از FPGA ها نیز فراهم شده است که زمان طراحی و پیاده سازی را حداقل می کند. نسخه جدید این نرم افزار حرفه ای دارای تحولات و پیشرفت های زیادی بوده که کار شما را برای طراحی نسل های بعدی مدارات الکترونیک بسیار ساده کرده است .

 

 

 

نرم افزار Altium Designer توانسته است که طراحی شما را از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به صورت یک پارچه در آورده و شما بتوانید مراحل طراحی خود را به سادگی انجام دهید. امکانات ویژه ای به این نسخه از نرم افزار افزوده شده که شامل افزایش لایه های طراحی مکانیکی ،‌کلاسهای جدید و پیشرفت های باورنکردنی در هوش مصنوعی این نرم افزار می باشد . هوش مصنوعی در این نسخه به قدری تقویت گشته که شما بدون هیچ مشکلی می توانید طرح های خود را به سرعت طراحی و اشکال زدایی کرده و آنها را هر چه نزدیکتر به استانداردهای جهانی کرده و از دیگر مهندسین و متخصصین این زمینه کاری پیشی بگیرید.

 

 

 

امکانات این نسخه :

 

Additional Mechanical Layers

 

C++ Support

 

Blankets in Schematic

 

Supplier Data Improvements

 

Designators / Board Level Annotation

 

Assembly Variants

 

Testpoints / Testpoint Manager

 

3D Single Layer Mode

 

PCB Design Rules Visualization

 

Altium Labs

 

Customization of Net Colors

 

Memory Instrument

 

حداقل سیستم لازم جهت اجرای نرم افزار:

 

    * Windows XP SP2 Professional

 

    * Intel® Pentium™, 1.8 GHz processor or equivalent

 

    * 2 GByte RAM

 

    * 3.5 GByte hard disk space (Install + User Files)

 

    * Main monitor 1280x1024 screen resolution

 

      Strongly recommended: second monitor with minimum 1024x768 screen resolution

 

    * NVIDIA® GeForce® 6000/7000 series, 128 MB graphics card2 or equivalent

 

    * USB2.0 port (if connecting to a NanoBoard-NB2 or NanoBoard 3000)

 

    * Adobe® Reader® 8 or above

 

    * DVD-Drive

 

    * Internet Connection

 

    * Microsoft Excel (required for Bill of Materials templates)

 

 

 

Notes:

 

1. Testing also performed on Windows Vista and Windows 7 (32-bit and 64-bit).

 

2. To take advantage of the accelerated graphics engine, including 3D visualization, your graphics card must support DirectX 9.0c and Shader model 3.

 

 

 

سیستم مناسب جهت اجرای نرم افزار:

 

    * Windows 7 (32-bit or 64-bit)

 

    * Intel® Core™ 2 Duo/Quad 2.66 GHz or faster processor or equivalent

 

    * 4 GByte RAM

 

    * 10 GByte hard disk space (Install + User Files)

 

    * Dual monitors with at least 1680x1050(widescreen) or 1600x1200(4:3) screen resolution

 

    * NVIDIA® GeForce® 80003 series, 256 MB (or more) graphics card2 or equivalent

 

    * USB2.0 port (if connecting to a NanoBoard-NB2 or NanoBoard-3000)

 

    * Adobe® Reader® 8 or above

 

    * DVD-Drive

 

    * Internet Connection

 

    * Microsoft Excel (required for Bill of Materials templates)

 

 

 

Notes:

 

1. Testing also performed on Windows Vista and Windows XP.

 

2. To take advantage of the accelerated graphics engine, including 3D visualization, your graphics card must support DirectX 9.0c and Shader model 3.

 

3. Testing performed on a 8500 GT, 256mb

 

 

 

نکات:

 

1- این نسخه کرک شده است و فقط اید به آن لایسنس بدهید که روش این کار در انتهای فایل متنی داخل فولدر Crack آمده است. سایر توضیحات برای استفاده های خاص است.

 

2- توضیحات کرک در فایل Readme.txt است.

3- اگر در استفاده از نسخه 14.3 خطاهایی را دریافت کردید از نسخه 10.1570.27559 استفاده کنید.

4- در صورت سفارش فقط نسخه نهایی ارسال می شود.

 
صفحه دانلود: دانلود  پسورد فایلها: www.softgozar.com
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

CPU-Z 1.71 + Portable x86/x64

دانلود
تعداد دانلود: 25735 امتیاز کاربران: 5 از 5
ناشر / تولید کننده: CPUID
مجوز / هزینه دانلود: رایگان / 0 تومان دانلود رایگان
سیستم عامل / حجم فایل: 1/64 MB / Win All
آخرین بروزرسانی: 1393/07/17 22:17
دسته بندی برنامه: نرم افزار > سیستمی و محافظتی سیستمی و محافظتی
مشاهده نظرات (6) نظر بدهید  
CPU-Z 1.71 + Portable x86/x64 
 مشاهده سایر تصاویر
 

توضیحات نرم افزار CPU-Z 1.71 + Portable x86/x64

دانلود برنامه ای فوق العاده برای گرفتن مشخصات دقیق CPU و RAM و مادربرد و ...

 

 

CPU-Z یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مربوط به مشاهده اطلاعات سخت افزاری سیستم است که اطلاعات بسیار دقیقی در مورد نحوه ی کار کرد CPU و تمامی هسته های آن را در اختیار کاربر می گذارد و می توان در آن از اطلاعات دیگری از سخت افزارها از جمله رم ، گرافیگ ، مادربرد و ورژن سیستم عامل را به دست آورد و همچنین با مشاهده کارکرد CPU می توان از چک کردن سلامت CPU و دیگر سخت افزارها اطلاع کسب کنیم و یکی از قابلیت های این ابزار این است که می تواند از کل مشخصات سیستم و سخت افزار  به صورت یک فایل txt  یا html  گزارش تهیه کنید این نرم افزار دارای حجم خیلی کمی بوده و دارای قابلیت حمل است که فقط با کلیک بر روی آن اطلاعات کامل از کارکرد سخت افزار ها را به نمایش می گذارد که استفاده از آن را بسیار آسان کرده است .


قابلیت کلیدی نرم افزار :

شناسایی هر تعداد CPU به صورت مجزا بر روی سیستم

- نشان دادن اطلاعات سخت افزارها در یک لینک اینترنتی به صورت Online

- نشان دادن اطلاعات به صورت جداگانه از هر Cache

نشان دادن نوع سی پی یو ، رم ، گرافیک و مادر برد

- گزارش لحظه ای از عملکرد سی پی یو و رم

- راحتی کارکردن با نرم افزار

- حجم بسیار کم نرم افزار

و ...


نکات :

1- سعی بر این است که همیشه آخرین نسخه نرم افزار ارائه شود.

2- این نرم افزار رایگان است و نیازی به رجیستر ندارد.

3- نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی به صورت جداگانه قرار داده شده اند.

 

 

صفحه دانلود: دانلود  پسورد فایلها: www.softgozar.com
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

FlashFXP 5.0.0 Build 3777 + Portable

دانلود
تعداد دانلود: 7981 امتیاز کاربران: 3 از 5
ناشر / تولید کننده: OpenSight Software LLC
مجوز / هزینه دانلود: کامل (کرک شده) / 0 تومان دانلود رایگان
سیستم عامل / حجم فایل: 5/35 MB / Win All
آخرین بروزرسانی: 1393/07/20 22:18
دسته بندی برنامه: نرم افزار > اینترنت (وب) > ابزار FTP
مشاهده نظرات (2) نظر بدهید  
FlashFXP 5.0.0 Build 3777 + Portable 
 مشاهده سایر تصاویر
 

توضیحات نرم افزار FlashFXP 5.0.0 Build 3777 + Portable

دانلود یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت FTP

قبلآ دو نرم افزار CuteFTP و SmartFTP را معرفی کرده ایم اما با توجه به کیفیت بالا و نسخه های بروز نرم افزار FlashFXP و داشتن کرک کامل و همچنین بررسی و مقایسه های گوناگون با نرم افزار های مختلف در این زمینه بر آن شدیم تا این نرم افزار را که امکانات بسیار خوبی نیز دارد به مجموع نرم افزار های سایت اضافه نماییم .

 

علت قرار دادن این نرم افزار برخی مشکلات در نرم افزارهای ذکر شده همچون کرک ناقص SmartFTP، و برخی خطاها و ناسازگاری های کرکCuteFTP در ویندوزهای 64 بیتی می باشد .


برخی از ویژگی ها :

- امکان زمانبندی برای دانلود و آپلود فایل

- پشتیبانی از FTP ، FTPS ، SFTP

- امکان تبادل فایل بین دو سرور FXP

- امکان مدیریت کامل بر FTP

- امکان Bookmarks مسیرها جهت دسترسی سریع

- امکان کار با SFTP بر روی SSH

- رمزنگاری SSL

- امکان کشیدن و رها کردن

- سازگار با تمامی نسخه های ویندوز

- کاربری آسان

و ...

 

نکات :

1- نرم‌افزار توسط سافت‌گذر نصب و کرک شده است.

صفحه دانلود: دانلود  پسورد فایلها: www.softgozar.com
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

Microsoft Windows 10 Technical Preview x64 MSDN

دانلود
تعداد دانلود: 849 امتیاز کاربران: 0 از 5
ناشر / تولید کننده: Microsoft
مجوز / هزینه دانلود: کامل (کرک شده) / 0 تومان دانلود رایگان
سیستم عامل / حجم فایل: 3/72 GB / Win All
آخرین بروزرسانی: 1393/07/19 19:54
دسته بندی برنامه: نرم افزار > سیستم عامل > ویندوز
مشاهده نظرات (2) نظر بدهید  
Microsoft Windows 10 Technical Preview x64 MSDN 
 مشاهده سایر تصاویر
 

توضیحات نرم افزار Microsoft Windows 10 Technical Preview x64 MSDN

دانلود اولین نسخه آزمایشی از ویندوز 10

شرکت مایکروسافت بعد از چند روز از رونمایی ویندوز 9 از جدیدترین محصول خود به نام ویندوز 10 رونمایی کرد، به گفته جو بلفیور قائم مقام مایکروسافت ویندوز 10 ترکیبی از بهترین‌های ویندوز 7 و 8 است که به‌صورت پلتفرمی وسیع نسخه دسکتاپ و سرور و ... را پشتیبانی می‌کند.

وی تأکید کرد تمام ابزارهای مرتبط با «اینترنت اشیاء» تا سرورهای غول‌پیکر با ویندوز 10 کار خواهند کرد و ویندوز دوباره متولد خواهد شد.

تغییرات بسیار گسترده‌ای در Windows 10 نسبت به نسخه‌ی قبلی ویندوز صورت گرفته است که فعلاً جزئیات آن در دسترس نیست ولی مواردی مانند «Multi-desktop» یا «میزکار چندگانه» و بازگشت Start Menu محبوب اولین تغییراتی هستند که به چشم می‌خورند؛ اضافه شدن چندین برنامه دیگر Metro و همگام بودن تمامی نرم افزارها با یکدیگر از جمله تغییراتی هستند که به محیط کاربری Metro اضافه شده‌اند.

Windows 10 از نظر ظاهری بسیار شبیه Windows 8.1 است ولی عملکرد و کارایی آن بهبود یافته است، هسته ویندوز به طور وسیعی تغییر پیدا کرده و بسیاری از مشکلات Windows 8 برطرف گردیده است؛ مایکروسافت با ارائه Windows 10 امیدوار است تا بتواند بار دیگر موفقیت Windows XP و Windows 7 را کسب کند.

 

ویژگی ها :

- بازگشت منوی استارت

- امکان استفاده به‌صورت هم‌زمان از 4 نرم‌افزار

- امکان تغییر وضعیت اتوماتیک بین حالت استفاده از موس و کیبورد و لمسی

- دسکتاپ چندگانه

- فایل اکسپلورر هوشمند

- ایجاد دسکتاپ چندگانه با امکان سویچ

- خط فرمان با امکان برنامه ریزی

- فایل اکسپلورر جدید با امکان تعریف صفحات

- امکان پشتیبانی از نمایشگرهایی با بزرگی 80 اینچ

و...

 

نکات :

1. نسخه ارائه شده نیازی به فعال سازی ندارد و تا تاریخ 26 فروردین 94 فعال است و در صورتی که درخواست کد فعال سازی کرد از سریالی که به همراه فایل ISO برنامه ارائه شده است استفاده نمایید.

2. این نسخه اولین نسخه پیش نمایش ویندوز بوده و برای تست و آزمایش ویژگی‌های جدید ویندوز منتشر شده است و مناسب استفاده‌ی روزمره نیست.

3. توجه داشته باشید که این نسخه از ویندوز ممکن است ایرادات و اشکالاتی داشته باشد و برنامه‌های مختلف بر روی آن به درستی کار نکنند.
صفحه دانلود: دانلود  پسورد فایلها: www.softgozar.com
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 

دانلود
تعداد دانلود: 804152 امتیاز کاربران: 5 از 5
ناشر / تولید کننده: Avast - SoftGozar
مجوز / هزینه دانلود: رایگان / 0 تومان دانلود رایگان
سیستم عامل / حجم فایل: 50 MB / Win All
آخرین بروزرسانی: 1393/07/19 14:07
دسته بندی برنامه: نرم افزار > آنتی ویروس و فایروال آنتی ویروس و فایروال
مشاهده نظرات (122) نظر بدهید  
Avast 5-8 / 9 Offline Update 2014-10-11  
 مشاهده سایر تصاویر
 

توضیحات نرم افزار Avast 5-8 / 9 Offline Update 2014-10-11

دانلود فایل آپدیت محصولات Avast تا 19 مهر 1393

با مسدود شدن IP‌های ایرانی در اوایل خرداد 1391 توسط سرور آپدیت آنتی ویروس Avast امکان آپدیت آنلاین محصولات این شرکت از داخل ایران غیر ممکن شد.

 

سافت گذر مانند موارد تحریمی قبلی یعنی نرم افزارهای شرکت Adobe و Java که متعلق به Sun و هم اکنون Oracle‌ است و همچنین McAfee و ... فایل آپدیت آفلاین این آنتی ویروس را در لیست نرم افزارهای خود اضافه کرد تا با ارائه منظم آن با این محدودیت مقابله کند.

 

سعی بر این است که مانند فایل آپدیت آنتی ویروس ESET این فایل هفته ای 1 بار در روزهای شنبه روی سایت به روز شود.

 

روش استفاده:

بعد از دانلود فایل و خارج کردن آن از حالت فشرده فقط کافیست ان را یک بار اجرا کنید تا آنتی ویروس شما به روز شود.

 

نکات:

1- فایل تا حداکثر ممکن فشرده می شود.

2- برای دانلود از IDM استفاده کنید و در صورت خرابی فایل دوباره دانلود کنید.

3- از آقای ناصحی به خاطر تست این فایل و ارائه روش تشکر می کنیم.

4- هر دو فایل آپدیت برای نسخه های 5 تا 8 و نسخه 9 به صورت جداگانه قرار داده شده است.

صفحه دانلود: دانلود  پسورد فایلها: www.softgozar.com
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:avast,نرم افزاد,دانلود,اپدیت,انتی ویروس,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 گزارش ویژه؛

 
ریشه ناآرامی‌های اجتماعی در طبقه متوسط و پایین آمریکا چیست؟ ادعای وجود شکاف طبقاتی و نابرابری اقتصادی-اجتماعی در آمریکا چقدر با واقعیت انطباق دارد؟ پیامدهای شکاف طبقاتی برای آینده آمریکا چیست؟ وضعیت سیاهان آمریکا در دوره ریاست اوبامای سیاهپوست چه تغییری کرده است؟ گزارش ویژه مشرق به سوالات پاسخ خواهد داد.

گروه گزارش ویژه لوکسترین ها - ناآرامی‌های فرگوسن که به بهانه کشته‌شدن یک نوجوان دیگر سیاهپوست به ده‌ها شهر دیگر ایالات متحده کشیده شد و مقامات محلی را مجبور به اعلام مقررات منع آمد و شد و تدابیر امنیتی شدید کرد، بار دیگر آتش زیر خاکستر جامعه آمریکا را شعله‌ور ساخت. تبعیض دامنه‌دار و توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه آمریکا حتی با روی کار آمدن یک سیاهپوست در مقام ریاست جمهوری این کشور، تغییری نکرد و بنابر گزارش سی‌ان‌ان این کشور با رشد تبعیض مبتنی بر نژاد طی 6 سال گذشته روبرو بوده است. براساس این گزارش، در فاصله سال‌های 2007 تا 2010، میزان شکاف درآمدی خانواده‌های سفیدپوست و سیاهپوست رشد چشم‌گیری داشته است. متوسط درآمد یک خانواده سفیدپوست 110729 دلار و میانگین درآمد  یک خانواده سیاهپوست آمریکایی تنها 4955 دلار است که باعث شده است آمریکا در بین 136 کشور جهان در رده‌بندی برابری درآمد و شکاف طبقاتی رتبه‌ای بهتر از 93 را کسب نکند. ایران در این رده‌بنده جایگاه 68 را دارد.

اختلاف طبقاتی در آمریکا؛  +تصاویر
(جمله روی کاغذ: بسیار گرسنه‌ام...لطفا[کمک کنید])

این اختلاف طبقاتی میان سفیدپوستان با لاتین‌تبارها و آسیایی‌تبارها نیز با درآمدی به ترتیب 7400 و 69500 دلاری وجود دارد و منحصر به سیاهان آمریکا نیست. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به فاصله طبقاتی در آمریکا و پیامدهای اجتماعی آن خواهیم پرداخت.

اولویت­‌های دولت اوباما متأثر از وضعیتی است که بدان فاصله یا شکاف طبقاتی (Class distinction) گفته می‌شود، تا جایی که برخی وی را یک سوسیالیست نقابدار می­‌دانند. هر کس که محله خرابه­‌نشینان نیویورک را در چندقدمی آسمان‌خراش‌های منهتن دیده باشد، فاصله طبقاتی را در جامعه آمریکا حس می­‌کند. با این حال مردم این کشور نسبت به کلمه «طبقه» حساسیت دارند، زیرا تصور می­‌کنند تنها کسانی به وجود طبقه باور دارند که پیرو نظام فاسد شوروی سابق هستند و ایده­‌هایشان نیز به همان فساد دچار خواهد شد. نویسنده کتاب «طبقه: راهنمای شناخت نظام طبقاتی آمریکا» می­‌گوید وقتی با آمریکاییان در این­‌باره گفتگو می‌کرده، آنها با نگاه تحقیرآمیزی از وی دور می­‌شدند!

 

اختلاف طبقاتی در آمریکا: چه چیزی در انتظار آمریکایی‌هاست؟ +تصاویر و فیلم

 

اختلاف طبقاتی، دقیقاً چیست؟

وقتی جامعه‌­شناسان سخن از طبقه اجتماعی می­‌گویند، به گروهی از افراد اشاره دارند که جایگاه مشابهی را در سلسله­‌مراتب نظام اقتصادی و روابط تولید دارند (از این رو برخی از واژه socioeconomic class / statusاستفاده می­‌کنند). این جایگاه مشابه، بر پایه میزان درآمد، منزلت شغلی فرد و میزان دسترسی وی به ابزارهای قدرت سیاسی و شبکه توزیع امکانات اجتماعی قرار دارد. این سه پایه­ اصلی با سبک زندگی یک طبقه مانند نوع سخن­‌گفتن، محله سکونت و وسعت واحد مسکونی، استفاده از اتومبیل­‌های مدل بالا/پایین، نوع پوشش، نوع تفریحات و مانند آن که نشانه‌های یک طبقه است و همچنین با ویژگی­‌های ملازم یک طبقه مانند ثبات/بی­‌ثباتی در معاش، وضعیت تحصیلات (به ویژه با توجه به خصوصی‌بودن عمده دانشگاه‌­های برجسته در کشورهایی چون آمریکا) و وضعیت بهداشت و درمان متفاوت است.

اثرات متقابل این متغیرها بسیار پیچیده و چندوجهی است و ما فقط یک تصویر کلی ارائه کردیم. برای مثال، «پرستیژ» بسیاری از اوقات مترادف با طبقه اجتماعی در نظر گرفته می‌­شود و گاهی عاملی که سبک زندگی را به طبقه اجتماعی مرتبط می­‌کند. واقعیت آن است که گاهی رسانه­‌ها پرستیژی برای مثلاً بازیگران سینما دست­‌و­پا می­‌کنند که بدون توجه به درآمد آنان یا میزان دسترسی به قدرت سیاسی و شبکه‌­های قدرت اجتماعی، تصور می­‌شود که در طبقه بالا قرار گرفتند در حالی که تنها به الگوی طبقه متوسط تبدیل شده‌­اند و احتمالاً پس از مدت محدودی که جذابیت تصویری آنان کمرنگ شد، گمنام خواهند شد. البته ممکن است در مواردی همین پرستیژ، اهرم فشار آنان در قراردادها و در نتیجه افزایش ناگهانی درآمدشان می‌­شود.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر

 

لازم به ذکر است با رشد رسانه­‌ها و افزایش مدگرایی و تبلیغات عمومی در مورد سبک زندگی، برخی جامعه­‌شناسان معتقدند سبک زندگی به مبنای تقسیم افقی و غیرسلسله­‌مراتبیِ افراد در یک جامعه تبدیل می­‌شود، کما اینکه با رشد ارتباطات، افراد در سطح جهان به خودآگاهی گروهی و طبقاتی در سطح جهانی می­‌رسند. اما با این وجود به نظر می­‌رسد با توجه به سود بالای مدها برای شرکت­‌های اقتصادی و وابستگی سبک زندگی فرد به میزان ثروت و قدرت وی، در آینده نزدیک همچنان سبک زندگی به عنوان متغیر وابسته به طبقه فرد، باقی خواهد ماند.

اختلاف طبقاتی ربطی به حقوق سیاسی و اقتصادی برابر برای افراد به عنوان شهروندان یک جامعه ندارد. در واقع وقتی جفرسون در اعلامیه استقلال آمریکا می­‌نویسد «همه انسان­‌ها برابر آفریده شده­‌اند»، به همین حقوق برابر اشاره می­‌کند، نه لزوم از بین رفتن طبقات اجتماعی.

تحرک اجتماعی به تغییر طبقه یک فرد در جامعه با توجه به استعدادها و تلاش شخصی وی اطلاق می­‌شود. در برخی جوامع مانند هند در گذشته، امکان تحرک اجتماعی وجود نداشت و هر کس باید در درون طبقه خانوادگی خود باقی می­‌ماند. اما گاهی بر مبنای قوانین نانوشته نیز ممکن است در یک کشور به ظاهر دموکرات، امکان تحرک اجتماعی در برخی حوزه‌­های حساس از بین برود یا دست­کم بسیار محدود شود.

افزایش اختلاف طبقاتی به­‌خودیِ‌خود امر نامطلوبی است اما اگر اختلاف طبقاتی بر مبنای امور نامعقولی چون نژاد، زبان، دین، جنسیت و مانند آن باشد یا اختلاف طبقاتی بر اثر تخلف و بی­قانونی به وجود آمده باشد، بسیار ناپسندتر است. به چنین مواردی تبعیض اجتماعی گفته می‌شود.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر

 

افزایش اختلاف طبقاتی در ایالات متحده

جامعه‌­شناسانِ منتقد معمولاً 5 طبقه را به صورت تقریبی در جامعه آمریکا از هم جدا می­‌کنند:

طبقه بالا و نخبگان: افراد این طبقه رؤسای مؤسسات باسابقه، سران دو حزب حاکم و صاحبان شرکت­‌های چندملیتی به ویژه در عرصه نفت و سلاح هستند که معمولاً از طریق نهادهای حکومتی به شکل‌­دهی سیاست­‌های دولت و از طریق شبکه­‌های رادیو-تلویزیونی به جهت­‌دهی افکار عمومی می‌پردازند. برخی جامعه­‌شناسان، همین گروه را نیز به دو گروه فراتر و فروتر تقسیم می­‌کنند.

طبقه متوسط بالا: شامل مهندسان، مدیران دولتی و خصوصی، حقوق­دانان، اساتید برجسته دانشگاه­‌ها و پژوهشگاه­‌ها، اعضای اصلی دو حزب حاکم، زمین‌­داران عمده و ...

طبقه متوسط پایین: کارمندان، کارگران ماهر، صاحبان مشاغل آزاد کوچک مانند یک رستوران، اساتید تازه­‌کار دانشگاهی، پژوهشگران، روزنامه‌نگاران، کشاورزان، ...

طبقه کارگر: کارگران عادی در کارخانه­‌ها و شرکت­‌ها و مؤسسات، تعمیرکاران، پیک­‌های موتوری، خدمتکاران رستوران‌ها و ...

طبقه فقیر: بیکاران، شاغلین تمام‌­وقت ولی دارای درآمد ناچیز، نظافتچی­‌ها، باربران و همه کسانی که نمی­‌توانند نیازهای اصلی یعنی خوراک، پوشاک، مسکن و درمان­‌های عمومی را برآوردند. این افراد اصطلاحاً زیر خطر فقر قرار دارند.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر

 

بنابر گزارش ایکستریم اینکوالیتی (Extreme Inequality)، از دهه 1970 میلادی سرعت افزایش درآمد طبقه بالا بیش از طبقه متوسط و طبقه پایین بوده است، در حالی که پیش از آن این روند معکوس بود. نتیجه چنین روندی را در آمارهای زیر مشاهده می­‌کنید:

· سهم یک­ درصدِ بالای جامعه از درآمدها، در فاصله سی سال (1976-2007) حدود سه برابر شده است (8.9% به 23.5%).

· رشد درآمد افراد، امری متفاوت از درآمد آنان است. در مقایسه میزان رشد درآمد طبقات مختلف ایالات متحده طی یک دهه، رشدی که یک­‌درصدِ ثروتمند آمریکا از سال 2002 تا 2007 میلادی تجربه کرد (حدود 63%)، از دهه 1920 میلادی که 70% بر درآمدشان افزوده شد، بی­‌سابقه بوده است، در حالی که درآمد 90 درصدِ پایین جامعه در همین مدت (2002 تا 2007) تنها 12% افزایش یافته است. این گروه در دهه 1920 میلادی نیز تنها 16% بر درآمدش افزوده شد. جالب است که در انتهای هر دو دوره (1929 و 2008)، بحران اقتصادی عظیمی رخ داد.

· آمار سال 2010 میلادی که توسط رابرت گرینستین مدیر مرکز بودجه و اولویت­‌های سیاست­گذاری منتشر شده است، نشان می­‌دهد بواسطه بحران اقتصادی، درآمد ده­ درصدِ پایین جامعه آمریکا 12% کاهش یافته است، در حالی که در همین مدت تنها 1.5% از درآمدِ نوددرصدِ ثروتمند جامعه کاسته شده است. چنین اختلافی که به گفته گرینستین از سال 1967 تاکنون بی­‌سابقه است، فشار زیادی به طبقه فقیر جامعه آورده و مشخص می‌­کند که بحران اقتصادی اخیر نیز براختلاف طبقاتی افزوده است.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر
نمودار میزان شکاف توزیع درآمد میان 1 درصد برخوردار جامعه آمریکا و 99 درصد طبقه متوسط و فقیر

 

· اختلاف میان ثروت دو گروه، بسیار بیشتر از این است: طبق پژوهش استیگلیتز از اقتصاددانان آمریکایی، دست­کم 40% از ثروت ایالات متحده در دست تنها یک­‌درصد شهروندان آمریکایی است. بدیهی است «ثروت» با «درآمد» متفاوت است و به تملک زمین، خانه، مؤسسات تجاری، سهام بورس و مانند این اشاره دارد.

· مؤسسه مطالعات سیاست عمومی اعلام کرد 1% از شهروندان آمریکا که در بالاترین طبقه جای می­‌گیرند،صاحب نصف صندوق­‌های مالی، بنیادها و بورس­‌ها هستند، در حالی که 50% پایینِ جامعه تنها 5% در این موارد سهم دارند.

· اختلاف طبقاتی وقتی دقیق­تر محاسبه می­‌شود که بدهی افراد هم در نظر گرفته شود. 90% از جامعه آمریکا 73% از کل بدهی­‌های شخصی را به دوش می­‌کشند، در حالی که 1% در بالاترین طبقه و با آن همه ثروت، تنها 5% از بدهی­‌ها سهم دارند.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر

 

ایده اصلی در مورد وضعیت مطلوب طبقات در یک جامعه، گسترش سهم طبقه متوسط از جمعیت و ثروت کشور است. در واقع هر چه طبقه متوسط بزرگتر باشد، یعنی اختلاف طبقاتی کمتر و عدالت اجتماعی بیشتر است. اما آنچه در سه دهه اخیر در ایالات متحده مشاهده می­‌شود، عکس این روند است. لازم به ذکر است طبقه متوسط در آمریکا، عهده­‌دار حفظ و تبلیغ سبک زندگی آمریکایی شناخته می­‌شود زیرا عمده شرکت­‌های اقتصادی و رسانه­‌ها بر زندگی این گروه متمرکز است.

برخی معتقدند اساساً «طبقه» در ایالات متحده معنا ندارد، گر چه نابرابری وجود دارد. یعنی نمی­‌توان گروه­‌هایی را با مرزهای مشخص از هم تمییز داد، اما به هر حال افرادی ثروت­مندتر، دارای مشاغل والامنزلت­‌تر و دارای دسترسی بیشتر به امکانات سیاسی و اجتماعی هستند. این سخن وقتی درست است که شبکه ویژه‌­ای در میان افراد هم‌رتبه وجود نداشته باشد، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌­دهد. در شرح علل اختلاف طبقاتی در آمریکا به این شبکه­‌ها هم اشاره خواهیم کرد.

 

علل اختلاف طبقاتی در آمریکا

هکر و پیرسون از پژوهشگران آمریکایی علت اصلی افزایش اختلاف طبقاتی را در تغییر سیاست­‌های دولت از اواخر دهه 1970 به ویژه از دولت ریگان می­‌دانند که حمایت از منافع ثروتمندان بیش از فقیران و طبقه متوسط مورد توجه دولت قرار گرفت. کنترل دولت بر سرمایه‌­داران کاهش یافت و نومحافظه­‌کاران بار دیگر سیاست­‌های دولت را به پیش از بحران 1929 برگرداندند. بدون شک سرمایه­‌گذاری شرکت­‌های ثروتمند در تبلیغات انتخاباتی و حتی سهامداری بسیاری از سیاستمداران به ویژه نومحافظه­‌کاران در صنایع بزرگ نفتی، گازی، تسلیحاتی و ...، از علل اصلیِ رویکرد دولت به برداشتن موانع از پیش­روی سرمایه‌­داران بوده است.

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر

 

 

اختلاف فاحش ثروت طبقات در آمریکا به ویژه از آن جهت است که نه تنها به واسطه رشد لجام‌­گسیخته درآمد طبقات بالا بر اثر سیاست­‌های دولت، ثروت آنان افزون شده، بلکه ثروت طبقه متوسط و پایین در آمریکا نیز به ویژه در 10 سال اخیر به شدت ضربه خورده است، زیرا طی بحران اقتصادی اخیر که از بازار مسکن شروع شد، خانه و زمین بسیاری از افراد طبقه متوسط و پایین به دلیل عدم توان آنان در بازپرداخت وام­‌های بانکی بهره‌­دار، به نفع بانک­‌ها ضبط شد؛ بانک­‌هایی که در تملک طبقه بالای ایالات متحده قرار دارد.

 

پیامدهای سیاسی-اجتماعی اختلاف طبقاتی

اختلاف طبقاتی جدا از بحران اقتصادی که پیش می‌­آورد، پیامدهای سیاسی و اجتماعی فراوانی دارد.خطرناکترین پیامد سیاسی اختلاف طبقاتی، وقوع انقلاب است. وقتی دو یا چند شکاف اجتماعی بر یکدیگر منطبق می­شود، خطر بروز تنش میان دو گروه بیشتر می­‌شود. برای مثال اگر عمده ثروتمندان یک جامعه از سفیدپوستان و عمده فقرا از رنگین پوستان باشند، شکاف طبقاتی با شکاف نژادی بر یکدیگر منطبق شده و احتمال آن می‌رود فقرا علت فقر خود را در نژاد متفاوت خود بیابند و احساس تبعیض نسبت به آنها دوچندان میشود. در نتیجه بیم وقوع ناآرامی توسط فقرا علیه ثروتمندان افزایش می­‌یابد.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر

 

اما همیشه کار به انقلاب ختم نمی­‌شود. در جوامعی که مردم بدانند می­توانند با تغییر مسالمت‌­آمیز دولت، اوضاع را بهبود بخشند  یا دست کم حتی به خطا چنین احساسی داشته باشند  احتمالاً مهم­ترین پیامد افزایش شکاف طبقاتی تلاش برای تغییر دولت توسط اکثریت ناراضی خواهد بود.

پیامدهای اجتماعی شکاف طبقاتی بسیار بیش از این و اثرات آن بسیار وخیم­‌تر است. یکی از مهمترین نتایج آن، کاهش سرمایه اجتماعی است، یعنی افرادی که احساس تبعیض می­کنند کمتر با سیاست­‌های دولت حتی در حوزه فرهنگی یا سیاسی- همراهی می­‌کنند. این امر شتاب پیشرفت کلی یک ملت را در حوزه‌­های مختلف کم می­کند زیرا بخشی از جمعیت امکانات خود را از بقیه ملت و دولت دریغ می‌­کنند زیار حس می‌­کنند چرخ این جامعه تنها به سود عده‌­ای اندک می­‌چرخد.

یکی دیگر از نتایج شکاف طبقاتی تضعیف ملت­‌سازی است، تا جایی که در برخی از ایالت‌­های فقیر، گروه‌هایی تأسیس شده که خواهان استقلال از ایالات متحده هستند. بنابراین نمی­توان اختلاف طبقاتی را دست­کم گرفت زیرا اثرات وحشتناک آن تنها به حوزه اقتصادی محدود نمی­‌شود.

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر
شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر
نقشه فقر در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا

 

اوباما و تلاش برای کاهش اختلاف طبقاتی

در سالیان ابتدایی دولتمردی اوباما، نارضایتی‌­ها از دولت بسیار بالا بود: مردم مالیات سنگینی را می­‌پرداختند– و می­‌پردازند - که عمدتاً در جنگ‌هایی که دوست نداشتند ادامه یابد، خرج می­‌شد. در حالی که ثروتمندان دفاتر اصلی کار خود را در کشورهای دیگری قرار داده  و می­‌دهند - تا مجبور نباشند مالیات بدهند. ضمن اینکه سود کلانی از انجام سفارش­‌های ارتش آمریکا، از لباس و کلاه سربازان گرفته تا سلاح و موشک، و از استخراج نفت و گاز در کشورهای اشغال­‌شده گرفته تا فعالیت انحصاری اقتصادی در حوزه­‌هایی چون فناوری و راه‌­سازی بدست می‌­آوردند.

اوباما تلاش کرد با اتخاذ چند سیاست، نارضایتی‌­ها را مهار کند:

· اوباما پایگاه­‌های نظامی آمریکا را در عراق کاهش داد، گر چه بیش از 15000 نفر را به نام دیپلمات و کارمند سفارت و کنسولگری، در پایگاه‌­های سیاسی خود واقع در بغداد، اربیل و بصره نگه داشت.

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر
با وجود اعلام خروج نیروهای آمریکایی از عراق، بیش از 15 هزار سرباز آمریکایی در قالب پیمان‌کاران امنیتی و حفاظت از سفارت عظیم آمریکا در این کشور باقی مانده‌اند

· دولت لوایحی چون حمایت از حقوق مهاجران – که عموم آنها فقیر هستند - و تأمین بیمه درمانی برای همه را پیگیری می‌­کند و تبلیغات فراوانی در این مورد انجام می­­‌دهد.

· در کنار این اقدامات، مراکز نظرسنجی معتبر همچون گالوپ و پیو جهت همراهی با کلیت نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا، کمتر به اختلاف طبقاتی و عمدتاً به ثبات اقتصادی می­‌پردازند.

 


 

با توجه به تلاش­های اوباما برای حل نارضایتی­‌ها، طبق آمارهایی که پایگاه گالوپ در چندماه اخیر اعلام کرده است، در طول 6 سال حکومت دموکرات‌ها، شاخص استاندارد زندگی مهاجران از آمریکای لاتین و سیاه­پوستان  که عمدتاً در طبقات پایین جای می­‌گیرند  بیش از سفیدپوستان رشد کرده است (60 و 47 در برابر 40). این ارقام در سال 2008 میلادی یعنی آغاز کار اوباما به ترتیب، 31، 16 و 25 بود (شاخص استاندارد زندگی= درصد کسانی که گفته­‌اند وضع ما بهتر شده، منهای درصد کسانی که گفته‌­اند وضع ما بدتر شده).

ولی این همه ماجرا نیست. آمارهای نگران­ کننده­ ای روی میز کار اوباما قرار دارد:

· اطمینان طبقات پایین به آینده اقتصادی­شان، همچنان کمتر از اطمینان طبقات بالا است و حتی این فاصله یک­‌درصد هم بیشتر شده است. در انتهای سال 2009 میلادی، اطمینان اقتصادی طبقه بالا منفیِ12 و اطمینان اقتصادی طبقات پایین منفی 25 بوده است. این رقم هم­‌اکنون در سال 2014 میلادی به ترتیب منفیِ5 و منفیِ19 است (شاخص اطمینان اقتصادی= درصد کسانی که گفته‌­اند اوضاع اقتصادی رو به بهبود است منهای درصد کسانی که گفته‌­اند رو به ضعف است). بگذریم که منفی‌­بودن این ارقام نشان می­‌دهد چشم‌­انداز اکثر مردم آمریکا نسبت به اقتصاد آمریکا، تیره­‌وتار است.

 

شکاف طبقاتی در آمریکا؛ آتش زیر خاکستر در بحران‌های اجتماعی +تصاویر
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا معتقدند طرح خدمات درمانی عمومی اوباما موفق نخواهد بود

 

· آمار رسمی دولت آمریکا نشان می­‌دهد درصدِ طبقه فقیر از کل جامعه آمریکا، 20% افزایش پیدا کرده است. آخرین آمار دولت در این مورد به سپتامبر 2013 برمی­‌گردد که طبق آن طبقه فقیر آمریکا که زیر خط فقر قرار دارند، از 12.5% جمعیت آمریکا در سال 2007 میلادی به 15% در سال 2012 میلادی (46.5 میلیون نفر) رسیده‌­اند. این درصد از سال 1959 که چنین آماری منتشر می­‌شود، بی­‌سابقه است. فاجعه‌­بارتر اینکه این آمار در میان کودکان افزایش می­‌یابد. برای مثال در سال 2010 میلادی 22% از کودکان در آمریکا زیر خط فقر قرار داشته‌­اند.

· آمار دیگر نشان می‌­دهد یک­‌پنجمِ شاغلان آزاد در ایالات متحده  که عمدتاً در طبقه متوسط پایین جای می­‌گیرند  گفته­‌اند در یک­سال گذشته هیچ فرصتی برای تعطیلات نیافته­‌اند، ضمن اینکه یک­‌پنجم دیگر نیز تنها یک­‌هفته یا کمتر از آن را به تفریح گذرانده‌­اند. دیگر حساب طبقه کارگر و طبقه فقیر روشن است!

اوباما فرصت زیادی برای حل این مشکلات ندارد.

 

جمع­‌بندی

مشکل اختلاف طبقاتی تنها منحصر به آمریکا نیست. در جمع کلی، 1% از جمعیت جهان دارای 46% از کل ثروت دنیا هستند. البته به گزارش هافینگتون­ پست، باز هم بیشترین درصد از دومیلیون انسانی که در دو سال اخیر (نیمه 2012 تا نیمه 2014 میلادی) به این گروه اضافه شده‌­اند، به کشور آمریکا تعلق دارد. نظام لیبرال اقتصادی مبتنی بر بازار آزاد، راهی برای پیشرفت و گسترش خود جز بازگذاشتن دست ثروتمندان و سرمایه‌داران نمی­‌بیند تا جایی که این وضعیت به بحران بیانجامد و نارضایتی­‌ها افزون شود. طبیعی است راهی که پس از بحران 1929 پی گرفته شد، نتیجه نداد زیرا پس از چندی دوباره اختلاف طبقاتی و تبعیض به جامعه آمریکا باز گشت. ثروتمندان از نفوذ خود در مراکز سیاسی و رسانه­‌ها بهره می­‌گیرند و موانع حقوقی و اجتماعی را یکی پس از دیگری از پیش روی ماشین توسعه سرمایه­‌داری برمی‌­دارند.

پس از اوج­‌گیری جنبش تسخیر وال‌­استریت، اختلاف طبقاتی به یکی از موضوعات روز تبدیل شد، ولی دولت و رسانه‌­ها موضوعات دیگری را در حوزه عدالت اجتماعی برجسته کردند: حقوق همجنس­بازان؛ میزان پوشش بیمه درمانی؛ لزوم رفع نابرابری در درآمد زنان و مردان و ... . اما آمریکاییان اگر از چنبره حکومت رسانه‌­های جمعی آزاد شوند، خواهند فهمید که سیر کلی نظام سیاسی-اقتصادی آنان بر افزایش نابرابری است. سرمایه‌­داران از سرکارماندن دو حزب حاکم با وجود سه حزب سراسری دیگر و حدود 30 حزب کوچکتر در آمریکا حمایت می‌­کنند و سیاستمدارانِ این دو حزب نیز ابزار رشد سرمایه­­‌ها را فراهم می­‌سازند.

این وضعیت تا چه زمانی می‌­تواند ادامه یابد؟

منابع و مآخذ:

· http://alef.ir/vdchzvn-.23nqkdftt2.html?67041

· http://fa.uscloseup.com/content/37771

· http://thinkprogress.org/economy/2011/10/03/334156/top-five-wealthiest-one-percent/

· http://udel.edu/~cmarks/What%20is%20social%20class.htm

· http://www.census.gov/newsroom/releases/archives/income_wealth/cb13-165.html

· http://www.gallup.com/poll/172889/one-five-microbusiness-owners-took-no-vacation-last-year.aspx

· http://www.gallup.com/poll/172889/one-five-microbusiness-owners-took-no-vacation-last-year.aspx

· http://www.gallup.com/poll/174308/economic-confidence-dips-two-points-july.aspx

· http://www.gallup.com/poll/174506/hispanics-positive-standard-living.aspx

· http://www.huffingtonpost.com/2013/10/09/richest-1-percent-wealth_n_4072658.html

· http://www.morethanmoney.org/articles.php?article=A-Portrait-of-Class-Groups-in-the-United-States_162

· http://www.nationalmemo.com/the-shocking-truth-about-inequality-in-america-the-top-1-percent-have-40-percent-of-all-of-the-nations-wealth/

· http://www.pbs.org/peoplelikeus/resources/essays6.html

· http://www.theepochtimes.com/n2/united-states/poverty-rate-up-median-income-down-in-us-61556.html

· http://xroads.virginia.edu/~MA01/Davis/newport/class/class_overview.html

· https://www.boundless.com/sociology/textbooks/boundless-sociology-textbook/stratification-inequality-and-social-class-in-the-u-s-9/social-class-in-the-u-s-74/social-class-in-the-u-s-437-10397/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 
آیت‌الله آملی لاریجانی در هشداری نسبت به رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب برای ترویج و بزرگنمایی فساد در کشور گفت: در پرونده‌ها نباید زودهنگام اطلاع‌رسانی شود. عده‌ای راه افتاده‌اند در رسانه‌ها و در میان مسئولین و مدعی هستند فساد همه جا را گرفته است. این خلاف واقعیت است.
آملی لاریجانی به کدام رسانه‌های هشدار داد؟ + تصاویر
گروه سیاسی لوکسترین ها - نقل از مشرق آیت‌الله آملی لاریجانی صبح امروز در هشدار به رسانه‌های زنجیره‌ای و حامی دولت درباره بزرگ کردن فساد در کشور گفت: برخی رسانه‌ها می‌خواهند وقوع فساد را به گردن سازمان‌های دیگر بیندازند که این کار گریبان خودشان را خواهد گرفت. رسانه‌های زنجیره ای درباره پرونده ای که در دادسرا است و فرد بازداشت شده است از متهم نام می‌برند و تیتر می زنند که پای چند وزیر به این پرونده کشیده شد. در این خصوص به دادستان تهران دستور دادم که همه را رصد کند و آنچه خلاف قانون است پایش بایستد و اگر نیاز به احضار است این کار را انجام دهد.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: نماینده نیز نباید در پرونده های قضایی وارد شده و درباره آن به اطلاع رسانی و اظهارنظر بپردازد. قانون اساسی دادگستری را مرجع تظلمات دانسته که این معنای انحصار است.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: در پرونده ها نباید زودهنگام اطلاع رسانی شود. عده ای راه افتاده اند در رسانه ها و در میان مسئولین و مدعی هستند فساد همه جا را گرفته است. این خلاف واقعیت است. این همه انسان شریف و پاک در ادارات و دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند و سلامت دستگاه های کشور در عزم جدی آنها برای مقابله با فسادند. اینکه رسانه ها به این موضوعات دامن می زنند کار اشتباهی است و باعث ناامیدی مردم می شود و این موضوع به امنیت ملی برمی گردد.

از سوی دیگر، مشرق بر اساس رصد روزانه  رسانه‌های زنجیره‌ای - کرایه‌ای اصلاح‌طلب متوجه هماهنگی از پیش تعیین شده این روزنامه ها در روز سه شنبه هفته گذشته شد.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب حامی دولت در سه شنبه هفته گذشته با بزرگ‌نمایی در تیتر اول خود، به دنبال نشان دادن فساد در میان وزرای دولت سابق بودند و ترویج همه گیر شدن فساد در کشور را دنبال می‌کردند حال آنکه همین رسانه‌ها درباره فسادهای موجود در پرونده کرسنت، استات اویل، بنزین‌های آلوده و دیگر فسادهای علنی شده توسط نمایندگان مجلس سکوت کرده و حتی گاهی برای توجیه عملکرد خطای مسوولان از فسادهای اتفاق افتاده، دفاع هم می کنند.

تصاویر زیر سند پیگیری رسانه‌های زنجیره‌ای برای بزرگ نشان دادن و ترویج فساد در کل کشور است.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:رسانه ها ,روزنامه اصلاح طلب,زنجیره ای,هشدار,قوه قضاییه,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
گزارش ویژه؛
 
پس از سه ماه کشمکش بر سر تقلب گسترده در جریان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در نهایت با اعلام نتایج بازشماری آراء، محمد اشرف غنی احمد زی به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان معرفی شد. اشرف غنی یک تکنوکرات تحصیل‌کرده آمریکاست که پس از سقوط طالبان به افغانستان بازگشت.

گروه گزارش ویژه لوکسترین ها - پس از هفته‌ها کشمکش انتخاباتی در افغانستان و اعتراضات به تقلب گسترده با هدف ممانعت از روی کار آمدن عبدالله عبدالله - که با وعده اصلاحات پا به رقابت‌های انتخاباتی گذاشته بود - صورت می‌گرفت، در نهایت با ایستادگی این نامزد سابقا مجاهد افغان و دعوت مردم به آرامش، به گفتگو و ائتلاف انجامید. براین اساس، با اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان، اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان و رئیس کابینه خواهد بود و طبق توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی، دکتر عبدالله عبدالله نامزد رقیبش رئیس اجرایی با اختیاراتی در حد نخست‌وزیر، شورای وزیران را راهبری خواهد کرد. 

 

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)
امضای توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی

 

آنچه پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات برای کارشناسان آشکار شده بود، نزدیکی گرایش‌های فکری و سیاسی اشرف غنی به آمریکا در مقایسه با رقیب اصلی‌اش عبدالله عبدالله بود که مسیر امضای توافقنامه امنیتی مورد نظر آمریکا را سهل‌تر می‌کرد. از سوی دیگر عبدالله عبدالله نیز که با شعار اصلاحات پا به عرصه انتخابات گذاشته بود، بدلیل روشن نبودن برنامه‌هایش چندان مورد حمایت آمریکا نبوده و گزینه‌ مطلوبی برای واشنگتن بشمار نمی‌رفت. ازین رو از چند روز مانده به برگزاری انتخابات افغانستان زمزمه‌های جهت‌دهی با انتخابات و تقلب گسترده به سود اشرف غنی به گوش می‌رسید. در نهایت با حضور جان کری و مذاکرات انجام شده با حضور دو نامزد، تصمیم بر تقسیم قدرت در افغانستان گرفته شد که در گزارش‌های دیگری به ابعاد و پیامدهای آن پرداخته خواهد شد. 

گروه گزارش ویژه مشرق در گزارش‌های مجزا‌، دو نامزد انتخابات پرحاشیه افغانستان را معرفی و سوابق آن‌ها را بررسی خواهد کرد.

محمد اشرف غنی احمدزَیْ ، متولد 1328 ولایت "لوگر" در جنوب کابل است. او در دانشگاه‌های آمریکایی بیروت و کلمبیا در نیویورک تحصیل کرده و دارای مدرک دکترا در رشته مردم شناسی است. اشرف غنی، سابقه سال‌ها فعالیت در بانک جهانی را داشته و با رسانه‌­های مختلف بین‌­المللی به عنوان کارشناس و تحلیلگر مسائل افغانستان گفتگو کرده است. این شخصیت سیاسی، سابقه تدریس در دانشگاه‌های "جان هاپکینز" آمریکا و "اروز" دانمارک را هم در کارنامه خود دارد.

اشرف غنی از اکتبر 2001 مشاور "اخضر ابراهیمی" - نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان - شد و فعالیت در داخل افغانستان را آغاز کرد. ولی چند ماهی از آغاز به کار وی نگذشته بود که مشاور ارشد "حامد کرزای" - رئیس جمهوری افغانستان - گردید. او همچنین رئیس اداره هماهنگ کننده کمک‌های بین‌المللی به افغانستان بود.

اشرف غنی در ماه ژوئن 2002 میلادی به عنوان وزیر مالیه یا دارایی، عضو کابینه دولت انتقالی به رهبری حامد کرزای شد و تا دسامبر 2004 در این مقام بود.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

احمدزی پس از انتخابات ریاست جمهوری 1383 خورشیدی، به کابینه حکومت منتخب راه نیافت و به ریاست دانشگاه کابل منصوب شد؛ اما پس از دو سال فعالیت، از این مقام کناره گرفت و به یکی از منتقدان جدی حکومت کرزای بدل شد. او وجود فساد در ادارات دولتی و عدم موفقیت برنامه‌های حامد کرزای برای مبارزه با فساد را ناشی از ضعف مدیریت او می‌­دانست.

وی در سال 2006 میلادی، از سوی افغانستان به عنوان نامزد دبیر کلی سازمان ملل برای جانشینی کوفی عنان معرفی شد، اما در برابر "بان کی مون" -دبیر کل کنونی این سازمان- شکست خورد. چندی بعد، در انتخابات ریاست جمهوری 1389 با حامد کرزای رقابت کرد، اما رای چندانی به دست نیاورد.

حامد کرزای، اشرف غنی احمدزی را در دور دوم ریاست جمهوری خود بعنوان مسئول برنامه انتقال مسئولیت امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی داخلی تعیین کرد. وی از طراحان اصلی "افغانی سازی" امنیت در حکومت حامد کرزی شمرده می‌­شود.

اشرف غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1388 افغانستان در رتبه چهارم قرار گرفت و در دور اول انتخابات 1393با 37.6 درصد آراء در رتبه دوم قرار گرفت، سپس با عبدالله عبدالله دیگر نامزد اصلی - در دور دوم این انتخابات به رقابت پرداخت و براساس نتایج اولیه دور دوم توانست 56.44 ٪ آراء مردم افغانستان را به خود اختصاص دهد. با این حال، اعتراض عبدالله عبدالله به نتیجه انتخابات و ارائه شش فقره مدرک مستند مبنی بر تقلب باعث شد که احمدزی مجبور به پذیرش بازشماری کل آراء مأخوذه شود.

 

بررسی جایگاه علمی اشرف غنی

"زلمی نشاط" -دانشجوی دوره دکترای فلسفه سیاسی در دانشگاه "ایسکس" بریتانیا- در مقاله­‌ای مفصل به تاریخ 21 اردیبهشت 1939 اشرف غنی را زیر ذره­‌بین نقد قرار داد:

غنی در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی (بین سال‌های ۱۹۶۶-۱۹۶۷)، پس از پایان دوره متوسطه در "لیسه حبیبیه"کابل، وارد دانشگاه امریکایی در بیروت لبنان شد و در همان‌جا با همسر کنونی‌اش، "رولا سعاده" آشنا گردید. اشرف‌ غنی تقریباً حدود یک‌ دهه در بیروت به سر برد و در سال ۱۹۷۷ دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته انسان‌شناسی (انتروپولوژی) به پایان رساند. بورسیه غنی و حدود ۷۰ تن دیگر از طرف مؤسسه کمک‌های امریکا (یو اس آی دی) تامین شد.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

اشرف غنی به همراه همسرش "رولا سعاده"

خانواده رولا سعاده اگرچه از حیث تعلقات دینی از عیسوی‌های کشور لبنان می‌باشند، اما به نظر می‌رسد که این خانواده بیشتر سکولار مشرب هستند تا دین‌دار. "فؤاد سعاده"-برادر رولا- یکی از آکادمیسین‌های جوان مارکسیست لبنان بود. دکتر "محمد جمیل حنفی" که یکی از دانشجویان هم ‌دوره اشرف غنی در دانشگاه بیروت بوده و سپس مدرک دکترای خود را در رشته مردم‌شناسی در آمریکا اخذ نموده  در مقاله‌­ای در مورد اشرف‌ غنی، از احتمال همکاری فؤاد سعاده با غنی در نوشتن پایان‌نامه کارشناسی ارشدش سخن به میان آورده و همچنان ادعا می­کند که پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای غنی شباهت زیادی به هم دارند.

وی پس از پایان دوره کارشناسی ارشد، در سال 1977 به افغانستان برگشت و مدت کوتاهی در حدود کم‌تر از یک سال  در دانشگاه کابل مشغول تدریس شد. غنی در همان سال با به ‌دست آوردن بورسیه‌ای از سوی موسسه کمک‌های امریکا به همراه 70 نفر دیگر، برای ادامه تحصیل به امریکا رفت و وارد دانشگاه کلمبیا شد. او از سال 1977 تا سال 1984 مشغول پژوهش در مقطع دکترا بود.

بعد از اتمام دوره دکترا، وارد دانشکده تازه تاسیس انسان‌شناسی دانشگاه "جان هاپکینز" می‌شود و در آنجا به عنوان استاد دانشگاه تا زمان استخدامش در بانک جهانی مشغول تدریس می­‌گردد. در سال 1987 ، برای انجام پژوهش میدانی به پاکستان می‌رود و در کمپ‌های مهاجرین و مدارس دینی برای یک مدت کوتاه کار و تحقیق می‌کند. غنی در مبارزات انتخاباتی امسال با توجه به همین دوره ادعا کرد که در پاکستان سیرت النبی خوانده است. این در حالی است که سفر او به پاکستان نه به خاطر فراگیری آموزش‌های دینی بلکه برای انجام پژوهش‌های میدانی بوده است.

 

نوشته‌های اشرف غنی

قبل از تکمیل پایان‌نامه دکترا، از اشرف غنی دو مقاله تحقیقی در ژورنال‌های علمی به چاپ رسیده است. اولی تحت عنوان «اسلام و دولت‌سازی در جامعه قبیله‌ای افغانستان: 1880  1901» که در سال 1977منتشر گردید، و دومی تحت عنوان «نزاع در دادگاه شریعت، دره­ی کنر، افغانستان، 1885-1890» که در سال 1983 چاپ شد. البته پایان‌نامه دکترای وی نخست از طرف انتشارات دانشگاه کلمبیا برای نشر پذیرفته شد، اما سپس به دلایل نامعلوم و فاش‌ناشده‌ -شاید به دلیل هم‌خوانی و مشابهت‌ با پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشدش- این قرارداد از سوی اداره فسخ گردیدپژوهش دکترای اشرف غنی در اینترنت قابل دسترسی است.

بعد از تکمیل دوره دکترا، وی هیچ تحقیق مستقل دیگری را انتشار نداده است. از او در بین سالهای 1985 تا 1989 فقط چهار نقد کتاب و گفتگو با "اریک ولف(Eric Wolf) -اندیشمند و انسان‌شناس معروف اتریشی- انتشار یافته است.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

اریک ولف

از دید آکادمیک باید گفت که هیچ یک از آثار اخیر وی به معنی واقعی کلمه تحقیق و پژوهش علمی به حساب نمی‌آید. واپسین کتاب او که با همیاری خانم "کلیر لاکهارت" نوشته شده، در واقع یک تحقیق مشترک است. عنوان این کتاب "بازسازی دولت­‌های ناکام: چارچوبی برای ترمیم دوباره دنیای ویران" می­‌باشد .

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

کلیر لاکهارت و اشرف غنی

این کتاب، نتیجه کار و پژوهش مشترک این دو مؤلف است که در افغانستان پس از طالبان صورت گرفته است. به عبارتی، این کتاب ویژه مسائل افغانستان نیست، بلکه تئوری‌پردازی کلی در مورد فرایند پیچیده‌ای به نام دولت‌سازی است. از دید دو نویسنده، بین 40 تا 60 کشور جهان دارای نظام‌های تقریباً ضعیف و ناکام در امر دولت‌داری هستند و این کتاب، به عنوان یک کتاب راهنما، طرح‌هایی را برای پروسه دولت‌سازی در قرن 21ارائه می­‌دهد.

 

 

 

تئوری پردازی‌­ها و نظریات اشرف غنی

عنوان تز دکترای اشرف غنی عبارت است از: «تولید و تسلط: افغانستان 1747 - 1901». اشرف غنی در پروژه دکترای خود به نحوی ادعا می‌کند که افغانستان از نگاه ساختاری (ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دیوان‌سالاری و غیره) تغییر بنیادین کرده است. او دو دوره تاریخی را برای اثبات مدعای خود انتخاب می­‌کند: دوره اول از 1500 تا 1720 ؛ و دوره دوم از 1747 تا 1901 میلادی. از دید اشرف غنی در جریان دوره تاریخی اول (1500 تا 1720در این سرزمین ساختار فرهنگی زبان فارسی مسلط بود. اما در دوره تاریخی دوم (1747 تا 1901این ساختار مسلط جای خود را به ساختار مسلط دیگری داد: ساختار قبیله‌­ای پشتون‌محور. از دید او این روند در سال 1747، یعنی با به قدرت رسیدن "احمدشاه ابدالی" آغاز و در پایان دوره حکمرانی"عبدالرحمن خان" تکمیل گردید.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)
عبدالرحمان خان حاکم افغانستان از 1880 تا 1901

مقدمه تز دکترای اشرف غنی برای کسانی که آشنایی کمتری با فلسفه سیاسی دارند، ظاهراً خیلی پیچیده به نظر می‌رسد. در واقع، چیزی که او می­‌خواهد بیان کند خیلی ساده است، اما از ادبیات ثقیل استفاده کرده است. اشرف غنی می‌خواهد نقدی بر تفکر ساختارگرایی داشته باشد، زیرا ساختارگراها به تغییرناپذیری ساختارهای اجتماعی باور داشتند. در دهه 1960 ، ساختارگرایی در عرصه مردم شناسی خیلی حاکم شده و یکی از مهم‌ترین متفکران این عرصه "لئو اشتراوس" بود. اما در دهه 1970 و 1980 ، ساختارگرایی دیگر به چالش کشیده شده و این امر پذیرفته شده بود که میان ساختار و فرد رابطه دیالکتیکی و داد و ستد وجود داشته و با دگرگونی یکی، دیگری نیز دگرگون می‌شود. اشرف غنی برای توجیه نظری بحث تغییر ساختارها در افغانستان، نیاز به این تئوری‌پردازی داشت.

بنابراین، از دید اشرف غنی، افغانستان از نگاه ساختار تسلط قدرت و اقتصاد به یک کشور قبیله‌­ای تبدیل شده است. یعنی تقسیم قدرت، نظام دیوان‌سالاری، مالیات و غیره بر اساس روابط قبیله­‌ای تنظیم می‌شود. اینطور می‌توان برداشت کرد که منظور اشرف‌ غنی از نگاشتن این اثر، تبلیغ این طرز تفکر به جهانیان و مردم افغانستان و لابی‌گری برای حفظ سیستم قبیله‌سالاری بود. این طرز تفکر در دو مقاله پیش از دکترایش نیز مشهود است.

 

دگردیسی بنیادین در نظریات اشرف غنی

اما اشرف غنی در کتابی که در سال 2009 با "کلیر لاکهارت(Clare Lockhart) رییس موسسه موثریت دولتی- نوشته است، پروسه دولت‌سازی را کاملا یک روند استوار بر «روش شهروند محور» می‌­داند. بدین معنا که دیگر نمی­‌توان در قرن 21 از مدل دولت‌سازی کشورهای اروپایی قرن ۱۶ تا قرن ۲۰ که در اغلب موارد با توسل به اجبار همراه بوده است، بهره برد. به باور اشرف غنی و لاکهارت، در قرن 21 نیاز است که پروسه دولت‌سازی با ارایه خدمات اجتماعی-اقتصادی به شهروندان تطبیق یابد؛ چه این روش، رضایت شهروندان را اساس قرار می­دهد، نه اجبار را.

به سادگی می­توان متوجه شد که ظاهراً میان آرای اخیر و پیشین اشرف غنی تفاوت‌های عمیقی وجود دارد. او در دهه 1970 و 1980 میلادی بر این عقیده بود که جامعه و سیاست در افغانستان کاملا قیبله‌­ای است و بالطبع در این نوع اجتماع و سیاست هیچ جایگاهی برای شهروند و حتی فردیت فرد تعیین نشده است، چرا که فرد در قبیله بخشی از کل قبیله است. اما برخلاف این باور، در کتاب او و لاکهارت، دولت‌سازی اساساً یک روند شهروند محور معرفی شده است.

اما پرسش اصلی در این جا این است که تقریبا در حدود 23 سال پس از ارائه تز دکترایش، آیا تفکر او دچار دگردیسی بنیادین شده است؟ آیا او کماکان به مدل دولت‌سازی اروپایی بین قرن های 16 تا 20 معتقد است، و یا روش شهروند محور قرن 21؟

از فحوای کلام اشرف غنی در مقاله‌یی که در روزنامه "هشت صبح" افغانستان تحت عنوان «فصلی ناتمام در تاریخ افغانستان» به چاپ رسانیده، می‌­توان پی برد که او می‌خواهد آن «فصل ناتمام» دولت‌سازی مدل"عبدالرحمن خان"، "حبیب الله خان"، "امان الله" و تئوری‌پردازی‌های ناسیونالیستی چون "محمود طرزی" را به کمال برساند و این واقعیت به صورت مفهوم تداوم در شعار انتخاباتی او تبلور یافته است. در واقع، این امر نمایانگر این واقعیت است که تفکر اشرف غنی با گذشت حدودا 26 سال از اتمام دوره دکترایش، چندان تغییری نکرده است.

در این جا یادآوری می­‌شود که این مدل دولت‌سازی محدویت‌های خود را به اثبات رسانده است. مدلی که نه همه‌شمول است و نه کثرت‌گرا؛ و این در حالی است که افغانستان کشوری است متشکل از اقوام، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

چنان که دیده می شود مفهوم تداوم در آثار او یک معما نیست، بلکه معمای اصلی در واژه "تحول" شعار انتخاباتی او است. اما از مجموع سخنان مسئولین کمپین او و منشور منتشر شده آنها، این طور می­توان فهمید که «تحول» برای اشرف غنی به معنای استفاده ابزاری از کمک‌های جامعه جهانی برای تکمیل‌کردن آن "فصل ناتمام" است.

پس بی جهت نیست که اشرف غنی، در جریان انتخابات، گفته است که از مفهوم "شهروند" خوشش نمی­‌آید و در عوض ترجیح می‌­دهد تا اصطلاح "وطن‌دار" را به کار ببرد؛ و این یعنی "تداوم."

 

اشرف غنی متفکر دوم جهان؟

اشرف غنی تابحال فقط دو مقاله و تحقیق مستقل را در ژورنال‌های عملی به چاپ رسانده است. تز دکترای او به چاپ نرسیده، و یگانه کتابی که از او انتشار یافته است، کتاب مشترکی است با لاکهارت. به عبارت دیگر، اشرف غنی تا جایی که معلوم می­‌شود، هیچ کتاب مستقلی را تا بحال منتشر نکرده است. لذا، با دو مقاله نه چندان مشکل و پیچیده چه طور می‌شود متفکر دوم جهان در سال 2013 پس از "ریچارد داوکینز"(Richard Dawkins) زیست­شناس دانشگاه آکسفورد- شد؟ این ادعای مجله "چشم انداز(The Prospect)انگلیس آن‌قدر مضحک است که اصرار بر آن در واقع توهین به مخاطب است. زیرا این در حالی است که بزرگانی در اندیشه و فلسفه وجود دارند که ده‌ها کتاب و صدها مقاله علمی نگاشته‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند چنین لقبی را کسب کنند. اساساً، این بزرگان اتصاف چنین القاب دروغینی به خود را ننگ می­‌دانند. البته متاسفانه مردمان جهان سوم، القاب اینچنینی به خود را بسیار جذاب می­‌دانند. شاهد این مثال، نوشتاری در مورد دادن لقب «فیلسوف جهان» به "صدیق افغان" است که "عزیز حکیمی" تحت عنوان «فیلسوف جهان را چند خریده اید؟» در روزنامه "هشت صبح" به چاپ رسانده است.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

ریچارد داوکینز در جلوی تصویر و اشرف غنی در سمت راست وی

دیدگاه دکتر جمیل حنیفی در مورد اشرف غنی

محمد جمیل حنیفی (Mohammed Jamil Hanifi)  دارای دکترای انسان‌شناسی از دانشگاه ایلینوآ و استاد فعلی دانشکده انسان‌­شناسی دانشگاه میشیگان- معتقد است که اشرف غنی در مقاله "فصل ناتمام تاریخ افغانستان" و سایر مقالات خود دربارۀ تبارشناسی و تاریخ افغانستان بطور مطلق هیچ حرف تازه‌ای نگفته است. بخش عمدۀ این متن­ها، قطعات انتزاعی تصدیق نشده از منابع سیاسی و علمی زبان انگلیسی اروپائی-امریکائی است. همچنین، گواهینامۀ علمی او از نهادهای غربی شامل برخی ویژگی‌های مرموز است.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

دکتر جمیل حنیفی

حنیفی در ادامه می­‌افزاید: «در مقاله­‌ای تحت عنوان «اشرف غنی احمدزی: دومین متفکر بزرگ جهان» آمده که اشرف غنی در یک خانوادۀ "کوچی" در ولایت لوگر به دنیا آمده است. چنین ادعائی هیچگونه اعتبار تاریخی یا فرهنگی ندارد. اشرف غنی در محله قدیمی کابل به نام "گذر فورمولی‌­ها" در شمال کوه‌های"بالاکوه" به دنیا آمده و بزرگ شده است. او برخلاف ادعاهای رسمی­‌اش، نه در ولایت لوگر زاده شده و نه زندگی اولیۀ خود را در آنجا گذرانیده است. پدر او (شاه پسند که بنام شاه جان و شیرآغا ملقب بود) هیچگونه رابطۀ قبیله‌­ای قابل اثبات با پشتون­‌های کوچی یا مسکون در افغانستان ندارد. شاه پسند هرگز در حکومت افغانستان فعالیت نداشته است. او ایام اولیۀ جوانی خویش را به عنوان کارمند در یک شرکت خصوصی حکومتی به نام "ریاست نقلیات" در کابل گذرانیده است. حکومت کابل سهمی در این شرکت داشت، اما آن را اداره و رهبری نمی‌­کرد. شاه پسند در دهۀ 1980 به پاکستان مهاجرت کرده و یک شرکت بزرگ وسائط نقلیه باربری را تاسیس می­‌کند.»

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

نمایی از شهر کابل

«ادعای تعلق اشرف غنی به هویت "احمدزی" صرفا ادعایی است که نمی­‌توان آن را اثبات کرد. تعلق موثق به یک اصل و نسب پشتونی نیاز به ارائه سند دارد. نسب پدری اشرف غنی (پیش از پدر بزرگش) شاید به یکی از دهقانان در "سرخاب لوگر" مرتبط باشد. پدر پدربزرگ او "بهرام" (یک نام باستانی پارسی) از میزبانان و پیش‌آهنگان نیروهای اشغالگر بریتانیایی در جریان جنگ دوم افغانستان-انگلیس (1878- 1880) بود. شواهد این موضوع را می‌­توان در گزارشات وسیع نشر یافته درباره این جنگ مشاهده کرد. علاوه بر این، پدربزرگ پدری اشرف غنی بنام "عبدالغنی" یکی از همکاران نیروهای مزدور انگلیس (به رهبری محمد نادر) در جریان سال‌های 1929- 1930 در سرنگونی "حبیب الله کلکانی" است. عبدالغنی، به پاس این خدمات توسط "نادر شاه" -با لقب نظامی اعزازی- مورد تفقد واقع شده و به وی مبلغ زیادی پول و یک دستگاه واحد مسکونی رایگان در محلۀ قدیمی کابل اعطا می­‌گردد. این خانه، یکی از انبوه منازل ضبط شده توسط حکومت کابل از مخالفین قبلی بود. شایعات وسیعی وجود دارد مبنی بر اینکه در دهه­‌های 1930 و 1940، عبدالغنی نفوذ بسیار زیادی در گروهی از سارقینی داشت که در دشت "سقاوه" ولایت لوگر فعالیت داشتند. سارق وحشی صفتی بنام "بلای" که اکثرا به خانه عبدالغنی رفت و آمد داشت، رهبر این دزدان بود. بلای، برادر کوچک زن دوم عبدالغنی (مادر بزرگ اشرف) بود«.

«مادر اشرف غنی (کوکبه ملقب به ضیا گل) دختر "احمد علی لودین"، اهل "کوهدامن" بود. خانواده‌­ای که من در آن بزرگ شدم، گهگاهی با خانواده‌ای که اشرف غنی در آن بزرگ شده بود، مراوده داشت. نام اشرف غنی بهنگام تولد "اشرف" بود، به افتخار "شاه اشرف هوتکی"، یکی از حاکمان پشتون در اصفهان ایران در سدۀ هجدهم. برخلاف ادعاهای اشرف در وبسایت خود، وی مکتب ابتدائی را در کابل خوانده است، نه در لوگر. پسوند "غنی" در جریان مکتب عالی (لیسه) به نام اشرف اضافه می­گردد. او در دهۀ 1970 بنام "اشرف غنی احمدزی" وارد "دانشگاه آمریکائی بیروت" می­‌شود. از این تاریخ ببعد در ادعای این سه هویت شخصی خود متناقض عمل کرده است.»

غنی در دهۀ 1970، به عنوان مترجم در پروژه‌­های مختلف تحقیقاتی اروپائی-امریکائی در کابل فعالیت داشت. دسترسی به این شبکه‌­های علمی غربی، به اشرف غنی کمک کرد تا به دانشگاه‌­های بیروت و کلمبیا راه یابد. وی از سال 2001 ببعد، به عنوان مشاور ارشد به سیاستمداران مداخله‌گر امریکائی در افغانستان خدمت کرد. در ماهیت قضیه، آنچه اشرف غنی در حق نیروهای اشغالگر امریکائی در افغانستان انجام داده و می‌دهد، همان چیزی است که اسلاف وی در جریان جنگ اول افغانستان-انگلیس برای بریتانیایی­‌ها در سال‌های 1929-1930 انجام دادند. 

رابطۀ فرهنگی اشرف غنی با جامعه و فرهنگ قبیله­‌ای پشتون، دست کم برای سه نسل قطع شده است (از اواخر سدۀ نوزدهم). هویت پشتونی متشکل از اضلاع مثلث "خون پشتونی"، "گفتار پشتونی"(پشتو ویل) به عنوان زبان مادری و "رفتار پشتونی" (پشتو کول) می‌­باشد. بر اساس سوابق تاریخی و ویژگی­‌های اجتماعی اشرف غنی، ادعای او در مورد هویت پشتونی فقط محدود به توانائی او در صحبت و لهجه بازاری پشتو می‌باشد. اشرف غنی، بومی واقعی کابل است. او و برادر کوچکش (حشمت غنی) از سال 2001 ببعد بصورت کاملا عامدانه یک هویت کوچی پشتونی را برای خود ساخته‌­اند.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

تصاویر زیادی از اشرف غنی وجود دارد که در یکی از آنها او را (تقریبا برهنه) در ملاعام (برای وضو!) در کنار یک جوی آب در شرق افغانستان در سال 2009 می­بینیم. این حرکت عوام فریبانه که در آن بدن وی عریان است، جایی در فرهنگ اسلامی افغانستان ندارد. غنی، علاقه عجیبی به پوشیدن البسه مختلف دارد. در افغانستان هیچکسی بغیر از اشرف غنی چنین البسه متنوع شامل جامه‌­های اروپائی، لنگی­‌های افغانی و سایر لباس­‌های ظریفانه را نمی­‌پوشد. دیده نشده که اشرف غنی "چپن" بپوشد (جیلک­‌های سبز راهدار آستین دراز که حامد کرزای می­‌پوشد). همچنان هرگز دیده نشده که اشرف غنی لباس‌­های افغانی را که در افغانستان می­‌پوشد، در اروپا یا امریکا بر تن کند. دلایل این اختلاف سبک در عرصۀ سیاسی و فرهنگی فقط می­تواند برای "رولا" همسر وی، و "ژنرال دیوید پترائوس") (David Howell Petraeus - ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا و رییس اسبق سیا- معلوم باشد.

 

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

غنی در جامه‌­های مختلف

اشرف غنی و "کلیر لاکهارت" کتابی با نام "بازسازی دولت­‌های ناکام" نوشته‌­اند که تا حدی به موضوع افغانستان پرداخته است. برای رد اصولی محتوای این کتاب، کافی است به فصل 19 کتاب "اقتصاد سیاسی جنگ" نوشته "سی تی کاینی" و "آر لی مادرزچاپ 2011 "توسط انستتیو کاتو" مراجعه کنید. اشرف غنی عضو "شورای آتلانتیک" است؛ لاکهارت همکار "شورای اسپین" است. غنی و لاکهارت، روسای مشترک موسسه موثریت دولتی هستند که مقر آن در واشنگتن دی سی می­‌باشد. این دو، اخیرا طرح "آمادگی برای سوریۀ جدید" را ابداع کرده‌­اند. اخیرا، توسط "مجلۀ چشم انداز" چاپ انگلیس به عنوان "متفکر دوم جهان در سال 2013" انتخاب شد. روزنامه نیویورک تایمز در سال 2009، اشرف غنی را به عنوان «غربی­‌ترین نامزد انتخابات افغانستان» اعلام کرد. در سال 2006، خانم "رولا نادر" -انسان شناس برجستۀ شرق میانه- به من گفت که اشرف غنی بخاطر این در بین دانشمندان اروپائی و امریکائی و نخبگان سیاسی مشهور است که انگلیسی را بسیار خوب صحبت می­‌کند. "مایکل کندی" جامعه­‌شناس امریکائی و رییس شرکت حامی پروژۀ "مشغولیت افغانستان"- در "کنفرانس افغانستان" در دانشگاه براون در سال 2009 اشرف غنی را چنین توصیف کرد: "آرزو داشتم تعداد زیادی مثل تو وجود می­‌داشت. چقدر زیبا! ببینید او چگونه دست­‌ها، چشم­‌ها و انگشت­‌های کبوتری و درخور ستایش خود را حرکت می­‌دهد".

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

وقتی اشرف غنی وزیر مالیه افغانستان بود، در جلسات هیئت دولت حامد کرزای مشهور به بدخلقی و تند مزاجی بود. او در جریان ریاست دانشگاه کابل بخاطر عدم برخورد مناسب با استادان محلی دانشگاه مشهور بود. اما در ملاقات­‌ها و گفتگوها با مهمانان اروپائی-آمریکائی­اش در آن زمان، کاملا آرام و متین عمل می‌­کرد. این رفتارهای متغیر، در برخوردهای زبانی اشرف غنی و حرکات بدنی او در عرصه اجتماعی نیز دیده می­‌شود.

در کنفرانس 2008 در انستیتو "بروکینگز"، "اخضر ابراهیمی" -نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان-در حضور اشرف غنی در مورد وی چنین نظر داد: "این واقعا یک تجربه بود که با او در افغانستان برای دو سال تمام همکاری داشتم. همکاری با او را می­‌توانم در قالب یک مثال برای شما شرح دهم: بادیه­‌نشینی بود که تلاش می­کرد بر شتر خود بار بیشتری بگذارد. او، وسائل مورد نظر را یکی پس از دیگری در پشت شتر می‌­گذاشت. نهایت‌­الامر، با یک کیسه بزرگ آمد و گفت "نمی­دانم این را هم بگذارم یا نه؟!" شتر برگشت و گفت"من که از جایم نمی­توانم برخیزم، این را هم بگذار". قصه اشرف غنی مانند همان شخص است. تنها تفاوت این است که او خواهان برخواستن شتر است.

"جیمز کارویل" -استراتژیست مشهور آمریکائی- (James Carville) علنا مشاور و رایزن وی در مبازرات انتخاباتی ریاست جمهوری افغانستان در 2009 بود. غنی یکبار در یک بیانیه عمومی در رابطه با کارویل چنین گفت: "این مرد خیلی مرا درک می­کند. او فرزند نیواورلئان است. اگر نیواورلئان را بشناسید، افغانستان را هم خواهید شناخت". نیواورلئان شهر کارویل است. پس اصلا جای تعجبی نیست که غنی در دوره­ای نماینده آمریکا در "کمیسیون هماهنگی افغانستان" بود.

12 فرمان جیمز کارویل برای اشرف غنی

جیمز کارویل عضو حزب دموکرات امریکا، مسئول ستاد انتخاباتی بیل کلینتون، و مشاور نخست‌وزیر رژیم اسراییل، در انتخابات سال 93 بار دیگر در رأس ستاد انتخاباتی و مشاوران تبلیغاتی اشرف غنی احمدزی قرار گرفت و با چند توصیه بظاهر ساده اما مهم و اساسی مبلغ سی هزار دلار از وی دریافت کرد.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

جیمز کارویل

توصیه های آقای جیمز کارویل بدین شرح بود:

2 فوریه 2014،

عالیجناب اشرف غنی احمدزی،

1. در همه حالات طوری رفتار کنید که از هم اکنون پیروز میدان جلوه کنید.

2. در مواجهه با مردم، لبخند را فراموش نکنید ولی در مقابل رقبا باید صلابت داشته باشید.

3. مراقب عصبانیت خود به خصوص در مقابل انظار عمومی و دوربین های تلویزیونی باشید.

4. متن سخنرانی خود را قبل از اجتماعات حداقل دو بار از حفظ مرور کنید.

5. خواب عمیق هر شب را فراموش نکنید، آثار خستگی در چهره شما موجب ناامیدی هوادارانتان می شود.

6. در هر سخنرانی حداقل برای حل دو معضل کلی مخاطبان خود وعده و قول قطعی بدهید.

7. همیشه نیمی از هوشیاری خود را برای مراقبت از حریف اختصاص بدهید (یک چشم و یک گوش شما مختص حریف است).

8ـ در ملاقات با مسئولان و شخصیت های خارجی، اعتماد به نفس خود را به رخ طرف مقابل بکشید. راه ساده برای این کار آن است که یک پای خود را روی دیگری اندازید و طوری بنشینید که کفش تمیز شما با جوراب مشکی دیده شود. این توصیه همیشگی من به پرزیدنت اوباما بوده است.

9ـ در مصرف به موقع داروهای روزانه خود دقت نمایید. شاید بهتر باشد تا پایان زمان انتخابات، یک نفر خاص برای این کار مأمور کنید.

10ـ توصیه اکید من آن است که حداقل در هر روز 40 دقیقه به یوگا بپردازید، این کار برای تمرکز بهتر و آرامش شما مفید و حتی لازم است.

11ـ نوشیدن حداکثر 30 سی سی نوشیدنی محرک در میان وعده برای کار بی‌­وقفه در بعدازظهر بسیار مناسب است. البته شاید به دلایل مذهبی شما نتوانید این کار را انجام دهید.

12ـ در بنرهای تبلیغاتی خود دقت کنید. هیچ عکسی بدون روتوش دقیق استفاده نشود. سایه چشم­‌ها، چروک­‌های پیشانی و کناره بینی در عکس­‌هایی با اندازه بزرگ نامناسب دیده می­‌شود. در حذف آنها دقت شود.

 

عوامل عدم توفیق احتمالی اشرف غنی در افغانستان

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران سیاست افغانستان، چند عامل در عدم توفیق احتمالی اشرف غنی بعنوان رییس جمهور آینده افغانستان با توجه به روحیه مردم این کشور دخیل است:

1اتکاء بیش از حد به غرب: تمام چشم امید اشرف غنی به حمایت غرب دوخته شده است، نه به مردم افغانستان. این چیزی است که غالب مردم افغانستان به ان معتقدند. او، در آمریکاپرستی گوی سبقت را از کرزای و دیگران ربوده است. غنی، به قصه کرزای از کنفرانس بن تا کنون نگاه کرده و با خود گمان می­‌کند که اگر حمایت غرب را با خود داشته باشد، به قدرت خواهد رسید. از این رو، کمپین انتخاباتی برای وی شکل یک نمایشنامه را داشت و نیازی به حمایت مردم نبود؛ چرا که نهایتا آمریکایی­‌ها نقشه تقلب و هدایت انتخابات را کشیدند.

2عدم آشنایی با واقعیت­‌های جامعه افغانستان: اگرچه غنی به مدت چند سال وزیر مالیه افغانستان بوده ولی عدم آشنایی کافی وی با خصوصیات افغانستان یکی از عناصر اساسی ضعف او تلقی می‌­شود. این کاندیدا، از زاویه نشریات غرب به واقعیت­‌های افغانستان نگاه می‌­کند. افزون بر آن، غنی عمر خویش را در غرب سپری نموده است و بیشتر در خدمت غرب بوده تا مردم افغانستان. او ممکن است که یک استاد خوب باشد، اما سیاستمدار تیز هوش و کاریزماتیک و مردم دوستی نیست. این در حالیست که غنی برای کمپین خود از مشاور امریکایی استفاده می‌کند تا به کمک وی کشور خود را بشناسد. 

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

3رقابت­‌های قبیله­­‌ای: اشرف غنی، حامد کرزای را یکی از موانع عمده در برابر موفقیت خویش می­‌شمارد. یکی از انگیزه­‌های مخالفت وی با کرزای، رقابت سنتی میان قوم "غلجایی" و "درانی" است. کرزای، متعلق به قوم "پوپلزی" که شاخه­‌ای از درانی است می‌­باشد که در چند قرن اخیر بر قوم غلجایی -که بیشتر مردم جنگجو هستند- حکومت کرده است؛ اما حکومت این قوم بعد از "کودتای هفت ثور" بدست نیروهای چپ که غالب افسران آنها را غلجایی‌­ها تشکیل می­‌دادند، سقوط کرد.

بخشی از نارضایتی­‌ها، کشمکش­‌ها و جنگ‌­ها در "قندهار" و "هلمند" نیز ریشه در رقابت­‌ها و اختلافات قبیله‌­ای دارد. اخیراً، طرفداران کرزای بویژه برادران و اقارب وی به ستاد انتخاباتی و هواخواهان احمدزی در قندهار حمله کردند. این در حالی است که احمدزی با استفاده از نفوذ خویش اسم برادران کرزای را به عنوان قاچاقچی و مافیای قندهار در سر زبان رسانه­‌های غربی انداخته است.

غنی، حامد کرزای را نه تنها از لحاظ توانایی و کفایت کاری شخصیتی ضعیف می­‌شمارد، بلکه از لحاظ مدیریت رقابت­ بین‌­القبیله‌­ای نیز مستحق حکومت داری نمی­‌داند. او معتقد است که چون اکثریت رهبران و نیروهای طالبان غلجایی­‌ها هستند، هرگز با کرزای صلح نخواهند نمود. وی باور دارد که می­تواند طالبان را به آسانی بر سر میز مذاکره بنشاند و جنگ در جنوب را خاتمه دهد. از این رو، غنی معتقد است که مردم پشتون بویژه طالبان تحت رهبری کرزای متحد نخواهند شد.

4برنامه­‌های خیالی و ناکارآمد: اشرف غنی احمدزی آثاری در خارج از افغانستان از جمله کتاب "بازسازی دولت­‌های ناکام" نگاشته است. اما طرح­‌های وی برای کشور خودش که در صدر دولت­‌های ناکام قرار دارد، چندان کارساز نیست.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

اشرف غنی بارها گفته است که نقشی مهم در طرح قانون اساسی و انتخاب نظام متمرکز ریاستی داشته است. اما نظام ریاستی تولیدی وی، در 5 سال اخیر نه تنها افغانستان را به بحران و اوج فساد اداری سوق داد، بلکه گرایش شدید به دیکتاتوری و تمامیت­‌خواهی دارد.

تضادهای ساختاری در قانون اساسی افغانستان نیز محصول هنر غنی احمدزی است. وی، یکی از بنیان‌گذاران فساد اداری، حیف و میل کمک‌­های جامعه جهانی، تشدید فقر و کپی‌­برداری کورکورانه از بازار آزاد غرب در شرایط فعلی افغانستان است.

غنی، مخالف سرسخت دموکراسی پارلمانی و انتخاب حکام محلی و شهردارها بوده و طرفدار نظام متمرکز به سبک عبدالرحمن خان است. وی، مدعی است که برای افغانستان یک برنامه 10 ساله دارد، اما بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که برنامه ده ساله او شباهت زیادی به 2 طرح پنج ساله "داود خان" در زمان حکومتش دارد که از طریق دیکتاتوی خواهان تطبیق آن بود.برنامه اشرف غنی مورد حمایت اکثریت مردم افغانستان قرار نگرفته و مردم خواهان تغییر نظام و ساختار و بافت قدرت هستند. با ساختار متضاد نظام کنونی، نه تنها افغانستان از بحران مشروعیت رنج بیشتر خواهد کشید بلکه باید منتظر جنگ داخلی نیز باشیم.

 

5تعصب و تنگ­‌نظری: قابل ذکر است با وجود اینکه اشرف غنی بخش اعظم عمر خود را در میان کانون­‌های علمی، سیاسی و فرهنگی غرب سپری کرده، اما جهان­‌بینی و تعصب قبیله‌­ای را تا به حال در ذهن خود حفظ نموده است. چنانکه در زمان تصدی وزارت مالیه افغانستان، تبعیض و تعصب قومی را بشدت نشان داد.

تنگ نظری­‌های اشرف غنی آن قدر در میان سیاستمداران افغانستان محسوس است که حتی زمانی که وی از میان ملیت­‌های "تاجیک" و "هزاره" به دنبال معاون و یا به گفته خود مشاوران سمبلیک بود، هیچکس حاضر نشد در کنار وی قرار بگیرد. در نتیجه، معاون اول خود را یک پشتون تبار انتخاب کرد. همچنین، وقتی خواست که "استاد محقق" را بعنوان معاون دوم انتخاب کند، محقق و دیگران تبعیض و نفرت ایشان نسبت به هزارگان افغانستان را در زمان تصدی­اش در وزارت مالیه را به رخ وی کشیده و حاضر به همکاری با او نشدند.

6خصوصیات شخصیتی: اشرف غنی از حیث خصوصیات روانی مشکلات فراوان دارد. گزارشات رسانه­‌های معتبر خارجی و داخلی حاکی از آن است که وی مبتلا به سرطان معده بوده و همین بیماری بر اعصاب و مزاج­‌اش تاثیر بسیار منفی بجای گذاشته است. افزون بر آن، وی در میان کاندیداهای افغانستان به کم حوصله، عصبی و تند مزاج بودن معروف است. چنانکه "احمد رشید" دوست صمیمی وی- در اثر اخیرش در مورد افغانستان موسوم به «سقوط در هرج و مرج»، درباره وضعیت سلامت اشرف غنی احمدزی در هنگام تصدی وزارت مالیه چنین می‌نویسد:"سرطان معده اکثر قسمت­‌های معده وی را از فعالیت بازداشته و سیستم ایمنی وی را دچار تزلزل کرده است. او در وزارت مالیه نمی­‌توانست یک وعده غذای کامل را بخورد. به همین علت، مجبور بود هر ساعت یک مثقال غذا بخورد. او نمی‌­داند که تا چه وقت زنده خواهد ماند".

 

 

 

 

نمونه‌­ای از پرخاشگری اشرف غنی

احمد رشید که دوست قدیمی غنی است، در مورد رفتار اجتماعی وی چنین می‌نویسد: "بیست سال می شود که من غنی را می­شناسم ولی وی با هیچکس دوستی نزدیک ندارد. او علاقه زیادی به منزوی بودن دارد. بسیاری، او را آدم متکبری می‌­دانند. بدبختانه، بدخلقی­‌های وی و برخورد متکبرانه او با افغان‌ها از وی یک شخصیت منفور در کابینه افغانستان ترسیم نمود. هیچکس دوست نداشت که با وی همکاری کند. او چند دوست معدود داشت. وزرای دیگر کابینه او را متهم می­‌کردند که در تصمیم‌­گیری­‌ها انحصار طلب است. سرانجام، شکایت­‌ها در مورد وی، کرزی را مجبور ساخت که او را از کابینه 2004 خارج سازد. اخضر ابراهیمی که در تمام حالات یکی از حامیان اصلی احمدزی بود یکبار گفته بود که زمانیکه وی از کابینه استعفا می‌­داد، حتی یک وزیر هم حاضر نشد از وی حمایت کند.

 

 

تکرار سناریوی تقلب

نکته قابل توجه اینکه غنی برای تقویت موقعیت خویش اخیراً جيمز کارويل که پیشتر از وی سخن گفتیم را به عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود معرفی نموده بود. قابل یاد آوری است که در انتخابات سال 2004 "زلمی خلیل‌زاد" به عنوان سفیر و نماینده ویژه "جرج دابلیو بوش" ریاست ستاد انتخاباتی کرزای را بر عهده داشت و در آن زمان هم اعتراض بسیاری از کاندیداها به تقلب به جایی نرسید.

اما این نگرانی در انتخابات 2014 نیز وجود دارد که ناظرین سازمان ملل و اتحادیه اروپا مثل انتخابات 2004 افغانستان که به نفع کرزای از تقلب گسترده چشم­‌پوشی نمودند، این بار به نفع غنی عمل نمایند. زیرا حضور کارویل به عنوان رییس ستاد انتخاباتی غنی، شک و تردید را نسبت به شفافیت انتخابات بیشتر می‌­سازد. از این رو، کمیسیون انتخابات که عمدتاً از طرفداران کرزای و عوامل خارجی تشکیل یافته، می­‌تواند نقش اساسی در تقلب به نفع یک کاندید خاص داشته باشد.

 

ائتلاف با ژنرال دوستم

"راب کریلی" (Rob Crilly) در مقاله­ خود به تاریخ 7 جولای 2014 در روزنامه تلگراف، ائتلاف اشرف غنی با ژنرال"عبدالرشید دوستم (Abdul Rashid Dostum) را در اصل «ائتلاف وی با خود» می­خواند. ژنرال دوستم متهم به دامن زدن به جنگ داخلی، کشتار افراد بیگناه و تنبیه نظامیان خود به خشن‌­ترین شکل ممکن است.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619) 

پس از فروپاشی طالبان در افغانستان و ایجاد دولت جدید با حمایت آمریکا در این کشور، ژنرال دوستم، رئیس شورای عالی نظامی و نماینده حامد کرزی در شمال افغانستان شد و بعدتر به سمت معاون وزارت دفاع افغانستان ارتقا منسب یافت. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ شرکت کرده و به رقابت با حامد کرزی پرداخت و توانست 10درصد آرا را در چند ولایت شمالی افغانستان که اغلب ازبک نشین بودند بدست آورد. با این حال، در دولت جدید حامد کرزی پس از انتخابات، ژنرال دوستم به عنوان رئیس ستاد مشترک قوای مسلح افغانستان (رئیس ارکان سر قوماندانی اعلی) معرفی شد. ولی این پست ژنرال دوستم پس از آن از سوی دادستانی کل افغانستان به حالت تعلیق درآمد که اکبر بای، رییس شورای ترک تباران افغانستان ادعا کرد از سوی افراد دوستم ربوده شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته ‌است. این ادعا اگرچه از سوی ژنرال دوستم به شدت تکذیب شد، اما روابط او را با دولت حامد کرزی تیره و تار کرد و منجر شد که خانه او در کابل، برای چندین ساعت به محاصره پلیس درآید.

 

 


 

پس از آن، ژنرال دوستم به ترکیه رفت و مدت طولانی را در آنجا بسر برد؛ تا آنکه در انتخابات دوم ریاست جمهوری، از نامزدی حامد کرزی اعلام حمایت کرد و پست قبلی او به عنوان رئیس ستاد مشترک قوای مسلح افغانستان، دوباره از سوی رئیس جمهور کرزای احیا شد.

تمامی این قطعات، پازل حمایت قطعی آمریکا از وی را کامل می­کند. قطع یقین، انتخاب وی به عنوان معاون اشرف غنی، جزء برنامه از پیش تعیین شده آمریکا است.

 

خطر بزرگ

"عبدالشهید ثاقب" در مقاله خود در تاریخ 27 مرداد 1393 در خبرگزاری جمهور، به خنده‌­های تمسخرآمیز اشرف غنی در واکنش به تهدید از سوی "عطا محمد نور" -فرماندار بلخ- که هشدار داده در صورت عدم رعایت انصاف در پروسه شمارش آراء، خیزش‌های مردمی یا انقلاب‌های سبز و نارنجی را راه‌اندازی خواهد کرد، اشاره کرده و در پاسخ به غنی از دو خطر هولناک و هولناکتر سخن به میان آورده است. وی، اولی را تسخیر دفتر ریاست جمهوری (که پیشتر از این هم بصورت نصف و نیمه از سوی هواداران عبدالله صورت گرفت) و دومی را اعلام حکومت اصلاحات و همگرایی از سوی عبدالله بر ­شمرده است.

 

 

 

 

افشاء توطئه علیه عبدالله از سوی عطا محمد نور

چشم انداز امضای موافقت نامه امنیتی واشنگتن-کابل

با اعلام نتایج اولیه انتخابات افغانستان که "اشرف غنی احمد زی" را به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی کرد، امضای موافقت­نامه امنیتی مورد خواست آمریکایی ها محقق خواهد شد. این نامزد دارای تابعیت آمریکایی بوده و در ارزیابی­‌های ناظران سیاست افغانستان، عنصری نزدیک به آمریکا و پاکستان محسوب می­‌شود.

اشرف غنی، بیشتر دارای نگاه به غرب است. او تکنوکراتی تحصیل‌کرده غرب محسوب می‌شود و دارای ارتباطات خوبی با کشورهای اروپایی و آمریکا بوده است. در واقع این نگاه از سوی وی که بخواهد همچنان به دنبال یک راه‌حل غربی برای مسائل افغانستان باشد، می‌تواند در درجه نخست برای خود افغانستان و مردم آن مشکل‌ساز گردد. اگر ثبات سیاسی به صورت مسالمت آمیز طی ماه آتی حاصل شود، می توان انتظار داشت که احمد زی به سرعت امضای این توافق نامه را صورت بدهد.

در درجه بعدی، این مسئله به لحاظ حیثیتی برای افغان‌ها بسیار مهم است. به موجب این پیمان، تمامی حوزه‌های بازسازی بخش نظامی و امنیتی افغانستان بر عهده نیروهای خارجی گذاشته می‌شود و این موضوع برای تثبیت و نهادینه کردن حضور غرب در این کشور تعیین‌کننده است. ساختار ارتش و پلیس در افغانستان، شرقی و به عبارتی روسی است و فرآیندی که برای تغییر ساختار، نوع آموزش‌ها، تجهیزات و سلاح‌ها از سال ۲۰۰۲ تاکنون دنبال شده نهایی نشده است. در مقابل، این پیمان کمک می‌کند که ارتش ملی و پلیس افغانستان کاملا وابسته به غرب -و به طور مشخص آمریکا- شوند و پیامدهای این موضوع فقط محدود به سال ۲۰۱۶ نیست، بلکه درازمدت و دیرپا خواهد بود.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

سومین گزاره در چشم انداز امضای موافقت نامه امنیتی، مسئله وجود پایگاه‌های خارجی و تاثیر آن بر روی افغان‌ها و همسایگان آنها است. علاوه ‌بر این، باید در نظر داشت که کمیت و کیفیت حضور نیروهای خارجی بر معادلات و رقابت‌های سیاسی این کشور و فرآیند صلح آن مؤثر خواهد بود. همچنین این مسئله بر اینکه طالبان به‌ عنوان یک نیروی گریز از مرکز و یک اپوزیسیون پیروز عمل کند یا خیر، تأثیرگذار خواهد بود. جایگاه نیروهای جهادی و جنگ‌سالاران سابق و همچنین میزان جذب سرمایه خارجی و فرآیند توسعه و بازسازی افغانستان از دیگر مسائلی هستند که از حضور نیروهای خارجی تأثیر خواهند گرفت.

نکته شایان توجه اینکه حامد کرزای با تاخیر در امضای این موافقتنامه سعی کرد که این موافقتنامه "کاپیتولاسیون وار" را در تاریخ به اسم خود ثبت نکند تا بتواند در عالم سیاست به ایفای نقش بپردازد.

 

آیا باید از اشرف غنی ترسید؟!

"عبدالشهید ثاقب" در مقاله خود به تاریخ 12 دی 92 در خبرگزاری جمهور افغانستان تحت عنوان "چرا از اشرف غنی باید ترسید؟"، وی را به دلیل طبع فیلسوفانه‌­اش اهل مونولوگ و تکروی سیاسی می‌­داند و معتقد است که اهل مماشات و سازش و دیالوگ برقرار کردن با رقبای سیاسی نیست، و این در حالی است که افغانستان امروز دقیقا نیاز به چنین شخصیتی دارد. ثاقب، جلوتر، با تاسی بر افلاطون و کانت، شرط ظفر فیلسوف در عرصه‌­های مختلف را عدم توقف در پیله اندیشه و مفاهیم و حرکت بسوی احترام به و قانونگذاری برای خرد جمعی می‌­داند.

او به گفتگوی خود با حامد کرزای اشاره کرده و معتقد است که کرزای، اشرف غنی را فرد دانشمندی می‌­داند که رفتارهای او نشانه عصبی بودن او نبوده و ناشی از توهمات فیلسوفانه‌­اش است. اما ثاقب با فرض اینکه این رفتارات به هر چه منتسب باشد، آنها را صحیح و در شان یک کاندیدای ریاست جمهوری نمی­‌داند.

رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان کیست؟ +تصاویر و فیلم (نمایه عکس شماره 619)

نویسنده مطلب، اشرف غنی را کسی می­‌داند که حتی به معاون دست راست خود هم رحم نمی­‌کند و در جایی به این موضوع اشاره می‌­کند که وی در یکی از سخنرانی­‌های خود خطاب به رقیبان می‌­گوید "اگر توان مناظره ندارید، حداقل در مسابقه بزکشی شرکت کنید، ژنرال دوُستُم به شما اسب خواهد داد". ثاقب، معتقد است که غنی منظورش این بوده که ژنرال دوستم فقط در عرصه بزکشی صلاحیت دارد نه در مباحث دیگر.

وی در پایان، اینگونه می­‌آورد که "وقتی اشرف غنی این چنین بی­‌پروا و بدون رعایت ادب و شأن مخاطب و مردم، از ادبیات سخیف استفاده می­‌کند و نمی‌­تواند تعادل روانی خود را حفظ کند، در صورت نیل به قدرت تبدیل به مردی خطرناک خواهد شد".

 

جمع‌­بندی

1. در واقع، اشرف غنی دارای پیشینه سوال برانگیز آکادمیک است. حتی محمد جمیل حنیفی ادعا دارد که اشرف غنی در نوشتن پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود از برادر زنش کمک گرفته و در واقع تز دکترای او هم رونوشت پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشدش می­‌باشد.

2. به شهادت مستند کارشناسانی چون دکتر جمیل حنیفی و عبدالشهید ثاقب و بنا بر اظهارات مقاماتی چون حامد کرزای و اخضر ابراهیمی، اشرف غنی تندخو بوده و دارای رفتارات غیرمترقبه روانی است. باید گفت که افغانستان سرزمین مشکلات است. تحمل و شکیبایی برای هر کسی که مدعی رهبری افغانستان است، خیلی ضروریست. از این رو، غنی شاید دانش و یا حوصله در شغل تدریس داشته باشد، اما برای وظیفه خیلی دشوار رهبری افغانستان شخصیت مناسبی نیست.

3. سبقه وی نشان داده که برنامه‌­های اقتصادی-سیاسی وی با توجه به بافت فرهنگی مردم افغانستان نمی‌­تواند چاره­ساز مشکلات باشد. کما اینکه پیش از این هم بعنوان وزیر مالیه دولت کرزای از توفیق چندانی برخوردار نبوده و در تعیین قانون اساسی افغانستان هم مشکلات بسیاری را بوجود آورده است. نسخه غربی اقتصادی غنی مناسب فضای شرقی افغانستان نیست و این خاک مغموم را راه حلی متناسب با روحیه و فهم بومی آن باید.

4. اشرف غنی احمدزی را در اصل باید غربی­کار سیاسی دانست. این تکنوکرات اتو کشیده، حال و هوای سرزمینی که سالیان است به جز طعم خاک و خون را نمی­‌چشد را به سبب قرابت با برج­‌نشین‌های آمریکایی به درستی درک نمی‌­کند. کما اینکه فخر فروشی سیاسی و اخلاقی وی چه در کابینه کرزای و چه در مبازرات انتخاباتی‌­اش می­توان دید.

5. فرمانبری وی نسبت به غرب، ائتلاف با چهره‌­ای دورو و نفاق­‌گر به نام ژنرال دوستم، و روحیه تکروی وی، معجونی است که تبدیل شدن وی به یک دیکتاتور در آینده پس از جلوس­‌اش بر کرسی ریاست جمهوری را نوید می‌­دهد. با سیری در تاریخ به روشنی پی خواهیم برد که تمامی دیکتاتورها در آغاز راه دارای چنین روحیه‌­ای بوده‌­اند.

6. و در آخر، می­توان با استناد به موضوع تحولات عراق اینگونه استدلال کرد که با امضای موافقت­نامه امنیت واشنگتن-کابل، آمریکا از قدرت و برتری نظامی خویش برای نفوذ در نظام سیاسی افغانستان استفاده نماید تا بدینوسیله نیروهای متمایل به منافع آمریکا را به قدرت برساند.

7. دکتر عبدالله عبدالله از نظر اکثر مردم افغانستان و جامعه جهانی، شایسته‌­ترین فرد برای زعامت آینده افغانستان است. علت عدم توفیق وی، علاوه بر برخی شیطنت­‌ها و کارشکنی‌­های بیرونی، ریشه در اشتباهات خودش یا مشورت‌­های غلطی که داشته است، دارد که در گزارشی مجزا به آن خواهیم پرداخت.بسیاری از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در افغانستان هنوز معتقد هستند که وی توانمندترین فرد برای اداره کشور در این شرایط دشوار می­‌باشد. اشرف غنی توانست با حمایت آمریکا، کمیسیون انتخابات و دولت کرزای و جامعه جهانی را در خدمت طرح تقلب پیش برد و از روزنه اشتباهات حزب اصلاحات نهایت بهره را برای تسهیل فرایند این عمل و ورود به فاز نهایی برد؛ و اگر کار به بروز اختلافات گسترده داخلی نیانجامد، در آینده‌­ای نه چندان دور شاهد افغانستانی آمریکایی خواهیم بود. کشوری که در ایجاد تحولات مورد تمایل غرب در منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

 


 

منابع و مآخذ:

http://www.bbc.co.uk/persian/afghanistan/2013/09/130923_k02-ashraf-ghani-profile2.shtml

http://www.afghan-bios.info/index.php?option=com_afghanbios&id=539&task=view&total=2861&start=120&Itemid=2

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/afghanistan/10952284/Ashraf-Ghani-From-the-World-Bank-to-Afghanistans-next-president.html

http://jomhornews.com/doc/article/fa/44012/

http://jomhornews.com/doc/article/fa/54738/

http://www.avapress.com/images/docs/files/000093/nf00093702-2.pdf

http://jomhornews.com/doc/article/fa/51144/

http://www.ariananet.com/modules.php?name=Artikel&op=view&sid=11231

http://www.khorasanzameen.net/php/read.php?id=2026

http://entekhabataf.persianblog.ir/post/18

http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=68470

http://www.khaama.com/ghani-is-the-2nd-person-among-top-100-thinkers-of-2013

http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/2323630

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 به گزارش لوکسترین ها از مشرق راه آهن شمال کشور

 
 
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب: راه آهن,شمال کشور ,قطار,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 مانور رهایی گروگان در رشت

 
به گزارش لوکسترین ها از مشرق مانور رهایی گروگان صبح امروز یک شنبه در رشت برگزار شد.
 
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب: مانور,گروگان,رشت,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 بازار فروش اسکناس نو

 
به گزارش لوکسترین ها از مشرق در آستانه عید غدیر خم،بازار فروش اسکناس نو و تا نخورده رونقی مضاعف یافته است.
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب: اسکناس ,بازار,عید غدیر,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 سازمان تحقیق و بررسی سوریه منتشر کرد:


اندیشکده SREO (سازمان تحقیق و بررسی سوریه) در گزارشی به ارزیابی نحوه پوشش رسانه‌ای جنگ در سوریه توسط رسانه‌های ایرانی پرداخته است. در این مطالعه، 219 مطلب بالغ بر 40 سایت، خبرگزاری، روزنامه و مجله ایرانی درباره سوریه مورد بررسی قرار گرفته است.
گروه جنگ نرم لوکسترین ها- اندیشکده SREO (سازمان تحقیق و بررسی سوریه) در گزارشی به ارزیابی نحوه پوشش رسانه‌ای جنگ در سوریه توسط رسانه‌های ایرانی پرداخته است.

سازمان تحقیق و بررسی سوریه، در ترکیه واقع است و هر هفته مطالب مهم رسانه‌های روسی و ایرانی درباره تحولات سوریه را به انگلیسی ترجمه و منتشر می‌کند تا فعالان سیاسی غربی نسبت به نوع نگاه ایرانیان و روس‌ها به منازعات سوریه، آگاه شوند.

سازمان تحقیق و بررسی سوریه با اشاره به اثرگذاری بالای ایران در تحولات سوریه، نحوه انعکاس اخبار سوریه در رسانه‌های خبری ایرانی را برای غربی‌ها مهم دانسته است. به همین دلیل گزارشی از نحوه پوشش اخبار سوریه در رسانه‌های خبری ایران در بازه زمانی 6 ماهه اکتبر 2013 (مهر 1392) تا مارس 2014 (اسفند 1392) منتشر کرده است.

در این مطالعه، 219 مطلب بالغ بر 40 سایت، خبرگزاری، روزنامه و مجله ایرانی درباره سوریه مورد بررسی قرار گرفته است.

نحوه انعکاس جنگ سوریه در رسانه‌های ایرانی

 

فراوانی موضوعات

این مطالعه نشان می‌دهد در بازه 6 ماهه فوق، بیشترین مطالب منتشرشده در رسانه‌های ایرانی درباره سوریه به ترتیب مواضع مربوط به دولت سوریه، کنفرانس مخالفان دولت سوریه موسوم به ژنو 2 و اخبار مربوط به معارضان سوری بوده است.

نحوه انعکاس جنگ سوریه در رسانه‌های ایرانی

 

توصیف نقش ایران در سوریه

مطابق این بررسی، رسانه‌های ایرانی در پوشش اخبار مربوط به سوریه، ویژگی‌های خاصی برای نقش ایران در نظر می‌گیرند به طوری که ایران را پرقدرت و بانفوذ در سوریه و خواستار صلح و ثبات در منطقه معرفی می‌کنند.

سازمان تحقیق و بررسی سوریه بدین منظور با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته محاسبه واژگان، صفاتی که برای واژه ایران در مطالب رسانه‌های ایرانی درباره جنگ سوریه درج شده را استخراج کرده است. این محاسبه هم صفات مستقیم و هم صفات غیرمستقیم برای ایران را به دست آورده است.

نحوه انعکاس جنگ سوریه در رسانه‌های ایرانی

 

دیدگاه رسانه‌های ایران به نقش خارجی‌ها در سوریه

بر اساس مطالعه فوق‌الذکر، رسانه‌های ایران به اتفاق، کشورهای عربی و غربی را در پشت پرده جنگ سوریه می‌دانند. طبق این گزارش، رسانه‌های ایران حامیان اصلی گروه‌های معارض و تروریستی در سوریه را به ترتیب عربستان، کشورهای غربی و سایر کشورهای عربی می‌دانند.

سازمان تحقیق و بررسی سوریه در پایان مطالعه خود، اجماع رسانه‌های ایرانی در حمایت از نظام سوریه را ناشی از نبود آزادی رسانه‌ها در ایران دانسته و مدعی شده که رسانه‌های ایرانی تحت فشار حکومت مجبور به حمایت از سوریه هستند.

این سازمان همچنین ادعا کرده که پوشش کامل رسانه‌ای از سوریه، اثر معکوسی بر افکار عمومی ایران گذاشته زیرا نظرسنجی‌ها از کاهش حمایت مردم ایران از سوریه حکایت دارد.

البته این سازمان برای اثبات دو ادعای پایانی خود، مستندی ارائه نکرده است.


 
 
منبع:مشرق
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب: رسانه ، ایران ، سوریه ، تحقیق و بررسی سوریه ، اندیشکده ، SREO ، تحلیل آماری, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 شیوه جدید پاسخگویی مسؤلان؛

 
پرسپولیس این روزها در حالی درگیر حواشی است که وزیر ورزش و معاونش خود را از ماجرا کنار کشیده‌اند؛ گویی که اصلا در جریان نیستند که فرد منصوب شده از طرف خودشان این اتفاقات را رقم زده است.
به گزارش لو.کسترین ها، باشگاه پرسپولیس این روزها با حواشی زیادی مواجه است؛ حواشی که مسئولان وزارت ورزش پس از انتخاب هیئت مدیره جدید، به رخ ندادن آنها خوشبین بودند و وعده روزهای آرام را برای این باشگاه می‌دادند.

امیر رضا خادم آن روزهایی که تازه از کشتی به فوتبال آمده بود، فاتحانه گفت که برای اولین بار هیئت مدیره پرسپولیس از افراد «سیاسی» تشکیل نشده اما نگفت که یک «سیاسی» نامی کاری می‌کند که «افراد سیاسی» تا به حال انجام نداده‌اند.

آن روزها که پرسپولیس اوضاع آرامی داشت همه مسئولان وزارت ورزش به این موضوع تاکید می‌کردند و آن را به رخ می‌کشیدند. می‌گفتند کاری کرده‌ایم که پرسپولیس در آرامش به کارش ادامه می‌دهد. می‌گفتند هیئت مدیره‌ای انتخاب شده که همگون است و دور از حواشی کارش را انجام می‌دهد.

دیری نپایید که اختلاف‌ها شروع شد. «سیاسی» که سیاسی نبود اما «سیاسی کاری» را خوب بلد بود با رحیمی که خودش را پشت دایی پنهان کرده بود، دچار اختلاف شد. نتیجه این اختلاف اخراج دایی به آن شکل معروف بود. اختلاف‌ها البته از چند وقت پیش‌تر از آن کلید خورده بود اما در آن زمان خودش را به شکل رسمی نشان داد.

آتش این ماجراها که فروکش کرد، اختلافات دیگری خودش را نشان داد از جمله شدت گرفتن اختلاف اسپانسر باشگاه پرسپولیس با سیاسی و اینکه رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از ورود نماینده اسپانسر به باشگاه جلوگیری کرده است. حتی در این بین خبرهایی مبنی بر لغو یک طرفه قرارداد از سوی باشگاه هم مطرح شد. اختلاف‌ها هر روز بیشتر می‌شد آن هم در شرایطی که هم اسپانسر و هم سیاسی از سوی وزارت ورزش به این باشگاه آمده بودند.

اوج ماجرا اما به جایی برمی‌گردد که منتقمی و سیاسی در قامت سرپرست باشگاه و رئیس هیئت مدیره عازم اسپانیا شدند تا مسئولان باشگاه رئال مادرید برای برگزاری دیدار دوستانه صحبت کنند آن هم با واسطه‌گری فردی به نام امیرحسین جهانشاهی که پیش‌تر گفته بود «ما برای سرنگون کردن نظام ایران از هر شیوه‌ای استفاده می‌کنیم.»

چرا گودرزی و خادم درباره ملاقات فرد منصوب خودشان با عنصر ضدانقلاب سکوت کرده‌اند؟
 
جهانشاهی که سوابق ضد انقلابی دارد و از او به عنوان جاسوس موساد هم نام برده می‌شود کنار مدیران پرسپولیس ایستاد و عکس انداخت و گفت و خندید؛ لابد به رئیس هیئت مدیره پرسپولیس که گفت ما نمی‌دانستیم جهانشاهی کیست و اصلا نمی‌دانستیم او در آنجا حضور دارد و برای اولین بار او را در دفتر پرس دیده‌ایم.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

سیاسی در حالی این جمله را بر زبان آورد که فردی حتی اگر بخواهد به خانه دوستش هم برود می‌پرسد آنجا چه کسی حضور دارد و فراتر از این در عرف دپیلماتیک مرسوم است که طرفین مذاکره از قبل مشخص هستند اما مشخص نیست که سیاسی مخاطبان خود را در چه حدی تصور کرده که چنین جملاتی را بر زبان آورده است.

تاسف بارتر از این موضوع سکوت محض مسئولان وزارت ورزش و جوانان است که این روزها ترجیح می‌دهند حرفی نزنند؛ همان‌هایی که به هر بهانه‌ای نشست خبری برگزار می‌کردند تا درباره مسائل مختلف صحبت کنند؛ همان‌هایی که در روزهای آرامش سهم خودشان را از این موضوع به رخ می‌کشیدند و در بوق و کرنا می‌کردند که این آرامش تاکنون بی‌سابقه بوده است. امروز نه از امیر رضا خادم خبری است و نه از وزیر ورزش که پای حکم انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس را با خواسته‌های هفت‌گانه‌‌اش امضا کرد.

چرا گودرزی و خادم درباره ملاقات فرد منصوب خودشان با عنصر ضدانقلاب سکوت کرده‌اند؟
 
امیررضا خادم تماس‌ها را بی‌پاسخ می‌گذارد و کلا چند روزی است که پاسخگو نیست و وزیر ورزش هم از صحبت درباره حواشی اخیر امتناع می‌کند.

امروز هیچ‌کس در این باره در وزارت ورزش پاسخگو نیست گویی که اصلا آنها در جریان این موضوع نیستند و گویی که اصلا انتخاب آنها چنین شرایط بدی را رقم نزده است. شاید مسئولان وزارت ورزش تنها یار روزهای خوش پرسپولیس هستند. شاید در «رسانه‌ای‌ترین دوران وزارت ورزش و جوانان» باید یک نفر به وزیر و معاونانش یادآوری کند که پاسخگویی زمان و مکان ندارد و باید در روزهای بحرانی هم پاسخگو بود؛ پاسخگوی فصاحت به بار آمده.

مگر وزارت ورزش نبود که پای این افراد را بدون آزمون و خطا در جاهای دیگر و فقط به صِرف پولدار بودن به پرسپولیس باز کرد؟ آیا در ماجرای اخیر باشگاه پرسپولیس سهم خادم و البته مسئولان بالادستی او کمتر از سیاسی است؟
 
منبع: تسنیم
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:وزیر,ورزش,خادم,پرسپولیس ، ,دایی,اخراج,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 اخبار پر بازدید 12 ساعت اخیر مشرق/

 
به گزارش لوکسترین ها، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:


پیام توییتری به سرکرده داعش
حضور فعالانه گروه تروریستی داعش در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی باعث شده است تا مادر یک گروگان آمریکایی برای رساندن پیام خود به رهبر این گروه دست به دامن شبکه اجتماعی توئیتر شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

هند موشک اسراییلی را رد کرد+عکس
 نیروی زمینی ارتش هندوستان در جریان تلاش های خود برای ارتقاء تانکهای آرجون ساخت صنایع دفاعی این کشور به دنبال استفاده از موشک های ضد زره هدایت شونده LAHAT ساخت صنایع هوایی اسراییل بود که بر اساس اعلام مسئولین هندی این موشک به دلیل عدم برآورده کردن نیازهای ارتش هند خریداری نخواهد شد.

هند موشک اسراییلی را رد کرد+عکس
برای مطالعه متن کامل خبر  اینجا کلیک کنید


گران‌ترین هواپیماهای دنیا+قیمت و تصاویر
علاوه بر جت های لوکس و شخصی در سرتاسر دنیا برخی از هواپیماهای نظامی نیز جزء گران ترین هواپیماهای موجود در دنیا هستند.

گران‌ترین هواپیماهای دنیا+قیمت و تصاویر


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
علت سقوط هواپیمای ناجا مشخص شد 
مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نقص فنی را علت بروز سانحه برای هواپیمای ناجا اعلام کرد.


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

طبیب‌زاده: محتاج احمدی‌نژاد نیستیم طبیب‌زاده: محتاج احمدی‌نژاد نیستیم

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه جبهه پایداری به هیچ وجه محتاج داشتن رابطه با احمدی‌نژاد نیست، تأکید کرد: خط قرمز جبهه پایداری، ولایت است. اگر کسی نسبت به ولایت اما و اگر داشته باشد و 10 روز خانه‌نشینی کند و در مقابل دیدگاه ولایت بایستد، جبهه پایداری هیچ گونه حمایتی از این فرد نخواهد کرد متأسفانه آقای احمدی‌نژاد، کارنامه ولایت‌مداری قابل توجه و قابل قبولی را از خود ارائه نکردند.

 
برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
میدان شوش فرو ریخت 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه گودبرداری غیراصولی در میدان شوش، ابتدای خیابان فداییان اسلام خبرداد و گفت: بر اثر این حادثه هفت باب مغازه تخریب شد. 

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

احتمال انفجار توربو کوماندور در آسمان/ کشف لاشه هواپیما/ تایید شهادت 7 سرنشین 

به دنبال این موضوع درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات از اعزام 2 تیم امدادی به منطقه جهت کشف لاشه هواپیما و همچنین امداد به مجروحان احتمالی حادثه خبر داد و گفت: تلاش امدادگران در تمامی مناطق احتمالی سقوط هواپیما تا دقایقی پیش ادامه داشت تا اینکه هواپیمای گشت ناجا ، در ارتفاعات سبز پوشان منطقه چولی موفق شد لاشه متعلق به هواپیمای سقوط شده را که یک فروند "توربو کوماندور" بود، کشف کند.

گفتنی است، پلیس معتقد است که احتمالا سقوط هواپیما به علت نقص فنی بوده است.


احتمال انفجار هواپیما در آسمان/ اسامی چهار سرنشین هواپیما

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

پیروزی فرانسه بر پرتغال با درخشش بنزما 

کریم بنزما، مهاجم تیم رئال مادرید در دقیقه 3 خیلی زود خروس‌ها را پیش انداخت. پل پوگبا، هافبک یوونتوس در دقیقه 69 اختلاف را برای فرانسه به دو گل افزایش داد. ریکاردو کوارشما در دقیقه 77 یکی از گل‌های خورده را برای پرتغال جبران کرد اما این گل برای فرار شاگردان فرناندو سانتوس از شکست کافی نبود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 
افتتاح یک نماد جدید در پایتخت+عکس 
پل طبیعت امروز به بهره برداری می رسد. طراحی این پل از پل خواجوی اصفهان الهام گرفته شده و یک سازه کاملا سازگار با محیط‌ زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 
شکست ناباورانه آلمان در راه یورو 2016 

در دیگر دیدارهای این گروه اسکاتلند با نتیجه یک بر صفر گرجستان را از پیش رو برداشت و ایرلند هم با نتیجه پر گل 7 بر صفر جبل الطارق را در هم کوبید. نتایج دیدارهای شنبه شب مرحله مقدماتی یورو 2016 به شرح زیر است:
برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
"عین العرب" چگونه بر سر زبان‌ها افتاد 
منابع آگاه در سوریه هویت واقعی فرمانده گروه تروریستی داعش در حملات علیه عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه را افشا کردند.



برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

یادداشتی که داعش پس از سقوط موصل به سفارتخانه ها فرستاد 
این گروه تروریستی بعد از سقوط موصل با ارسال یادداشت رسمی به همه سفارتخانه‌ها تأکید کرد آنها گروه انقلابی هستند که برای احقاق حقوق اهل سنت دست به کار شده‌اند و در صورتی که دیگر کشورها به آنها تعرض نکنند با اتباع این کشورها کاری نخواهند داشت.


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

دستور وزیر ورزش برای اخراج عاملان افتضاح پرسپوليس 
واسطه گری یکی از عوامل موساد در برگزاری یک دیدار و مذاکره پرسپولیسی ها با فردی که دشمنی خودش را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسما علام کرده، تبدیل به جنجال بزرگی شده که وزیر ورزش از آن به عنوان "افتضاح بزرگ" یاد کرده است.


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

دختران اتریشی جهادنکاح پس از حاملگی می‌خواهند برگردند 
این دو دختر 15 و 17 ساله هم اکنون در شهر رقه سوریه که کنترل آن به دست داعش افتاده زندگی می کنند. آنها در قالب جهاد نکاح به ازدواج تروریست هایی از چچن در آمده اند.

دو دختر اتریشی داعشی می خواهند به کشورشان برگردند (+عکس)

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
 
منبع:مشرق
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب: اخبار ، ,پر,بازدید ,ساعت,لوکسترین ها,نکاح,حامله,زایمان, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند