سپیدار خبر
 

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی با مشکلات جدی روبروست اما این استان پتانسیل‌های زیادی دارد که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امشب در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید برای مسائل پیش‌رو برنامه‌ریزی کنیم  چراکه حدود ۱۲ سال است که با کشورهای قدرتمند دنیا، سرمسئله هسته‌ای درگیر هستیم و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما وضع کردند.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به این‌که با مذاکره توانستیم بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما نطنز، فردو و آب سنگین اراک را داریم.

جهانگیری، تصریح کرد: ملت ایران برای پیچیده‌ترین مسائل دنیا راه‌کار دارد و می‌تواند مسائل را حل کند که این، دستاورد بزرگی از مذاکرات هسته‌ای است.

وی با بیان این‌که آمریکا فهمید راهی جز توافق ندارد و اگر توافق را به هم بزند، اعتبار خودش در دنیا از بین می برد اظهار کرد: ما در مدت کوتاهی توافقی را انجام دادیم که اسرائیل خودش را به آب و آتش زد تا مانع آن شود و کاری کردیم که اسرائیل تنها کشور مخالف توافق و در دنیا منزوی شود.

معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: این دولت با تدبیر و امید در چهارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری با اتکا به قدرتی که در کشور شکل گرفته بود، با کشورهای قدرتمند دنیا وارد مذاکره شد. و برای ملت ایران مایه سرفرازی است که در چالشی مهم، قدرت‌های دنیا در مقابل ملت ایران به مذاکره نشستند.

جهانگیری عنوان کرد: تحریم‌ها آنچنان هوشمندانه و سخت بود که زندگی مردم را تحت فشار قرار داده بود و فکر می‌کردند با این تحریم‌ها مردم ما تسلیم می‌شوند اما ملت ایران ایستادگی کردند.

وی متذکر شد: باید از این دستاورد به خوبی محافظت کنیم و این روشی گفتگو، از توافق مهم‌تر است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که : مقام معظم رهبری در تمام مراحل مذاکرات از ابتدا تاکنون  در موضوع حضور داشتند و ما طبق نظر ایشان پیش می‌رفتیم، بیان کرد: در مکانی گفتم ۷۷ درصد مردم موافق توافق هستند و۴ درصد مخالف که این موضوع به برخی برخورد و این افراد به گونه‌ای حرف می‌زدند که انگار تمام مردم ایران مخالف توافق هستند.

جهانگیری با توجه به این‌که موضوع اصلی دولت، قبل و بعد از تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: موضوع اصلی دولت، قبل و بعد از تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است و تغییری در سیاست‌های دولت در اقتصاد مقاومتی بوجود نیامده است.

وی با اشاره به این‌که دولت با عقلانیت به دنبال حل مشکلات مردم است عنوان کرد: باید زمینه مشارکت مردم را بوجود آوریم تا مردم در انتخابات، حضوری پررنگ داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: اقتصادمقاومتی فقط کار دولت نیست بلکه باید در آن، آحاد مردم مشارکت کنند و از سیاست‌های اقتصادمقاومتی نیز می‌توان دقیق‌ترین برنامه‌ها را بوجود آورد .

جهانگیری با تأکید تصریح کرد: گفتمان‌سازی اقتصادمقاومتی باید تبدیل به گفتمان جاری مردم شود.

وی بابیان‌اینکه قانون‌گرایی، مسئله اصلی دولت بعد از تحریم‌هاست گفت: ضربات سنگینی از عبور از قانون خوردیم.

معاون اول رئیس جمهور، یادآور شد: کشورهای دنیا باید با اقتصاد ایران تعامل کنند چراکه شرایطی که در ایران به وجود امده، نشان می‌دهد کشورهای دنیا، با گروهی اهل گفتگو در ایران روبرو هستند.

جهانگیری تأکید کرد: ایران جایی نیست که کالا بفروشند بلکه باید در اقتصاد آن مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای خارجی باید از ظرفیت‌های ایران و ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور، بیان کرد: کمبود آب، فقط مربوط به خراسان‌جنوبی نیست بلکه در استان‌های مازندران و گلستان نیز دچار کمبود آب هستیمو این بحران برای کل کشور است.

جهانگیری اشاره به اینکه بودجه ۱۳۹۵ اولین بودجه بعد از تحریم‌ها است گفت: در بودجه ۱۳۹۴ محدودیت‌هایی را داشتیم چراکه زمانی در ایران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید و هر بشکه ۱۰۰ دلار فروخته می‌شد که ۱۱۸ هزار میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال ۱۳۹۰ وجود داشت اما امسال حدود ۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت در بودجه نفت قرار گرفت.

وی، عنوان کرد: باید برای ماندگاری جمعیت در مناطق شرقی کشور منطقه توجه ویژ‌ه‌ای کرد و این جزو یکی از برنامه‌های ششم است.

معاون اول رئیس جمهور، اضافه کرد: استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی باید پاسخ روشنی برای این موضوع داشته باشند و ما این پاسخ‌ها را در تهران بررسی می‌کنیم.

جهانگیری، گفت: سال ۱۳۹۵ یکی از سال‌های پررونق اقتصادی کشور باشد که بسیاری از بیکاری‌ها برطرف خواهد شد . ثبات به کشور برخواهد گشت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که خراسان‌جنوبی محرومیت‌های زیادی دارد،  اظهار کرد: خراسان جنوبی با مشکلات جدی روبروست اما این استان پتانسیل‌های زیادی دارد که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

جهانگیری، ادامه داد: در طبس بهترین معاون زغال‌سنگ وجود دارد که با اتکا به آن معادن‌ می‌توان خیلی کار کرد.

وی، یادآور شد: باید بنادر چابهار و جاسک تبدیل به بنادر بزرگری شوند و بتوانند کشورهایی که سواحل بندری ندارند، از آن استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: چین و هند اگر می‌خواهند روی بندر چابهار کار کنند باید جدی در راه‌آهن چابهار مشهد وسط میدان بیایند.

جهانگیری با بیان این‌که پروژ‌ه‌ای که ۱٫۵ میلیارددلار خرج دارد باید مطالعات انجام گیرد، متذکر شد: اگر دولت مانند دوبت قبلی در خصوص راه‌آهن خراسان‌جنوبی تردید داشت، برای آن ردیف نمی‌گذاشت.

وی با بیان این‌که با قاطعیت می‌گویم راه‌آهن خراسان‌جنوبی وارد مرحله اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اولویت ما در این طرح این است که طرح‌های بزرگ مانند این، فاینانس شود خصوصا اینکه هند و چین اعلام آمادگی برای فاینانس آن کردند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


به گزارش

سپیدار خبر؛

داعش اقدام به انتشار تصاویری از تمرین های نظامی نوجوانان در منطقه صحراویه در استان حضرموت یمن کرد.تناسب اندام، استقامت، حمل اسلحه، استفاده از مسلسل و استفاده از آر پی جی نمونه ای از تمرین هایی هستند که داعش آن ها را در این تصاویر مطرح کرده است.

عصر ایران: داعش اقدام به انتشار تصاویری از تمرین های نظامی نوجوانان در منطقه صحراویه در استان حضرموت یمن کرد.تناسب اندام، استقامت، حمل اسلحه، استفاده از مسلسل و استفاده از آر پی جی نمونه ای از تمرین هایی هستند که داعش آن ها را در این تصاویر مطرح کرده است.

در این تصاویر ۲۰ نوجوان تمرینات نظامی سخت و مختلفی را انجام می دهند.

تناسب اندام، استقامت، حمل اسلحه، استفاده از مسلسل و استفاده از آر پی جی نمونه ای از تمرین هایی هستند که داعش آن ها را در این تصاویر مطرح کرده است.

داعش برای نشان دادن میزان استقامت در سربازان نوجوان خود، تصویر آنان را در حالی منتشر کرد که به پشت خوابیده و مربی با کفش نظامی بزرگش بر روی آنان پا می گذارد.

گروه داعش از تعداد عاملان خود در یمن سخنی به میان نیاورده اما منابع آگاه اعلام کردند تعداد آن ها از ۲۰۰ نفر بیشتر نخواهد بود.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:داعش,سپیدار خبر,تمرینات,تمرینات داعشی‌ها,داعشی,تمرین,نوجوانان داعشی,نوجوانان داعشی در تمرین + تصاویر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر؛ ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند، لمس صورت یکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، با آغاز فصل پاییز باید مراقب بیماری های شایع این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. پیشگیری از این بیماری ها مهم ترین اقدام برای حفظ سلامتی در فصول سرد سال به شمار می رود

دست های خود را بشویید

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد و ظروف آشپزخانه از راه های انتقال ویروس است. برای جلوگیری از این انتقال دست های خود را مرتب بشویید و یا از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده کنید.

جلوی عطسه و سرفه خود را با دست نگیرید

در صورت احساس عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید و سریع آن را دور بیندازید. اگر دستمال همراه خود ندارید در آستین خود عطسه و یا سرفه کنید.

صورت خود را لمس نکنید

ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند. لمس صورت یکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.

به طور منظم ورزش های هوازی (ایروبیک) انجام دهید

ورزش های هوازی موجب افزایش ضربان قلب و پمپ کردن مقداربیشتری خون، تنفس سریع تر و تسهیل انتقال اکسیژن از ریه ها به خون می شود. در نتیجه این اثرات، تعریق افزایش یافته و دمای بدن بالا می رود. در نتیجه سلول های طبیعی از بین برنده ویروس افزایش می یابند.

از غذاهای حاوی فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید

فیتو به معنی گیاه و کمیکال به معنی مواد شیمیایی است. ویتامین ها از جمله این مواد هستند، بنابراین روزانه از سبزیجات ومیوه های سبز، قرمز و زرد استفاده کنید.

سیگار نکشید

بر اساس مطالعات، در افراد سیگاری سرماخوردگی شدیدتر و دفعات آن بیشتر است. دود سیگار سیستم ایمنی را تضعیف می کند، موجب خشک شدن مخاط بینی و فلج شدن مژک ها می شود. مژک ها موهای ظریفی هستند که در غشاهای مخاطی بینی و ریه قرار دارند و با حرکت خود موجب خروج ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از بدن می شوند. متخصصان معتقدند که کشیدن یک عدد سیگار می تواند این مژک ها را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فلج کند.

استراحت کنید

استراحت سیستم ایمنی را تقویت می کند. بدین صورت که با استراحت اینترلوکین ها (اجزای سیستم ایمنی که در مقابل ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا عمل می کنند) در جریان خون افزایش می یابند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 
آمار نشان می دهد میان سازش و لبخند به غرب با میزان سرمایه گذاری خارجی رابطه معکوس وجود دارد یعنی هر چه سازش افزایش پیدا کند میزان سرزمایه گذاری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سپیدار خبر؛ از دانا:  بررسی آمار و ارقام مربوط به چند دوره از دولتهای مختلف جمهوری اسلامی که به موازات میزان تمایل به غرب و امریکا و باز گذاشتن راههای مذاکره و دیپلماسی جهت تنش زدایی انجام شده است نشان می دهد که میان سازش و لبخند به غرب با میزان سرمایه گذاری خارجی رابطه معکوس وجود دارد یعنی هر چه سازش افزایش پیدا کند میزان سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده است.

 

آمار زیر مربوط به کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD: United Nations Conference on Trade and Development) که به اختصارآنکتاد نامیده می شود استخراج شده است.

به هر حال آنچه که به عنوان نتیجه حاصل می شود این است که راه حل مشکلات اقتصادی کشور در بررسی مولفه های قدرت درونزا و فعال کردن آنها می باشد و به هیچ عنوان راه حل سیاسی و دیپلماتیک نمی تواند گره مشکلات کشور را حل کند و سرمایه های خارجی را به خود جذب کند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:کنفرانس,تجارت,کنفرانس تجارت,توسعه سازمان ملل,سپیدار خبر,بررسی آما و ارقام چند روزه, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی عنوان کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بازدید از سرپرستی خبرگزاری مهر استان در خصوص اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی استانداری برای خبرنگاران گفت: تنها ۲۰ درصد این اعتبار محقق شد.

به گزارش سپیدار خبر؛ از خبرگزاری مهر، احمد محبی ضمن انتقاد ازسهم ناچیز دستگاه‌های فرهنگی از اعتبارات استانی، اظهار کرد: کمبود اعتبارات برای دستگاه‌های فرهنگی مشکلات زیادی ایجاد کرده و خراسان جنوبی در این زمینه از استان‌های دیگر عقب است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اداره کل فرهنگ و ارشاد تنها به اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد وابسته است و از اعتبارات استانی بی نصیب مانده ایم.

فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی رتبه آخر دریافت بودجه استانی را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به این کمبود اعتبارات دست ما در اجرای کارهای فرهنگی بسته است، بیان داشت: فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی به لحاظ بودجه‌های استانی در رتبه آخر کشور قرار دارد.

به گفته محبی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی دارای بالا‌ترین بودجه استانی و خراسان جنوبی با ۱۶ میلیون تومان اعتبار نیز پایین‌ترین اعتبارات استانی را در بین استان‌های کشور دارد.

وی به نزدیک شدن به عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: جای خالی روز شمار عید غدیر در استان خالی بود و نیاز است تا دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال‌های گذشته برای استقبال از این عید بزرگ جشنواره قربان تا غدیر در استان برگزار می‌شد که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این جشنواره دو سال است که برگزار نشده است.

محبی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد برنامه‌های فرهنگی زیادی در دستور کار دارد که به دلیل کمبود اعتبار بسیاری از آن‌ها لغو می‌شود که از استان فرهنگی‌ای مانند خراسان جنوبی بعید است.

وی با طرح این سوال که چرا تفاوت ما با سایر استان‌ها باید اینقدر باشد؟ بیان کرد: ما مستندات این موضوع را به استانداری ارائه کرده‌ایم اما هنوز پاسخ مشخصی از سوی آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین به قول استاندار برای اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خبرنگاران در جشن روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های زیاد ۲۰ میلیون تومان از این اعتبار ابلاغ شده است.

قدم‌های محکم و مهمی برای مسکن خبرنگاران برداشته شد

محبی در ارتباط با آخرین پیگیری‌ها برای مسکن خبرنگاران نیز گفت: بعد از جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران با استاندار برگزار شد این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قدم‌های محکم و مهمی برای تحقق این امر برداشته شده است، بیان داشت: در این ارتباط تاکنون نقشه جامع شهر بررسی و تمام زمین‌های که کاربری فرهنگی دارند مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمین‌های واقع در سایت اداری و مهر شهر آماده واگذاری به خبرنگاران است، افزود: با این وجود ما به دنبال زمین‌هایی در داخل محدوده شهر برای خبرنگاران هستیم.

محبی اضافه کرد: جلسه آینده ما در خصوص این زمین‌ها در دفتر شهردار برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این بازدید با انتقاد از کمبود اعتبارات فرهنگی در استان، اظهار کرد: سهم این سازمان از اعتبارات تملک استان ۴۵۰ میلیون تومان بوده که با وجود مشکلات موجود بسیار ناچیز است.

نمی‌توانیم فعالیت های فرهنگی را به دلیل کمبود اعتبار تعطیل کنیم

حجت الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم بیان داشت: نمی‌توان کارهای فرهنگی در ایامی مانند عید غدیر و محرم را به دلیل کمبود اعتبار تعطیل کرد چراکه یک مطالبه عمومی است.

وی همچنین به برگزاری برنامه ویژه در این ایام در روستاهای مرزی استان اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه ویژه‌ای برای حدود ۳۰ روستای مرزی پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز از فرهنگ و ارشاد خواست تا در برگزاری این برنامه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کمک کند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

غلامعلی حداد عادل که مهمان برنامه‌ی «خندوانه» بود در بخشی از صحبت‌هایش هم روایت شوخی‌هایی که با رهبر معظم انقلاب کرده را باز گفت و هم از شوخ طبعی ایشان تعریف کرد

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین، او پس از اشاره‌ی رامبد جوان به نسبت فامیلی‌اش با مقام معظم رهبری گفت که من یکبار به شوخی خدمت آقا عرض کردم که من خودم را این‌طرف و ان‌طرف، این‌گونه معرفی می‌کنم و می‌گویم:د«من پدر بزرگ نوه‌های مقام معظم رهبری هستم.»

دختر رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی‌ همسر یکی از پسران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است.

حداد عادل از شوخ طبعی مقام معظم رهبری هم تعریف و تمجید کرد و گفت: «از زمانی که حضرت آقا رئیس جمهور بودند، من در مورد کتاب‌های درسی و تالیف آن با ایشان مشورت می‌کردم. چون حضرت آقا شب‌ها به درس و مشق فرزندانشان رسیدگی می‌کردند، با وجود مشغله‌ی فراوان، دیکته می‌گفتند برای فرزندانشان و در جریان کتاب‌های درسی بودند که ما تالیف می‌کردیم.»

او ادامه داد: «یک‌بار درباره‌ی یک شعر بحث درگرفت که در کتاب درسی دوم دبستان باشد یا نباشد، من هم گفتم که کتاب را می‌برم خدمت حضرت آقا و از ایشان می‌پرسم که ببینیم نظرشان چیست؟ مقام معظم رهبری روزهای دوشنبه جلسه عمومی دارند، من هم روز دوشنبه خدمت ایشان رسیدم و کتاب فارسی دوم ابتدایی را دادم خدمت آقا، یک روحانی که دوست ما بود، حضور داشت، این دوست روحانی ما به شوخی گفت که آقای حداد برای حضرت آقا کتاب دوم آبتدایی را آورده‌اید که بخوانند. من هم گفتم، بله، کتاب اول ابتدایی را هم سال پیش برایشان آوردم. حضرت آقا هم فرمودند: ولی ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم.»

 

/انتهای خبر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب: شوخی‌ها, که, حداد عادل ,,با مقام معظم ,رهبری,سپیدار خبر,خبر,رهبر کبیر انقلاب,مقام معظم رهبری,کاسپین,درس و مشق فرزندان, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
امام جمعه درمیان با تأکید بر اینکه ما اکنون در حال جنگ، با ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم، گفت: آن قدر جنگ جدی است که گاهی ناآگاهانه و غیرعمد از سوی نهادهایی که انتظارش نمی‌رود هزینه و تلاش می‌شود و آنتن رسانه برای مسئله‌ی ضد فرهنگی اشغال می‌شود و اندیشه‌ای ناروا ترویج داده می شود.

به گزارش سپیدار خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان در گفتگو با خبرنگار خاورستان،با بیان این‌که فرهنگ ارتباطی با مناسبات اجتماعی دارد، گفت: اگر بگوییم اسلام دین فرهنگ است اشتباه نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت حل معضلات فرهنگی آن قدر بالاست که مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات فرهنگی در بعضی از مواقع خواب را از چشمان من می گیرد.

امام جمعه درمیان با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند "من حاضرم جانم را فدای مسئله فرهنگ کنم" اظهار کرد: از حوزه‌هایی که روزنه جدیدی در فرهنگ است، فضای مجازی است چرا که بنا به سخن مقام معظم رهبری " فضای مجازی به اندازه انقلاب مهم است".

حسینی با بیان این‌که فضای مجازی زندگی ما را به صورت مجازی تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، گفت: باید تدبیری خارج از تشکیل شورای عالی فضای مجازی و شعار دادن مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام عقایدی مانند عقل معاش و معیشت زندگی انسان‌ها وجود دارد و اقتصاد از اهمیت شایانی برخوردار است.

حسینی با بیان این‌که اقتصاد به معنی مال اندوزی و توجه به مادیات نیست، افزود: اقتصاد به معنای اعتدال در مسائل مالی، مادی و همچنین تدبیر درست در زندگی است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که فرمودند: "کسی‌که دنیای خود را برای دین رها کند از ما نیست" بیان‌کرد: مهمتر از اقتصاد، فرهنگ است؛ چرا که فرهنگ است که بنیان اقتصاد را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

امام جمعه درمیان ادامه داد: اگر صرفه جویی در جامعه فرهنگ شود و اسراف نیز در جامعه مورد نکوهش قرار گیرد اثر مستقیمی روی مناسبات اقتصادی دارد.

حسینی یادآور شد: نگرش فرهنگی مردم نسبت به کار و اندیشه کار که در منظر دین مبین اسلام وجود دارد اگر ارتقا یابد بسیاری از مناسبات اقتصادی و سیاسی ما را به صورت مستقیم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در نتیجه مورد تهدید کشورهای بیگانه قرار نخواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: باید نگرش فرهنگی مردم این باشد که ما باید بر روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه درمیان با اشاره به این‌که برای مناسبات تخصصی و فنی نیز ما حکم فقهی داریم، اذعان کرد: اگر جامعه‌ای نیاز به طبیب دارد و طبیب ندارد بر همه افراد جامعه واجب کفایی است که بروند و این نیاز را برآورده سازند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته پیرامون بسیاری از ارزش‌ها فقط شعار داده می شد اما اکنون در حال رسیدن به مرحله گفتمان‌سازی هستیم یعنی این مهم در جامعه تبدیل به دغدغه شده است.

"تنهایی لیلا" مذهب را عامل بدبختی انسان ها معرفی می کند

امام جمعه درمیان با تأکید بر اینکه ما اکنون در حال جنگ، با ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم، گفت: آن قدر جنگ جدی است که گاهی ناآگاهانه و غیرعمد از سوی نهادهایی که انتظارش نمی‌رود هزینه و تلاش می‌شود و آنتن رسانه برای مسئله‌ی ضد فرهنگی اشغال می‌شود و اندیشه‌ای ناروا ترویج داده می شود.

وی با اشاره به سریال "تنهایی لیلا"، تصریح کرد: یک نوجوان و جوان از این سریال این گونه برداشت می کند که فردی که در خارج از کشور آزاد و بی‌حجاب بوده و در آن روزگار ایام به کامش بوده اما از روزی که به موطن خویش بازگشته است و در زیر خیمه مذهب قرار گرفته است بدبختی‌هایش آغاز شده که باعث بی سرپناهی او و پدید آمدن مشکلاتی همچون مشکلات قضایی برایش می شود.

امام جمعه درمیان ادامه داد:متأسفانه در این سریال تلویحا تعظیم شعائر مذهبی عامل بدبختی انسان معرفی شده است.

ازدواج های غیر اصولی عامل طلاق

 وی با بیان این‌که مسوولان باید در آگاه سازی والدین تلاش کنند، اظهار کرد: به دلیل اینکه ازدواج‌های سست، غیر اصولی و یک سو نگرانه زیاد شده است آمار طلاق بالا رفته است.

امام جمعه درمیان افزود: زندگی که با تدبیر و عقلانیت شکل گرفته باشد، دست خوش نابسامانی و از هم پاشیدگی نمی‌شود.

حسینی ضمن اشاره به این‌که باید فرهنگ انتخاب و ازدواج درست در جامعه شکل گیرد، متذکر شد: والدینی که 20 سال فرزند خود را پرورش می دهند و باعث رشد جوان می شوند قطعا می‌توانند روی فکر او نیز تاثیر گذار باشند تا فرزند در انتخاب همسرش درست عمل کند.

وی با بیان این‌که طلاق ها ریشه در ازدواج های تحمیلی دارد، تصریح کرد: بخشی از ازدواج ها تحمیلی یا غیر محترمانه است یعنی دیگران برای دختر و پسر تصمیم می گیرند و این گونه ازدواج ها دوامی ندارد.

امام جمعه درمیان افزود: موضوع طلاق و طلاق گرفتن جزو یکی از موضوعات طبیعی سریال های ما شده است یعنی نشانگر یک واقعیتی است که وجود دارد و اصلا این موضوعات را نیز نکوهش نمی کنند.

حسینی یادآور شد: بعضی از عوامل تاثیر گذار مانند رادیو و تلویزیون نسبت به منبر ما تاثیر بییشتری دارد.

ماهواره سمی مهلک برای خانواده ها

وی با اشاره به این‌که ماهواره سمی است که در جامعه رواج یافته است، گفت: ماهواره مانند یک ظرفی است که یک قطره خون و یا زهر داخل آن ریخته شده است.

حسینی با بیان این‌که بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا در جبهه شیطان عمل می کنند، متذکر شد: مردم ما آنقدر حساس هستند که اگر شایعه شود که داعش خرمای مسموم از غرب وارد کرده نسبت به خوراک خود دچار نگرانی می شوند.

یک نهاد نظارتی باید آمار درستی از ماهواره داران داشته باشد

امام جمعه درمیان با بیان اینکه یک نهاد نظارتی باید آمار درستی از ماهواره داران داشته باشد، افزود: ما باید به صورتی عمل کنیم که حداقل آمار درستی از ماهواره داران داشته باشیم و مخاطب را نترسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه جبهه مقابل ما خیلی هزینه می کند، اظهار کرد: جبهه مقابل پول می دهد به یک سوپر استار تا فلان مد را بپوشد و در فیلم ها و جامعه ظاهر شود تا فرهنگ بی حجابی را در جامعه اسلامی ما گسترش دهد.

امام جمعه درمیان ادامه داد: طرح ها و الگوهای اسلامی در حوزه پوشاک را باید با روش‌های مختلف به نمایش  بگذاریم که البته در مقابل باید ارزان هم باشند تا مردم از آن ها استقبال کند.

انتهای پیام/ 102/ ث/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

پدری برای خوشبختی و تضمین آینده فرزندش بهمراه خانواده به دریا می‌زند اما نه برای خوش گذرانی و تفریح بلکه برای فرار از دشمنی که جهل سراسر وجودش را گرفته است

آب بازی کودکی که جهانی را غرق در بغض کرد

به گزارش سپیدار خبر از کسپین – بهرام سبزی – کودکان آب بازی آنهم کنار دریا و ساحل را دوست دارند. دوست دارن کنار دریا بدوند، شادی کنند و پدر و مادر نیز از دیدن این صحنه ها لذت ببرند و با شور و شعف خاصی شیطنت‌های فرزندشان را دنبال کنند و گاهی هم اگر شده دنبال فرزند خود بدوند و بیخیال سختی‌های دنیا شوند و گویی آن لحظه، همه ی دنیا یعنی خوشحالی فرزند. فرقی هم ندارد چه دین و مذهبی داشته باشی چرا که انس و الفت پدری و مادری دین و مذهب نمی شناسد.

و یک جایی هم در گوشه ای از این دنیا پدری برای خوشبختی و تضمین آینده فرزندش بهمراه خانواده به دریا می‌زند اما نه برای خوش گذرانی و تفریح بلکه برای فرار از دشمنی که جهل سراسر وجودش را گرفته است. البته شاید پدر و مادر زمان پوشاندن لباس به فرزند با این بهانه که برای آب بازی کردن به دریا می‌روند وی را متقاعد کرده اند اما این آب بازی جهانی را غرق بغض کرد و کاری را که بمب و موشک نتوانسته اند بکند کودکی با آب بازی خود انجام داد تا تلنگری به جهان و علی الخصوص مسلمانیمان بزند.

نمی دانم آنهایی که تصویر این کودک معصوم را می‌بینند با کدام استدلالشان این را توجیح می‌کنند و به کدام بهانه متوسل می‌شوند؟ آیا این کودک دنبال بمب هسته ای بود ؟ آیا این کودک سردسته باندی بود؟ آیا این کودک ناقض حقوق بشر بود؟

راستی آنهایی که فریاد حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده بود کجا هستند؟ سازمان ملل را چه شده؟ دبیر کل بیاید طبق معمول اظهار تاسف بکند !!!!!

کودکی که شاید هنگام مرگش با ان لفظ کودکانه بگوید (بعد از مرگم همه چیز را به خدا می‌گویم) طفل معصومی که غرق دنیای کودکانه بود به یکباره غرق در دریا شد. فرزندی که باید در کنار دریا بازی می‌کرد اسیر بازی سیاسی و جنگ دیگران شد.

و چه بسیارند اینگونه کودکانی که در بازی سیاسی و در جنگ های سیاسیون بی هیچ بهانه ای پرپر می‌شوند و این برادر کشی ها همچنان ادامه دارد و عده ای جاهل آلت دست کسانی شده اند که دقیقا اسلام را هدف گرفته اند.

 

/انتهای خبر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:آب بازی کودکی, که جهانی را غرق در بغض کرد,آب بازی کودکی که جهانی شد, غرق در بغض , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
یادداشت/
بازگشایی سفارت انگلیس با امروز که روز مبارزه با استعمار انگلستان است قرابت معنایی عجیبی دارد.

روز یکشنبه، اول شهریورماه سال 1394، سفارت انگلستان در ایران با حاشیه‌هایی فراوان از جمله اعتراض دانشجویان که با ضرب و شتم و بازداشت آن‌ها همراه بود، بازگشایی شد. در این میان وقتی برگه‌های تاریخ را ورق بزنیم، به تاریخی می رسیم که شاید با آن روز کمتر از 2 هفته فاصله دارد و آن روز قرابت معنایی عجیبی با این بازگشایی دارد.

روز 12 شهریور، روز مبارزه با استعمار انگلستان و روز شهادت رئیسعلی دلواری، قهرمان جنوبی ایران که یک تنه با مردم غیور آن خطه در مقابل انگلیسی‌هایی که برای تصرف و استعمار این خاک آمده بودند جنگید.

روز مبارزه با استعمار انگلیس روزی است که شاید برای جوانان و نوجوانان نسل امروز، بخصوص آن دسته که کمتر با تاریخ سر و کار دارند، کمی گنگ و بی مفهوم جلوه کند، چرا که در سالهای اخیر، ملت ما آمریکا را بعنوان دشمن اصلی خود می دیدند (هرچند برخی از دوستان دیگر دشمنی روی زمین برای خود نمی‌بینند و چشم‌های خود را با وایتکس شده اند و جور دیگر می بینند. شیطان بزرگ را کدخدا می بینند، خون های به ایدز آلوده شده‌ی فابیوس را اصلا نمی بینند، برای جک استراو در روز تنفیذ دعوتنامه می فرستند و ...). اما به مناسبت روز مبارزه با استعمار انگلستان اگر کندوکاوی در سخنان مقام معظم رهبری داشته باشیم به این جمله زیبا می رسیم که فرمودند: ((دیپلماتهاى برجسته‌ى چند کشور غربى که تا حالا با تعارفات دیپلماتیک با ما حرف میزدند، نقاب از چهره برداشتند؛ چهره‌ى واقعى خودشان را دارند نشان میدهند؛ «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر». دشمنى‌هاى خودشان با نظام اسلامى را دارند نشان میدهند؛ از همه هم خبیث‌تر دولت انگلیس.)) 29 خرداد88

لذا بر آن شدیم تا بررسی کوتاهی از تاریخچه خباثت های انگلستان را بصورت تیتروار و خلاصه بیان کنیم:

1- درگیر کردن ایران با عثمانی و ایجاد موازنه قوا بین طرفین بگونه ای که ایران هیچگاه به فکر هندوستان (که مستعمره انگلستان بود) نیفتد و همیشه در منطقه خود در گیر بماند.

2-جدا کردن عراق و هرات افغانستان از ایران

3- تجزیه سیستان و بلوچستان

4- دست داشتن در تمام عهدنامه های ننگینی که بین ایران و روسیه بسته شد(ترکمنچای، گلستان، آخال و ...)

5- کمک مستقیم در راه اندازی فرقه های ضاله بابیت و بهائیت در ایران

6- امتیازهای ننگین توتون و تنباکو و قراردادهای استعماری رویترز، لاتاری و دارسی

7- قرارداد 1919 و تلاش برای مستعمره کردن ایران

8- انحراف نهضت مشروطه به سمت منافع انگلستان و زمینه سازی برای اعدام شیخ فضل الله نوری

9- روی کار آوردن رضاشاه پهلوی ملعون و سپس فراری دادن و روی کار آوردن محمدرضا شاه پهلوی

10- تلاش برای شکست ملی شدن صنعت نفت در ایران و شکل دهی کودتا 28 مرداد

11- کمک های بی دریغ به عراق در 8 سال جنگ تحمیلی

12- مدیریت بی سابقه در آشوب های فتنه 88

13- جدا کردن جزیره استراتژیک بحرین از ایران در زمان محمدرضاشاه پهلوی ملعون

14- اشغال سفارت ایران در لندن و کشتن دو نفر در اردیبهشت ماه 1359

15- سرقت اشیاء عتیقه و میراث گرانبهای ایران

16-  تحریک گروههای تروریستی در اطراف ایران همچون گروههای پژاک و کوموله برای ایجاد فتنه در ایران

17- حمايت، اعطاي پناهندگي و پشتيباني مادي و امنيتي از سلمان رشدي، نويسنده كتاب موهن آيات شيطاني كه انگليسي‌ها سفارش‌دهنده، منتشركننده و حامي كتاب و نويسنده‌اش بوده و هستند.

18- آموزش و تجهيز و پشتيباني از بمب‌گذاري و ديگر اقدامات تروريستي در خوزستان، حرم مطهر رضوي، سيستان و بلوچستان، حسينيه شيراز و نيز ترور شهيدان لاجوردي و صياد شيرازي طي سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي.

19-  زمينه‌چيني و طراحي، آموزش، تجهيز و پشتيباني از تروريست‌ها براي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران همچون شهيدان عليمحمدي، شهرياري و دكتر عباسي (رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي) طبق اعتراف و تصريح جان ساورز رئيس سابق MI6 و كوپر معاون اشتون.

20- نقش اصلی در ایجاد و هدایت و ادامه تحریم های 35 ساله علیه ایران

موارد فوق الذکر گوشه ای از جنایات انگلستان در ایران به شمار می‌رود که بررسی با جزئیات آن در این مجال نمی گنجد. اما به خوانندگان این متن توصیه می شود که چگونگی عملکرد انگلستان در هر یک از این موارد 20 گانه را با جزئیات مطالعه کنند تا به خباثت این روباه پیر استعمار و روش های کثیفی که به کار برده اند پی ببرند.

سید مصطفی موسوی‌نژاد

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
عکس/ بنز خاص‌ استیلی در ایران

عکس/ بنز خاص‌ استیلی در ایران

 

از صراط

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب: حجت‌الاسلام نمازی از خبرگان استعفا کرد,حجت‌الاسلام نمازی,مجلس خبرگان,بنز ,استیل ,خودرو, آخرین اخبار, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
حجت‌الاسلام حسن نمازی از نمایندگی مجلس خبرگان استعفا کرد.

به گزارش سپیدار خبر ، از فارس؛ حجت‌الاسلام حسن نمازی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری از نمایندگی در خبرگان استعفا کرد.


برپایه این خبر قرار است موضوع این استعفا در جلسه نوبت عصر امروز هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان بررسی شود.
 
 
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب: حجت‌الاسلام نمازی از خبرگان استعفا کرد,حجت‌الاسلام نمازی,مجلس خبرگان, آخرین اخبار, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
گزارش خاورستان از اوضاع اولین چاپخانه خراسان جنوبی/
 
حسین آبادی، مدیرچاپخانه زرین با بیان‌این‌که اکنون این چاپخانه در آستانه تعطیلی است، گفت: از دولت درخواست تسهیلات کم بهره داشتیم که دولت نیز در پاسخ با آن ممانعت کرده است.

به گزارش سپیدار خبر، در تقویم ایران 11 شهریورماه روز ملی صنعت چاپ نامیده شده است که این نشان‌دهنده اهمیت بالای صنعت چاپ برای مسئولان و نقش تاثیرگذار آن در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ ایران است. این روز بیان‌کننده صنعتی، پویا، فعال و پرتلاش است که در صورت توقف آن، کار سایر صنایع نیز متوقف خواهد شد.؛ با کشف صنعت چاپ و افزایش تعداد نسخه های خطی بود که بشر اولیه و غیرمتمدن پای به عرصه تمدن گذاشت و توانست تجربه های خود را در نوشته های فراوان برای آیندگان به یادگار بگذارد.

تا قبل از ورود اینترنت به زندگی بشر که وسیله ای سریع برای انتقال اندیشه ها و موضوعات مهم علمی، هنری، ورزشی، ... شده است صنعت چاپ یکی از بزرگترین و مهمترین اختراعات بشری محسوب می شد اکنون که در هزاره سوم بسر می بریم نیز از اهمیت این صنعت با وجود انواع رسانه ها کاسته نشده است.

اولین چاپخانه در ایران در شهر تبریز تأسیس شد و دقیقا 99 سال بعد از راه اندازی اولین چاپخانه در ایران؛ پای این صنعت به بیرجند باز شد. در سال 1332 چاپخانه ای در بیرجند توسط حزب ایران راه اندازی شد که فعالیت آن 6 ماه بیشتر دوام نیاورد و پس از آن تا سال 1337 هیچ فعالیتی در این زمینه در بیرجند انجام نشد تا اینکه در سال 1337 چاپخانه زرین به همت "حسن زرین پناه" در بیرجند با همکاری 6-7 کارگر راه اندازی شد.

حسن زرین پناه، پدر صنعت چاپ خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: از سال 1337 بعد از ترک تحصیل دوره دبیرستان اولین چاپخانه بیرجند به نام چاپخانه رزین را پایه گذاری کردم.

وی ادامه داد: چاپخانه های ایران، چاپخانه‌هایی هستند که مدرن ترین ماشین آلات دنیا را دارا هستند.

پدر صنعت چاپ خراسان جنوبی بیان این‌که، از بزرگ ترین چاپ خانه دنیا بازدید کرده است، گفت: چاپخانه اشتن در هامبورگ که مدرن ترین ابزارآلات چاپخانه را دارا است من از نزدیک بازدید کرده‌ام و  مدرن ترین ماشین آلات چاپی که در آلمان فعال بود در ایران نیز وجود دارد.

زیرن پناه با اشاره بر این‌که فعالیت مطبوعاتی شاید در خراسان‌جنوبی افول داشته باشد اما در کشور به این صورت نیست، تصریح‌کرد: در بیرجند به دلیل زیاد بودن تعداد چاپخانه‌ها و یا چون فعالیت های مطبوعاتی به خارج استان انتقال می‌یابد، فعالیت مطبوعاتی کمتر شده است.

وی تصریح کرد:من تا سال 1358 چاپ خانه زرین را خودم اداره می‌کردم اما به دلیل مشکلات سربی که در بدن من اتفاق افتاد، چاپخانه را در اختیار آقای حسین آبادی گذاشتم.

وی با اشاره بر این‌که علت رکود فعالیت مطبوعاتی تعداد زیاد چاپخانه های در بیرجند است، یادآور شد: چاپخانه گلرو به دلیل وجود ماشین آلات مدرن از فعالیت بهتری برخوردار است.

پدر صنعت چاپ خراسان جنوبی ادامه داد: چاپخانه زرین به دلیل کار با سرب ممکن است نسبت به چاپ خانه های مدرن کمتر فعالیت داشته باشد و این دلیل بر تعطیلی چاپخانه ندارد.

حسن رضا حسین آبادی فعال 63 ساله ای که 40 سال فعالیت چاپ دارد در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: پس از بیماری آقای زرین پناه، من مدیریت چاپ خانه زرین را من به عهده گرفته و هم اکنون نیز این مدیریت را برعهده دارم.

این فعال عرصه چاپ تصریح کرد: گرانی و کمبود لوازم یدکی و جانبی، نبود کلاس های آموزشی به فعالیت چاپ لطمه زده است.

حسین آبادی با بیان این‌که وضعیت صنعت چاپ مدتی است بهتر شده است، گفت: با وجود فعالیت بهتر چاپخانه نسبت به قبل پنج کارگر فعال در چاپخانه در بیکاری به سر می برند.

دولت به درخواست‌های ما پاسخ نمی‌دهد

وی با اشاره بر این‌که، چاپخانه زرین از سوی دولت هیچ گونه حمایتی نشده است، تصریح کرد: در هر سال دولت یک کمیسیون برگزار می‌کند و مشکلات خود را در آن کمیسیون بیان می کنیم اما متاسفانه هیچ چگونه نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

این فعال عرصه چاپ یادآور شد: ایام صنعت چاپ که یازدهم شهریورماه است مسوولان تنها یک جلسه‌ای می گیرند که امسال از آن جلسه هم خبری نبود.

حسین آبادی با بیان‌این‌که، دولت به درخواست‌های ما پاسخ گو نیست، تصریح کرد: از دولت درخواست تسهیلات کم بهره داشتیم که دولت نیز در پاسخ با آن ممانعت کرده است.

وی ادامه داد: صنعت چاپ خوابیده است و اگر دولت وامی کم بهره به صنعت چاپ واگذار کند چاپخانه‌ها برای بار دیگر به رونق خواهند آمد.

صنعت چاپ رها شده است

فعال عرصه چاپ با اشاره بر این‌که، صنعت چاپ رها شده است، اظهار کرد: ما از مسوولان انتظار همکاری با صنعت چاپ را خواستاریم.

حسین‌آبادی تصریح کرد: بیشتر پاسخ ها به مشکلات ما توسط مسوولان بر پایه حرف است و عملی را تا اکنون مشاهده نکرده ایم.

اکثر چاپخانه ها رو به تعطیلی اند

وی با بیان اینکه اکثر چاپخانه ها در روند تعطیلی هستند، اظهار کرد: اگر وضعیت چاپخانه به همین صورت پیش برود مجبور به تعطیلی قدیمی ترین چاپخانه بیرجند خواهیم شد.

فعال عرصه چاپ تصریح کرد: زمان پرداخت هزینه کارکرد نیروهای فعال در چاپخانه برای ما یک مصیبت عظمی است.

حسین آبادی تصریح کرد: گفته‌های ما با مسوولان به هیچ جایی نرسیده پس دیگر درخواستی نداشته باشیم بهتر است.

فشار مالیات و عوارض امان ما را برید

 وی با بیان این‌که فشار مالیات و عوارض شهرداری امان ما را بریده است، یادآور شد: با وجود درآمد اندک، شهرداری از کف، ساختمان وحتی از تابلو عوارض می گیرد.

این فعال عرصه چاپ بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده به 9 درصد افزایش یافته است که مشتریان به دلیل افزایش یک درصدی به تایپ و تکثیرها رو می آورند.

فعالیت چاپ خواستار سرمایه زیاد است

حسین آبادی با بیان این‌که چاپخانه زرین کبود دستگاه ندارد بلکه کمبود کار دارد، گفت: در زمان گذشته ابزار آلات چاپ به صورت دستی فعالیت می‌کرد از سال 74 به دلیل کند بودن سرعت چاپ ابزارآلات دستی به اتومات تغییر داده شد.

وی با اشاره به این‌که، فعالیت چاپ خواستار سرمایه زیاد است، گفت: صنعت چاپ با وجود سرمایه زیاد درآمد خوبی ندارد.

انتهای پیام/ 102 / ک / 5

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مقر جنگ نرم راه اندازی شد

 

به گزارش خبرنگار سبیدار خبر؛ مدیر این رسانه جنگ نرم با اشاره بر اینکه این سایت در ‍‍‍‍بیش برد اهداف رهبر کبیر انقلاب سعی دارد ابراز داشت: این وبسایت که به نام مقر سایبری جنگ نرم معروف است به امید خداوند متعال سیلی خواهد بود برای رسانه های وهابی.

وی یاور شد: ما هر چه قدر در بحث جنگ نرم فعالیت کنیم باز هم کم کردیم باید تمامی جوانان به میدان آیند.

وی در بایان نیز از رسانه های گروهی و جمعی در بیشبرد این اهداف در خواست کمک کرد و خواستار همکاری شد و گفت: رسانه هایی که آماده همکاری با این بایگاه هستند می توانند در بخش نظرات سایت ایده و نوع همکاری خود را بیان نمایند.

در ضمن کسانی که مشتاق به بازدید از این رسانه را دارند می توانند از طریق آدرس زیر به این مقر جنگ نرم وارد شوند

magharnews.lxb.ir

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 
به گزارش سپیدار خبر، صفحه طرفداران سردار سلیمانی عکس های دیده نشده و یا کمتر دیده شده از این سردار را با کاربران اینستاگرام به اشتراک می گذارد که دیدن برخی از آنها خالی از لطف نیست. این صفحه در جدیدترین اقدام خود تصویری از تیپ جالب سردار را منتشر کرد.

عکس/ تیپ جالب سردار سلیمانی

منبع : صراط

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
یادداشت حسین شریعتمداری درباره برجام؛
 
به گزارش سپیدار خبر، فرض کنید یک میوه، مثلا یک سیب پیش‌روی دارید که بخشی از آن گندیده و فاسد شده است. در این صورت شما می‌توانید قسمت فاسد شده را جدا کرده و از قسمت سالم سیب استفاده کنید. به بیان دیگر، در این حالت «خوب» و «بد» اگرچه با هم بوده و در یک سیب، جمع شده‌اند ولی قابل تفکیک هستند و الزامی نیست که در صورت تمایل به خوردن سیب، ناچار به خوردن بخش فاسد آن نیز باشید!

به گزارش خاورستان، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت: گفته می‌شود- و قابل‌ قبول نیز هست- که توافق وین اگر چه یک «توافق مطلوب» نیست و با خواسته‌های قانونی جمهوری اسلامی ایران فاصله‌ای زیاد و پر نشدنی دارد ولی در آن نقاط مثبتی هم دیده می‌شود و از این‌روی، پذیرش برجام را نمی‌توان یکسره به زیان کشورمان دانست بلکه مانند هر توافق دو یا چندجانبه دیگر، امتیازاتی داده شده و در مقابل امتیازاتی هم گرفته شده است.

این استدلال که از سوی موافقان برجام و مخصوصا دولت محترم پشتیبانی می‌شود در حالی است که آنچه داده‌ایم نه فقط فعالیت هسته‌ای کشورمان را به نابودی می‌کشاند بلکه بسیاری از اصول و مبانی نظام را نیز در معرض تهدید جدی قرار می‌دهد. این واقعیت تلخ فقط با مروری گذرا بر متن توافق وین و قطعنامه ۲۲۳۱ که به عنوان تضمین برجام از سوی شورای امنیت سازمان ملل صادر شده است به وضوح قابل درک است. ضمن آن که حریف نیز با استناد به مفاد اسناد یاد شده، خواب تغییر ساختار نظام را می‌بیند و خوابی را که دیده است، بی‌پرده اعلام هم می‌کند ولی این نگاه طرف مقابل به توافق وین- مخصوصا آمریکایی‌ها- تاکنون از جانب موافقان برجام بی‌پاسخ مانده و به جای آن، انبوهی از اتهامات به سوی منتقدان داخلی- و‌نه‌آمریکایی‌ها- سرازیر شده و می‌شود. به عنوان مثال، دیروز رئیس‌جمهور محترم در جمع مردم همدان ضمن دفاع از توافق وین، درباره یکی از دستاورد‌های آن گفت: «بعد از ۲۳ ماه تلاش و مذاکره توسط دیپلمات‌های ملت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به کشور بازگردانیم»! ایشان توضیح ندادند آیا محدودیت‌های فراوان علیه کشورمان که فقط یک نمونه از آن دست‌اندازی به صنایع موشکی و دسترسی به مراکز نظامی و... است و تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد، سایه شوم جنگ را از سر مردم برمی‌دارد و یا یکی از موانع حمله دشمن را؟! آنهم دشمنی که به صراحت اعلام کرده و می‌کند که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک هدف استراتژیک در دستور کار خود دارد؟ و تاکنون نیز از هیچ کوششی برای رسیدن به این هدف استراتژیک کوتاهی نکرده است. و به قول مشترک و کارشناسانه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، اگر توان حمله نظامی به ایران را داشت در انجام آن یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد. ناتوانی حریف از حمله نظامی به ایران بارها در گزارش مراکز استراتژیک آمریکا به گونه‌ای مستند آمده است و این روزها مقامات بلندپایه آمریکایی نیز به آن اعتراف دارند.

و اما، این نکته که برجام در صورت پذیرفته شدن از سوی ایران نه فقط مانع حمله نظامی حریف نبوده، بلکه متاسفانه می‌تواند زمینه‌ساز آن نیز باشد، بیرون از موضوع یادداشت پیش روی است و در فرصتی دیگر به آن خواهیم پرداخت. در این وجیزه سخن بر سر آن است که آیا وجود برخی از نقاط مثبت در برجام می‌تواند دلیل قانع‌کننده و موجهی برای پذیرش آن باشد؟

در این‌باره گفتنی است که اختلاط و آمیختگی «خوب‌و‌بد» و «نقاط مثبت و منفی» در یک مجموعه به دو صورت و دو حالت متفاوت قابل تصور است و برای مواجهه و تصمیم‌گیری درباره هر یک از این دو حالت نیز راهکار متفاوتی در میان است.

به‌عنوان مثال و یک سند مورد استناد که علاوه بر «نقل»، دلایل عقلی را هم با خود دارد، می‌توان به آیه ۲۱۹ از سوره بقره اشاره کرد. «یسئلونک عن الخمر و المیسر، قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس واثمهما اکبر من نفعهما.... از تو ای پیامبر درباره شراب و قمار سؤال می‌کنند، بگو در ارتکاب آن دو، گناهی بزرگ است و سودهایی برای مردم دارد و گناه آن دو از سودی که دارد بزرگتر است.»

خدای مهربان در این آیه شریفه- که به عنوان مثال آورده‌ایم و تفسیر آن برعهده عالمان خبره است- همراه با گناه بزرگ شرابخواری، برای آن سودی هم ذکر فرموده ولی این سود را در مقایسه با آن گناه بزرگ شانه به شانه و همطراز ندانسته و نهایتا حکم منع شرابخواری را صادر فرموده است.

نکته درخور توجه این که «سود اندک» شرب خمر از «گناه بزرگ» آن جدا شدنی و قابل‌تفکیک نیست تا تصور شود کسی که به گناه بزرگ شرابخواری روی می‌آورد، هم گناه کرده و هم سود برده است! و یا این که می‌تواند «سود» آن را از «گناه بزرگ» تفکیک کرده و جداگانه به کار گیرد! از این روی، شرب خمر، حتی یک قطره آن نیز «حرام» و «گناه بزرگ» دانسته شده است.

در این‌باره مثال دیگری که متفاوت از نوع اول است نیز درخور توجه است. فرض کنید یک میوه، مثلا یک سیب پیش‌روی دارید که بخشی از آن گندیده و فاسد شده است. در این صورت شما می‌توانید قسمت فاسد شده را جدا کرده و از قسمت سالم سیب استفاده کنید. به بیان دیگر، در این حالت «خوب» و «بد» اگرچه با هم بوده و در یک سیب، جمع شده‌اند ولی قابل تفکیک هستند و الزامی نیست که در صورت تمایل به خوردن سیب، ناچار به خوردن بخش فاسد آن نیز باشید!

توافق وین از نوع اول است که نقاط مثبت احتمالی آن از نقاط منفی جدا کردنی نیست. برجام یک معاهده دوجانبه است که براساس حقوق شناخته شده بین‌المللی -کنوانسیون ۱۹۶۹ وین- هیچیک از دو سوی این پیمان نمی‌توانند نسبت به یک یا چند ماده آن اعلام تحفظ کرده و به اصطلاح از «حق شرط» استفاده کنند. اعلام تحفظ - RESERVATION- صرفا در معاهدات بین‌المللی چندجانبه قابل پذیرش بوده و موضوعیت دارد ولی در معاهده دو جانبه مانند توافق وین که مجموعه گروه ۵+۱ به عنوان یک طرف توافق و ایران طرف دیگر آن تلقی و تعریف شده است، هر یک از دو طرف فقط می‌توانند به آن پاسخ «آری» یا «نه» بدهند، یعنی یا همه مفاد آن را یکجا و بدون استثناء بپذیرند و یا تمامیت آن را یکجا رد کنند.

و کوتاه سخن آن که هیچیک از دوستان موافق برجام نیز وجود بندها و مواد منفی در این سند را انکار نمی‌کنند و مخصوصا پذیرفته‌اند که برخی از مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ در صورت اجراء می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را با چالش‌ها و پی‌آمدهای خطرآفرین روبرو کند ولی برخی از دوستان موافق برجام، راه مقابله با این بخش از اسناد یاد شده را در اعلام تحفظ نسبت به آن می‌دانند که صد‌البته نشدنی است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب