سپیدار خبر
 

 

پس از این که مسن‌ترین مرد جهان عمر طولانی‌مدت خود را به موز و نوعی داروی مسکن درد نسبت داد، یک شرکت داروسازی در امریکا اعلام کرده که بر روی نسخه‌ای از داروی مسکن خود با طعم موز متمرکز می‌شود.

به گزارش سپیدار خبر از فرهنگ نیوز: سالوستیانو سانچز بلازکز ۱۱۲ ساله اسپانیایی، پیش‌تر کارگر معدن بوده و در نزدیکی آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک زندگی می‌کرد.

نام وی اخیرا به عنوان مسن‌ترین مرد تصدیق‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس، ثبت شد.

وی در تعقیب «جیرومن کیمورای» (Jiroemon Kimura) ژاپنی بود که در ۱۲ ژوئن در سن ۱۱۶ سالگی درگذشت.

بر اساس اعلام مقامات گینس، سانچز-بالزکز هم‌اکنون تنها مردی است که تاریخ تولد وی به صورت مستند در سال ۱۹۰۱ ثبت شده است.

وی در سن ۱۷ سالگی به کوبا رفت و در کارخانه‌های شکر کار کرد و در سال ۱۹۲۰ از طریق مرکز مهاجرت جزیری الیس به امریکا نقل مکان کرد.

پس از کار در معدنی در کنتاکی، سانچز-بالزکز در منطقه نیاگارا و نزدیک به مرز کانادا ساکن شد.

وی جدیدا اعلام کرده که عمر طولانی‌مدتش را مدیون مصرف موز و نوعی داروی مسکن درد است. این قرص نوعی برند داروی مسکن درد بوده که حاوی کافئین و آسپرین است.

به گفته جنیفر مویر، نائب‌رئیس بازاریابی شرکت امریکایی از لحاظ تاریخی سیب با سالم‌ماندن و اجتناب از مراجعه به پزشک مرتبط بوده اما دانشمندان این شرکت توجه چندانی به موز نداشته‌اند.

هم‌اکنون که مسن‌ترین مرد جهان مصرف موز و نوعی داروی مسکن درد را کلید عمر طولانی‌اش اعلام کرده، شرکت مزبور در حال بررسی کارایی محصول جدید خود به نام Bananacin است که در واقع، ترکیبی از این میوه و دارو است.

 

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:وز,راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان!,گوناگون و جالب ,موز ,طول عمر, مسن‌ترین مرد ,راز ,سالوستیانو ,سانچز ,بلازکز, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر، از رویداد" عبدالواحد که دارای قدی کوتاه است، افزون بر این پدیده، مجموع انگشتان دست و پایش به 24 می رسد. 

ریدی گل، پدربزرگ این کودک می گوید، عبدالواحد که هفت سال و شش ماه سن دارد، برای مداوا به پاکستان برده شد، اما پزشکان گفتند که یک تومور در سر این کودک وجود دارد که باید با جراحی بیرون آورده شود. 

به گفته ریدی گل، پزشکان پاکستانی با توجه به رفتار کودکانه عبدالواحد در حالیکه دارای ریش و سبیل است گفته اند که این کودک دیوانه نیست بلکه این قدرت خداوند است که به وی ظاهر یک جوان 18 ساله را داده است . 

ریدی گل در مورد این کودک می گوید:" او در سه سالگی سبیل و در چهار سالگی ریش در آورد، وقتی او را پیش دکتر بردیم آنها گفتند، این قدرت خداوند است و ما از درمان عاجز هستیم. 

وقتی قهر می کند ما به او گاز می زنیم تا بتواند بخوابد، آن قدر زور دارد که اگر با شما کشتی بگیرد نمی توانید از دست آن رها شوید. 

ریدی گل پدربزرگ عبدالواحد می افزاید، وی روزی شش بار غذا می خورد و می تواند در یک وعده یک کیلوگوشت را بخورد. 

 

ریدی گل گفت:" با من و مادر بزرگ خود رفتارش خوب است، روزی پنج شش بار غذا می خورد، یک لقمه من می خورم، یکی به او می دهم." 

ریدی گل در ادامه گفت، عبدالواحد یک بار در آتش افتاده بود فقط کفش هایش سوخت و خودش سالم نجات یافت.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

دبیرکل سازمان ملل متحد از سرگیری مذاکرات در یمن و پایان یافتن فوری همه عملیات نظامی در این کشور جنگ‌زده را خواستار شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در «دوحه» با اشاره به کشته شدن بیش از 600 تن و زخمی شدن دست‌کم 2000 تن در عملیات‌ نظامی در یمن، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح و پایان دادن به عملیات نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

وی «ازسرگیری روند مسالمت‌آمیز» در یمن را خواستار شد و بر «آمادگی سازمان ملل» برای این اقدام تأکید کرد. «جمال بن‌عمر» فرستاده سازمان ملل به یمن، طی‌های ماه‌های گذشته مذاکرات صلح بین گروه‌های سیاسی در این کشور را میانجیگری می‌کرد.

بان کی‌مون همچنین گفت: «ما نیاز فوری به توقف درگیری‌ها و بازگشت به مذاکرات مسالمت‌آمیز داریم. بسیار معتقدم که مذاکرات بهترین فرصت را برای جلوگیری از درگیری‌های طولانی‌مدت فراهم می‌کند».

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که ادامه درگیری‌ها به ایجاد بحران انسانی بسیار خطرناک در یمن انجامیده است.

وی افزود: «من از تشدید درگیری‌های نظامی به‌شدت نگران هستم. شمار غیرنظامیان کشته شده رو به افزایش است و زیرساخت‌های حیاتی نیز تخریب شده‌اند».

«شیخ عبدالله آل ثانی» نخست‌وزیر قطر که کشورش در عملیات نظامی علیه یمن مشارکت دارد، در پاسخ به سؤال خبرنگاران، در توجیه توسل به گزینه نظامی علیه یمن ادعا کرد این عملیات به‌ویژه پس از آن انجام شد که الحوثی‌ها «قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کردند».

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ــ به‌جز عمان ــ را به‌عهده دارد از 18 روز پیش حملات هوایی علیه ملت یمن را با توجیه حمایت از مشروعیت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور شروع کرده است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

اعضای گروهک تروریستی داعش، چند روز قبل از آزادی شماری از زنان ایزدی، به آنان به صورت دسته‌جمعی و علنی تجاوز کرده و فرزندان آنان را نیز به اسارت گرفتند.
 

به گزارش سپیدار خبر از فارس, جبهه جهانی مستضعفین نوشت: زنان ایزدی آزاد شده از دست تروریست‌های داعش، از تعرض دسته جمعی اعضای این گروهک به نوامیس مردم عراق خبر دادند.

سایت خبری "المسله" عراق به نقل از روزنامه "فرانس پرس" نوشت: بر‌اساس اعلام "زیاد شامو خلف" عضو سازمان حامی زنان عراق، زنان ایزدی پیش از آزادی توسط تعدادی از عناصر داعش مورد تجاوز دسته‌جمعی و علنی قرار می‌گرفتند.
وی در ادامه افزود: اعضای گروهک تروریستی داعش علاوه بر تجاوز به این زنان، فرزندان آنان را نیز به اسارت گرفته و به شهر موصل و تلعفر منتقل کرده‌اند.
گفتنی است گروهک تروریستی داعش در ازای آزادی زنان ایزدی مبالغ هنگفتی دریافت کرده است که تاکنون مقدار آن اعلام نشده است.
وزارت حقوق بشر عراق نیز از ایجاد بازار فروش زنان و دختران ایزدی در شهر فلوجه در استان الانبار این کشور خبر داد.
"کامل امین" سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق دراین‌باره گفت: در این مناطق فروش زنان و تجارت انسان به صورتی است که حتی قرن های پیشین نیز شاهد آن نبوده است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

وی افزود: علی‌رغم اینکه آقای ظریف و عراقچی می‌گویند بیانیه‌های منتشر شده تفاوتی با هم ندارند، اگر چه بیانیه متفاوت منتشر شد حال سوال اینجاست متنی را که می‌گویند چرک نویس است و یا بیانیه را چرا منتشر نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه گفت: اگر بیانیه مورد قبول نیست، پس چرا می‌گویید با این بیانیه متناقض است.

زیباکلام با اشاره به اینکه معتقدم یک توافقنامه وجود دارد که متن بیانیه لوزان به آن ارجاع داده می‌شود، افزود: چرا وزارت امور خارجه و غرب اظهارات آمریکایی‌ها را تکذیب نمی‌کنند؟

وی افزود: دوستان ما در وزارت امور خارجه به بیانیه لوزان فکت‌شیت می‌گویند، اما باید گفت این چه متنی است که بیش از ۳۰ ماده آن با واژه ایران شروع می‌شود و ایران در آن متعهد به تعهداتی شده لذا بیانیه لوزان یک توافقنامه و پر از تعهدات است.

زیباکلام گفت: در این بیانیه درباره تحریم‌ها ادعا شده که اروپا تنها تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را لغو می‌کند و آمریکا نیز تحریم‌‌های ثانویه را برمی‌دارد، اما برخی می‌گویند بعد از توافق تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود که درست نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق تعهدات این بیانیه ایران قرار است مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد، گفت: این راستی‌آزمایی براساس همان جایگاهی که برای راستی‌آزمایی مطرح است مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

زیباکلام گفت: در این بیانیه عنوان شده است ایران بعد از تعهداتش گشایشی را دریافت می‌کند، اما در مورد تحریم‌ها و زمان تحریم‌ها ابهاماتی وجود دارد و باید زمان تحریم‌ها مشخص شود.

این استاد دانشگاه افزود: در بیانیه لوزان گفته شده قطعنامه جدید شورای امنیت نگارش شده و تمام قطعنامه‌های قبل لغو می‌شود. اما امکان دارد در قطعنامه جدید تمام بندهای قطعنامه‌های قبلی نیز قید شود و تفاوت در این است که قطعنامه‌های قبلی را قبول نداشیتم، اما این قطعنامه را خودمان قبول کرد‌ه ایم.

وی درباره به خطر افتادن امنیت کشور بر اساس این تعهدات گفت: چرا رهبری پس از ۱۶ ماه مذاکرات به صراحت حرفشان را درباره مذاکرات مطرح می‌کنند؟ چون آمریکایی‌ها این بار در برابر بندهای تخصصی ابعاد نظامی را هم وارد این توافقنامه کردند.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:زیباکلام:,زمان لغو تحریم‌ها ,در بیانیه لوزان مبهم است,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

فاطمه هاشمی برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا انتخاب شد.

 

به گزارش سپیدار خبر از فارس, مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا صبح امروز با حضور اعضای هیأت‌های استانی و ۱۱ کاندیدای احراز این پست و به ریاست غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در نهایت فاطمه هاشمی برای ۴ سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

با توجه به این که فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا زیر مجموعه معاونت توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان است این مراسم با حضور غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش برگزار شد و شاهرخ شهنازی نیز به عنوان نماینده کمیته المپیک حضور یافت.

مریم وطن دوست، طاهره طاهریان، فاطمه هاشمی، رضا رودگر، محمود جعفری، محمد هادی خشنودی، محمدتقی ماهتابخواه، هانی صباغیان، تورج ملک محمدی، پروین داد اندیش و فروزان زاهد منش نامزدهای تایید شده از سوی مراجع ذیصلاح بودند که پیش از رای گیری، جعفری، خشنودی، رودگر، زاهدمنش، صباغیان، طاهریانف ماهتابخواه و وطن دوست به نفع فاطمه هاشمی انصراف دادند. داد اندیش نیز هنگام رای گیری در مجمع حاضر شد و به نفع هاشمی کنار رفت تا رقابت برای ریاست بین ملک محمدی و هاشمی باشد.

در نهایت از ۳۲ رای ماخوذه فاطمه هاشمی با کسب ۳۲ رای برای چهار سال به ریاست رسید.

فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی موسس این فدراسیون بوده و هم اکنون ریاست بنیاد بیماران خاص و پیوند اعضا را برعهده دارد.

فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا اسفند ماه ۹۱ با فدراسیون ناشنوایان ادغام شد اما کمتر از ۱۸ ماه بعد بار دیگر از این فدراسیون جدا و به صورت مستقل فعالیت های آن پیگیری شد. سیدباقر فاطمی نسب آخرین رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا بود که پس از ادغام به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان و بیماران خاص در این سمت فعالیت کرد.

 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است که علاوه‌بر افزایش قیمت ارز، بحث تامین امنیت گردشگران ایرانی در این شیخ‌نشین نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. این ناامنی با واقعه‌ی تجاوز به بانوان ایرانی شکل حادی به خود گرفته است.

به گزارش سپیدار خبر، اواخر هفته گذشته بود که رسانه‌های اماراتی از ربوده شدن دو گردشگر زن ایرانی به مدت پنج ساعت در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، سرقت و تهدید آن‌ها خبر دادند. انتشار اخباری این‌چنین محرکی شد تا به آمار سال‌های اخیر در زمینه‌ سفر ایرانی‌ها به این شیخ‌نشین پر زرق و برق نگاهی بیندازیم؛ آماری که گویای این واقعیت است که دوبی همچون گذشته دیگر حیاط خلوت گردشگران ایرانی نیست.

در سال ۲۰۱۳ تعداد گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند ۱۴.۱ درصد کاهش داشت و این به معنای این بود که ایرانی‌ها بزرگترین کاهش سالانه‌ گردشگر در دوبی را به نام خود زدند. در سال گذشته تنها ۲۷۸ هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند. این در حالیست که در سال ۲۰۱۱ ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به ۴۷۷ هزار مسافر رسیده بود.

سال ۲۰۱۲ که اقتصاد ایران با بحران افزایش قیمت دلار و طبعا نزول ارزش واحد ریال مواجه شد، تعداد مسافران ایرانی دوبی تا ۳۲ درصد هم کاهش داشت. در آن سال از میان ۲۰ ملیتی که دوبی را برای سفر خود برگزیدند، ایران تنها کشوری بود که آمارش دچار تنزل شد.

اما جدا از مسائل اقتصادی‌، نقش امنیت مسافران هم در بروز چنین آماری بسیار پررنگ است. داستان حادثه ساحل جمیرا از آنجا آغاز شد که این دو زن ۲۲ ساله ایرانی در ساعت ۳ نیمه‌شب در ساحل قدم می‌زدند که خودرویی حامل سه مرد جلوی‌ آنها را می‌گیرد.

یکی از مردها کارت شناسایی پلیس به آن‌ها نشان می‌دهد و آن دو را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم می‌کنند. این سه مرد که احتمالا به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشتند‌، دو گردشگر ایرانی را به‌زور سوار ماشین می‌کنند و به یکی از آن‌ها تجاوز می‌کنند. خودرو تا ساعت ۸ صبح در همان حوالی در حرکت بود تا این که در زمان توقف، یکی از دو زن توانست فرار کند و به یک رستوران پناه برد. درواقع این دو زن به‌مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند.

در این ماجرا، وقتی خودرو جلوی پای گردشگران ایرانی ایستاد‌، یکی از مردان پیاده شد و با مشت به بینی یکی از دخترها کوبید. سپس آن‌ها را به زور در صندلی عقب نشاندند. سپس وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد، به دوست گردشگر او تجاوز کردند. درحالیکه درخواست کمک آن‌ها با جیغ و فریاد، هیچ فایده‌ای نداشت.

به گفته این دختر ایرانی، یکی از مردها حتما چیزی مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی‌کرد. اما بوی الکل از آن‌ها استشمام نکردند. با این حال قرص‌هایی در یک کیسه‌ پلاستیکی پشت خودرو دیده می‌شد. آن‌ها پول‌های دختران را دزدیدند و با ضرب و شتم آنها، تهدیدشان کردند که به پلیس اطلاع ندهند.

این سه مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی ۲۰ ساله‌، یک فرد بی‌کار ۲۳ ساله و یک پلیس ۲۳ ساله بودند، به جرم آدم‌ربایی، مصرف مواد مخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال آن‌ها متهم هستند.
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری مقابل آمریکا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ شد.

به گزارش سپیدار خبر"ملی پوشان کشتی آزاد ایران در دیدار فینال مسابقات لس آنجلس مقابل تیم ملی آمریکا قرارگرفتند و در عین شایستگی موفق شدند در این دیدار با نتیجه 5-3 به پیروزی برسند.

در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تبریک، از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مقام قهرمانی جام جهانی را به کشتی‌گیران و دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران تبریک میگویم و از اینکه فرزندانمان توانستند بار دیگر در عرصه بین المللی برای این ملت شریف افتخار آفرینی کنند خدا را شکر می کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
24 فروردین 1394

ملی پوشان ایران در این مسابقات در دیدار اول بلاروس را شکست دادند و در دیدار دوم نیز ترکیه را از پیش رو برداشتند. تیم ملی ایران در دیدار سوم مقابل جمهوری آذربایجان پیروز شد.

کشتی گیران ایران در دیدارهای فینال هم امریکا، میزبان مسابقات را شکست دادند.

نتایج انفرادی دیدار فینال ایران و آمریکا از این قرار است:

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 5 (برنده) - تونی راموس 5

61 کیلوگرم: بهنام احسان پور 9 - کلمن اسکات 7

۶۵ کیلو گرم: مسعود اسماعیل پور 1 - برنت مت کالف 3

۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی 3 - نیکلاس مارابل 1

۷۴ کیلو گرم: مرتضی رضایی قلعه صفر - جردن باروفس 10

۸۶ کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 12 - کلیتون فاستر 2

۹۷ کیلو گرم: محمدحسین محمدیان 3 - جک وارنر 3 (برنده)

۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی 3 - زاچ ری 1

این ششمین قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد و چهارمین قهرمانی پیاپی آزادکاران کشورمان در این رقابت‌ها محسوب می شود که در خاک آمریکا رقم خورد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:تیم ملی ,کشتی آزاد ,ایران با برتری مقابل آمریکا ,قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ ,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر: 6 گاهی دلواپس توافق هسته ای و مذاکرات می‌شوند و علیه محمدجواد ظریف می‌شورند، درحالی که همه شواهد نشان می‌دهد که مذاکرات زیر نظر مقام‌های ارشد نظام دنبال می‌شود و جزییات و کلیات روند توافقات عمدتا مورد تایید نظام است. 

گاهی به خاطر اجرای یک کنسرت - حتی موسیقی سنتی و اصیل ایرانی – یا اکران یک فیلم سینمایی که از هفت خوان ارزیابی و دریافت مجوزهای فرهنگی و انتظامی و حتی سیاسی و تامینی عبور کرده، غیرتشان به جوش می‌آید و در کسری از دقیقه سالن را به هم می‌ریزند. در حالی که پاپ تر و مبتذل تر(به قول یوسف اباذری) از این کنسرت ها در شش هفت سال گذشته بدون کمترین حساسیتی در همین شهرها اجرا شد و هیچ کدام از دلواپس های امروزی، آن روزها دلواپس دین و ایمان و فرهنگ مردم نشدند. 

گاهی ناگهان پس از سالها غیبت با موتورسیکلت‌هایشان راهی خیابان‌ها می‌شوند و می‌گویند که دلواپس حجاب و پوشش دختران شهر هستند؛ درحالی که مردم کوچه و خیابان همان مردم هشت سال گذشته هستند و اتفاق تازه ای حداقل برای پوشش آنها نیفتاده است و این مردم صرفا کمی امیدوارتر و شادتر از سالهای قبل شده اند. گاهی در مقابل دوربین ها و در خانه ملت با نماینده ای که فقط کمی با آنها اختلاف نظر دارد، دست به یقه می‌شوند. گاهی هم مانند ماجرای اخیر برخورد خشن با علی مطهری در مخالفت با حق طبیعی یک نماینده مجلس برای ابراز عقیده در چارچوب قانون، در شیراز بر سر راهش کمین می‌کنند و مانند راهزنان راه را بر او می‌بندند و با چوب و چماق و سنگ و گوجه به جان نماینده مردم و راننده تاکسی نگون بختی که از سر اتفاق با او همسفر شده، می‌افتند وساعتی بعد - مانند جنگنده بمب افکن‌ها - سالم به پایگاههای خود برمی‌گردند.
شیوه عمل آنها در همه جا و برای همه سوژه ها تقریبا یکسان است. حوزه عمل آنها هم از مسائل فرهنگی تا مباحث اجتماعی و سیاسی و دیپلماسی و اقتصادی را در برمی‌گیرد و به سرعت دلواپس همه چیز می‌شوند. جغرافیای اعمال خشونت بار و فراقانونی آنها هم محدود به تهران نیست و از کلانشهرهایی مانند شیراز، مشهد، تهران و اصفهان تا شهرهای کوچکتری مانند یاسوج، بوشهر، ارومیه، چناران و.. و... گسترده است. شدت عمل آنها اما به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آنها اوضاع سیاسی کشور و دعواهای جناحی، روند مذاکرات هسته ای و مواردی از این دست است. البته تجربه نشان داده است که دریافت چراغ سبز و قرمز یا توپ و تشرهای احتمالی و گاه اعلام برائت بعضی ها از این اقدامات هم معمولا در انجام عملیات و شدت عملیات آنها اثرگذار است.

ناگفته نماند که پیش از آغاز کار دولت یازدهم هم هرازگاهی برخوردهای خودسرانه و به اصطلاح دلواپسانه ای برای مثال در مراسم 22 بهمن سالهای گذشته قم و در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام (ره) در تهران رخ داد، اما این ماجرا در یکی دو سال اخیر روند و ابعادی تندتر، خشن تر و گسترده تر به خود گرفته است.

در هرحال مرور این دوره 18 ماهه از استقبال آنچنانی از رییس جمهور در مهرماه سال 1392 تا خشونت این چنینی علیه علی مطهری در شیراز و وقایع مشابه پیش از آن، نشان گر این واقعیت است که افراد به اصطلاح خودسر و دلواپس، به عنوان بانیان این مجموعه رفتارهای غیرقانونی و خودخواهانه، معمولا بسیار خونسرد و با خیالی راحت خود را در جایگاه قانون و حتی فراتر از آن می‌پندارند و انگار که به هر دلیل، کوچکترین هراسی از برخورد قانون با اقدامات خود ندارند. آنها بی آنکه نگران بدعت شدن قانون شکنی و قانون گریزی و آبروی نظام جمهوری اسلامی باشند، در محفل خود برای موضوعات مختلف حکم صادر کرده و عملیات گونه حکم خود را اجرا می‌کنند و به همین راحتی امنیت دیگران و آبروی جمهوری اسلامی و وجهه کشور را قربانی دیدگاه سیاسی و فرهنگی خود می‌کنند.

به گواهی همه شواهد موجود طرز فکر این گروه هم در اقلیت محض قرار دارد و هم به واسطه نوع برخورد قهرآمیز و فراقانونی و غیر قانونی با افراد و سلب امنیت و آزادی مردم و موازی کاری با مجریان قانون، عمدتا خلاف شرع مقدس و شعائر اسلامی نیز هست. از این رو در نظامی که بر پایه دو رکن جمهوریت و اسلامیت بنا شده است، دست زدن فارغ البال به چنین اقدام هایی و آزادی عمل این گونه افراد برای اجرای چنین برخورد هایی جای سوال بسیار دارد.

بر این اساس اینکه در حادثه شیراز خودسرهای دلواپس، تهاجمی تر و خشن تر از همیشه به خیابان آمده اند، آزمون و فرصت مهمی برای مسئولان اجرای قانون و دولت مستقر است. چرا که اگر آمران و مجریان اینگونه برخوردها معرفی نشوند و با آنها برخوردی جدی و قانونی نشود، این ذهنیت ایجاد می‌شود که آنها به هر دلیل قدرتی فرا تر از قوانین و مسوولان دارند و می‌توان با اعمال فشار از سوی گروه های ذی نفوذ، قانون را حاشیه نشین کرده و چیزی غیر از قواعد بازی سیاست و حکومت داری بر مبنای قانون اساسی میدان‌دار شود.

*ابتکار
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:هیس! ,دلواپس ها ,مشغول کارند,هیس! دلواپس ها, مشغول کارند,هیس! ,دلواپس ها مشغول کارند,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
در هفته های اخیر اسراییل قصد دارد به منظور ناکام گذاشتن توافق بین ایران و کشورهای بزرگ یا دستکم بهتر کردن بندهای آن، در دو مسیر موازی حرکت کند.
القدس العربی نوشت اسرائیل برای ایجاد مانع در مسیر دستیابی به توافق هسته ای ایران و شش کشور بزرگ در دو مسیر موازی حرکت می‌کند و معلوم نیست این شیوه موفقیت آمیز باشد.
این روزنامه چاپ لندن در گزارشی تحلیلی به قلم ودیع عواده نوشت:‌ در هفته های اخیر اسراییل قصد دارد به منظور ناکام گذاشتن توافق بین ایران و کشورهای بزرگ یا دستکم بهتر کردن بندهای آن، در دو مسیر موازی حرکت کند.
 
به گزارش سپیدار خبر، القدس العربی نوشت: روزنامه هاآرتص، در این خصوص به نقل از یک مسئول اسرائیلی بلندپایه نوشته است تل آویو تلاش می کند از طریق کنگره قوانینی وضع کند که مانع از تصویب توافق جامع با ایران می‌شود. اسرائیل تلاش خواهد کرد، تا اکثر اعضای کنگره را متقاعد کند از پیش نویس قانونی حمایت کنند که باب کروکر‌ جمهوریخواه ارائه داده است. طرح کروکر بر این پایه قرار دارد که تا شصت روز بعد از امضای توافق جامع با ایران، اعضای کنگره و سنا، بندهای توافق را بررسی کنند. 
 
القدس العربی ادامه داده است: گفته می‌شود که دولت آمریکا درباره طرح کروکر ملاحظاتی دارد و ممکن است آن را وتو کند. یک مسئول اسرائیلی گفته است در صورتی که جمهوری خواهان آمریکا از طرح کروکر کاملا حمایت کنند، تلاش ها بر این متمرکز خواهد بود که دمکرات های سنا، برای حمایت از این طرح و مانع تراشی در سر راه وتو کاخ سفید، متقاعد شوند. از آنجا که لغو وتو به تایید شصت و هفت عضو سنا نیاز دارد، اسراییل فقط باید سیزده نفر از دمکرات ها را متقاعد کند. 
در سایه اوضاع سیاسی کنونی در آمریکا به خصوص بعد از سخنان نتانیاهو در کنگره، این ماموریت به نظر سخت می‌رسد البته اگر غیرممکن نباشد. 
 
در ادامه این مقاله با اشاره به پیشنهادهای یوال اشتاینیتس وزیر اطلاعات اسرائیل که گفته می شود برای بهبود در چارچوب توافق ارائه شده، آمده است: دومین راهبرد اسراییل بهبود بخشیدن به توافق چاچوبی با ایران است و یوال اشتاینیتس پیشنهادهایی در این خصوص ارائه داده است. اسرائیل ادعا می‌کند توافق کنونی به ایران اجازه می‌دهد با ورود بازرسان به تاسیسات نظامی، مخالفت کند. مشخص نیست که با توجه به تناقض آشکاری که در دو راهبرد اسراییل وجود دارد آیا این راهبردها موفق خواهد شد یا خیر؟
 
ازجمله عللی که ممکن است توانایی تاثیرگذاری اسرائیل را بر چارچوب توافق با ایران کاهش داد، این تصور کاخ سفید است که نتانیاهو و رون دریمر، سفیر اسراییل در واشنگتن با مقامات حزب جمهوری آمریکا، توطئه کرده اند تا مانع از توافق با ایران شوند. اما یک مسئول اسراییلی معتقد است فعالیت های اسراییل در کنگره بر توانایی آن برای تاثیر گذاری بر کاخ سفید در خصوص توافق جامع، تاثیر نخواهد گذاشت.
 
ایهود باراک وزیر جنگ اسراییل درباره رویای تل آویو مبنی بر رویارویی نظامی با ایران گفته است: آمریکا می‌تواند یک شبه و بدون اینکه ایران را اشغال کند، برنامه های هسته ای این کشور را از بین ببرد. وی در گفتگو با سی ان ان افزود: آمریکا نباید گزینه نظامی را در برابر ایران، حذف کند. ایهود باراک نیز مانند بسیاری از مقامات و ناظران معتقداست اختلاف کنونی بین نتانیاهو و اوباما باید پشت درهای بسته حل شود. 
 
نویسنده با اشاره به وعده هایی که آمریکا به اسراییل داده است، نوشت: اما اسراییل از این وعده ها راضی نیست. موشه یعلون، وزیر امنیت اسراییل در این خصوص گفته است، ما ایرانی ها را باور نداریم. توافق لوزان، اشتباهی تاریخی بود و به ایرانی ها مشروعیت می‌دهد. اما باید گفت نتانیاهو متهم است به اینکه از ایران به عنوان مترسکی برای ترساندن اسراییلی و منحرف کردن آنها از مسائل داخلی مانند فقر و گرانی استفاده می‌کند و اکنون نیز با تمام توان از اظهارات اوباما برای تقویت اعتبار در سطح داخل استفاده می‌کند و می‌خواهد اسراییلی ها را متقاعد کند که هشدارهایش از پانزده سال پیش تاکنون درست بوده است. 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


  آمريکايي ها براي اولين بار يک زن محجبه را در صفحه تلويزيون خود مي بينند. نورالهدي از کودکي دوست داشت در تلويزيون مجري گري کند، آرزوي او برآورده شده و او نه تنها مجري شده است بلکه بعنوان اولين زن مسلمان و باحجابي لقب گرفته که در يک تلويزيون بازرگاني آمريکايي مشغول به گويندگي شده است.

 به گزارش سپیدار خبر،آمدن نورالهدي تاگوري برصفحه يک تلويزيون آمريکايي درحقيقت بيانگر نبردي سهمگين در عرصه اسلام هراسي در ايالات متحده و البته به معني غلبه بر آن است. او مي گويد من هرگز فکر نمي کردم روزي با روسري و ظاهري اسلامي جلوي دوربين ها ظاهر شوم.

اين زن ليبيايي – آمريکايي مي گويد نام کوچک من نور است و نام مياني ام به نام هدايت يعني من مي توانم نور هدايت باشم.

نورالهدي 21 ساله تلاش خود براي غلبه بر فضاي رسانه اي ضدمسلمانان در آمريکا را از سال 2012 و با راه انداختن کمپيني توييتري با عنوان #LetNoorShine( بگذاريد نور بدرخشد) آغاز کرد تا بتواند به روياي خود در گويندگي و مجري گري در تلويزيون جامه عمل بپوشاند.

نور مي گويد به داشتن حجاب افتخار مي کند؛ او تنها در مدت کمي توانست 98 هزار دنبال کننده در صفحه شخصي خود در فيسبوک جمع کند و اين موضوع او را به ادامه کار دلگرم کرد.

او چند سال پيش و زماني که 18سال داشت بعنوان يک دانشجوي جوان خبرنگاري در نشست روز جهاني ايدز برنامه اي اجرا کرد و در اين زمان مورد توجه مدير CBS Radio راديو قرار گرفت و بعدها راه خود را به تلويزيون هاي آمريکايي باز نمود.
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:اولين گوينده‌ي زن, محجبه, در يک تلويزيون آمريکايي,+عکس,سپیدار خبر,سپیدارآنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

عملیات طوفان قاطعیت اندکی قبل از توافق هسته ای ایران شروع شد تا ایران را از بکارگیری این توافق برای تحمیل نقش خاصی در جزیره عربی (یمن) باز دارد.

الحیات در مقاله ای نوشت: عملیات طوفان قاطعیت اندکی قبل از توافق هسته ای ایران شروع شد تا ایران را از بکارگیری این توافق برای تحمیل نقش خاصی در جزیره عربی (یمن) باز دارد.

به گزارش سپیدار خبر، یک شبه اجماع وجود دارد که آغاز عملیات طوفان قاطعیت چند روز قبل از اعلام توافق هسته ای با ایران یک اقدام پیش دستانه حساب شده بود تا پیامدهای توافق هسته ای را در جزیره عربی و خلیج فارس مهار کنند، پیش از اینکه آثار این توافق بر کشورهای منطقه تحمیل شود. این امر نشان می دهد مسئله اصلی در توافق پیش از اینکه فنی باشد سیاسی است. چرا ؟

به سه دلیل. نخست اینکه توافق ایران را از ساخت سلاح هسته ای به مدت ده تا پانزده سال باز می دارد. این مدت کافی است که دولتهای عربی بتوانند زیرساختهای خود را توسعه بخشند و به علم و فن آوری هسته ای دست یابند. نه فقط برای اهداف مسالمت آمیز بلکه در صورت لزوم برای ساخت سلاح هسته ای است.  کشورهای عربی می توانند از الگوی ژاپنی استفاده کند و در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای قرار گیرند. اما این گزینه مثل سه دهه قبل فراهم نیست زیرا محدودیتهایی برای آزادی اراده سیاسی سعودی و کشورهای خلیج فارس و توانمندیهای آنها برای مانور در خارج از محاسبات و منافع آمریکا ایجاد خواهد کرد. چنین گزینه هایی نیاز به تصمیم سیاسی دارد. 

علت دوم این است تهدید(!) نشات گرفته از سوی ایران به سبب طرح طائفه ای آن است که با اقلیتهای سیاسی ائتلاف می کند و از شبه نظامیان مذهبی که ابزار نظامی هستند، استفاده می کند. هر دو اصل ائتلاف با اقلیتها و شبه نظامیان محور اصلی نقش منطقه ای ایران را تشکیل می دهد. خطر این طرح اکنون در عراق و سوریه پیش روی ما است و پیش از آن در لبنان اتفاق افتاد. این خطری است که اگر رها شود بقیه کشورها را نیز فرا خواهد گرفت و حتی خطرش به خود ایران نیز باز خواهد گشت. عجیب این است ایران در خلیج فارس قرار دارد اما کشورهای خلیج فارس در مذاکرات هسته ای ایران با غرب حضور نداشتند. این غیبت به علل و اسباب و توجیهات سیاسی ، یا خلیج فارسی و یا آمریکایی و یا همه این عوامل ، اتفاق افتاد. وقتی که اتحادیه اروپا در مذاکرات آلمان را وارد می کند چرا کشورهای خلیج فارس یا کشورهای عربی و عربستان سعودی هیچ نماینده ای نداشتند. سبب سوم به نگرش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به توافق هسته ای با ایران باز می گردد. همانطور که وی در گفتگوی یکشنبه گذشته اش با نیویورک تایمز مطرح کرد. وی معتقد است آمریکا از تلاش برای حل سیاسی برنامه هسته ای ایران نگرانی ندارد. نگرش اوباما با ماجراجویی همراه است. وی امیدوار است توافق هسته ای سبب شود نظام سیاسی ایران از داخل و نه از خارج تغییر کند.

در ادامه این مقاله آمده است عملیات طوفان قاطعیت اندکی قبل از توافق هسته ای ایران شروع شد تا ایران را از بکارگیری این توافق برای تحمیل نقش خاصی در جزیره عربی باز دارد. عربستان سعودی که رهبری ائتلاف را بر عهده دارد به حجم تهدیدی که این توافق تحمیل کرده است، اشاره می کند.

 ریاض این نقش که کپی تجربه عراق ، سوریه و لبنان در همسایگی اش (یعنی در یمن) شکل بگیرد، نخواهد پذیرفت. غافلگیر شدن ایران از این حمله تبیین کننده واکنش متشنج مقامات ایران است. ریاض به این نتیجه رسید که باقی ماندنش در خارج از معادله توازنات منطقه ای دیگر اهدافش پایان یافته است و سقوط عراق و سوریه تحت نفوذ ایران ایجاب می کند ریاض مستقیما وارد معادله شود. طوفان قاطعیت یک ضرورت عربی بود زیرا رها کردن حوثی ها تا کودتای خود را کامل کنند به این معنی بود که ایران در یک کشور عربی دیگر صاحب نقش شود. این یک گزینه سیاسی است که نباید به عملیات نظامی مستقیم خلاصه شود. به همین دلیل باید یک طوفان سیاسی هم شکل بگیرد تا طرحی جایگزین طرح ایران باشد.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:چرا عربستان ,چندین روز پیش از توافق لوزان, عملیات حمله به یمن , کلید زد؟,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت بالاگرفتن درگیری در یمن ممکن است بر مذاکرات هسته‌ای ایران تاثیر بگذارد اما موجب تغییر موضع روسیه نخواهد شد.
 
نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت بالاگرفتن درگیری در یمن ممکن است بر مذاکرات هسته‌ای ایران تاثیر بگذارد اما موجب تغییر موضع روسیه نخواهد شد.

به گزارش سپیدار خبر؛ وی این اظهارات را در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا که روز دوشنبه منتشر می‌شود عنوان کرد.

وی گفت ترس از این هست که بالاگرفتن درگیری‌های یمن بر مذاکرات تاثیر بگذارد زیرا همه فرایندهای عمده در خاورمیانه و خاور نزدیک به هم پیوسته هستند.

وی افزود: در عین حال، روسیه معتقد است فرایند حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران باید پیش برود.

وی گفت: روسیه قصد ندارد موضع خود را درباره حل این مساله به خاطر تحولات یمن تغییر دهد یا سخت‌تر کند.

وی ابراز امیدواری کرد همه طرف‌های مذاکره از این رویکرد پیروی کنند.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
اردوغان
به گزارش سپیدار خبر از العالم - تحلیلگران مسائل سیاسی و راهبردی رژیم صهیونیستی با کنجکاوی سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران را تحلیل و بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیزی سیمانطوف" تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس مسائل راهبردی درباره سفر اردوغان به ایران در گفتگو با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: "اردوغان نقش میانجی میان ایران و کشورهای عربی به رهبری عربستان ایفا می کند."
وی افزود: "ایرانیها از طریق اردوغان و دیگر اطراف پیامهایی را ارسال کردند، که مفاد آن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است."
"بار شم اور" دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص سفر اردوغان به تهران اظهار داشت: "اردوغان به دنبال تحقق رؤیای گاز آناتولی است. وی به دنبال انتقال گاز از منابع سرشار آن در منطقه به اروپا است. ترکیه و جمهوری آذربایجان اکنون در این زمینه همکاری گسترده ای دارند. اردوغان به دنبال پیوستن ایران به پروژه انتقال گاز به اروپا است.ایرانیها در این زمینه سهامهای شرکتهای ترکیه فعال در این پروژه را خریداری کرد.
ترکها به دنبال گسترش حجم تعامل تجاری خود با ایران به مبلغ از 14 میلیارد دلار در سال به 30 میلیارد دلار در سال می باشند."
وی خاطرنشان کرد: "ترکیه در تعامل به ایران تاکتیک دیپلماسی در پیش گرفته است.مسؤولان این کشور می گویند از ارزشهای ملی خود چشم پوشی نمی کنند و در عین حال منافع اقتصادی خود را در نظر دارند."

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:سفر اردوغان به ایران ,کنجکاوی صهیونیستها ,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 

شبکه های وهابی و سلفی همگام با هک العالم

شبکه های وهابی و سلفی همگام با هک العالم
به گزارش سپیدار خبر از العالم- رسانه های وهابی و تکفیری وابسته به عربستان سعودی در اقدامی حساب شده با دنباله روی از هک برنامه ریزی شده حساب کاربری العالم، خبر کذب قرار گرفته روی توییتر را منعکس کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حساب کاربری شبکه خبری العالم روی توییتر و شبکه یوتیوب امروز یکشنبه توسط عربستان سعودی هک و به صورت موقت از فعالیت خارج شد.

هکرهای وابسته به حاکمان سعودی با این اقدام برنامه ریزی شده و دسترسی به حساب کاربری توییتر العالم ، خبر کذبی در باره شهادت عبد الملك الحوثي رهبر جنبش انصار الله روی این صفحه قراردادند.

برخی از سایت ها و شبکه های تلویزیونی وابسته به خاندان آل سعود مانند شبکه العربیه و برخی از منابع خبری سلفی ها و وهابی ها خبر دروغین صفحه هک شده توییتر العالم را به اسم  این شبکه منتشر و به هک شدن صفحه اشاره نکردند.

سایت های الیوم السابع،المصری الیوم ، المصراوی و سایت روزنامه القدس العربی و برخی سایت های دیگر هم این خبر کذب را منتشر کردند.

با وجود آنکه شبکه العالم بلافاصله با طرح موضوع هک شدن صفحه توییتر خود خبرهای قرار گرفته در آن را تکذیب کرد ، سایت فارسی شبکه العربیه و سایر سایت های وهابی و سلفی همچنان خبر کذب شهادت عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله را به نقل از العالم به عنوان خبرهای مهم و یا فوری خود حفظ کرده و از انتشار موضوع هک شدن توییتر العالم و توضیحات این شبکه در این باره خودداری می کنند.

فعالیت حرفه ای شبکه خبری العالم در باره تجاوز عربستان به یمن درهفته های اخیر موجب خشم گسترده سعودی ها از این شبکه شده است.

عربستان سعودی با برخورداری از كمترين سطح آزادي‌های مدنی و سياسی ، هرگونه فعالیت در مسیر افشای وضعیت داخل آن کشور و سیاست های مخرب آن در منطقه را سرکوب می کند.

ارائه آمار و ارقام کشتار بی سابقه مردم یمن در بمباران های دو هفته گذشته هواپیماهای سعودی که با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می شود و انعکاس مخالفت های گسترده افکار عمومی جهانی به این حملات موجب خشم و ناراحتی حاکمان ریاض شده و به هر طریق تلاش می کنند ، مانع اینگونه فعالیت ها شوند.

فعالیت هایی از جمله قطع پخش شبکه العالم روی ماهواره های نایل ست و عرب ست و فشار براي بستن دفتر این شبکه در قاهره و امان، عدم اجازه فعاليت خبرنگاران العالم در عربستان، مراکش و بحرین محدوديت‌هاي فزاينده در انجام فعاليت خبري العالم در فلسطين اشغالي، يمن و بحرين نیز پیش از این بخشی از تلاش ارتجاع عرب و منطقه برای ممانعت از انعکاس صدای واقعی مردم از طریق شبکه العالم بوده است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

يک نماينده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با حضور نماينده قوه قضائيه، سازمان حج و زيارت و وزارت امور خارجه برای بررسی حادثه جده، گفته که «در اين جلسه خانواده دو نوجوان مورد تعرض تاکيد کردند که تجاوز رخ نداده و بيشتر آزار و اذيت و بی‌حرمتی بوده است.»
يک نماينده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با حضور نماينده قوه قضائيه، سازمان حج و زيارت و وزارت امور خارجه برای بررسی حادثه جده، گفته که «در اين جلسه خانواده دو نوجوان مورد تعرض تاکيد کردند که تجاوز رخ نداده و بيشتر آزار و اذيت و بی‌حرمتی بوده است.»

به گزارش سپیدار خبر، احمد اميرآبادی، عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس، با تاکيد بر اينکه «خانواده اين دو نوجوان موضوع تجاوز را کاملا رد کردند و تاکيد کردند که بيشتر آزار و اذيت و بی‌حرمتی بوده»، در عين حال خواستار «عذرخواهی دولت عربستان از ملت ايران» و «اشد مجازات دو مامور» شده است.

اين نماينده مجلس همچنين از ديدار وزير کشور عربستان سعودی با سفير ايران در اين کشور خبر داده و گفته که در اين ديدار، وزير کشور عربستان سعودی «با ابراز تاسف از اين اتفاق،‌ آن را ناشايست، شرم‌آور و خجالت‌بار» توصيف و تاکيد کرده که «مرتکبين روانه زندان شده و جز به اعدام رضايت داده نمی‌شود.»

آقای اميرآبادی به نقل از وزير کشور عربستان سعودی افزوده که دولت سعودی، دولت ايران را «در جريان محاکمه قرار می‌دهد و حتی خانواده اين دو نوجوان می‌توانند شاهد اجرای حکم اعدام اين دو مامور باشند.»

ايسنا همچنين به نقل از سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ گزارش داده که وزارت امور خارجه به عنوان «مسئول پيگيری موضوع حادثه فرودگاه جده تعيين و مقرر شده که اين وزارت‌خانه با همکاری سازمان حج موضوع را تا عذرخواهی دولت عربستان و تعيين اشد مجازات برای ماموران خاطی پيگيری کند.»

روز دوشنبه ۱۷ فروردين، معاون وزير خارجه ايران خبر داد که در هفته دوم تعطيلات نوروز، به هنگام بازرسی از يک کاروان عمره ايرانی، ماموران فرودگاه جده به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ايرانی، آنها را از بقيه جدا کرده و مورد آزار و اذيت جنسی قرار دادند.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

وزیر خارجۀ عربستان که با همتای فرانسوی خود لوران فابیوس ملاقات داشت، گفت که عربستان با ایران در جنگ نیست و فقط به خاطر تقاضای کمک یمنی‌ها، در این کشور می‌جنگد.
وزیر خارجۀ عربستان که با همتای فرانسوی خود لوران فابیوس ملاقات داشت، گفت که عربستان با ایران در جنگ نیست و فقط به خاطر تقاضای کمک یمنی‌ها، در این کشور می‌جنگد. 

به گزارش سپیدار خبر، سعود الفیصل گفت که امنیت در منطقه نیازمند احترام به همسایگان و عدم دخالت در مسائل داخلی دیگران است.

 شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس گفت که ایران باید از حمایت شیعیان حوثی دست بردارد.
 
به نوشتۀ سایت العربیه، متعلق به ریاض، سعود الفیصل گفته است: «ما با ایران در جنگ نیستیم. امیدواریم ایران از فعالیت‌های جنایتکارانۀ حوثی‌ها حمایت نکند. ایران برای توسعه و رشد یمن اقدامی انجام نداده است و نقشش در یمن به افزایش خشونت انجامیده است».
 
اما بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنان وزیر خارجۀ عربستان لحنی طعنه‌آمیز دارد، چرا که او گفته است: «ما با ایران در جنگ نیستیم، مگر این که ایران ناگهان موقعیت جغرافیایی خود را عوض کرده باشد... ما در یمن می‌جنگیم که خود خواستار مداخلۀ ما شده»...

العربیه می‌افزاید که وزیر امور خارجه سعودی گفته است: «ادامه ارعاب غیر نظامیان توسط شبه‌نظامیان حوثی را محکوم می‌کنیم».

همین منبع  اظهارات سعود الفیصل را در بارۀ اوضاع سوریه چنین نقل می‌کند: «ادامۀ رسیدن اسلحه به اسد، باعث "معطل شدن راه حل مسالمت آمیز" بحران سوریه می‌شود».
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 رییس فدراسیون فوتبال:

علی کفاشیان در نشست خبری پس از مذاکره امروزش با کارلوس کی‌روش که در حضور حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: 7 ساعت جلسه داشتیم و به سمت مسائلی پیش رفتیم که کی‌روش تا حدی آن‌ها را قبول کرد که با ما همکاری کند و کار را ادامه دهد.

رییس فدراسیون فوتبال پس از چند روز مذاکره و پایان جلسه 7 ساعته با کی‌روش، می‌گوید هنوز نتیجه صددرصدی مذاکرات‌ با سرمربی تیم ملی مشخص نیست.

به گزارش سپیدار خبر، علی کفاشیان در نشست خبری پس از مذاکره امروزش با کارلوس کی‌روش که در حضور حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: 7 ساعت جلسه داشتیم و به سمت مسائلی پیش رفتیم که کی‌روش تا حدی آن‌ها را قبول کرد که با ما همکاری کند و کار را ادامه دهد.

وی ادامه داد: دغدغه‌هایی که ایشان از نظر مالی و امکانات داشت و نیز مشکلات مدیریتی که در فدراسیون وجود دارد را مورد بحث قرار دادیم و قرار شد آن‌ها را حل کنیم.

کفاشیان ادامه داد: در جلسه‌ای که ما داشتیم، به سمتی رفتیم که خیلی مسائل قابل حل شد و کی‌روش تا حدی پذیرفته است که با تیم ملی همکاری‌اش را ادامه دهد. مشروط به اینکه یک سری دغدغه‌های مالی و امکانات تدارکاتی که مربوط به تیم ملی است نه شخص خود کی‌روش و همچنین مشکلات مدیریتی که کی‌روش در فدراسیون با آن درگیر است، مرتفع شود. به طور کلی تفاهمی حاصل شد که ما بتوانیم این مذاکرات به علاوه یک را ادامه دهیم و طبق توافقات کلی و دیدگاه‌های کلی که از طریق وزارت ورزش و نماینده آن یعنی حسنی‌خو صورت گرفت، امیدواری زیادی هست که همکاری ما با سرمربی تیم ملی ادامه پیدا کند.

رییس فدراسیون فوتبال احتمال ماندن کی‌روش را بیش از پیش دانست و افزود: در نشست خبری پیشین من به شما گفته بودم که 80 درصد احتمال رفتن کی‌روش خواهد بود اما الان باید بگویم که آن 80 درصد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و احتمال ماندن او بیشتر شده است. هرچند به طور قطع نمی‌توان گفت کی‌روش می‌ماند یا خیر اما با توجه به جلسه‌ای که امروز داشتیم و کمک‌هایی حسنی‌خو انجام داد تا دغدغه‌های‌ کی‌روش کاهش پیدا کند، تا میزان زیادی مشکلات حل شد.

کفاشیان در ادامه و در پاسخ به سوال مکرر خبرنگاران درباره اینکه نظر قطعی فدراسیون درباره کی‌روش چیست، گفت: از نظر من کی‌روش سرمربی تیم ملی است.

وی هم‌چنین درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی در آینده گفت: فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم اما قرار است با چند تیم آسیایی بازی کنیم.

کفاشیان در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت آلشپورت باید تا مردادماه کارش را با تیم ملی ادامه دهد، اظهار کرد: ما از کیفیت کار این شرکت راضی هستیم اما اگر پیشنهاد بهتری داشته باشیم به آن فکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که کی‌روش همکاری با شرکت آدیداس را به جای آلشپورت پیشنهاد داده است، کفاشیان پاسخ داد: ما در این جلسه درباره جزئیات حرف نزدیم و فقط مسائل کلان را بررسی کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان از شکایت کی‌روش از عباس ترابیان به کمیته انضباطی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:مشکلات ,حل شد؛, کی روش, احتمالا می ماند,کیروش ماند,سپیدار خبر,سپیدارآنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

به گزارش گروه اجتمایی سپیدار خبر: عکس های دیده نشده از استاد محمد رضا رحمانی














.









محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 21 فروردين 1394برچسب:محمدرضا رحمانی,Mohammadreza Rahmani,محمدرضا رحمانی در جمکران,جمکران محمدرضا رحمانی,رحمانی , جمکران,تسبیح و رحمانی,محمدرضا رحمانی با تسبیح,چهره شاخص کشور محمدرضا رحمانی,رحمانی چهره شاخص کشوری,تسبیح عقیق محمدرضا رحمانی,انگشتر عقیق محمدرضا رحمانی,محمدرضا رحمانی و انگشتر عقیق,رحمانی نیوز, رحمانی در خارج,محمدرضا رحمانی کارگردان,مهندس محمدرضا رحمانی,دکتر محمدرضا رحمانی,استا محمدرضا رحمانی,عکس های دیده نشده از محمد رضا رحمانی,محمدرضا رحمانی,محمد رضا رحمانی, محمدرضا رحمانی بیرجند,عکس از محمدرضا رحمانی,تصاویر از استاد محمدرضا رحمانی,استاد محمدرضا رحمانی بیرجند به روایت تصویر,استاد محمد رضا رحمانی, سپیدار خبر,سپیدار آنلاین,رحمانی,محمدرضا,محمدرضا رحمانی بیرجند,استاد رحمانی,استاد محمدرضا رحمانی,مستر رحمانی,محمدرضا رحمانی بیرجند,افتخار بیرجند,افتخار ایران,رحمانی بیرجند,محمدرضا بیرحند,رحمانی ایران,نخبه بیرجندی,نخبه ایرانی,استاد محمدرضا رحمانی,فوتوگراف محمدرضا رحمانی,تکنسین سی ان حی محمدرضا رحمانی,استاد سی ان جی محمدرضا رحمانی,سی ان ج و محمدرضا رحمانی,عکاس خبری محمدرضا رحمانی,خبرنگار محمدرضا رحمانی,رحمانی خبرنگار,محمدرضا رحمانی خبرنگار,خبر و محمدرضا رحمانی,استاد نمونه سی ان جی محمدرضا رحمانی,رحمانی محمدرضا,جهادگر بیرجند,نیروی انقلابی,نیروی انقلابی بیرجند,رحمانی نیرویی انقلابی,محمدرضا رحمانی نیرویی انقلابی در ایران,محمدرضا رحمانی مدافع حرم,مدافع حرم محمدرضا رحمانی,حجت الاسلام عبادی محمدرضا رحمانی,آیت الله عبادی محمدرضا رحمانی,استانداری محمدرضا رحمانی,روابط عمومی محمدرضا رحمانی,روابط عمومی مطرح محمدرضا رحمانی, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 مقاومت در انتظار حماقت بعدی صهیونیست‌ها؛


صهیونیست‌ها پاسخ ترور در قنیطره را عینا در مزارع اشغالی شبعا دریافت کردند. نتانیاهو بلافاصله تهدید کرد که "ما را امتحان نکنید" و وعده پاسخ داد. چند گلوله‌ای هم به مناطقی شلیک شد که تلفاتی نداشت. حالا مقاومت پیروزمندانه به انتظار نشسته است؛ به انتظار حماقت بعدی اسرائیل تا این‌بار سیلی محکم‌تری بنوازد.
به گزارش سپیدار خبر، از مشرق" رهبر معظم انقلاب در سخنراني تاريخي در مراسم گشايش كنفرانس بين‌‏المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در چهارم ارديبهشت 1380 در تهران فرمودند: «دلايلي در دست است كه عدّه‏اي از اراذل و اوباشِ غيريهودي شرق اروپا را به نام يهودي به فلسطين كوچانيدند...»

مقام معظم رهبري همچنين در خطبه‎هاي نماز جمعه تهران به تاریخ 29 شهريور 1387 نیز می‌فرمایند: «مگر مردم اسرائيل كى‏ هايند؟ همان كسانى هستند كه غصب خانه، غصب سرزمين، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسيله‌‏ى همين‏‌ها دارد انجام مي‎گيرد. سياهي‎لشگرِ عناصر صهيونيسم، همين‏ هايند. نمي‎شود ملت مسلمان نسبت به افرادى كه اينجور عامل دست دشمنان اساسى دنياى اسلام هستند، بى تفاوت باشد. نه، ما با يهودى ‏ها هيچ مشكلى نداريم، با مسيحی‌ها هيچ مشكلى نداريم، با اصحاب اديان در دنيا هيچ مشكلى نداريم؛ اما با غاصبان سرزمين فلسطين چرا؛ مشكل داريم. غاصب هم فقط رژيم صهيونيستى نيست. اين موضع نظام است، اين موضع انقلاب است، موضع مردم است.»

چهار مهره کلیدی ارتش اسرائیل در لیست انتظار حزب‌الله +تصاویر
 
صهیونیست، صرف صهیونیست بودنش کافیست تا به عنوان غاصب و متجاوز به سرزمین‌های اسلامی و اشغال قبله اول مسلمین تاوان بدهد. این‌ها تنها دو نمونه از ده‌ها مورد بیانات معظم له درباره لزوم برخورد با صهیونیست‌هاست؛ برای آنان که می‌پندارند این جماعت -به تعبیر رهبر انقلاب- اراذل و اوباش‌ها غیرنظامی هستند و تهدیدشان نقض حقوق بین‌الملل است! چه اینکه، با غاصب و متجاوز به جان و مال و ناموس مسلمین راهی جز مواجهه نیست.

در گزارش پیشین، گزینه‌هایی در سطح فرزندان سران رژیم اسرائیل را معرفی کردیم با عنوان «پرونده‌ آقازاده‌های صهیونیست روی میز حزب‌الله» که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت. به فاصله سه روز، صاعقه‌های حزب‌الله بر سر اشغالگران صهیونیست فرود آمد. طبق گزارش منابع اسرائیلی مرگ دو نظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر تأیید شد، در حالی که منابع لبنانی از کشته شدن 17 نظامی خبر دادند. اما این پایان کار نخواهد بود...

چهار مهره کلیدی ارتش اسرائیل در لیست انتظار حزب‌الله +تصاویر

فرمانده سپاه پاسداران یک روز پیش از این حمله هشدار داده بود که «اسرائیل دست و پاهای آخرش را میزند و کارش تمام است» [1]. سردار نقدی رئیس سازمان بسیج هم تأکید کرد «اسرائیل دیگر روزهای آرام و آبادی نخواهد داشت»[2].

سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه بار دیگر روز جمعه نیز اعلام کرد که پاسخ حزب‌الله و جمهوری اسلامی یکی است و این تنها پاسخی حداقلی به اسرائیل بود. [3]

سید حسن نصرالله هم در سخنرانی جمعه شب خود، ضمن هشدار به صهیونیست‌ها تأکید کردند «پیام امروز از حالا به بعد، در صورتی که هر یک از اعضای کادر حزب الله یا هر جوانی از جوانان حزب الله، ترور شود، اسرائیل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائیلی در هر زمان و مکان و به شیوه ای که آن را مناسب بدانیم،‌ پاسخ خواهیم داد.» [4]

افسران و مراکز تجمع صهیونیست‌ها در لیست انتظار حزب‌الله +تصاویر

در این گزارش، از گزینه‌های نظامی و عملیاتی اسرائیل برای انتقام «خاص» از این رژیم، رونمایی می‌کنیم...مقاماتی که در لیست انتظار حزب‌الله برای «انتقام» قرار دارند... البته یکی از این گزینه‌ها، سرگرد "یوخای کالانگل" (Yochai Kalangel) از فرماندهان تیپ مخصوص گفعاتی (Givati) بود که در عملیات روز چهارشنبه رزمندگان حزب‌الله به هلاکت رسید و پیش از انتشار این گزارش، از «لیست انتظار» حذف شد. 

گزینه اول: یوخای کالانگل (Yochai Kalangel)

سرگرد یوخای کالانگل فرمانده تیپ گفعاتی ارتش اسرائیل بود. 25 سال داشت. تیپ گفعاتی مجموعه‌ای از پیاده‌ نظام ارتش اسرائیل برای عملیات در شرایط مختلف - به عنوان نیروی زمینی و دریایی -هستند. تیپ گفعاتی همواره از جمله نیروهای پرکار در تجاوز به باریکه غزه بوده‌اند. این نیروها طی عملیات مختلف از سال 2002 تا تجاوز اخیر اسرائیل به غزه، شرکت داشتند و عمده فعالیت آن‌ها نفوذ به داخل غزه، شناسایی، ترور یا ربایش فرماندهان و نیروهای حماس بوده است. همچنین کشف چند تونل حماس در غزه نیز توسط این نیروها انجام شده است. 

چهار مهره کلیدی ارتش اسرائیل در لیست انتظار حزب‌الله +تصاویر
یوخای کالانگل و بنی گانتز رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل
 
تیپ گفعاتی در جنگ 55 روزه نیز همزمان با حملات هوایی، دریایی و گلوله‌باران غزه، از زمین وارد این باریکه شدند که با مقاومت نیروهای حماس و جهاد اسلامی، با برجای گذاشتن تلفات مجبور به عقب‌نشینی و خروج از غزه شدند.

افسران زبده اسرائیلی در لیست انتظار حزب‌الله +تصاویر
سه فرمانده ارشد ارتش اسرائیل که در جنگ لبنان و حمله به غزه از فرماندهان میدانی بودند

گزینه دوم: غسان علیان (Ghassan Alian) רסאן עליאן 

سرهنگ غسان علیان، 42 ساله. فرمانده تیپ گولانی. او اصالتا یهودی نیست و از دروزی‌های مهاجر است. کهنه‌کارترین افسر دروزی ارتش اسرائیل است. نفتالی بنت وزیر اقتصاد کابینه اسرائیل، او را «برادر» می‌خواند. سابقه‌ای طولانی در تیپ‌های مختلف رزمی IDF (نیروهای دفاعی اسرائیل) داشته است. فرماندهی نیروهای ارتش اسرائیل در کرانه باختری را هم در کارنامه دارد.

آخرین فعالیت‌هایش به مشارکت در جنگ 2014 غزه بازمیگردد. علیان، حملات شبانه تیپ گولانی به نوار غزه را فرماندهی می‌کرد. در یکی از درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین، مجروح و به بیمارستان منتقل شد. 


غسان علیان و زخم‌هایی که از رزمندگان فلسطینی در جنگ اخیر غزه بر صورت دارد

تیپ گولانی به عنوان زبده‌ترین نیروهای ارتش اسرائیل شناخته می‌شوند... فرمانده این تیپ که یک بار از نیروهای مقاومت فلسطین زخم خورده است، گزینه خوبی برای «سیلی» مقاومت در گام‌های بعدی است.

گزینه سوم: عیال آیزنبرگ (Eyal Eizenberg) איל איזנברג

ژنرال آیزنبرگ، 50 ساله. در تهاجم اسرائیل به غزه در سال 2008 فرمانده لشکر غزه بود. هم اکنون هم فرمانده نیروهای دفاع میهنی ارتش اسرائیل است. سابقه فرماندهی در تیپ گفعاتی را نیز در کارنامه دارد. در تهاجم اسرائیل به نوار غزه در سال 2004 هم آیزنبرگ مغز متفکر اسرائیلی‌ها بود. علاقه زیادی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم باریکه غزه از خود نشان داده است. در حمله سال 2006 به لبنان هم ردپای او دیده می‌شود. جنگی که با شکست مفتضحانه اسرائیل همراه شد و کمیته وینوگراد، بسیاری از فرماندهان دخیل در جنگ لبنان را برکنار کرد. اما آيزنبرگ به کار خود در ارتش ادامه داد و بعد به فرماندهی لشکر غزه منصوب شد. 


 
گزینه چهارم: یانیو آصور (Yaniv Asor)

سرهنگ دوم آصور، از فرماندهان کهنه‌کار گولانی و فرمانده این تیپ از 2012 تا 2014. در تهاجم سال 2006 به لبنان به همراه سرگرد "کلین" و نیروهایشان از گردان 51 گولانی وارد بنت جبیل لبنان شدند. اما سرانجام این تجاوز ضربه سنگین حزب‌الله و کشته شدن سرگرد "کلین" و فرار "آصور" به داخل مرزهای اشغالی بود. گردان 51 گولانی تلفات سنگینی در بنت جبیل داد. فاصله آصور با رزمندگان حزب‌الله به یک دیوار رسیده بود که سربازان مقاومت با نارنجک نیروهای متجاوز را هدف قرار دادند که معاون آصور، سرگرد "روی کلین" به هلاکت رسید. 


 
یانیو آصور فرمانده پیشین تیپ گولانی یکبار تا مرز هلاکت به دست رزمندگان حزب‌الله پیش رفت اما جان سالم به در برده و معاون و سربازانش را در بنت جبیل از دست داده است. اما این بار در صورت تکرار حماقتی از سوی اسرائیل، معلوم نیست بار دیگر فرصت دیدار خانواده‌اش را پیدا کند. 

هرچند بعید به نظر می‌رسد اسرائیل پس از ضربه "شبعا" به این زودی‌ها بر روی پایش بایستد و به فکر حماقتی دوباره باشد، اما لازم است همانطور که فرماندهان نظامی ایران و دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار دادند، مقامات این رژیم دیگر مقاومت و ایران را نیازمایند، که هزینه‌ای به مراتب سنگین در مرزهای اشغالی و مراکزشان در سایر نقاط جهان خواهند پرداخت. پاسخ بعدی مقاومت «حداقلی» نخواهد بود.




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] سرلشکر جعفری در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و رزمندگان حزب‌الله، 7 بهمن 1393

[2] سردار نقدی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و رزمندگان حزب‌الله، 7 بهمن 1393

[3] سرلشکر جعفری در حاشیه همایش «جهاد ادامه دارد»، 10 بهمن 1393

[4] سید حسن نصرالله در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره، 10 بهمن 1393
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:افسران ,زبده اسرائیلی, در لیست انتظار ,سپیدار آنلاین,حزب‌الله +تصاویر,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
فارغ‌التحصیلان گروهان "ابو مجاهد اردنی" با برگزاری مانوری در الانبار عراق با ابوبکر‌ بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش بیعت کردند.
سپیدار خبر: گروهک تروریستی داعش، تصاویری را از فارغ‌التحصیلان گروهان "ابومجاهد اردنی" منتشر کرد.این آموزش‌دیدگان  که از پادگان "شیخ ابو ابراهیم" در استان الانبار عراق فارغ‌التحصیل شده بودند، ضمن برگزاری مانوری نظامی با ابو‌بکر البغدادی بیعت کردند.
گفتنی است "ابو مجاهد اردنی" یکی از سران داعش بود که در سال ۲۰۱۳ توسط نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید.
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب: عکس/مانور, فارغ‌التحصیلان داعش,در عراق,سپیدار خبر,سپیدار, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
سپیدار خبر: مراسم استقبال از ناوگروه سی و سوم نداجا و بدرقه ناوگروه سی و چهارم به مقصد خلیج عدن با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز چهارشنبه درمنطقه یکم دریایی برگزار شد.
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب: عکس/ استقبال از ناوگروه ,33 و بدرقه ناوگروه 34 ,سپیدار خبر,سپیدار آنلاین,نداجا, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
روزنامه ایندیپندنت نوشت: سناتور تام کاتن در یک مصاحبه رادیویی ادعا کرده است که نابود کردن تاسیسات هسته ای ایران تنها با چند روز حمله هوایی میسر است.
گروه بین الملل، روزنامه ایندیپندنت نوشت: سناتور تام کاتن در یک مصاحبه رادیویی ادعا کرده است که نابود کردن تاسیسات هسته ای ایران تنها با چند روز حمله هوایی میسر است. 

به گزارش سپیدار خبر،
 از واحدمركزي خبر" این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم جاستین کاریسیمو [JUSTIN CARISSIMO] افزود: کاتن، سناتور جمهوریخواه ارکانزاس همچنین باراک اوباما، رئیس جمهور کشورش را به انتخاب نادرست بین جنگ و توافق بر سر برنامه هسته ای ایران متهم کرده است. به اعتقاد وی آمریکا به جای تلاش برای دستیابی به توافق با ایران باید به حملات نظامی متمرکز بپردازد. 
این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش دستیابی به توافق با ایران را یک فکر پوچ و واهی توصیف کرد و گفت اقدام نظامی بر ضد ایران مانند جنگ عراق به درازا کشیده نخواهد شد بلکه بیشتر مشابه عملیات 4 روزه «روباه صحرا» خواهد بود. 
کاتن افزود: [حمله هوایی به ایران] عملیاتی شبیه آنچه خواهد بود که رئیس جمهور کلینتون در دسامبر سال 1998 و در جریان عملیات روباه صحرا انجام داد. یعنی چند روز بمباران هوایی و دریایی تاسیسات تولید سلاح های کشتار جمعی در عراق. 
وی تاکید کرد اکنون هم آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که رئیس جمهور برای تامین منافع امنیت ملی آمریکا همانند بیل کلینتون جدی و انعطاف ناپذیر باشد. 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مهدی جان!

قربان تو شوم فقط می خواهم یک دفعه ببینمت .

حجة بن الحسن ! 
تا کی در انتظارت بمانم آقا جان ! 
میترسم بمیرم و تو را نبینم. 
اگر عاشق هستم تو عاشقم کردی .
 
آقا جان! 
اگر دیوانه ام تو دیوانه ام کردی .
 اگر در به درم تو دربه درم کردی .

 به مادرت فاطمه (ع) قسم هر کجا بروم میگویم : مهدی جان به مادرت زهرا (ع) قسم به هر کس می رسم می گویم : بگو مهدی جان .

آنقدر صدایت میزنم تا جوابم بدهی آنقدر ناله می کنم تا جوابم بدهی . 
آنقدر فریاد می زنم تا جوابم بدهی .
آنقدر در خانه ات را می زنم تا در به رویم باز کنی .

 به خدا قسم مردم را در خانه ات میشورانم .
 به هر روستا و شهری بروم می گویم، برویم در خانه ی امام زمان (ع)، 
برویم در خانه  مهدی فاطمه (ع) به هر کس که برسم می گویم .
 بی خود نشسته اید ، بلند شوید برویم در خانه اش را بزینم .

 آقا جان!آخه ما که غیر از تو کسی را نداریم .
ما که غیر از تو پناهی نداریم .

 حجة بن الحسن ! دشمنهایت زیاد شده اند .
 پسرفاطمه ! 
دوستانت را محاصره کرده اند.
 این چهار تا شیعه هایت غریب شده اند.
 شیعه هایت بی کس شده اند . 
شیعه هایت بی یاور شده اند .
 هر کس از راه میرسد به ما تو سری میزند.

 یا الله! هر کس از راه میرسد به سرمان میزند.
 آری کسی که صاحبش بالای سرش نباشد، اذیتش می کنند.
 بگویم در این صبح جمعه یا نه ؟

 ای خدا! 
بگوییم ؟ کار به جایی رسیده که به ما میگویند: اگر شما آقا داشتید می آمد .

خدایا!
 
دیگر چقدر سرزنش بشنوم؟ 
چقدر شماتت بشنوم؟

 خدایا! کی میشود پرده  را کنار بزنی و پسر فاطمه بیرون بیاید؟
 کی میشود آقا ظهور کند و من هم سرم را بلند کنم و بگویم: دیدید آقایم آمد.
 سینه ام را سپر کنم و بگویم: دیدید اربابم آمد .

 خدایا! اذان صبح شد و آقا نیامد. 
نماز صبحمان را خوانده ایم، آقا نیامد.
مگر میخواهد این جمعه هم نیاید؟ 
آی گرفتارها! 
آی متبلاها!
مگر شیعه نباشید! 
اگر شیعه هستید و عقیده به امام زمان (ع) دارید، 

اگر پایبند به حجة بن الحسن (عج) هستید بگویید:

یابن الحسن! 

یابن الحسن!....
 
ای مریض دارها! 
آی مریضها! 
کسی را صدا بزنید که اسمش شفاست.
 همه صدایش بزنید:
 یابن الحسن! 

   یابن الحسن!...
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب: همه صدایش بزنید: ,یابن الحسن,, یابن الحسن,,درد دل با امام زمان, سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به احتمال حمله زمینی عربستان به یمن، سعودی ها را فاقده تجربه حمله زمینی معرفی کرد.

به گزارش سپیدار خبر: از داعش " این روزنامه روز با انتقاد از تجاوز عربستان به یمن، آن را عاملِ نابودی هرگونه امیدی به ثبات در یمن دانست.
نیویورک تایمز نوشت: دخالت نظامی سعودی در یمن، ممکن است اوضاع این کشور را به جنگ داخلی و حتی جنگ منطقه ای تبدیل کند. از طرفی این دخالت نظامی، هرگونه امید به بازگشت ثبات به یمن را از بین برد. این در حالی است که عربستان به جای استفاده از قدرت و نفوذ خود، می بایست مذاکرات دیپلماتیک را در دستور کار قرار می داد، زیرا گفت و گوی دیپلماتیک بهترین راه برای پیشبرد اوضاع به سمت راه حلی دائمی در این کشور است.
این روزنامه افزود : تسلط انصار الله بر بخش اعظم یمن از یک سو و قوی تر شدنِ احتمال دستیابی ایران و آمریکا و قدرت های بزرگ به توافق هسته ای، سبب شد عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دست به اقداماتی غیرمسئولانه بزنند.
نیویورک تایمز با تاکید بر این که انصار الله، ساکنان اصیل یمن هستند، هشدار داد که به همین سبب، نمی توان چنین گروهی را از طریق نظامی شکست داد و این در حالی است که عربستان، احتمالا قصد دارد به یمن حملۀ زمینی کند، هرچند که عربستان در عملیات زمینی بی تجربه است.
این روزنامه آمریکایی از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست بر رهبران سعودی فشار بیاورد تا راه حلی سیاسی را جایگزین تجاوز کنند و از بروز جنگی گسترده تر جلوگیری کند تا فرصت ثبات در یمن شکل بگیرد.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


یک عضو گروه تکفیری داعش اعلام کرده که در جنوب کابل در حال سربازگیری است و با فرماندهان داعش در عراق و سوریه در تماس است.

شبکه CNN تازه‌ترین ویدیوی حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش را با پرچم برافراشته آنان در افغانستان منتشر کرد.
در گزارشی که این شبکه تلویزیونی منتشر شده دیده می‌شود که گروهی نقاب‌پوش با برافراشتن پرچم داعش و لباس‌های شبیه آنان در بخش‌هایی که گفته شده از جنوب کابل بسیار دور نیست، فعالیت دارند.
افراد مسلح نقاب‌دار که خود را شبیه افراد گروه داعش در عراق و سوریه ساخته‌اند، می‌گویند که در حال سربازگیری هستند و با فرماندهان گروه داعش در عراق و سوریه در تماس هستند.
یکی از مردان در این ویدئو می‌گوید که به آنان گفته شده داعش در افغانستان تشکیل شده، به داعش بپیوندید و به حکومت این گروه بیعت کنید.
این در حالی‌ است که از چندین‌ماه به این‌طرف از حضور داعش در افغانستان سخن گفته می‌شد اما حکومت افغانستان همواره آن را رد می‌کرد، تا آن‌که مقام‌ها به نزدیکی نقطه تایید بر آن گذاشتند.
سی‌ان‌ان هم‌چنان نقشه‌‌ای از اهداف داعش در افغانستان را منتشر کرده که در آن ولایت‌های زابل، ننگرهار، فراه، میدان وردک و غزنی در اولویت‌های اساسی این گروه می‌باشد.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه عربستان کشوری است که نه قانون و نه دموکراسی و نه حقوق بشر و نه گردش قدرت در آن وجود دارد تاکید کرد: من یقین دارم که عربستان در یمن شکست خواهد خورد.

به گزارش سپیدار خبر, سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگوی زنده با تلویزیون سوریه، مهم‌ترین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.
دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این گفت‌و‌گو، نزاع موجود در منطقه و زمینه‌ها و اهداف آن را کاملا سیاسی و غیر مذهبی توصیف کرد.
وی با اشاره به روابط نزدیک کشورهای عربی با رژیم شاهنشاهی ایران، تاکید کرد که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ یک از حکام عرب، شاه ایران و حکومت ایران را به خاطر شیعه بودن مورد انتقاد قرار نمی‌داد و برعکس، رابطه خوبی هم با رژیم شاه داشتند، اما پس از انقلاب در حالی که ایران از هم پیمانی با اسرائیل خارج شد و روابطش را با رژیم صهیونیستی قطع کرد، زبان به انتقاد از ایران گشودند.

سید حسن نصرالله در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت که ورود در جنگ سوریه گزینه و انتخاب ما بود و ما این موضوع را به صورت واضح و مشخص اعلام کرده و علل آن را نیز توضیح دادیم. ‬‎
وی افزود: گزینه اعلام شده ما، مشارکت در جنگ علیه تروریست‌ها در سوریه بود. دبیرکل حزب الله افزود: این گزینه ما بود و آن را اعلام کردیم و ترسی از اعلام آن هم نداشته‌ایم. ‬
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما از هم‬‎ پیمانان خود در لبنان نخواستیم که از ما در دخالت در سوریه دفاع کنند و از آن‌ها نیز انتقاد نکردیم و گفتم که هر طور می‌خواهید موضعگیری کنید‬‎.
نصرالله با بیان اینکه روشن بود که سوریه در برابر یک جنگ سخت و طولانی قرار دارد گفت: می‌دانستیم از ابتدا که جنگ کوتاه نیست جنگ تمام عیار است.
وی تصریح کرد: در همه سطوح اینگونه برخورد می‌شد که سوریه در دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد. حجم توطئه علیه سوریه و جنگ علیه سوریه از ابتدا بسیار زیاد بود و بزرگ. ما وارد آن نشدیم که یک یا دو سال یا چند ماه طول خواهد کشید. از اول می‌دانستیم که این جنگ طولانی است. ‬‎

وی در پاسخ به این سوال که برخی ایران را به اشغال سوریه متهم می‌کنند، گفت: اولین کسی که گفت سوریه از سوی ایران اشغال شده است، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان است.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: مشکل افرادی مانند سعود الفیصل و مقامات عربستان این است که اهمیت و ارزشی برای حاکمان و مردم دیگر کشور‌ها قائل نیستند. به خواسته و اراده مردم توجهی ندارند. با مردم مانند افراد مزدور رفتار می‌کنند. مردم نزد سعودی‌ها یا چوپانند یا مزدور. مشکل نظام سعودی در عقل دولتمردان آن است. سوریه کشور مستقلی است. دولت دارد. ارتش دارد. رهبر دارد. ملت دارد. چه کسی این‌ها را اشغال کرده است؟
وی افزود: ایران و حزب الله از سوریه حمایت می‌کنند ولی تصمیمی که در داخل و در سیاست خارجی سوریه اتخاذ می‌شود تنها از سوی مقامات و رهبران این کشور بدون دخالت خارجی صورت می‌گیرد. من اطلاع دارم که رهبران و مقامات ایران همواره اصرار دارند به اینکه به تصمیمات مقامات سوری احترام گذاشته شود و هر تصمیمی که در سوریه باید گرفته شود از سوی رهبران و مقامات این کشور باشد. این حقیقتی است که نیازی به توضیح ندارد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت که ورود در جنگ سوریه گزینه و انتخاب ما بود و ما این موضوع را به صورت واضح و مشخص اعلام کرده و علل آن را نیز توضیح دادیم. ‬‎
وی افزود: گزینه اعلام شده ما، مشارکت در جنگ علیه تروریست‌ها در سوریه بود. این گزینه ما بود و آن را اعلام کردیم و ترسی از اعلام آن هم نداشته‌ایم. ‬ ما از روز اول گفتیم که خسارت سوریه خسارت لبنان و فلسطین و مساله فلسطین است و به شدت بر سرنوشت مناقشه اعراب و اسرائیل تاثیر می‌گذارد و این به ما و همه ملت‌های منطقه مربوط می‌شود. ما از ابتدا گفتیم که برای دفاع از سوریه و دفاع از خودمان وارد جنگ می‌شویم. برای دفاع از مقاومت، لبنان، فلسطین، مسأله فلسطین و حتی می‌خواهم بگویم که جنگ در سوریه در دفاع از اردن و عراق و ملت‌های منطقه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به فرسایشی بودن جنگ سوریه، گفت: به علت آنچه که در سوریه و عراق رخ داده، ترس فرسایش وجود دارد. ما از روز اول خواستیم لبنان را بی‌طرف قرار دهیم. کسی که لبنان را بی‌طرف‌ قرار داد ما بودیم، نه سیاست دیگران. ما با شعله‌ور نکردن آتش جنگ در لبنان کشورمان را از درگیری دور نگه داشتیم و این در حالی بود که برخی در لبنان شریک تروریست‌ها در سوریه بودند. اما به خاطر معیارهای اخلاقی، دینی، انسانی و ملی نخواستیم دایره درگیری‌ها گسترش یابد. اما در مجموع، گروههای مقاومت، سوریه، عراق و کشورهای دیگری که در برابر تروریسم ایستاده‌اند، چاره دیگری ندارند. چاره‌ای جز جنگ نیست حتی اگر باعث فرسایش ما شود.

ترورکنندگان حریری، همه چیز را آماده کرده بودند
نصرالله سپس با اشاره به ترور رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ و تاثیر آن بر روند وقایع منطقه گفت: کسانی که حریری را ترور کردند، تمام سناریو را از پیش تعیین و آماده کرده بودند.
نصرالله تاکید کرد: تا زمانی که دولت و نظام سیاسی در سوریه وجود دارد و برموضع مقاوم خود پافشاری می‌کند، جنگ بر ضد سوریه با شکست مواجه خواهد بود. هدف آغاز کنندگان این جنگ، سیطره بر برخی مناطق نبود بلکه آن‌ها می‌خواستند کل دولت و نظام سوریه را زیر و رو کنند.
به گفته نصرالله، منافع مشترک برخی کشورهای عربی خلیج فارس و آمریکا چنین ایجاب می‌کند که ارتش عربی قوی در منطقه وجود نداشته باشد.

شجاعت رئیس جمهور سوریه، توطئه خارجی را شکست داد
به گفته دبیرکل حزب الله، پایداری و شجاعت رئیس جمهور سوریه و ارتش عربی سوریه و پایگاه مردمی گسترده آنان، جنگ بر ضد سوریه را ناکام گذاشت.
نصرالله گفت: از جمله نعمات خدا این بود که در زمان آغاز این توطئه، چنین رئیس جمهوری بر سوریه حکومت می‌کرد.
وی افزود: نبرد در سوریه دفاع از منطقه است و تصور کنید اگر دولت سوریه سرنگون شود و القاعده بر سوریه حاکم شود، سرنوشت عراق و لبنان چه می‌شود؟ ‬‎
دبیرکل حزب الله گفت: موضوع سوریه بزرگ‌تر از مسئله یک فرد یا نظام است. مسئله بزرگ‌تر از این حرفهاست. ‬‎
سید حسن نصرالله در ادامه به تشریح توان حزب الله لبنان پرداخت و گفت: ما هر جا که نیاز باشد و در حد توان خود حضور می‌یابیم. ‬‎
نصرالله ادامه داد: ما به نیروهای سوریه کمک می‌کنیم و تصمیم گیری در سطح سیاسی و نظامی کاملا به دست مسئولان سوریه است و هر جا که کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم. ‬

درباره تلفات حزب الله بزرگنمایی می‌شود
دبیرکل حزب الله لبنان سپس با اشاره به اینکه خسارات و تلفات حزب الله در جنگ، کمتر از آن چیزی است که در برخی رسانه‌های مخالف اعلام می‌شود، گفت: اعداد و ارقام اعلام شده حقیقی نیست و در واقع آرزوی دشمنان است که بر زبان می‌آورند.

توافق لوزان دستاوردی بزرگ برای ایران است
وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان سوئیس گفت: تا این لحظه از یک توافق نهایی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران صحبت نشده است. در اینجا کافی است که موضع اسرائیل و خشم عربستان – اسرائیل را ببنیم تا اهمیت این توافق را درک کنیم. این دستاوردی بسیار بزرگ است و تجربه مذاکرات درباره این پرونده باید بررسی و تحلیل شود و کلاس درسی برای همه ملت‌ها باشد. ‬

توافق هسته‌ای سایه جنگ را از منطقه دور می‌کند
دبیرکل حزب الله گفت: اگر توافق حاصل شود سایه جنگ منطقه‌ای را دور خواهد کرد و از نتایج آن این است که همه کسانی که منتظر شکست بودند و تا ماه ژوئن هم ضد آن تلاش خواند کرد. هدفشان تضعیف و محاصره ایران بود.
وی افزود: مهم‌ترین چیز در این توافق این است که ایران وقتی برای مذاکره نشست در مورد هیچ پرونده‌ای به استثنای پرونده هسته‌ای ایران با وجود اصرار آمریکایی‌ها بر وارد کردن پرونده‌های دیگرٰ صحبتی نکرد.
دبیرکل حزب الله افزود: اولین فاکتور کمک کننده در زمینه این توافق قدرت ایران بود. ایران هیچ امتیازی درباره هیچ یک از پرونده‌های منطقه نداد زیرا اصلا درباره هیچ یک از آن‌ها مذاکره‌ای نکرد. ‬‎
وی تصریح کرد: این توافق قدرت ایران و نقش آن در منطقه را تقویت می‌کند و هرگز باعث فشار ایران بر هم پیمانانش در منطقه نخواهد شد. ‬

جنبش‌های مقاومت هرگز از فلسطین دست نخواهند کشید
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از این مصاحبه تفصیلی با ستایش از ملت فلسطین و جانفشانی‌های آن‌ها در طول مبارزه خود گفت: ملت فلسطین زنده و پویا هستند و کسی که فکر می‌کند آن‌ها از مسئله عادلانه خود دست می‌کشند در توهم به سرمی برد. ‬‎ دبیرکل حزب الله گفت: جنبش‌های مقاومت هرگز از فلسطین هرگز دست نخواهند کشید. ‬
دبیرکل حزب الله گفت: در ارتباط با موضوع فلسطین ما تمایل فروانی به داشتن روابط خوب با اکثریت گروه‌ها داریم. اختلاف نظر را می‌توانیم با گفت‌وگو حل و فصل کنیم. با وجود اختلاف ما در خصوص موضوع سوریه ما تمایل فراوان به بهترین روابط داریم. ‬‎
وی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که حزب الله می‌تواند امروز جنگ علیه اسرائیل به راه بیاندازد یا فلسطین را آزاد کند. ما واقعگرا هستیم. قدرتی در مقابل ما است اما ما متفاوت از دیگرانی که تسلیم شده اندٰ، هستیم. ‬

عربستان قطعا در یمن شکست خواهد خورد
دبیرکل حزب الله بار دیگر در سخنانش به عربستان اشاره کرد و افزود: عربستان کشوری است که نه قانون و نه دموکراسی و نه حقوق بشر و نه گردش قدرت در آن وجود دارد.
وی افزود: من یقین دارم که عربستان در یمن شکست خواهد خورد و این امر بر اوضاع داخلی این کشور تاثیر خواهد گذاشت. ‬‎
دبیرکل حزب الله در پایان این مصاحبه تفصیلی که بیش از دو ساعت به طول انجامید همچنین خواستار تداوم هوشیاری و درک سوری‌ها از تحولات و حوادث سالهای اخیر شد. ‬
وی در ستایش از نقش رسانه‌های سوریه گفت: شما در نبرد شریک هستید و در پیروزی نیز شریک خواهید بود.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


به نام خدایی که زمین را از حجت خود خالی نمی کند
سلام ، سلام من به سلطانی که سالیانی است سلطنش به خاطر سیاهی دلهایی به سالی بعد افتاده است .
سلام ، سلام من به مولایی که بندگان همچون مَنَش ، عنان خودخواهی را به دست گرفته اند و زَرِ دل را با زَنگاری معاوضه می کنند وخبرندارند درکوچه ها ، دلبری به امید دلی نشسته است.
سلام ، سلام مولای من
بر اُوراق گنجانده تاریخ ورقهایی از آنانی ، که با صورت بی سیرتی صدای رهگذری که ندای آشنا را بر زبان داشت و نوای آشنا را به گوشهای دل نوا می داد نمی شنیدند ونمی دیدند که یوسف شدن در زیبایی صورت نیست ، بلکه زیبا شدن در یوسف سیرت بودن است  و ای آقای من بهانه ی دلم از نوایی است که باید یوسف شد ، و دید که کارد به استخوان اثر نمی کند.
آقای من ؛ هنوز نمی دانم  که جمعه ها بها هستند یا بهانه و هنوز نمی دانم که ندبه ها ندا هستند یا نشانه وکُمِیتِ کمیلم که بر سبزه زارهای دل به تندی می تازد ، راه را گم کرده است یا نه آنکه شاه راه را می داند و به بیغوله می رود و هر جمعه که می گذرد سر در زندان می گذارم و در زندان دل خویش ، با زنده ای زمزمه می کنم .
ای آقای من و ای مولای ، زبان ، بهانه ای دوباره از امام زمان خویش دارد و ای شهسوار شبهای بدون سحر ، و ای مونس همدم یتیمان بدون پدر ، ای آقای من جاده ی سبز انتظار با استقبال دلهایی همراه است که کُمِیتِ کمیلشان لنگ می زند و نوای ندبه شان دلی را به چنگ نمی زند.
آقای من ، مهدی من ، دوست دارم در سرزمین دل خبر از آشنایی گیرم که با او آشتی کنم و بگویم که دگر گناه نمیکنم ، حرام را نگاه نمی کنم ، پا به هرجایگاه نمی کنم و پناه به هر پناهگاه نمی کنم .
ای آقای من و ای سیدِ من ، حق داری ، ادعای شیعه شیفتگی می زنیم و حرم ، و پاکی دل را که جای نامحرمان نیست به هر نامحرمی ، محرم می کنیم و با خبرداری ، خود را به بی خبری می زنیم ، و پاکی دل را که قدوم انتظار ، باید محرمش باشد به هر ناشایستی ، شایسته می پنداریم و با این حال ، باز می گوییم ؛ منتظرت هستیم  .
ای مولای من و ای سرور من ؛ انتظار ، واژه ای است که دل را به انقلاب وا می دارد ، که در برابر اهریمن ها و وسوسه های درونی به پا می خیزد و نشان می دهد انتظار ، واژه ای است پاک و مقدس و مدال و تاج و تختی بی مانند که فقط منتظر ، می تواند ازآن بهره ببرد .
ای مولای من ، می دانم اگر علم عشق را برپا می کنی و باز دلت را اَلمِ می کنی و ما باز پاکی دل را به ناپاکان می سپاریم ، و به روی خود نمی آوریم که می بینی و می دانی احوالمان را ، و تو خود را مدهوش می کنی .
ای آقای و مولای من ، این  صخره های گناه ، دل را به سُخره می گیرند و شمیم انتظار را که جز بر منتظران ، شادابی و طراوتی ندارد ، به باد وزانی تشبیه می کند که از سرزمین خزان می وزد.
ای آقای من و ای مولای من ، جویبار اشک ، دیگر دریا را می طلبد که شاید امید رمیده ی دل غایبی ، بشکسته و به ناخدای دریا برسد و بگوید جویبار هم به دریا می ریزد ، و عطر یار را از سرزمین آشنایی به مشام جان برساند .
ای آقا و ای مولا ، خوب شدن و با تو بودن سرمایه می خواهد ، که سرزمین دل به دنبال آن  است  ، ولی هرکجا که می نگرد از عطشناکی خود به سرابی می رسد و باز تشنه تر از قبل به امیدی ، دوباره می گردد و اما نمی داند این سرمایه کلمه ای است که عشق تو را در درون خود گنجانده است.
ای آقا و مولای من ، می دانم دیدن این چنین یوسفی ، دل یعقوبی را می خواهد که با نابینایی چشم ، با روشنی دلی ، پر نور بگردد و کنعانی می خواهد تا نسیم بوی یوسف را از سرزمین های دور بر مشام آن پیر کنعان برساند و بگوید که انتظـار ، کلیدِ برگشت یوسف به شهر کنعان بُوَد.
ای آقای من و ای مولای من ، پنجره دل را به سوی خورشید انتظار باز می کنیم ، تا شاید خبری از آشناترین ، آشنای هستی ، که در دل سیه و تاریک ما گم شده است ، دریابم و ندایی را که از آهنگ خوش ندبه ی جمعه ها ، با مضمونی با ذکر « یابن الحسن یابن الحسن » است به تو هدیه کنم .
ای آقا و مولای من ، چشمانم بهانه می گیرند ، که چقدر به جاده ی انتظار نگه کردیم و هر روز از نسیم دل خبر زآشنا گرفتیم و خیره شدیم ، باز هم جز آن نسیم که خبری  از انتظاری دوباره داشت ندیدیم .
ای آقای من ، ای مولای من و ای شادی دُوران ها و آرزوی دل مؤمنان ، جمعه را میعادگاهی می دانم که وعده یار درآن میعادگاه به تحقق می پیوندد .
سلامتی و تعجیل در امر فرج یوسف زهرا «عج»......صلوات

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:نامه ای به امام زمان (عج),درد دل با امام زمان عج,منتظران مهدی,درد دل با منتظران مهدی,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

پایگاه تحلیلی “گلوبال ریسرچ” با اشاره به نگرانی های اسرائیل و عربستان سعودی از گسترش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه تأکید کرد: جنگ در یمن، در حقیقت آغاز جبهه‌ای جدید علیه ایران بود.

به گزارش سپیدار خبر, از داعش: پایگاه تحلیلی “گلوبال ریسرچ” در گزارشی با عنوان “جنگ در یمن؛ آغاز جبهه‌ای جدید علیه ایران” به تلاش‌های اسرائیل و عربستان با همکاری غرب و به ویژه آمریکا برای مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه می‌پردازد.
بنا بر این گزارش، موفقیت انصارالله در بدست آوردن کنترل صنعا پایتخت یمن در سپتامبر سال ۲۰۱۴ به شدت عربستان سعودی و آمریکا را مضطرب و پریشان کرد. “عبد ربه منصور هادی” رئیس جمهور وقت یمن که مورد حمایت آمریکا بود، با این اقدام انصارالله تحقیر شده و مجبور بود تا قدرت را با آن‌ها تقسیم کند.
حقیقت یمن وارونه جلوه داده می‌شود/هادی تلاش کرد از پیشرفت مذاکرات ملی جلوگیری کند
در جنگ یمن، حقیقت وارونه جلوه داده شده است. این جنگ و فرار “عبد ربه منصور هادی” از یمن به هیچ عنوان آنطور که برخی مدعی شدند، نتیجه یک “کودتای حوثی” در یمن نبود. بلکه حقیقت خلاف این است. منصور هادی مجبور به فرار از یمن شد چرا که سعی داشت با حمایت عربستان و آمریکا حرفش را درباره تقسیم قدرت پس بگیرد.
خلع “عبد ربه منصور هادی” از قدرت واکنشی غیرمنتظره به اقدامات خود او تصاحب قدرت در صنعا با همکاری و همفکری واشنگتن و آل سعود بود. اتحاد داخلی انصارالله علیه رئیس جمهور مخلوع این کشور در تحولات اخیر یمن شامل اتحاد شیعیان و سنی‌ها در کنار یکدیگر بود و در این تحولات اصلا موضوع اختلاف شیعه و سنی مطرح نیست.
منصور هادی در سال‌های گذشته و حتی پیش از به قدرت رسیدن، با همکاری آل سعود به تحت فشار قرار دادن و آزار و اذیت حوثی‌ها و دخالت در سیاست طایفه‌ای در یمن می‌پرداخت. هنگامی که منصور هادی، رئیس جمهور یمن شد تمام تلاشش را به کار گرفت تا با مانع تراشی، از اجرای توافقات صورت گرفته در اجماع و مذاکرات ملی یمن که پس از کناره گیری “علی عبدالله صالح” از قدرت در سال ۲۰۱۱ تشکیل شد، جلوگیری کند.

کودتا یا ضدکودتا: حقیقت اتفاقات یمن چه بود؟
زمانی که نیروهای مردمی انصارالله اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی کنترل صنعا را بدست گرفتند، دیگر پیشنهادات منصور هادی را برای توافق رسمی بر سر تقسیم قدرت نپذیرفتند و وی را به لحاظ اخلاقی فردی فاسد و غیرقابل اعتماد خواندند چرا که منصور هادی رسما از اجرای وعده‌های پیشین برای تقسیم قدرت سیاسی سرباز زده بود. در آن زمان، خوش خدمتی‌های وی به سران واشنگتن و خاندان سعود باعث افزایش نفرت اکثریت مردم یمن از او شده بود. به گونه‌ای که دو ماه بعد در تاریخ ۸ نوامبر، حزب متبوع منصور هادی نیز صلاحیت او را به عنوان رهبر خود رد کرد.
تمام این وقایع در نهایت باعث شد تا در تاریخ ۲۰ ژانویه، انصارالله رئیس‌جمهور مخلوع این کشور را دستگیر کرده و کاخ ریاست جمهوری و دیگر نهادهای دولتی را تحت کنترل خود درآورند. دو هفته پس از این واقعه آن‌ها توانستند با حمایت مردم یمن، در تاریخ ۶ فوریه دولت موقت را تشکیل دهند و منصور هادی رسما مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.
استعفای منصور هادی از قدرت، عقب گرد سختی برای سیاست خارجی آمریکا به حساب می‌آمد و همین امر نیز باعث شده بود تا سازمان سیا و پنتاگون مجبور به عقب نشینی نظامی و عملیاتی شده و نیروهای عملیاتی، اطلاعاتی و نظامی آمریکا را از خاک یمن خارج کنند. “لس آنجلس تایمز” در تاریخ ۲۵ مارس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد که نیروهای انصارالله حین بدست گرفتن کنترل اداره امنیت ملی یمن، به تعداد زیادی سند محرمانه دست پیدا کرده‌اند که نشان می‌داد دولت یمن همکاری بسیار نزدیکی را با سازمان سیا در پیش گرفته بود و مجوز عملیات محرمانه این سازمان و واشنگتن در یمن را صادر کرده بود.
منصور هادی که از صنعا به خلیج عدن گریخته بود، در تاریخ ۷ مارس، آنجا را به عنوان پایتخت موقت یمن معرفی کرده و در اقدامی مشترک، آمریکا، فرانسه، ترکیه و دیگر متحدان آنها در اروپا نیز سفارتخانه‌های خود در صنعا را تعطیل کرده و به دنبال آن عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر و امارات متحده عربی نیز همگی سفارت‌های خود را از صنعا به عدن منتقل کردند. منصور هادی نامه استعفای خود را باطل کرده و اعلام می‌کند که حکومتی در تبعید تشکیل داده است.
در این میان، انصارالله و دیگر متحدانشان تن به خواسته‌های آمریکا و عربستان سعودی که توسط منصور هادی در عدن مطرح می‌شد، نداده و پس از چراغ سبز “ریاض یاسین” وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در عدن برای حمله به این کشور و ممانعت از کنترل انصارالله بر آسمان یمن، ریاض که به شدت به خشم آمده با دیگر متحدان عرب خود در تاریخ ۲۳ مارس به این کشور حمله کرد.
یاسین در مصاحبه با “الشرق الاوسط” اعلام کرد که بمباران هوایی یمن ضروری است و منطقه پرواز ممنوع نباید به هیچ عنوان بر فراز یمن اعمال شود. هنگامی که انصارالله برای کنترل اوضاع وارد عدن شدند، منصور هادی فرار کرده به عربستان و از آنجا نیز به مصر رفت تا ضمن دیدار با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مشروعیت جنگ علیه یمن را بدست آورد.

یمن و تغییر معادلات راهبردی در خاورمیانه
بدست گیری کنترل و قدرت در صنعا توسط انصارالله با یک سری موفقیت‌ها و پیروزی‌های منطقه‌ای که برای ایران، حزب الله، سوریه و مقاومت در خاورمیانه اتفاق افتاد، همزمان بود. در سوریه، دولت این کشور موفق شد موضع خود را مستحکم‌تر سازد، در شرایطی که در عراق، ارتش این کشور با کمک‌های قابل توجه از سوی ایران، توانست مواضع نیروهای داعش را تا حدود زیادی شناسایی و نابود سازد.
همزمان با مطرح شدن بیش از پیش ایران به عنوان بازیگر اصلی در ساختار امنیتی و ثبات خاورمیانه، معادلات راهبردی در منطقه در حال تغییر بود. عربستان سعودی و “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل به وحشت افتاده و شروع به طرح این ادعا کردند که ایران کنترل چهار پایتخت اصلی منطقه یعنی بیروت، دمشق، بغداد و صنعا را به دست گرفته است و به همین دلیل باید هر چه سریعتر اقدامی صورت گیرد تا مانع از گسترش نفوذ ایران شود. در نتیجه معادله جدید راهبردی، اسرائیلی‌ها با هدف جلوگیری از گسترش بیش از پیش قدرت و نفوذ ایران در منطقه، به لحاظ راهبردی با آل سعود متحد می شوند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که این جنبش صدها موشک دقیق و هواپیمای بدون سرنشین انتحاری در اختیار دارد که هر زمان بخواهد، می‌تواند آنها را علیه عربستان بکار گیرد.

به گزارش سپیدار خبر از داعش, “مهند محمد السلامی” یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگویی در صنعا با اشاره به اینکه این جنبش قدرت هدف گرفتن پایگاه‌های نظامی و مناطق اقتصادی عربستان را دارد، گفت: انصارالله صدها موشک و سامانه پیشرفته از هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری دارد که هر زمان بخواهد آنها را در هر موقعیتی از مناطق جنوب یا حتی عربستان به کار خواهد گرفت.
وی افزود: عربستان از پیشرفت‌های نظامی اخیر انصارالله در یمن هراس دارد، چرا که کمیته‌های انقلابی و مبارزان یمنی موفق شدند تروریسم را در استان عدن سرکوب کنند.
السلامی تاکید کرد: تصمیم‌های اجلاس سران عرب و حتی سازمان ملل سطحی، ناقص و بی‌اعتبار است و نمی‌تواند مشکلات یمن و مردم این کشور را حل کند.
این رهبر جنبش انصار الله با سیطره بر عدن نقشه‌های تروریستی که ملت یمن و دیگر استان‌ها را هدف گرفته بود، بر ملا کردند.
وی همچنین خبر داد که «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان فرمانده عملیات تجاوز به خاک یمن با سرلشکر العطیه همتای قطری خود درباره مداخله زمینی در یمن اختلاف نظر دارند.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


به گزارش سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسین ارفعی از همسر قبلی خود که از دنیا رفت، ۱۵ فرزند و از همسر کنونی که ۳۹ ساله است، چهار فرزند دارد.

فرزند بزرگ این پیرمرد، متولد ۱۳۳۸ است و ۵۶ سال دارد. حسین ارفعی که ۳۰ نوه و ۴۰ نتیجه دارد، بازنشسته معدن است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:پیرمرد ۹۵ ساله, طبسی ، پدر شد,پدر 95 ساله طبسی پدر شد,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

یکر پاک دو شهید خراسان جنوبی که در درگیری مسلحانه با اشرار به شهادت رسیدند، امروز در بیرجند تشییع شد.

1428553980686_36875.png

به گزارش سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید استان که در تاریخ ۱۷ فروردین ماه در درگیری با اشرار در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند امروز، ساعت ۸:۳۰ از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین‌(ع) تشییع شد.

پیکر شهید رضا حسینی بعد از برگزاری مراسم تشییع در مسجد امام حسین(ع) ساعت ۱۰ صبح در شهر مود و پیکر پاسدار شهید مجتبی امیرابادی زاده نیز ساعت ۱۱ در روستای امیرآباد بیرجند تدفین می‌شوند.

‌شهید رضا حسینی استوار دوم نیروی انتظامی چند روز پیش در درگیری با اشرار در منطقه عملیاتی نگور سیستان و بلوچستان و پاسدار شهید مجتبی امیرآبادی زاده در حین پاکسازی و پس از عملیات انهدام گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور به شهادت رسیدند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:شییع پیکر ,دو شهید خراسان جنوبی ,در بیرجند ‌,درگیری مسلحانه با اشرار , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر. سماوی با وجود آنکه رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری است اما جالب است که تا کنون در هیچ برنامه و مراسمی با مردم نیز روبرو نشده است!

بر اساس این گزارش، شهریورماه ۹۲، محمد نهاوندیان در احکام جداگانه ای، اسماعیل سماوی را به عنوان «مشاور ریس دفتر رییس‌جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری» و «سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری» منصوب کرد.

این انتصاب همان زمان پس از معلوم شدن نسبت فامیلی سماوی با حسن روحانی، بارها مورد انتقاد قرار گرفت. با این وجود، سماوی با دوری گزیدن از رسانه ها، فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟  رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
تعداد تصاویر منتشرشده از اسماعیل سماوی از ابتدای فعالیت او، دقیقا برابر با صفر است. او تمام تلاش خود را برای دوری گزیدن از رسانه ها و فعالیت در خاموشی مطلق به کار برده است. با این وجود عکس هایی از خواهرزاده روحانی از جمله دو عکس فوق به صراط نیوز رسیده است

 

نکته قابل تامل در این میان، آن است که مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور که در دولت احمدی نژاد از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار بود، در دولت روحانی تقریبا تعطیل شده است. مهم ترین فعالیت این مرکز جمع آوری و ساماندهی نامه های مردمی به رییس جمهور بود که در دولت یازدهم تقریبا هیچ گاه جدی گرفته نشد.

مرکز مذکور در اوایل فعالیت دولت روحانی، تبلغاتی را مبنی بر اینکه “نامه تنها راه ارتباط با رییس جمهور نیست” انجام داد و به طور غیرمستقیم، تغییر شیوه دولت احمدی نژاد را اعلام کرد. به این ترتیب، این مرکز تقریبا تعطیل شده و وجود خارجی ندارد.

در این میان، نقش اسماعیل سماوی خواهرزاده حسن روحانی قابل تامل است. اخبار رسیده به صراط حکایت از آن دارد که سماوی نقش محوری و ویژه ای در نهاد ریاست جمهوری ایفا می کند. او دارای کارتابل ویژه در نهاد ریاست جمهوری است به گونه ای که مکاتبات او با دایی اش “بدون واسطه” انجام می شود.

برنامه ریزی بسیاری از سفرها، مراسمات و برنامه های کاری رییس جمهور از جمله سفر اخیر به جزیره قشم بر عهده شخص اسماعیل سماوی است. سماوی در نهاد ریاست جمهوری عملا به جایگاه رییس دفتر رییس جمهور رسیده و قریب به اتفاق امور مربوط به این سمت را او انجام می دهد نه محمد نهاوندیان.

گفته می شود حضور نامرئی و پرحاشیه اسماعیل سماوی در دفتر رییس‌جمهور عملا این دفتر را به باندهای مختلفی تقسیم کرده است.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
اسماعیل سماوی در کنار دایی خود، حسین فریدون

تمامی عزل و نصب های حوزه دفتر رییس جمهور زیر نظر سماوی انجام می شود. واحدهای مختلف نهاد ریاست جمهوری از جمله، تشریفات، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی و معاونت هاهنگی و پیگیری های ویژه، تمامی امور خود را با این فرد هماهنگ می کنند.

حتی در جلسات دوره ای شورای معاونین نهاد ریاست جمهوری، که تصمیمات اساسی و راهبری ریاست جمهوری در آن اتخاذ می شود، سماوی حرف اول و اخر را می زند.

با این وجود، اسماعیل سماوی در دوران فعالیت یک و نیم ساله خود، دم به تله رسانه ها نداده است. از دوربین فراری است. کمتر تصویری از او در فضای مجازی یافت می شود و کمتر کسی او را به چهره می شناسد. تا کنون هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداده است و ظاهرا ترجیح می دهد با همین وضعیت چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه دهد.

سماوی با برخی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، اختلافاتی نیز دارد اما نه خود او و نه آن افراد هیچ گاه اختلافات مذکور را رسانه ای نکرده اند. حال باید منتظر ماند و دید یکی از چهره های تصمیم ساز و ناشناس نهاد ریاست جمهور که از قضا او نیز مانند برخی دیگر از تاثیرگذاران نهاد ریاست جمهوری، از خویشاوندان حسن روحانی است، چه زمانی از این حرکت چراغ خاموش خارج خوهد شد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:مرد نامرئی ,دفتر رییس‌جمهور کیست؟ +عکس,بادیگارد نامرئی روحانی,مرد مامرئی روحانی+تصویر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
آقای من..

قرار نیست فقط غروبهای پنجشنبه تا غروب جمعه

سراغت را بگیریم..

قرار نیست فقط جمعه ها انتظار ظهورت را بکشیم..

آری..

شنبه هم میشود از دوریت ناله سر داد..

یکشنبه هم میشود انتظارت را کشید..

دوشنبه هم میشود دنبال گمشده گشت..

سه شنبه هم میشود با آقا درد دل کرد..

چهارشنبه هم میشود به خاطر آقا گناه نکرد..

یا بن الحسن

دوریت درد بی درمان است

ای پسر فاطمه

امروز جمعه نیست اما دلم برایت تنگ است..

 


 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا 94

متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

کارت تبریک روز مادر سال ۹۴

 

زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته / دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته

مریم زمکتب او درس حیا گرفته / جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته . . .

.

.

.

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل

صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر

را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم . . .

.

.

.

سرای احمد امشب رشک طور است / زمین و آسمان غرق سرور است

نهد پا در جهان دخت محمد-ص /  به راهش از جهان گلریز حور است

متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94.

.

.

دوش از سرور غیبم

بر گوش دل ندا شد

گفتا زجای برخیز،

عالم پر از صفا شد

ظاهر فروغ زهرا

از بیت مصطفی شد

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

.

عالم شده معطر از گلشن خدیجه

خندد گل محمد در دامن خدیجه

آنان که دیده بستند از خدمت خدیجه

کی می توان ببینند این عزت خدیجه

.

.

.

زهرا که از فروغش، عالم ضیا گرفته

دین نبی ز فیضش، نشو و نما گرفته

مریم ز مکتب او، درس حیا گرفته

جشنی به عرش اعلی، بهرش خدا گرفته

.

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

شان است و نشانه است بانوی کرم

الحق که یگانه است بانوی کرم

گویند شفاعتش به هرکس برسد

دنبال بهانه است بانوی کرم

.

.

.

محشر دم از اعتبار او خواهد زد

او دست به کار جستجو خواهد زد

در کار شفاعت از غلامان حسین

زهرا به خدا ی کعبه رو خواهد زد

.

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

بر مقدم دختر پیمبر صلوات

بر چشمه ی پاک حوض کوثر صلوات

بر محضر حضرت محمد تبریک

بر مادر شیعیان حیدر صلوات

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

.

خورشید زمینی خدا یا زهرا

ای زینت نام مصطفی یا زهرا

مدح تو همین بس که شدی تا محشر

همتای علی مرتضی یا زهرا

میلاد فاطمه زهرا (س)  مبارک باد . . .

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

.

ملیکه ی محشری و سلطنتت دیدنی است

خاک قدمهای تو یا فاطمه بوسیدنی است

کور شود هر آن کسی که در دلش به ذره ای

به شیعیان حیدرت عداوت و دشمنی است

ولادت ام الائمه ، حضرت فاطمه مبارک باد

.

.

.

عالم  صدف است و فاطمه (س) گوهر او

گیتی عرض است و فاطمه (س)  جوهر او

برفضل وشرافتش همین بس که زخلق

احمد (ص) پدر است و مرتضی (ع) شوهر او

.

.

.

آسمان شیشه گلاب تو بود

اولین عکس در حجاب خدا

دور تا دور عرش قاب تو بود

صبح ها، ظهرها نگاه علی

چشم به راه آفتاب تو بود

ولادت حضرت زهرا (س) مبارک

میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .

.

.

.

چشمهایت ستاره می بارد

نور ماه و ستاره و خورشید

چقدر پیش چشم تو تارند

آمدی و فرشته ها دارند …

از بلندا ی عرش تا مکه

سر راه تو یاس می کارند

.

.

.

مادرم

دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت,رحمت و عزت می طلبم.

.

.

.

فاطمه ای فرشته خیرات

بر تو و خاندان تو صلوات

میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .



این مطلب برگرفته شده از سایت persiantext.blog.ir است و کپی کردن ان ها حتی با ذکر متبع غیر فانونی است و پیگرد قانونی دارد

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:متن اس ام اس, تبریک ولادت حضرت فاطمه ,زهرا 94,متن اس ام اس تبریک روز زن 94,متن اس ام اس ولادت ,حضرت فاطمه زهرا (س) 94, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب



سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بازی و پیروزی برابر شیلی را افتخار بزرگی دانست و گفت: این بازی فرصت مناسبی بود برای تیم ملی ایران تا پیشرفت کند. بازیکنان تیم ملی بهترین مردانی هستند که در عمرم داشته‌ام.

به گزارش سپیدار خبر, کارلوس کی روش پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی ایران برابر شیلی ضمن بیان این مطلب افزود: در درجه اول تاکید می کنم که بازی کردن برابر شیلی افتخار بزرگی بود. از صمیم قلب تشکر می کنم از تیم شیلی که آماده بازی با ما شدند.

وی افزود: در درجه دوم فرصت بسیار خوبی بود برای تیم ملی ایران تا بتواند از جهت حرکات فوتبالی و سرعت و فشار بازی پیشرفت کند. در درجه سوم تشکر می کنم از تک تک بازیکنانم که یکبار دیگر نشان دادند با روحیه ای کاملا جنگجویانه و خاضعانه و با دوری از هر گونه غرور برای موفقیت تیم ملی کشورشان می جنگند. به خاطر عملکردی که در دیدار برابر شیلی داشتند به آنها تبریک می گویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم بازیکنانم با نمایشی که برابر شیلی داشتند یک بار برای همیشه مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان ورزش ایران قرار بگیرند. بازیکنانم ثابت کردند مستحق احترام بیشتر از سوی مسئولان فوتبال ایران هستند.

کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا فکرش را می کردید روزی ایران بتواند برابر تیمی مثل شیلی به پیروزی برسد گفت: بله من به بازیکنانم ایمان داشتم. وقتی بازیکنانم در تیم ملی برای هم در زمین می میرند و همه چیز را به صورت متحد انجام می دهند این اتفاق می افتد.

وی افزود: من این افتخار را داشته ام که در تیم ها و کشورهای مختلفی مربیگری کنم اما در اینجا گروهی از بازیکنان فوتبال ایران را در اختیار دارم که مطمئنا در طول دوران مربیگری من بازیکنانی هستند که خارق‌العاده بوده‌اند و فوق العاده ظاهر شدند. اینها بهترین بازیکنانی بودند که من در طول عمر مربیگری ام داشته ام.

کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا در نهایت در ایران خواهد ماند یا می رود گفت: تصمیم گرفته شده است. تصمیمی که از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شد خواسته بنده نبود. چیزی که من در ذهن داشتم برنامه دو ساله ای بود که برای تیم ملی در نظر گرفته بودم و می خواستم با قدرت در رقابت های مقدماتی جام جهانی ظاهر شویم و به جام جهانی صعود کنیم اما مسئولان اداری جدیدی در فدراسیون فوتبال تصمیم می گیرند. من هم یک مربی هستم و کار بیشتری از دستم برنمی آید.

وی تاکید کرد: این خواسته من نبوده است. اما ظاهرا هر کاری که ما انجام می دهیم راضی کننده نبوده است و مسئولان جدید فدراسیون در صورت من برگشتند گفتند که از عملکردم راضی نبوده اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: ما یک بازی برابر تیم قدرتمند شیلی را پشت سرگذاشتیم که بازیکنانش در تیم های بزرگ بازی می کنند. این تجربه بزرگی بود برای بازیکنان ایران که یک میدان بین المللی را تجربه کنند. حسن برگزاری این بازیها این است که شما با تمام پتانسیل فوتبال حضور داشته باشید از حیث بازیکنان و مسئولان . اما ما اینجا یک گروه از افراد هستیم که داریم به کشور خدمت می کنیم و وظیفه مان را به خاطر هواداران انجام دادیم با توجه به اینکه توجه لازم هم به ما نمی شود.

کارلوس کی روش با تسلیت درگذشت دو خبرنگار ورزشی ایران در سقوط هواپیما گفت: به نمایندگی از تیم ملی می خواهم زحمتی که امشب بازیکنان تیم ملی کشیدند را به خانواده دو خبرنگاری تقدیم کنم که جان خودشان را از دست دادند. همچنین این پیروزی و زحمت را به قربانیان دیگر این پرواز تقدیم می کنیم. ولی بار دیگر تکرار می کنیم که زندگی ادامه پیدا می کند و باید رو به جلو حرکت کنیم. این عزیزان باید امشب اینجا می نشستند و از نظر فیزیکی حضور پیدا می کردند اما هر چند فیزیک شان نبود اما روح شان اینجا بود.

وی همچنین به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به خاطر از دست دادن خواهر و مادر گرامی شان تسلیت گفت.

 
منبع: مهر
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 8 فروردين 1394برچسب: کی‌روش, بهترین بازیکنان, عمرم را دارم ,کی, روش, تیم ملی ,شیلی,سپیدارآنلاین,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
رسانه‌های غربی و منطقه‌ای حامی تجاوز عربستان، شایعه حضور سردار قاسم سلیمانی در یمن را امروز در حالی به طور گسترده پوشش دادند که وی امروز در مراسم عزاداری در کنار رهبر معظم انقلاب در تهران حاضر بود.

به گزارش سپیدار خبر، رسانه‌ها و شبکه‌های عربی منطقه از جمله شبکه خبری العربیه، امروز جمعه به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی عربی» مدعی شدند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به یمن سفر کرده است.

این شایعه بسرعت در رسانه‌های ضد مقاومت که از عملیات تجاوزکارانه عربستان علیه یمن حمایت می‌کنند منتشر شد تا اعلام کنند که ایران به یمن نیرو اعزام کرده است و در امور یمن دخالت می‌کند.

این شایعه در حالی منتشر شد که سردار قاسم سلیمانی غروب امروز جمعه در آخرین شب مراسم عزاداری بیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت حضرت زهراء در کنار ایشان حضور داشت.


عکس متعلق به وبگاه Leader.ir جمعه شب 7 فرودین

 

روز جمعه رسانه‌های مختلف وابسته به محور عرب مرتجع، شایعه حضور سردار سلیمانی در یمن را به صورت گسترده پوشش داده بودند به طوری که برخی صفحات در شبکه‌های اجتماعی عکسی جعلی (فتوشاپ) از سردار سلیمانی در کنار افرادی یمنی منتشر کردند.


صفحه رسمی بی‌بی‌سی عربی و انتشار شایعه حضور سردار سلیمانی در یمن که در آن وعده انتشار جزئیات هم داده شده است

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 8 فروردين 1394برچسب: گاف «بی‌بی‌سی», رسانه‌های عربی ,درباره سردار قاسم ,سلیمانی + عکس ,سپیدارآنلاین,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
 
اسرائیلی‌های عرب تبار عذرخواهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل سخنان توهین آمیزش هنگام انتخابات پارلمانی نپذیرفتند.

به گزارش سپیدار خبر: از تسنیم, بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان رقابت‌های انتخاباتی در 17 مارچ با انتشار پیامی در فیسبوک اعلام کرد: «حکومت جناح راست در خطر است. رای دهندگان عرب به صورت گله ای (از حیوانات) به پای صندوق های رای می روند.»


درپی گسترش دامنه انتقادات از نتانیاهو، وی وادار به عذرخواهی از اعراب شد. اما حزب فهرست مشترک، ائتلافی سیاسی از احزاب عمدتا عرب در کنیست اعلام کرد نمایندگان عرب این عذرخواهی را نپذیرفتند.

أیمن عوده، رهبر ائتلاف یاد شده در گفت و گویی تلویزیونی گفت:این یک عذرخواهی واقعی نیست. نتانیاهو همچنین سخنان تحریک آمیزی علیه شهروندانی زده است که از حق مسلم خود برای شرکت در انتخابات کنیست استفاده کردند.

عوده همچنین فاش ساخت که نتانیاهو با طرح اظهارات ضد و نقیض، مسیری «انحرافی» را در پیش گرفته است.

اتحادیه صهیونیست، اصلی ترین حزب مخالف اسرائیل نیز اعلام کرد اظهارات نتانیاهو معادل نژادپرستی تلقی می شود.  شلی یاچیموویچ، از اعضای اتحادیه صهیونیست در توییتر خود افزود: «هیچ رهبر غربی دیگر جرات نمی کند چنین اظهارات نژادپرستانه ای را بر زبان براند.»

دنیس مک دوناگ، رئیس کارکنان کاخ سفید نیز تلاش نتانیاهو را برای مبرا کردن خود در خصوص این اظهارات رد کرده است. 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


آیا به غرب می توان اعتماد کرد؟
این اقدام که در مرحله‌ای حساس از مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته واکنش اتحادیه اروپا به برنده شدن ایران در برخی از پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و بی‌اثر کردن تحریم‌های این اتحادیه است.

به گزارش سپیدار خبر: از دانا, رویترز از تلاش اتحادیه اروپا برای بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌هایش خبر داد.

یک نامه ارسالی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که این نهاد همزمان با انتشار اخباری مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی و کاهش محدودیتهای تجاری به دنبال بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌ها است.

این اقدام که در مرحله‌ای حساس از مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته واکنش اتحادیه اروپا به برنده شدن ایران در برخی از پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و بی‌اثر کردن تحریم‌های این اتحادیه است.

این ۴۰ شرکت پیش از این در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشتند زیرا این اتحادیه اعتقاد داشت آنها به شرکت کشتیرانی ایران که پیش از این در لیست سیاه قرار داشت، مرتبط بودند.

در نامه ۱۲ مارس اتحادیه اروپا به مریم طاهر، وکیل شرکتهای کشتیرانی، علت بازگشت نام آنها به لیست تحریمها مالکیت شرکت کشتیرانی ایران بر آنها یا ارائه آموزش و خدمات از سوی این شرکتها به شرکت کشتیرانی ایران و کارکنان آن اعلام شده است.

به گزارش تسنیم با این حال به اعتقاد این حقوقدان اقدام اتحادیه اروپا کاملا با اهداف سیاسی انجام شده و هیچ سندیتی ندارد.

هدف از تحریم‌های اتحادیه اروپا افزایش فشار بر دولت ایران برای حرکت به سمت توافق هسته ای است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:ادامه حسن‌نیت غرب ,در برابر ایران, تحریم 40 شرکت ,دیگر! , آیا به غرب می توان اعتماد کرد؟,سپیدار آنلاین,سپیدار خبر , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند