سپیدار خبر
 
در پی اظهارات جدید هاشمی رفسنجانی در توهین به روستائیان
در پی اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در توهین به روستا و روستانشینان، موجی از اعتراضات و کمپین ها در فضای مجازی به راه افتاد.
به گزارش جهان به نقل از “خانه خشتی“، در اعتراض به این توهین کمپین “من یک روستایی هستم” مردم شهرستان رفسنجان نیز راه اندازی شد.

کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد کمپین "من یک روستایی هستم " مردم رفسنجان راه اندازی شد

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


شباهت روحانی و احمدی‌نژاد/3
 
سفرهای استانی یکی از سنت‌های مناسبی بود که در دوره احمدی‌نژاد پایه‌گذاری شد، اما همین سنت به‌مرور دچار آفت‌هایی شد که هم در دوره احمدی‌نژاد و هم در دوره روحانی مشاهده شد. این آفت‌ها را در چهار بخش مرور خواهیم کرد.

گروه سیاسی سپیدار خبر - سفرهای استانی یکی از سنت‌های مناسبی بود که در دوره احمدی‌نژاد پایه‌گذاری شد، اما همین سنت به‌مرور دچار آفت‌هایی شد که هم در دوره احمدی‌نژاد و هم در دوره روحانی مشاهده شد. این آفت‌ها را در چهار بخش مرور خواهیم کرد.

 

1. انتقاد از عملکرد دولت‌های گذشته

در دولت نهم، احمدی‌نژاد انتقادهای زیادی به دولت‌های قبل وارد می‌کرد و در بسیاری از موارد آن‌ها را فاسد می‌خواند. یکی از این موارد، مربوط به سفر استانی وی به رشت است که آنجا درباره شرکت الکتریک ایران می‌گوید: «طی 15 سال تحت عنوان خصوصی‌سازی قریب 3 هزار میلیارد تومان از ثروت ملت ایران توزیع شد، بخشی از آن‌هم در همین استان گیلان با توافق در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفت که بعد گزارش آن را گرفتم؛ مثل همین شرکت الکتریک ایران یک ثروت با ارزش که با قیمت بسیار پایین در اختیار عده‌ای خاص گرفت. آن‌ها علی‌رغم تعهدی که دادند که باید گسترش می‌دادند، حفظ می‌کردند و حقوق کارگران را می‌پرداختند، متأسفانه فقط به دنبال بهره‌مندی شخصی، بیکار کردن کارگران و فرصت‌طلبی بودند. امروز علاوه بر اینکه ان‌شاءالله دولت تلاش خواهد کرد ثروت انباشته را عادلانه توزیع کند، به فضل الهی در همین سفر هم تصمیمات قاطعی برای احقاق حقوق کارگران و حقوق ملت ایران اتخاذ خواهد شد.[1]

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

روحانی نیز در این زمینه حملات بسیار شدیدی به دولت قبل کرد و اعضای دولت قبل را متهم به فساد و بی‌عقلی کرد. وی در سخنان خود در شورای اداری چهارمحال و بختیاری درباره دولت قبل گفت: «مگر برخی می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار کنند؟ فساد غرق‌شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سروصداها شست؟ باید بیایند و جواب بدهند. ... می‌گویند "چه دارد آن‌کسی که عقل ندارد و چه ندارد آن‌کسی که عقل دارد؟" با بی‌عقلی‌ها کاری کردند که آن‌ها بیایند و نفت ما را تحریم کنند. ... تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای و بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند.[2]

 


2. استفاده از دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان برای استقبال

یکی از انتقادهای مهمی که به سفرهای استانی در دولت قبل وارد می‌شد، بحث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات برای استقبال از رئیس‌جمهور بود. این اقدام در دولت فعلی نیز در سفرهای استانی وجود دارد. در ادامه عکس‌های مربوط به دولت قبل و دولت فعلی را مشاهده می‌کنید. مرتضی الویری در این زمینه می‌گوید: «بنده در زمینه سفرهای استانی به ایشان انتقاد دارم. بنده معتقدم سفرهای آقای روحانی با خصوصیاتی که مشاهده می‌کنیم یادآور سفرهای آقای احمدی‌نژاد است که در راستای سیاست‌های پوپولیستی دولت گذشته قرار داشت. اینکه عده‌ای از مردم به دنبال اتومبیل آقای روحانی در شهرهای مختلف کشور راه بیفتند و در حمایت از ایشان شعار بدهند زیبنده یک دولت تعقل‌گرا که از شعارهای پوپولیستی فاصله دارد، نیست.»[3]

 

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی


3. استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ سفر استانی رئیس‌جمهور

طی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و روحانی از امکانات دولتی برای تبلیغ سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها استفاده می‌شد که در این زمینه نیز عکس‌ها گویا هستند.

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی

بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانی


بنر بازی و استفاده از دانش‌آموز و کارمند در سفر استانی روحانیمثلاً، انتشار دستور مسئولین استان خوزستان برای استقبال از رئیس‌جمهور جنجال زیادی علیه دولت به پا کرد و
احتمالاً به همین دلیل، با تصمیم اخذشده برای دومین سفر روحانی، استاندار هرمزگان از مردم خواسته است تا به روحانی نامه ننویسند و به‌جای آن مسائل و مشکلات را از طریق شماره 111 بیان و پیگیری کنند.[4]

 

 

 

 

 

 

 

 

شباهت روحانی و احمدی‌نژاد/3

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


خبرگزاری تسنیم:

به گزارش سپیدار خبر از تسنیم، مجوز فعالیت BBC رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس که از سالها پیش به‌دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حجت‌الاسلام روحانی مجدداً فعال شد.

نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد دولت یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با تأیید این خبر گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است.

وی افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: یک گروه از خبرنگاران هلندی‌الاصل که برای BBC World کار می‌کنند هم قرار است به‌زودی برای تهیه اخبار و گزارش وارد ایران شوند.

نوش‌آبادی در همین حال تأکید کرد که وزارت ارشاد بی‌بی‌سی فارسی را به‌عنوان یک رسانه به رسمیت نمی‌شناسد.

تاریخ انتشار خبر: ۱۳/مرداد/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ ، شناسه خبر: ۸۱۹۵۶۶

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 مرداد 1394برچسب: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حجت‌الاسلام روحانی مجوز فعالیت BBC در ایران را مجدداً فعال کرد, , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

اشیه های جشن روز خبرنگار در خراسان‌جنوبی 

 
استاندار خراسان‌جنوبی در جشن روز خبرنگار از اختصاص 100 میلیون تومان به روز خبرنگار خبرداد اما همچنان این ابهام وجود دارد که این میزان هزینه شده است یا قرار است هزینه شود؟

به گزارش سپیدار خبر از خاورستان، امسال دو روز زودتر از روز خبرنگار، جشن روز خبرنگار برای خبرنگاران خراسان‌جنوبی برگزار شد.

آغازی متنوع اما نافرجام

مجری امسال جشن روز خبرنگار، آقای سید علی ضیا یکی از مجریان برجسته کشوری بود که برعکس جشن‌هایی که سال‌ها برگزار می‌شد، آغازی متنوع داشت که این باعث شده بود علاوه بر خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها، عموم مردم نیز در این جشن حضور یابند که ناگهانی و در هنگامی که استاندار خراسان‌جنوبی سخنرانی می‌کرد؛ وی سالن را ترک کرد.

خروج ضیا که با اصرار یکی از متولیان بود، نوعی بی‌احترامی و توهین به استاندار بود که از این اقدام، گلایه داریم. ظاهرا آقای ضیا قصد داشت به احترام مردم و استاندار، خداحافظی کند اما این شخص مخالفت کرده است.

مجموع کل زمانی که علی ضیا به عنوان مجری صحبت کرد، 12 دقیقه بود.

وقتی خبرنگار در روز خودش هم نمی‌تواند تریبون‌دار باشد

بعد از سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانه مطبوعات نوبت به نمایندگان خبرنگاران و رسانه‌ها رسید. سخنران اول مراسم، حمیدی، نماینده مطبوعات استان بود که وی از هزینه‌های چاپ هفته‌نامه، نبود یارانه کاغذ و آگهی دولتی در نشریات و روزنامه‌ها انتقاد کرد.

وی گفت: تسهیلاتی که در استان ما به خبرنگاران می‌دهند چیزی است که هیچ جای دیگر کسی سراغش نرفته و به ما داده‌اند.

وی از مسوولان خواست تا فضای فرهنگی و سیاسی در بیرجند بازتر شود و با جمله‌ای، به تعریف از هفته‌نامه‌اش پرداخت.

وی به خاطره‌گویی از دوران خبرنگاریش دردولت هشتم پرداخت و افزود: من در دولت هشتم، نه نهم و دهم، به مسوولان گفتم "آقایان مدیران خداقوت وعده‌ها نرود از یادت". و این طور از مسوولان خواست تا به وعده‌هایشان عمل کنند.

محمود مقامی

محمود مقامی، به نمایندگی از طرف خبرنگاران به سخنرانی پرداخت. وی گفت: از شهید فرهادی خراسان‌جنوبی که اولین شهید دانش‌آموز است در این مراسم یادی نشد چراکه باید حداقل با یک بنر یاد و خاطره ایشان در این مراسم گرامی داشته می‌شد.

وی در انتقاد به سخنان حمیدی نماینده مطبوعات گفت: تاکنون فضای سیاسی در حوزه رسانه در استان بسته نبوده است.

وی سطح درآمدی پایین خبرنگاران، نداشتن امنیت شغلی و بیمه را از مشکلاتی دانست که سال‌هاست خبرنگاران با آن ها درگیر هستند و از استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه مطبوعات خواست تا حامی خبرنگاران باشند.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق رفاه در خانه مطبوعات یک ضرورت است چراکه در حال حاضر به خاطر سطح درآمدی پایین خبرنگار امکان اخذ تسهیلات وجود ندارد.

وی پیشنهاد کرد: برای پیشبرد اهداف عالی رسانه‌ای باید راهبرد و چشم‌اندازی ترسیم و تا افق 1400 دیده شود، موضوع مسکن، مسائل رفاهی و توجه به خبرنگاران شهرستانی باید برنامه‌ریزی شود، استاندار با انتخاب یک مشاور رسانه‌ای با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند.

خانم قاسمی، دیگر نماینده خبرنگاران بود که از دغدغه‌ها و مشکلات، نبود بیمه، مسکن و امنیت شغلی خبرنگاران گلایه کرد و از استاندار خواست تا با معرفی مشاور رسانه‌ای برای خود، ارتباط‌گیری خود با رسانه‌ها را آسان‌تر کند.

نکته قابل توجه، حضور مجری در کنار سخنران و اعلام تمام‌شدن زمان بود و تنها خبرنگاران توانستند در 14 دقیقه فرصت برای بیان مشکلاتشان داشته باشند. انگار خبرنگار در روز خودش نیز نمی‌تواند تریبون را برای دقایقی در اختیار داشته باشد و راحت از مشکلاتش بگوید.

عدم شفاف سازی 100 میلیون تومان روز خبرنگار

استاندار خراسان‌جنوبی در این مراسم از تخصیص 100 میلیونی استانداری به روز خبرنگار خبرداد و گفت: من به مسوولان اعلام کردم که این میزان برای خبرنگاران هزینه شود.

وی افزود: تمام جلسات روز شنبه 17 مردادماه که روز خبرنگار است لغو می‌شود و این روز وقتم در اختیار خبرنگاران برای بیان مشکلات‌شان است.

استاندار از 100 میلیون تومان بودجه برای خبرنگاران خبرداد اما ایشان به طور شفاف بیان نکردند که این میزان، در جشنی که برگزار شد هزینه شده است یا قرار است به خبرنگاران اختصاص یابد؟

اگر از قبل می‌دانستیم که قرار است استاندار محترم، 100 میلیون تومان بودجه به خبرنگاران اختصاص دهند، از مهندس خدمتگزار، تشکر ویژه‌ای انجام می‌شد. سؤالی که وجود دارد این است که چرا از قبل به ما نگفتند و فقط از 15.5 میلیون تومان خبر می‌دادند؟!

علاوه بر این، نمایندگان رسانه‌ها هرکدام جداگانه به بررسی مسائل و مشکلات خبرگاران پرداختند اما استاندار تنها از مدیران خواست که به خبرنگاران پاسخگو باشند البته امیدواریم که در جلسه‌ای که با رسانه‌ها با ایشان دارند این مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

تقدیر شهردار آن هم با دوچرخه

شهردار بیرجند با 17 دوچرخه از خبرنگاران تقدیر کرد تا خبرنگار با نبود وسیله با دوچرخه خود را به جلسات برساند، دوچرخه‌هایی که برای هر کدام 500 هزار تومان هزینه شده بود که اگر این میزان نقدی و بین 5 خبرنگار تقسیم می شد از 85 خبرنگار دیگر نیز می‌شد تقدیر کرد. از شهردار محترم بیرجند تشکر می‌کنیم اما اعطای 3 دوچرخه به مدیران روزنامه‌ها درست نبود. همه ما مشاهده کردیم آقای هادی‌نیا نیز معترض بود و با اصرار رفت.

سخنرانی‌های بی مورد

سخنرانی برخی شخصیت‌ها در این مراسم نوعی تبلیغات بود که علاوه بر این اصلا این گونه صحبت‌ها در این جشن جایگاهی نداشت.

بی‌توجهی به هنرمندان استانی و توهین به دانشمندان

حضورآقای ضیا، مجری توانمند کشوری شاید باعث جذابیت بیشتر مراسم می‌شد اما به جای هزینه‌کردن برای این گونه مجری‌ها که تنها 12 دقیقه و شاید کمتر در مقابل تریبون حضور داشتند؛ از همان ابتدا از مجریان داخل استان بهره گرفته می‌شد.

حضور گروه موسیقی تقلید صدا که برای 20 دقیقه از تهران آمد، نوعی بی‌توجهی و توهین به هنرمندان و گروه‌های توانمند داخل استان ازجمله آقای رخشانی بود. این تقلیدگر صدا در کمال بی‌احترامی، با تقلید صدای استاد و دانشمند الهی‌قمشه‌ای، اوج بی‌احترامی را انجام داد و همچنین اجرای شعر از خواننده غیرمجاز نیز اقدامی ناشایست و به نوعی بی‌فرهنگی بود.

 

عدم توجه به عکاسان

عکاسان خبری نیز رسالت آگاهی و اطلاع‌رسانی را برعهده دارند و نوعی کار خبرنگاری انجام می‌دهند. در این مراسم که از قبل تعیین شده بود از عکاسان نیز تقدیر شود، به عکاسان خبری نیز بی‌توجهی شد.

روز گذشته رقم‌های پرداختی به علی ضیا و خواننده تقلیدگر، هرکدام جداگانه از 2 میلیون تومان شروع و به 8 میلیون تومان ختم شدکه انتظار شفاف‌سازی در این خصوص را داریم.

امسال نیز مراسم روز خبرنگار برگزار شد اما کمترین زمان ممکن به خبرنگاران داده شد و این طلایه‌داران جبهه آگاهی در روز خود نیز مظلوم واقع شدند و کاش در این روز که به متعلق به خبرنگار بود حداقل زمانی را که برای گروه موسیقی در نظر گرفته شده بود را به خود خبرنگاران برای بیان درد و دل‌هایشان اختصاص می‌دادند.

باید هم‌چنان گوش‌زد کرد که این خبرنگاران هستند که وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده دارند و باید برای رفع مشکلاتشان آستین همت را بالا بزنند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب