سپیدار خبر
 
 
 
رئیس کل بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد و وزیر اقتصاد دولت خاتمی گفت: اگر قرار است تسلیم شویم - همانگونه که اکنون تسلیم شده ایم - و بانک مرکزی برای حل مشکل منابع تزریق کند، با یک ورشکستگی بزرگ و سقوط شرکتهای بزرگ مواجه خواهیم شد.

به گزارش سپیدار خبراز تسنیم، طهماسب مظاهری در شبکه خبر در پاسخ به سؤال مجری که کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار می گیرد یا خیر؟ گفت: به نظر من بانک مرکزی در این خصوص مقاومت ندارد اما از اینکه نرخ سود بانکی در بازار عدد فعلی باشد نگران است.

وی با بیان اینکه دولت باید این نرخ را پایین بیاورد و فاصله آن را با نرخ سود بازار کاهش دهد ادامه داد: بانک مرکزی باید با عواملی که باعث افزایش نرخ سود می شود برخورد کند که یکی از این عوامل فعالیت مؤسسات غیرمجاز است.

این کارشناس اقتصادی گفت: یکی از کارهای جدی که بانک مرکزی باید انجام دهد این است که با این مؤسسات بطور جدی برخورد کند.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل فاصله بین نرخ سود بانکی و نرخ سود در بازار ناشی از تورم و بدهیهای دولت است.

مظاهری با بیان اینکه بانک باید معوقات خود را از دولت وصول کند گفت: اکنون بانک نمی تواند طلب خود را از دولت در سرفصل معوقات بگیرد بنا بر این بانکها نیز نمی توانند اعتباری بدهند.

وی با بیان اینکه باید نرخ سود بانکی متناسب با تورم به اضافه دو سه درصد حاشیه ها تعیین شود افزود: بانک مرکزی نیز در درجه نخست با هماهنگی بانکها و قوه نظارتی مؤسسات مالی و اعتباری مجاز را وادار کند که این نرخ سود را رعایت کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: اکنون مؤسسات غیرمجاز تعداد شعب خود را زیاد می کنند که باید با آنها برخورد شود و به غیر از آن سپرده گذاریهای خود را افزایش می دهند که بانک مرکزی می تواند جلوی رشد این مؤسسات را بگیرد.

وی با بیان اینکه قبول دارم که دولت پول ندارد تا بدهیهای خود را پرداخت کند افزود: پرداخت نکردن بدهی دولت به بانکها تنها نداشتن پول نیست و باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود چرا که ادامه این روند باعث می شود بنگاههای بزرگ و کوچک به سمت کم رونق شدن بروند بطوریکه اکنون برخی از این بنگاهها تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: اینکه دولت به چه روشی حداقل بخشی از بدهی های خود را بپردازد بحث دیگری است اما باید اقداماتی انجام دهد به ویژه که اکنون مجلس آمادگی دارد از دولت حمایت کند و شرایط برای فعالیت دولت مناسب است و تحریمها نیز برداشته می شود.

مظاهری گفت: هر چند دولت منابعش محدود است اما بدهی اش خیلی سنگین است و باید فکری برای پرداخت آن کند.

وی با بیان اینکه ارقام بدهی دولت بسیار نگران کننده است افزود: اکنون روند کار طوری است که آن مقدار از بدهیها که پرداخت می شود کمتر از آن مقداری است که دولت دوباره بدهکار می شود.

مظاهری ادامه داد: البته بخش بسیار بزرگی از این بدهیها ارثیه دولت قبل است که با کم درایتی و یا ندانم کاری بهره برداری سیاسی خود را کرده و زحمت اقتصادی آن را به گردن دولت فعلی انداخته است.

وی گفت: اکنون تسویه این مقدار بدهی کار بسیار سختی است اما سختی آن دلیل بر عدم انجامش نیست و باید در این خصوص فکر جدی کند و اگر اقدام نکند شرایط رکود ما را به جایی می رساند که وضع بدتر شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: اگر قرار است تسلیم شویم - همانگونه که اکنون تسلیم شده ایم - و بانک مرکزی برای حل مشکل منابع تزریق کند، با یک ورشکستگی بزرگ و سقوط شرکتهای بزرگ مواجه خواهیم شد.

وی گفت: تا به امروز برخی از بنگاههای اقتصادی توانسته اند مقاومت کنند اما تداوم این وضع باعث صدمات زیادی می شود.

مظاهری افزود: اکنون توافقاتی (در بحث تحریمها) صورت گرفته است و امیدی برای برداشته شدن و یا کاهش تحریمها وجود دارد که حداقل آثار روانی آنرا می بینیم که در واقع فرصت مناسبی برای اقدام دولت است به ویژه که برداشتن تحریمها هزینه صادرات کالا را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: امروز دولت به این جمع بندی رسیده است که برای رفع رکود تصمیماتی اتخاذ کند و از جمله آن طرحهای کوتاه مدت است که با کاهش نرخ سود به دنبال اجرای آن هستیم.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق از بیرجند؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

یزدانی در این سفر پس از ورود به خراسان جنوبی، ساعت ۸ صبح دیداری با وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی خواهد داشت.
این مقام کشوری در ساعت ۹ صبح نیز با حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیداری خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ساعت ۱۰ صبح نیز دیداری صمیمی با فعالان اقتصادی در بیرجند و پس از این دیدار جهت افتتاح منیزیت زینتر به سربیشه سفر خواهد کرد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

نوبخت ‌در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین: 

معاون رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور دوشنبه هر هفته از مسئولان اقتصادی کشور گزارش کار خواسته ‌و از تک‌ تک مسئولان و تیم اقتصادی راهکار می‌خواهد.

به گزارش سپیدار خبر؛محمدباقر نوبخت صبح امروز در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌‌قضائیه مرکز استان مازندران اظهار کرد: نقش و رسالت حوزه‌های علمیه در دولت مورد توجه است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از دو سال از دوره خدمت دولت گذشته و کمتر از دو سال باقی مانده است، افزود: رئیس‌جمهور از جایگاه حوزه علمیه به مقام ریاست جمهوری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه تمامی اندیشه‌های رئیس‌جمهور براساس رسالت‌های حوزه‌ علمیه است، تصریح کرد: در سال 92 بعد از تشدید تحریم‌ها توانایی جمهوری اسلامی در تولید و صادرات نفت و استفاده از منابع نفتی در همه عرصه‌ها با تهدید و فشار آغاز شد و درآمد کشور در سال 92 از 118 میلیارد دلار به چیزی حدود 52 میلیارد دلار کاهش یافت.

*تحریم‌ها همچنان پابرجاست

 نوبخت اظهار کرد: دولت با توجه به تحریم‌ها توانست رشد اقتصادی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تورم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافت، افزود: مقام معظم رهبری در زمینه رشد منفی تورم در کشور دولت را تشویق کردند و خواستار کاهش بیشتر شدند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر روند رشد منفی به مثبت کار ارزشمندی بود که دولت طی دو سال انجام داد، تصریح کرد: در دو سال عمر دولت بیش از 246 طرح ناتمام به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه دولت یک‌هزار و 900 طرح ناتمام را در دو سال پیش‌رو دارد، گفت: برخی از طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد، اما دولت روحانی به دولت گذشته احترام گذاشت و این طرح‌ها را نیز ادامه داده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما محکوم هستیم از بین طرح‌هایی که از گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد آنها را انتخاب و مورد بهره‌برداری قرار دهد، اضافه کرد: با همه این‌ها موظف بودیم با محدودیت منابع آنها را اجرایی و به اتمام برسانیم.

*تلاش برای شکستن حلقه تحریم مدعیان حقوق بشر

نوبخت با بیان اینکه برای اینکه حلقه تحریم‌های ضد بشری مدعیان حقوق بشر را بشکنیم باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است چرا که سال گذشته با وجود همه محدودیت‌ها پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امسال بیش از 9 هزار میلیارد تومان مجبور شدیم به گندم‌کاران بپردازیم، گفت: از بانک کشاورزی نیز 30 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات چای‌کاران تسهیلات گرفته شد.

*شرایط اقتصادی اجازه افزایش حقوق را نمی‌دهد

وی درباره افزایش حقوق کارمندان نیز اضافه کرد: ما هم دل‌مان می‌خواهد حقوق کارمندان را 50 درصد افزایش دهیم اما شرایط اقتصادی این را به ما اجازه نمی‌دهد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شد، خاطرنشان کرد: مردم در بخش درمان نیاز دارند که از خدمات ارزان استفاده کنند که در این زمینه دولت سعی کرده‌ این روند را در دستور کار قرار دهد تا جایی که در روستاها بیماران با سه درصد هزینه پرداختی درمان می‌شوند.

*6 ماه بسیار بسیار سختی را پیش‌رو داریم

وی با اعلام اینکه در شش ماه آینده کار بسیار بسیار سختی داریم، اضافه کرد: تحریم‌ها همچنان پابرجاست و ما تا پایان سال باید با این تحریم‌ها کشور را اداره کنیم و ما برای اداره کشور در مضیقه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه 100 هزار نفر بیکار شدند اما 700 هزار شغل ایجاد شد، گفت: منتقدان فقط آن 100 هزار نفر را می‌بینند.

وی با اعلام اینکه هنر ما این است که رشد اقتصادی کشور را افزایش و تورم را کاهش دهیم، افزود: باید پای صحبت خودرو‌سازان بنشینیم و مشکل آن‌ها را برطرف کنیم اما برخی از کم‌اندیشان در داخل در مسائل اقتصادی کشور با دشمن هم‌سو شدند.

نوبخت با بیان اینکه تولیدکنندگان با 28 درصد سود بانکی نمی‌توانند تولید کنند و دولت خود را موظف به پرداخت مابه‌التفاوت‌ها کرده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دوشنبه هر هفته از مسئولان اقتصادی کشور گزارش کار می‌خواهد و از تک‌تک مسئولان و تیم اقتصادی راهکار می‌خواهد.

*هزینه 2 هزار میلیارد تومانی برای جاده‌های شمال

وی گفت: برای جاده‌های شمال بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود تا شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما در برنامه ششم نمی‌خواهیم به همه موارد بپردازیم بلکه ‌می‌خواهیم به چند نکته مهم بپردازیم تا با بحران در کشور مواجه نشویم، افزود: آب و محیط‌ زیست مهم‌ترین طرح دولت در برنامه جاری است که اگر به آنها نپردازیم کشور دچار بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه ما از بخش فرهنگ از جامعه مدرسین بهره‌گیری می‌کنیم و به این اجلاسیه احترام می‌گذاریم، گفت: از برنامه‌های اجلاسیه جامعه مدرسین در بخش فرهنگی نهایت استفاده را می‌کنیم.

نوبخت در پایان اضافه کرد: سه قوه نظام با وحدت مشترک در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند.

‌انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفتگو با کاسپین:

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس لغو نخواهد شد بلکه به مراسم عزاداری تبدیل خواهند شد

به گزارش سپیدار خبر؛ سرهنگ علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کاسپین – شرق؛ با بیان این‌که امروز یکی از روزهایی است که به عنوان آمادگی نام گذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی ‌های کافی قرار شده بود تا امروز صبح پیاده‌روی خانوادگی در بیرجند برگزار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی متذکر شد: روز پنج شنبه حادثه‌ای در صحرای منا اتفاق افتاد و جمع کثیری از مسلمانان از جمله زائرین شریف ایران مجروح و کشته شدند.

سرهنگ قاسمی، یادآور شد: شب گذشته مقام معظم رهبری به مردم پیام مهمی را اعلام کردند که آن نیز اعلام سه روز عزای عمومی در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: ما این پیاده‌روی‌ها را برای نشاط، شادابی مردم و نیز از لحاظ فکری، روحی و جسمی آماده شوند برگزار می کنیم که طبیعتا بخشی از آن همراه با شادی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ضمن اشاره به این‌که ما به ندای رهبر خود لبیک می گوییم، تصریح کرد: ما اطاعت پذیری به ولی فقیه و انزجار خودمان را به آل سعود که کوتاهی و سهل انگاری کردند اعلام کنیم.

سرهنگ قاسمی با بیان این‌که این عزای عمومی به صورت سراسری است، عنوان کرد: ما در استان و شهرستان‌ها نیز این برنامه شاد را به دلیل عزای عمومی لغو کردیم.

وی از حضور پرشور مردم در این برنامه تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد: مردم در این برنامه حضور شایسته‌ای را داشتند و زمانی که متوجه اعلام عزای عمومی توسط مقام معظم رهبری شدند، بدون هیچ گونه اعتراضی با شعارهای برگ بر آمریکا و آل سعود که بی تدبیر و بی کفایت هستند عده‌ای به منزل خود بازگشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس لغو نخواهد شد، عنوان کرد: برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس لغو نخواهد شد بلکه به مراسم عزاداری تبدیل خواهد شد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به برنامه‌های روز شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس، یادآور شد: شنبه مراسم تجلیل از رزمندگان در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و در مرکز استان نیز مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: در همان روز مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) در حسینیه جماران خواهیم را نیز داشت.

 

/انتهای خبر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که حضور کاروان جانشین ولی‌عهد سعودی در سرزمین «منا» سبب تغییر حرکت حجاج و در نتیجه تلنبار شدن آنان و زیر دست‌وپا ماندن صدها حاجی و نهایتا مرگ آنان شد.

به گزارش گروه تحلیل سپیدار خبر، روزنامه «الدیار» لبنان در گزارشی، علت مرگ بیش از ۱۰۰۰ حاجی در سرزمین «منا» در پنج کیلومتری مکه مکرمه را حضور کاروان پر خدم و حشم «سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولی‌عهد سعودی، پسر شاه و وزیر دفاع در مرکز منا دانست.

این روزنامه نوشت: مقامات عربستان سعودی تلاش می‌کنند خبر عبور کاروان رسمی را که به کشته شدن حدود ۱۰۰۰ حاجی و مصدومیت بیش از ۲۰۰۰ حاجی بیت‌الله الحرام منتجر شد، مخفی کنند.

الدیار افزود: حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، پس با کاروانی شامل ۲۰۰ نیروی ارتشی و ۱۵۰ نیروی پلیس که از همه طرف آن را اسکورت می‌کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه جهت حرکت حجاج تغییر و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد تا بسرعت ازدحام شدیدی میان حجاج حاصل شد.

این روزنامه لبنانی افزود: فاجعه از همین‌جا آغاز شد و پسر شاه سفرش را پایان داد و بازگشت اما فاجعه خیلی بزرگ بود. حجاج به همدیگر فشار می‌آوردند و ناخودآگاه بر زمین می‌افتادند حال آنکه هزاران حاجی دیگر آنان را زیر پا له می‌کردند و شمار کشته‌ها از ۱۰ و ۲۰ حاجی شروع شد تا به صدها حاجی رسید و اکنون رقم به بیش از ۹۰۰ کشته رسیده است و صدها حاجی هم مصدوم شده‌اند که هر چند دقیقه تعدادی جان خود را از دست می‌دهند.

دستور شاه برای مخفی ماندن خبر و اعدام کسانی دیگر به عنوان مسبب

الدیار در ادامه ادعـا کـرد: سلمان دستور داده تا لیستی از مسئولان برگزاری سفر حجاج در منا تهیه شود به این عنوان که آنان مسبب مرگ حدود ۱۰۰۰ حاجی شده‌اند. او دستور داده که گردن آنان ظهر فردا (جمعه) که ۲۸ مسئول هستند، زده شود.

به ادعای این روزنامه، دادگاه شرعی عربستان علیه آنان حکم داده و حکم مقابل حجاج اجرا خواهد شد چرا که وزیر کشور گفته که هرگز نخواهیم پذیرفت که چنین حادثه‌ای در سال آینده نیز تکرار شود.

الدیار در ادامه با اشاره به اعتراض ایران نوشت که تهران، سفیر عربستان را فراخوانده و علت حادثه را عدم برگزاری درست مراسم و حضور کاروان رسمی در جهت عکس حرکت حجاج دانسته است.

این روزنامه در پایان نوشت: آیا عربستان سعودی جرأت اعلام حضور کاروان رسمی را دارد یا اینکه موضوع را مخفی خواهد کرد زیرا جانشین ولی‌عهد مسئول حادثه است. البته که نتیجه تحقیقات به جانشین ولی‌عهد نمی‌رسد و هزاران حاجی که کشته شدند قربانی تکبر و عدم برگزاری مناسب مراسم حجاج خواهند شد و مسئول این واقعه ۲۸ مسئول برگزاری مراسم حجاج اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ص

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: آمار مجروحان خراسان جنوبی در این حادثه تاکنون حدود پنج نفر گزارش شده است


 

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ ظهر امروز بود که خبر کشته شدن ۹۰ زائر از هم وطنان ایرانی ما به گوش می رسید.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار کاسپین – شرق؛ تصریح کرد: یک نفر از خراسان جنوبی در حادثه دلخراش منا کشته شده است.

نوفرستی ادامه داد: آمار مجروحان خراسان جنوبی در این حادثه تاکنون حدود پنج نفر گزارش شده است.

وی متذکر شد: محمد چوبدار از خراسان جنوبی در این حادثه به رحمت ایزدی پیوست.

گفتنی است مرحوم محمد چوبدار از ساکنان شهرستان بیرجند است.

 

آمار دریافت شده مجروحین در این حادثه دلخراش به شرح زیر است:

آقای محمد چوبدار از بیرجند کشته شدند.
آقایان محمدمهدی رضاپور، علی حاجی پور، حسن همایونی و علی اکبردلیری از کاروان قاین به مدیریت سید ابوالفضل یعقوبی مجروح شدند که حالشان نیز روبه بهبودی است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 مهر 1394برچسب:یک زائر بیرجندی, در حادثه منا جان باخت ,تصویر,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

با ایجاد پروفایل غیر اخلاقی؛

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: دو دانشجوی زاهدانی که اقدام به ایجاد پروفایلی به نام استاد خود برای نشر اکاذیب در فضای مجازی تشکیل داده بودند، دستگیر شدند

به گزارش سپیدار خبر از معاونت اجتماعی استان، سرهنگ دوم کارآگاه سید محمد حسینی پور در این باره اظهار داشت: در پی وصول شکایت استاد دانشگاهی مبنی بر ایجاد پروفایلی توسط شخص و یا اشخاصی به نام وی در فضای مجازی، تحقیقات فنی و مهندسی در این زمینه آغاز شد.

وی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد تعدادی دانشجو اقدام به ساخت این پروفیل کردند که این افراد با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان بیان کرد: دربازجوئی های به عمل آمده از این تعداد دانشجو مشخص شد آنان به دلیل سخت گیری های درسی از سوی استاد خود اقدام به ساخت پروفایل ضد اخلاقی به نام وی در فضای مجازی کردند.

وی با اشاره به این موضوع که هر عمل غیر اخلاقی در فضای مجازی قابل پیگیری است، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اینترنتی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


به گزارش

سپیدار خبر؛

داعش اقدام به انتشار تصاویری از تمرین های نظامی نوجوانان در منطقه صحراویه در استان حضرموت یمن کرد.تناسب اندام، استقامت، حمل اسلحه، استفاده از مسلسل و استفاده از آر پی جی نمونه ای از تمرین هایی هستند که داعش آن ها را در این تصاویر مطرح کرده است.

عصر ایران: داعش اقدام به انتشار تصاویری از تمرین های نظامی نوجوانان در منطقه صحراویه در استان حضرموت یمن کرد.تناسب اندام، استقامت، حمل اسلحه، استفاده از مسلسل و استفاده از آر پی جی نمونه ای از تمرین هایی هستند که داعش آن ها را در این تصاویر مطرح کرده است.

در این تصاویر ۲۰ نوجوان تمرینات نظامی سخت و مختلفی را انجام می دهند.

تناسب اندام، استقامت، حمل اسلحه، استفاده از مسلسل و استفاده از آر پی جی نمونه ای از تمرین هایی هستند که داعش آن ها را در این تصاویر مطرح کرده است.

داعش برای نشان دادن میزان استقامت در سربازان نوجوان خود، تصویر آنان را در حالی منتشر کرد که به پشت خوابیده و مربی با کفش نظامی بزرگش بر روی آنان پا می گذارد.

گروه داعش از تعداد عاملان خود در یمن سخنی به میان نیاورده اما منابع آگاه اعلام کردند تعداد آن ها از ۲۰۰ نفر بیشتر نخواهد بود.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:داعش,سپیدار خبر,تمرینات,تمرینات داعشی‌ها,داعشی,تمرین,نوجوانان داعشی,نوجوانان داعشی در تمرین + تصاویر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
آمار نشان می دهد میان سازش و لبخند به غرب با میزان سرمایه گذاری خارجی رابطه معکوس وجود دارد یعنی هر چه سازش افزایش پیدا کند میزان سرزمایه گذاری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سپیدار خبر؛ از دانا:  بررسی آمار و ارقام مربوط به چند دوره از دولتهای مختلف جمهوری اسلامی که به موازات میزان تمایل به غرب و امریکا و باز گذاشتن راههای مذاکره و دیپلماسی جهت تنش زدایی انجام شده است نشان می دهد که میان سازش و لبخند به غرب با میزان سرمایه گذاری خارجی رابطه معکوس وجود دارد یعنی هر چه سازش افزایش پیدا کند میزان سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده است.

 

آمار زیر مربوط به کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD: United Nations Conference on Trade and Development) که به اختصارآنکتاد نامیده می شود استخراج شده است.

به هر حال آنچه که به عنوان نتیجه حاصل می شود این است که راه حل مشکلات اقتصادی کشور در بررسی مولفه های قدرت درونزا و فعال کردن آنها می باشد و به هیچ عنوان راه حل سیاسی و دیپلماتیک نمی تواند گره مشکلات کشور را حل کند و سرمایه های خارجی را به خود جذب کند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:کنفرانس,تجارت,کنفرانس تجارت,توسعه سازمان ملل,سپیدار خبر,بررسی آما و ارقام چند روزه, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی عنوان کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بازدید از سرپرستی خبرگزاری مهر استان در خصوص اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی استانداری برای خبرنگاران گفت: تنها ۲۰ درصد این اعتبار محقق شد.

به گزارش سپیدار خبر؛ از خبرگزاری مهر، احمد محبی ضمن انتقاد ازسهم ناچیز دستگاه‌های فرهنگی از اعتبارات استانی، اظهار کرد: کمبود اعتبارات برای دستگاه‌های فرهنگی مشکلات زیادی ایجاد کرده و خراسان جنوبی در این زمینه از استان‌های دیگر عقب است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اداره کل فرهنگ و ارشاد تنها به اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد وابسته است و از اعتبارات استانی بی نصیب مانده ایم.

فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی رتبه آخر دریافت بودجه استانی را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به این کمبود اعتبارات دست ما در اجرای کارهای فرهنگی بسته است، بیان داشت: فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی به لحاظ بودجه‌های استانی در رتبه آخر کشور قرار دارد.

به گفته محبی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی دارای بالا‌ترین بودجه استانی و خراسان جنوبی با ۱۶ میلیون تومان اعتبار نیز پایین‌ترین اعتبارات استانی را در بین استان‌های کشور دارد.

وی به نزدیک شدن به عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: جای خالی روز شمار عید غدیر در استان خالی بود و نیاز است تا دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال‌های گذشته برای استقبال از این عید بزرگ جشنواره قربان تا غدیر در استان برگزار می‌شد که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این جشنواره دو سال است که برگزار نشده است.

محبی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد برنامه‌های فرهنگی زیادی در دستور کار دارد که به دلیل کمبود اعتبار بسیاری از آن‌ها لغو می‌شود که از استان فرهنگی‌ای مانند خراسان جنوبی بعید است.

وی با طرح این سوال که چرا تفاوت ما با سایر استان‌ها باید اینقدر باشد؟ بیان کرد: ما مستندات این موضوع را به استانداری ارائه کرده‌ایم اما هنوز پاسخ مشخصی از سوی آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین به قول استاندار برای اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خبرنگاران در جشن روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های زیاد ۲۰ میلیون تومان از این اعتبار ابلاغ شده است.

قدم‌های محکم و مهمی برای مسکن خبرنگاران برداشته شد

محبی در ارتباط با آخرین پیگیری‌ها برای مسکن خبرنگاران نیز گفت: بعد از جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران با استاندار برگزار شد این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قدم‌های محکم و مهمی برای تحقق این امر برداشته شده است، بیان داشت: در این ارتباط تاکنون نقشه جامع شهر بررسی و تمام زمین‌های که کاربری فرهنگی دارند مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمین‌های واقع در سایت اداری و مهر شهر آماده واگذاری به خبرنگاران است، افزود: با این وجود ما به دنبال زمین‌هایی در داخل محدوده شهر برای خبرنگاران هستیم.

محبی اضافه کرد: جلسه آینده ما در خصوص این زمین‌ها در دفتر شهردار برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این بازدید با انتقاد از کمبود اعتبارات فرهنگی در استان، اظهار کرد: سهم این سازمان از اعتبارات تملک استان ۴۵۰ میلیون تومان بوده که با وجود مشکلات موجود بسیار ناچیز است.

نمی‌توانیم فعالیت های فرهنگی را به دلیل کمبود اعتبار تعطیل کنیم

حجت الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم بیان داشت: نمی‌توان کارهای فرهنگی در ایامی مانند عید غدیر و محرم را به دلیل کمبود اعتبار تعطیل کرد چراکه یک مطالبه عمومی است.

وی همچنین به برگزاری برنامه ویژه در این ایام در روستاهای مرزی استان اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه ویژه‌ای برای حدود ۳۰ روستای مرزی پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز از فرهنگ و ارشاد خواست تا در برگزاری این برنامه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کمک کند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

غلامعلی حداد عادل که مهمان برنامه‌ی «خندوانه» بود در بخشی از صحبت‌هایش هم روایت شوخی‌هایی که با رهبر معظم انقلاب کرده را باز گفت و هم از شوخ طبعی ایشان تعریف کرد

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین، او پس از اشاره‌ی رامبد جوان به نسبت فامیلی‌اش با مقام معظم رهبری گفت که من یکبار به شوخی خدمت آقا عرض کردم که من خودم را این‌طرف و ان‌طرف، این‌گونه معرفی می‌کنم و می‌گویم:د«من پدر بزرگ نوه‌های مقام معظم رهبری هستم.»

دختر رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی‌ همسر یکی از پسران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است.

حداد عادل از شوخ طبعی مقام معظم رهبری هم تعریف و تمجید کرد و گفت: «از زمانی که حضرت آقا رئیس جمهور بودند، من در مورد کتاب‌های درسی و تالیف آن با ایشان مشورت می‌کردم. چون حضرت آقا شب‌ها به درس و مشق فرزندانشان رسیدگی می‌کردند، با وجود مشغله‌ی فراوان، دیکته می‌گفتند برای فرزندانشان و در جریان کتاب‌های درسی بودند که ما تالیف می‌کردیم.»

او ادامه داد: «یک‌بار درباره‌ی یک شعر بحث درگرفت که در کتاب درسی دوم دبستان باشد یا نباشد، من هم گفتم که کتاب را می‌برم خدمت حضرت آقا و از ایشان می‌پرسم که ببینیم نظرشان چیست؟ مقام معظم رهبری روزهای دوشنبه جلسه عمومی دارند، من هم روز دوشنبه خدمت ایشان رسیدم و کتاب فارسی دوم ابتدایی را دادم خدمت آقا، یک روحانی که دوست ما بود، حضور داشت، این دوست روحانی ما به شوخی گفت که آقای حداد برای حضرت آقا کتاب دوم آبتدایی را آورده‌اید که بخوانند. من هم گفتم، بله، کتاب اول ابتدایی را هم سال پیش برایشان آوردم. حضرت آقا هم فرمودند: ولی ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم.»

 

/انتهای خبر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب: شوخی‌ها, که, حداد عادل ,,با مقام معظم ,رهبری,سپیدار خبر,خبر,رهبر کبیر انقلاب,مقام معظم رهبری,کاسپین,درس و مشق فرزندان, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
امام جمعه درمیان با تأکید بر اینکه ما اکنون در حال جنگ، با ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم، گفت: آن قدر جنگ جدی است که گاهی ناآگاهانه و غیرعمد از سوی نهادهایی که انتظارش نمی‌رود هزینه و تلاش می‌شود و آنتن رسانه برای مسئله‌ی ضد فرهنگی اشغال می‌شود و اندیشه‌ای ناروا ترویج داده می شود.

به گزارش سپیدار خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان در گفتگو با خبرنگار خاورستان،با بیان این‌که فرهنگ ارتباطی با مناسبات اجتماعی دارد، گفت: اگر بگوییم اسلام دین فرهنگ است اشتباه نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت حل معضلات فرهنگی آن قدر بالاست که مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات فرهنگی در بعضی از مواقع خواب را از چشمان من می گیرد.

امام جمعه درمیان با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند "من حاضرم جانم را فدای مسئله فرهنگ کنم" اظهار کرد: از حوزه‌هایی که روزنه جدیدی در فرهنگ است، فضای مجازی است چرا که بنا به سخن مقام معظم رهبری " فضای مجازی به اندازه انقلاب مهم است".

حسینی با بیان این‌که فضای مجازی زندگی ما را به صورت مجازی تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، گفت: باید تدبیری خارج از تشکیل شورای عالی فضای مجازی و شعار دادن مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام عقایدی مانند عقل معاش و معیشت زندگی انسان‌ها وجود دارد و اقتصاد از اهمیت شایانی برخوردار است.

حسینی با بیان این‌که اقتصاد به معنی مال اندوزی و توجه به مادیات نیست، افزود: اقتصاد به معنای اعتدال در مسائل مالی، مادی و همچنین تدبیر درست در زندگی است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که فرمودند: "کسی‌که دنیای خود را برای دین رها کند از ما نیست" بیان‌کرد: مهمتر از اقتصاد، فرهنگ است؛ چرا که فرهنگ است که بنیان اقتصاد را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

امام جمعه درمیان ادامه داد: اگر صرفه جویی در جامعه فرهنگ شود و اسراف نیز در جامعه مورد نکوهش قرار گیرد اثر مستقیمی روی مناسبات اقتصادی دارد.

حسینی یادآور شد: نگرش فرهنگی مردم نسبت به کار و اندیشه کار که در منظر دین مبین اسلام وجود دارد اگر ارتقا یابد بسیاری از مناسبات اقتصادی و سیاسی ما را به صورت مستقیم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در نتیجه مورد تهدید کشورهای بیگانه قرار نخواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: باید نگرش فرهنگی مردم این باشد که ما باید بر روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه درمیان با اشاره به این‌که برای مناسبات تخصصی و فنی نیز ما حکم فقهی داریم، اذعان کرد: اگر جامعه‌ای نیاز به طبیب دارد و طبیب ندارد بر همه افراد جامعه واجب کفایی است که بروند و این نیاز را برآورده سازند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته پیرامون بسیاری از ارزش‌ها فقط شعار داده می شد اما اکنون در حال رسیدن به مرحله گفتمان‌سازی هستیم یعنی این مهم در جامعه تبدیل به دغدغه شده است.

"تنهایی لیلا" مذهب را عامل بدبختی انسان ها معرفی می کند

امام جمعه درمیان با تأکید بر اینکه ما اکنون در حال جنگ، با ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم، گفت: آن قدر جنگ جدی است که گاهی ناآگاهانه و غیرعمد از سوی نهادهایی که انتظارش نمی‌رود هزینه و تلاش می‌شود و آنتن رسانه برای مسئله‌ی ضد فرهنگی اشغال می‌شود و اندیشه‌ای ناروا ترویج داده می شود.

وی با اشاره به سریال "تنهایی لیلا"، تصریح کرد: یک نوجوان و جوان از این سریال این گونه برداشت می کند که فردی که در خارج از کشور آزاد و بی‌حجاب بوده و در آن روزگار ایام به کامش بوده اما از روزی که به موطن خویش بازگشته است و در زیر خیمه مذهب قرار گرفته است بدبختی‌هایش آغاز شده که باعث بی سرپناهی او و پدید آمدن مشکلاتی همچون مشکلات قضایی برایش می شود.

امام جمعه درمیان ادامه داد:متأسفانه در این سریال تلویحا تعظیم شعائر مذهبی عامل بدبختی انسان معرفی شده است.

ازدواج های غیر اصولی عامل طلاق

 وی با بیان این‌که مسوولان باید در آگاه سازی والدین تلاش کنند، اظهار کرد: به دلیل اینکه ازدواج‌های سست، غیر اصولی و یک سو نگرانه زیاد شده است آمار طلاق بالا رفته است.

امام جمعه درمیان افزود: زندگی که با تدبیر و عقلانیت شکل گرفته باشد، دست خوش نابسامانی و از هم پاشیدگی نمی‌شود.

حسینی ضمن اشاره به این‌که باید فرهنگ انتخاب و ازدواج درست در جامعه شکل گیرد، متذکر شد: والدینی که 20 سال فرزند خود را پرورش می دهند و باعث رشد جوان می شوند قطعا می‌توانند روی فکر او نیز تاثیر گذار باشند تا فرزند در انتخاب همسرش درست عمل کند.

وی با بیان این‌که طلاق ها ریشه در ازدواج های تحمیلی دارد، تصریح کرد: بخشی از ازدواج ها تحمیلی یا غیر محترمانه است یعنی دیگران برای دختر و پسر تصمیم می گیرند و این گونه ازدواج ها دوامی ندارد.

امام جمعه درمیان افزود: موضوع طلاق و طلاق گرفتن جزو یکی از موضوعات طبیعی سریال های ما شده است یعنی نشانگر یک واقعیتی است که وجود دارد و اصلا این موضوعات را نیز نکوهش نمی کنند.

حسینی یادآور شد: بعضی از عوامل تاثیر گذار مانند رادیو و تلویزیون نسبت به منبر ما تاثیر بییشتری دارد.

ماهواره سمی مهلک برای خانواده ها

وی با اشاره به این‌که ماهواره سمی است که در جامعه رواج یافته است، گفت: ماهواره مانند یک ظرفی است که یک قطره خون و یا زهر داخل آن ریخته شده است.

حسینی با بیان این‌که بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا در جبهه شیطان عمل می کنند، متذکر شد: مردم ما آنقدر حساس هستند که اگر شایعه شود که داعش خرمای مسموم از غرب وارد کرده نسبت به خوراک خود دچار نگرانی می شوند.

یک نهاد نظارتی باید آمار درستی از ماهواره داران داشته باشد

امام جمعه درمیان با بیان اینکه یک نهاد نظارتی باید آمار درستی از ماهواره داران داشته باشد، افزود: ما باید به صورتی عمل کنیم که حداقل آمار درستی از ماهواره داران داشته باشیم و مخاطب را نترسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه جبهه مقابل ما خیلی هزینه می کند، اظهار کرد: جبهه مقابل پول می دهد به یک سوپر استار تا فلان مد را بپوشد و در فیلم ها و جامعه ظاهر شود تا فرهنگ بی حجابی را در جامعه اسلامی ما گسترش دهد.

امام جمعه درمیان ادامه داد: طرح ها و الگوهای اسلامی در حوزه پوشاک را باید با روش‌های مختلف به نمایش  بگذاریم که البته در مقابل باید ارزان هم باشند تا مردم از آن ها استقبال کند.

انتهای پیام/ 102/ ث/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

پدری برای خوشبختی و تضمین آینده فرزندش بهمراه خانواده به دریا می‌زند اما نه برای خوش گذرانی و تفریح بلکه برای فرار از دشمنی که جهل سراسر وجودش را گرفته است

آب بازی کودکی که جهانی را غرق در بغض کرد

به گزارش سپیدار خبر از کسپین – بهرام سبزی – کودکان آب بازی آنهم کنار دریا و ساحل را دوست دارند. دوست دارن کنار دریا بدوند، شادی کنند و پدر و مادر نیز از دیدن این صحنه ها لذت ببرند و با شور و شعف خاصی شیطنت‌های فرزندشان را دنبال کنند و گاهی هم اگر شده دنبال فرزند خود بدوند و بیخیال سختی‌های دنیا شوند و گویی آن لحظه، همه ی دنیا یعنی خوشحالی فرزند. فرقی هم ندارد چه دین و مذهبی داشته باشی چرا که انس و الفت پدری و مادری دین و مذهب نمی شناسد.

و یک جایی هم در گوشه ای از این دنیا پدری برای خوشبختی و تضمین آینده فرزندش بهمراه خانواده به دریا می‌زند اما نه برای خوش گذرانی و تفریح بلکه برای فرار از دشمنی که جهل سراسر وجودش را گرفته است. البته شاید پدر و مادر زمان پوشاندن لباس به فرزند با این بهانه که برای آب بازی کردن به دریا می‌روند وی را متقاعد کرده اند اما این آب بازی جهانی را غرق بغض کرد و کاری را که بمب و موشک نتوانسته اند بکند کودکی با آب بازی خود انجام داد تا تلنگری به جهان و علی الخصوص مسلمانیمان بزند.

نمی دانم آنهایی که تصویر این کودک معصوم را می‌بینند با کدام استدلالشان این را توجیح می‌کنند و به کدام بهانه متوسل می‌شوند؟ آیا این کودک دنبال بمب هسته ای بود ؟ آیا این کودک سردسته باندی بود؟ آیا این کودک ناقض حقوق بشر بود؟

راستی آنهایی که فریاد حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده بود کجا هستند؟ سازمان ملل را چه شده؟ دبیر کل بیاید طبق معمول اظهار تاسف بکند !!!!!

کودکی که شاید هنگام مرگش با ان لفظ کودکانه بگوید (بعد از مرگم همه چیز را به خدا می‌گویم) طفل معصومی که غرق دنیای کودکانه بود به یکباره غرق در دریا شد. فرزندی که باید در کنار دریا بازی می‌کرد اسیر بازی سیاسی و جنگ دیگران شد.

و چه بسیارند اینگونه کودکانی که در بازی سیاسی و در جنگ های سیاسیون بی هیچ بهانه ای پرپر می‌شوند و این برادر کشی ها همچنان ادامه دارد و عده ای جاهل آلت دست کسانی شده اند که دقیقا اسلام را هدف گرفته اند.

 

/انتهای خبر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:آب بازی کودکی, که جهانی را غرق در بغض کرد,آب بازی کودکی که جهانی شد, غرق در بغض , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
حجت‌الاسلام حسن نمازی از نمایندگی مجلس خبرگان استعفا کرد.

به گزارش سپیدار خبر ، از فارس؛ حجت‌الاسلام حسن نمازی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری از نمایندگی در خبرگان استعفا کرد.


برپایه این خبر قرار است موضوع این استعفا در جلسه نوبت عصر امروز هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان بررسی شود.
 
 
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب: حجت‌الاسلام نمازی از خبرگان استعفا کرد,حجت‌الاسلام نمازی,مجلس خبرگان, آخرین اخبار, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
گزارش خاورستان از اوضاع اولین چاپخانه خراسان جنوبی/
 
حسین آبادی، مدیرچاپخانه زرین با بیان‌این‌که اکنون این چاپخانه در آستانه تعطیلی است، گفت: از دولت درخواست تسهیلات کم بهره داشتیم که دولت نیز در پاسخ با آن ممانعت کرده است.

به گزارش سپیدار خبر، در تقویم ایران 11 شهریورماه روز ملی صنعت چاپ نامیده شده است که این نشان‌دهنده اهمیت بالای صنعت چاپ برای مسئولان و نقش تاثیرگذار آن در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ ایران است. این روز بیان‌کننده صنعتی، پویا، فعال و پرتلاش است که در صورت توقف آن، کار سایر صنایع نیز متوقف خواهد شد.؛ با کشف صنعت چاپ و افزایش تعداد نسخه های خطی بود که بشر اولیه و غیرمتمدن پای به عرصه تمدن گذاشت و توانست تجربه های خود را در نوشته های فراوان برای آیندگان به یادگار بگذارد.

تا قبل از ورود اینترنت به زندگی بشر که وسیله ای سریع برای انتقال اندیشه ها و موضوعات مهم علمی، هنری، ورزشی، ... شده است صنعت چاپ یکی از بزرگترین و مهمترین اختراعات بشری محسوب می شد اکنون که در هزاره سوم بسر می بریم نیز از اهمیت این صنعت با وجود انواع رسانه ها کاسته نشده است.

اولین چاپخانه در ایران در شهر تبریز تأسیس شد و دقیقا 99 سال بعد از راه اندازی اولین چاپخانه در ایران؛ پای این صنعت به بیرجند باز شد. در سال 1332 چاپخانه ای در بیرجند توسط حزب ایران راه اندازی شد که فعالیت آن 6 ماه بیشتر دوام نیاورد و پس از آن تا سال 1337 هیچ فعالیتی در این زمینه در بیرجند انجام نشد تا اینکه در سال 1337 چاپخانه زرین به همت "حسن زرین پناه" در بیرجند با همکاری 6-7 کارگر راه اندازی شد.

حسن زرین پناه، پدر صنعت چاپ خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: از سال 1337 بعد از ترک تحصیل دوره دبیرستان اولین چاپخانه بیرجند به نام چاپخانه رزین را پایه گذاری کردم.

وی ادامه داد: چاپخانه های ایران، چاپخانه‌هایی هستند که مدرن ترین ماشین آلات دنیا را دارا هستند.

پدر صنعت چاپ خراسان جنوبی بیان این‌که، از بزرگ ترین چاپ خانه دنیا بازدید کرده است، گفت: چاپخانه اشتن در هامبورگ که مدرن ترین ابزارآلات چاپخانه را دارا است من از نزدیک بازدید کرده‌ام و  مدرن ترین ماشین آلات چاپی که در آلمان فعال بود در ایران نیز وجود دارد.

زیرن پناه با اشاره بر این‌که فعالیت مطبوعاتی شاید در خراسان‌جنوبی افول داشته باشد اما در کشور به این صورت نیست، تصریح‌کرد: در بیرجند به دلیل زیاد بودن تعداد چاپخانه‌ها و یا چون فعالیت های مطبوعاتی به خارج استان انتقال می‌یابد، فعالیت مطبوعاتی کمتر شده است.

وی تصریح کرد:من تا سال 1358 چاپ خانه زرین را خودم اداره می‌کردم اما به دلیل مشکلات سربی که در بدن من اتفاق افتاد، چاپخانه را در اختیار آقای حسین آبادی گذاشتم.

وی با اشاره بر این‌که علت رکود فعالیت مطبوعاتی تعداد زیاد چاپخانه های در بیرجند است، یادآور شد: چاپخانه گلرو به دلیل وجود ماشین آلات مدرن از فعالیت بهتری برخوردار است.

پدر صنعت چاپ خراسان جنوبی ادامه داد: چاپخانه زرین به دلیل کار با سرب ممکن است نسبت به چاپ خانه های مدرن کمتر فعالیت داشته باشد و این دلیل بر تعطیلی چاپخانه ندارد.

حسن رضا حسین آبادی فعال 63 ساله ای که 40 سال فعالیت چاپ دارد در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: پس از بیماری آقای زرین پناه، من مدیریت چاپ خانه زرین را من به عهده گرفته و هم اکنون نیز این مدیریت را برعهده دارم.

این فعال عرصه چاپ تصریح کرد: گرانی و کمبود لوازم یدکی و جانبی، نبود کلاس های آموزشی به فعالیت چاپ لطمه زده است.

حسین آبادی با بیان این‌که وضعیت صنعت چاپ مدتی است بهتر شده است، گفت: با وجود فعالیت بهتر چاپخانه نسبت به قبل پنج کارگر فعال در چاپخانه در بیکاری به سر می برند.

دولت به درخواست‌های ما پاسخ نمی‌دهد

وی با اشاره بر این‌که، چاپخانه زرین از سوی دولت هیچ گونه حمایتی نشده است، تصریح کرد: در هر سال دولت یک کمیسیون برگزار می‌کند و مشکلات خود را در آن کمیسیون بیان می کنیم اما متاسفانه هیچ چگونه نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

این فعال عرصه چاپ یادآور شد: ایام صنعت چاپ که یازدهم شهریورماه است مسوولان تنها یک جلسه‌ای می گیرند که امسال از آن جلسه هم خبری نبود.

حسین آبادی با بیان‌این‌که، دولت به درخواست‌های ما پاسخ گو نیست، تصریح کرد: از دولت درخواست تسهیلات کم بهره داشتیم که دولت نیز در پاسخ با آن ممانعت کرده است.

وی ادامه داد: صنعت چاپ خوابیده است و اگر دولت وامی کم بهره به صنعت چاپ واگذار کند چاپخانه‌ها برای بار دیگر به رونق خواهند آمد.

صنعت چاپ رها شده است

فعال عرصه چاپ با اشاره بر این‌که، صنعت چاپ رها شده است، اظهار کرد: ما از مسوولان انتظار همکاری با صنعت چاپ را خواستاریم.

حسین‌آبادی تصریح کرد: بیشتر پاسخ ها به مشکلات ما توسط مسوولان بر پایه حرف است و عملی را تا اکنون مشاهده نکرده ایم.

اکثر چاپخانه ها رو به تعطیلی اند

وی با بیان اینکه اکثر چاپخانه ها در روند تعطیلی هستند، اظهار کرد: اگر وضعیت چاپخانه به همین صورت پیش برود مجبور به تعطیلی قدیمی ترین چاپخانه بیرجند خواهیم شد.

فعال عرصه چاپ تصریح کرد: زمان پرداخت هزینه کارکرد نیروهای فعال در چاپخانه برای ما یک مصیبت عظمی است.

حسین آبادی تصریح کرد: گفته‌های ما با مسوولان به هیچ جایی نرسیده پس دیگر درخواستی نداشته باشیم بهتر است.

فشار مالیات و عوارض امان ما را برید

 وی با بیان این‌که فشار مالیات و عوارض شهرداری امان ما را بریده است، یادآور شد: با وجود درآمد اندک، شهرداری از کف، ساختمان وحتی از تابلو عوارض می گیرد.

این فعال عرصه چاپ بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده به 9 درصد افزایش یافته است که مشتریان به دلیل افزایش یک درصدی به تایپ و تکثیرها رو می آورند.

فعالیت چاپ خواستار سرمایه زیاد است

حسین آبادی با بیان این‌که چاپخانه زرین کبود دستگاه ندارد بلکه کمبود کار دارد، گفت: در زمان گذشته ابزار آلات چاپ به صورت دستی فعالیت می‌کرد از سال 74 به دلیل کند بودن سرعت چاپ ابزارآلات دستی به اتومات تغییر داده شد.

وی با اشاره به این‌که، فعالیت چاپ خواستار سرمایه زیاد است، گفت: صنعت چاپ با وجود سرمایه زیاد درآمد خوبی ندارد.

انتهای پیام/ 102 / ک / 5

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مقر جنگ نرم راه اندازی شد

 

به گزارش خبرنگار سبیدار خبر؛ مدیر این رسانه جنگ نرم با اشاره بر اینکه این سایت در ‍‍‍‍بیش برد اهداف رهبر کبیر انقلاب سعی دارد ابراز داشت: این وبسایت که به نام مقر سایبری جنگ نرم معروف است به امید خداوند متعال سیلی خواهد بود برای رسانه های وهابی.

وی یاور شد: ما هر چه قدر در بحث جنگ نرم فعالیت کنیم باز هم کم کردیم باید تمامی جوانان به میدان آیند.

وی در بایان نیز از رسانه های گروهی و جمعی در بیشبرد این اهداف در خواست کمک کرد و خواستار همکاری شد و گفت: رسانه هایی که آماده همکاری با این بایگاه هستند می توانند در بخش نظرات سایت ایده و نوع همکاری خود را بیان نمایند.

در ضمن کسانی که مشتاق به بازدید از این رسانه را دارند می توانند از طریق آدرس زیر به این مقر جنگ نرم وارد شوند

magharnews.lxb.ir

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


خبرگزاری تسنیم:

به گزارش سپیدار خبر از تسنیم، مجوز فعالیت BBC رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس که از سالها پیش به‌دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حجت‌الاسلام روحانی مجدداً فعال شد.

نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد دولت یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با تأیید این خبر گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است.

وی افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: یک گروه از خبرنگاران هلندی‌الاصل که برای BBC World کار می‌کنند هم قرار است به‌زودی برای تهیه اخبار و گزارش وارد ایران شوند.

نوش‌آبادی در همین حال تأکید کرد که وزارت ارشاد بی‌بی‌سی فارسی را به‌عنوان یک رسانه به رسمیت نمی‌شناسد.

تاریخ انتشار خبر: ۱۳/مرداد/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ ، شناسه خبر: ۸۱۹۵۶۶

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 مرداد 1394برچسب: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حجت‌الاسلام روحانی مجوز فعالیت BBC در ایران را مجدداً فعال کرد, , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

اشیه های جشن روز خبرنگار در خراسان‌جنوبی 

 
استاندار خراسان‌جنوبی در جشن روز خبرنگار از اختصاص 100 میلیون تومان به روز خبرنگار خبرداد اما همچنان این ابهام وجود دارد که این میزان هزینه شده است یا قرار است هزینه شود؟

به گزارش سپیدار خبر از خاورستان، امسال دو روز زودتر از روز خبرنگار، جشن روز خبرنگار برای خبرنگاران خراسان‌جنوبی برگزار شد.

آغازی متنوع اما نافرجام

مجری امسال جشن روز خبرنگار، آقای سید علی ضیا یکی از مجریان برجسته کشوری بود که برعکس جشن‌هایی که سال‌ها برگزار می‌شد، آغازی متنوع داشت که این باعث شده بود علاوه بر خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها، عموم مردم نیز در این جشن حضور یابند که ناگهانی و در هنگامی که استاندار خراسان‌جنوبی سخنرانی می‌کرد؛ وی سالن را ترک کرد.

خروج ضیا که با اصرار یکی از متولیان بود، نوعی بی‌احترامی و توهین به استاندار بود که از این اقدام، گلایه داریم. ظاهرا آقای ضیا قصد داشت به احترام مردم و استاندار، خداحافظی کند اما این شخص مخالفت کرده است.

مجموع کل زمانی که علی ضیا به عنوان مجری صحبت کرد، 12 دقیقه بود.

وقتی خبرنگار در روز خودش هم نمی‌تواند تریبون‌دار باشد

بعد از سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانه مطبوعات نوبت به نمایندگان خبرنگاران و رسانه‌ها رسید. سخنران اول مراسم، حمیدی، نماینده مطبوعات استان بود که وی از هزینه‌های چاپ هفته‌نامه، نبود یارانه کاغذ و آگهی دولتی در نشریات و روزنامه‌ها انتقاد کرد.

وی گفت: تسهیلاتی که در استان ما به خبرنگاران می‌دهند چیزی است که هیچ جای دیگر کسی سراغش نرفته و به ما داده‌اند.

وی از مسوولان خواست تا فضای فرهنگی و سیاسی در بیرجند بازتر شود و با جمله‌ای، به تعریف از هفته‌نامه‌اش پرداخت.

وی به خاطره‌گویی از دوران خبرنگاریش دردولت هشتم پرداخت و افزود: من در دولت هشتم، نه نهم و دهم، به مسوولان گفتم "آقایان مدیران خداقوت وعده‌ها نرود از یادت". و این طور از مسوولان خواست تا به وعده‌هایشان عمل کنند.

محمود مقامی

محمود مقامی، به نمایندگی از طرف خبرنگاران به سخنرانی پرداخت. وی گفت: از شهید فرهادی خراسان‌جنوبی که اولین شهید دانش‌آموز است در این مراسم یادی نشد چراکه باید حداقل با یک بنر یاد و خاطره ایشان در این مراسم گرامی داشته می‌شد.

وی در انتقاد به سخنان حمیدی نماینده مطبوعات گفت: تاکنون فضای سیاسی در حوزه رسانه در استان بسته نبوده است.

وی سطح درآمدی پایین خبرنگاران، نداشتن امنیت شغلی و بیمه را از مشکلاتی دانست که سال‌هاست خبرنگاران با آن ها درگیر هستند و از استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه مطبوعات خواست تا حامی خبرنگاران باشند.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق رفاه در خانه مطبوعات یک ضرورت است چراکه در حال حاضر به خاطر سطح درآمدی پایین خبرنگار امکان اخذ تسهیلات وجود ندارد.

وی پیشنهاد کرد: برای پیشبرد اهداف عالی رسانه‌ای باید راهبرد و چشم‌اندازی ترسیم و تا افق 1400 دیده شود، موضوع مسکن، مسائل رفاهی و توجه به خبرنگاران شهرستانی باید برنامه‌ریزی شود، استاندار با انتخاب یک مشاور رسانه‌ای با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند.

خانم قاسمی، دیگر نماینده خبرنگاران بود که از دغدغه‌ها و مشکلات، نبود بیمه، مسکن و امنیت شغلی خبرنگاران گلایه کرد و از استاندار خواست تا با معرفی مشاور رسانه‌ای برای خود، ارتباط‌گیری خود با رسانه‌ها را آسان‌تر کند.

نکته قابل توجه، حضور مجری در کنار سخنران و اعلام تمام‌شدن زمان بود و تنها خبرنگاران توانستند در 14 دقیقه فرصت برای بیان مشکلاتشان داشته باشند. انگار خبرنگار در روز خودش نیز نمی‌تواند تریبون را برای دقایقی در اختیار داشته باشد و راحت از مشکلاتش بگوید.

عدم شفاف سازی 100 میلیون تومان روز خبرنگار

استاندار خراسان‌جنوبی در این مراسم از تخصیص 100 میلیونی استانداری به روز خبرنگار خبرداد و گفت: من به مسوولان اعلام کردم که این میزان برای خبرنگاران هزینه شود.

وی افزود: تمام جلسات روز شنبه 17 مردادماه که روز خبرنگار است لغو می‌شود و این روز وقتم در اختیار خبرنگاران برای بیان مشکلات‌شان است.

استاندار از 100 میلیون تومان بودجه برای خبرنگاران خبرداد اما ایشان به طور شفاف بیان نکردند که این میزان، در جشنی که برگزار شد هزینه شده است یا قرار است به خبرنگاران اختصاص یابد؟

اگر از قبل می‌دانستیم که قرار است استاندار محترم، 100 میلیون تومان بودجه به خبرنگاران اختصاص دهند، از مهندس خدمتگزار، تشکر ویژه‌ای انجام می‌شد. سؤالی که وجود دارد این است که چرا از قبل به ما نگفتند و فقط از 15.5 میلیون تومان خبر می‌دادند؟!

علاوه بر این، نمایندگان رسانه‌ها هرکدام جداگانه به بررسی مسائل و مشکلات خبرگاران پرداختند اما استاندار تنها از مدیران خواست که به خبرنگاران پاسخگو باشند البته امیدواریم که در جلسه‌ای که با رسانه‌ها با ایشان دارند این مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

تقدیر شهردار آن هم با دوچرخه

شهردار بیرجند با 17 دوچرخه از خبرنگاران تقدیر کرد تا خبرنگار با نبود وسیله با دوچرخه خود را به جلسات برساند، دوچرخه‌هایی که برای هر کدام 500 هزار تومان هزینه شده بود که اگر این میزان نقدی و بین 5 خبرنگار تقسیم می شد از 85 خبرنگار دیگر نیز می‌شد تقدیر کرد. از شهردار محترم بیرجند تشکر می‌کنیم اما اعطای 3 دوچرخه به مدیران روزنامه‌ها درست نبود. همه ما مشاهده کردیم آقای هادی‌نیا نیز معترض بود و با اصرار رفت.

سخنرانی‌های بی مورد

سخنرانی برخی شخصیت‌ها در این مراسم نوعی تبلیغات بود که علاوه بر این اصلا این گونه صحبت‌ها در این جشن جایگاهی نداشت.

بی‌توجهی به هنرمندان استانی و توهین به دانشمندان

حضورآقای ضیا، مجری توانمند کشوری شاید باعث جذابیت بیشتر مراسم می‌شد اما به جای هزینه‌کردن برای این گونه مجری‌ها که تنها 12 دقیقه و شاید کمتر در مقابل تریبون حضور داشتند؛ از همان ابتدا از مجریان داخل استان بهره گرفته می‌شد.

حضور گروه موسیقی تقلید صدا که برای 20 دقیقه از تهران آمد، نوعی بی‌توجهی و توهین به هنرمندان و گروه‌های توانمند داخل استان ازجمله آقای رخشانی بود. این تقلیدگر صدا در کمال بی‌احترامی، با تقلید صدای استاد و دانشمند الهی‌قمشه‌ای، اوج بی‌احترامی را انجام داد و همچنین اجرای شعر از خواننده غیرمجاز نیز اقدامی ناشایست و به نوعی بی‌فرهنگی بود.

 

عدم توجه به عکاسان

عکاسان خبری نیز رسالت آگاهی و اطلاع‌رسانی را برعهده دارند و نوعی کار خبرنگاری انجام می‌دهند. در این مراسم که از قبل تعیین شده بود از عکاسان نیز تقدیر شود، به عکاسان خبری نیز بی‌توجهی شد.

روز گذشته رقم‌های پرداختی به علی ضیا و خواننده تقلیدگر، هرکدام جداگانه از 2 میلیون تومان شروع و به 8 میلیون تومان ختم شدکه انتظار شفاف‌سازی در این خصوص را داریم.

امسال نیز مراسم روز خبرنگار برگزار شد اما کمترین زمان ممکن به خبرنگاران داده شد و این طلایه‌داران جبهه آگاهی در روز خود نیز مظلوم واقع شدند و کاش در این روز که به متعلق به خبرنگار بود حداقل زمانی را که برای گروه موسیقی در نظر گرفته شده بود را به خود خبرنگاران برای بیان درد و دل‌هایشان اختصاص می‌دادند.

باید هم‌چنان گوش‌زد کرد که این خبرنگاران هستند که وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده دارند و باید برای رفع مشکلاتشان آستین همت را بالا بزنند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


یکه‌زارع:

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثرگذار هستند.

به گزارش سپیدار خبر از تسنیم؛ هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با افت کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت: این روزها انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی مطرح می‌شود که باید بگویم ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند و خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثر گذار هستند.

وی با بیان اینکه بنده با کسی تعارف ندارم و برای ارتقای محصولات در صددیم همکاری خود را با قطعه سازانی که محصولات بی کیفیتی تولید می‌کنند کاهش و یا قطع  کنیم، افزود: یکی از الزامات تولید یک خودروی با کیفیت استفاده از قطعات مناسب است که به همین منظور قطعه سازان باید محصولات خود را ارتقاء دهند.

وی در رابطه با مطالبات قطعه سازان از شرکت‌های خودروساز که این روزها عدم پرداخت آنها واحدها را با کمبود نقدینگی روبه رو ساخته است، گفت: ۹۵ درصد پرداخت‌های ما به قطعه سازان به روز شده است.

یکه زارع ضعیف عمل کردن قطعه سازان را عاملی برای حضور بیشتر قطعه های چینی در سطح بازار دانست و در رابطه با این موضوع که شرکت های خودروساز بیشتر برای تأمین قطعه مورد نیاز خود از قطعات چینی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اقدام به خرید قطعات چینی نمی‌کنیم اما ممکن است با قطعه سازانی کار کنیم که آنها ۸۰ درصد یه قطعه را خود تولید و ۲۰ درصد مابقی را از برخی از شرکت‌ها همانند چین تأمین کنند.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نویسنده غربی:
 
'وقتی آیت الله خامنه ای رهبر ایران بارها و بارها تاکید کرده است که ساخت سلاح هسته ای حرام است، نگرانی مذاکره کنندگان (1+5) برای امضای توافق با ایران بی مورد است. من، شخصا، به سخنان رهبر ایران اعتقاد دارم.'
گروه بین الملل، 'وقتی آیت الله خامنه ای رهبر ایران بارها و بارها تاکید کرده است که ساخت سلاح هسته ای حرام است، نگرانی مذاکره کنندگان (1+5) برای امضای توافق با ایران بی مورد است. من، شخصا، به سخنان رهبر ایران اعتقاد دارم.' این بخشی از مقاله ای درباره مذاکرات هسته ایران به قلم یک روزنامه نگار غربی است.

 
به گزارش سپیدار خبر از ایرنا؛ 'جاناتان پاور' Jonathan Power، روزنامه نگار آزاد انگلیسی که اکنون در سوئد زندگی می کند و مقالات وی درباره مسایل مربوط به سیاست خارجی بطور هفتگی در بیش از 40 نشریه و روزنامه معتبر جهان منتشر می شود، در تازه ترین مقاله خود با عنوان 'آیا توافق هسته ای ایران این هفته امضا می شود؟'، نوشته است: اکثریت مردم ایران با سلاح هسته ای مخالف هستند و اعتقاد دارند ساخت اینگونه سلاح ها، با موازین دین اسلام مغایرت دارد. در واقع این اعتقاد مردم ایران همان چیزی است که آیت الله خامنه ای رهبر این کشور نیز بارها آن را مورد تاکید قرار داده است.

جاناتان پاور که این مقاله او در روزنامه دیلی تایمز پاکستان هم منتشر شده است، می نویسد: مخالفت ایران و مردم این کشور با ساخت سلاح های کشتار جمعی، موضع ثابت آنان است و در گذشته نیز در خصوص سلاح های شیمیایی همین موضع را داشتند و در جنگ هشت ساله ای هم که عراق با حمایت آمریکا علیه ایران تحمیل کرد، ایران، برخلاف طرف مقابل، به دلیل اعتقاد به ممنوعیت اینگونه سلاح ها طبق موازین دینی، هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرد.

نویسنده با اشاره به بیانات چند روز پیش رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای و کیفیت لغو تحریم ها و همچنین با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره موضوع هسته ای ایران، می نویسد: در روزهای پایانی مذاکراتی که قرار بود روز سی ام ژوئن(سه شنبه هفته جاری) پایان یابد اما ممکن است تا یک هفته دیگر هم بیشتر بطور بیانجامد، وضعیت اینگونه است که ایران می خواهد به محض امضای توافق همه تحریم ها لغو شوند اما طرف مقابل صرفا به لغو تدریجی تحریم ها تمایل دارد.

در ادامه این مقاله، نویسنده به نظرسنجی اخیری که بطور مشترک از سوی مرکز پژوهش های افکار عمومی دانشگاه تهران و موسسه نظرسنجی کانادایی ایران پل درباره موضوع هسته ای ایران انجام شده است، اشاره می کند و می نویسد: نتیجه این نظرسنجی ها نشان داد که دست کم دو سوم مردم ایران به تیم مذاکره کننده آمریکا و کشورهای هم پیمان آن اعتماد ندارند و بیشتر آنها نظر منفی نسبت به آمریکا و انگلیس دارند. نظر شرکت کنندگان درباره چین و آلمان متفاوت بوده و بیشتر پرسش شوندگان نسبت به روسیه و فرانسه هم تمایلی از خود نشان نداده اند. هچنین بیشتر پرسش شوندگان در پاسخ به این سوال که علت تحریم های آمریکا علیه ایران چیست؟ گفته اند که آمریکا بدنبال تسلط بر ایران است.

نویسنده در ادامه، از نتایج این نظرسنجی اینگونه نتیجه گیری می کند که اگر رهبران ایران تصمیم بگیرند از امضای توافق صرف نظر کنند، مردم این کشور هم از این تصمیم آنان حمایت خواهند کرد.

برای نویسنده جالب است که بسیاری از مردم ایران اعتقاد دارند درصورتی که تحریم ها علیه این کشور لغو نشود، نباید هیچ گونه توافق هسته ای امضا شود.

در این مقاله اذعان شده است که اکثریت قاطع مردم ایران معتقدند برخورداری از فعالیت های هسته ای برای این کشور برای اهداف صلح آمیز، بسیار مهم است. مردم ایران معقتدند که این کشور برای تضمین آینده انرژی مورد نیاز خود بعد از تمام شدن ذخایر منابع سوخت های فسیلی، نیاز به فناوری هسته ای دارد.

در ادامه این مقاله آمده است: با نگاهی به سوابق اخیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، ایجاد پلی به نام توافق هسته ای برای از بین بردن اختلافات میان دوطرف امکان پذیر است و این توافق بهتر است در شرایط کنونی انجام شود و به ماه و سال های آینده موکول نشود زیرا دیگر بعید است که آمریکا در سال های آینده رییس جمهوری به انعطاف پذیری اوباما داشته باشد و همچنین معلوم نیست که رییس دولت های آینده ایران، به اندازه حسن روحانی برای حل موضوع هسته ای این کشور، اراده داشته باشند.

نویسنده در پایان مقاله اش می نویسد: وقتی آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران بارها و بارها تاکید کرده است که ساخت سلاح هسته ای حرام است، پس دیگر نگرانی مذاکره کنندگان (گروه 1+5) از توافق هسته ای با ایران بی مورد است. من، شخصا، به سخنان رهبر ایران اعتقاد دارم.
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 تير 1394برچسب: فتوای رهبری ایران, بهترین تضمین هسته ای ,برای غرب, فتوا, رهبری, ایران, تضمین, غرب,نویسنده غربی:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
فرمانده نیروی زمینی سپاه تشریح کرد؛

 

در این عملیات خسارات سنگین به تروریست ها وارد شد و از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی از جمله 200 کیلوگرم موارد منفجره، فیتیله های انفجاری، مهمات کلاشینکف و تیربار، چاشنی های مکانیکی و کیت های الکترونیکی کشف و ضبط گردید.
"به گزارش سپیدار خبر از عماریون"- در پی انتشار خبر انهدام یک تیم تروریستی وهلاکت اعضای آن توسط رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور سردار سرتیپ پاسدار محمدپاکپور در تشریح جزئیات این عملیات اظهار داشت: در پی اقدامات دقیق اطلاعاتی و کشف وشناسایی آثار تردد واستقرار یک تیم تروریستی وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه درارتفاعات منطقه "قصر قند" نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات انهدام این تیم تروریستی را با سرعت و قاطعیت آغاز و طی این عملیات سه نفر از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند.

وی افزود: در این عملیات همچنین دو نفر از تروریست ها زخمی و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

سردار پاکپور گفت: در این عملیات خسارات سنگین به تروریست ها وارد شد و از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی از جمله 200 کیلوگرم موارد منفجره، فیتیله های انفجاری، مهمات کلاشینکف و تیربار، چاشنی های مکانیکی و کیت های الکترونیکی کشف و ضبط گردید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اعلام اینکه منطقه به طور کامل از لوث وجود تروریست های وابسته به استکبار جهانی پاکسازی گردید تصریح کرد: فرزندان ملت ایران در قرارگاه قدس این نیرو با اشراف و آمادگی همه جانبه خود با هر گونه اقدامی که بخواهد امنیت منطقه و مردم را به مخاطره بیاندازد با قاطعیت برخورد خواهد کرد.


منبع: سپاه نیوز

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

هاشمی رفسنجانی، گفت: آن ۸ سال کافی است برای این که مدت ها مثل هاری در بدن جامعه ما دائما تزریق سم بکند. مثل مرض هاری این حالت را دارد به جامعه ما می دهد.

به گزارش سپیدار خبر از فتن٬ هاشمی رفسنجانی طی سخنانی منتشر نشده در جمع مردم دزفول تاکید کرد: دوران جنگ دوران دوران مجاهدت بود و کارهای خلاف اخلاقی خیلی زمینه ای نداشت و شرایط به گونه دیگری بود ولی کم کم وقتی که وارد مسائل دیگر شدیم رفته رفته به این روز رسیدیم و در آن 8 سال دوره دولت سابق آن موج بزرگ را بلند کرد برای اینکه اخلاق را فرو بریزد و ضربه کاری خوردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن سخنان ایشان بدین شرح است:

دزفول هم از لحاظ فرهنگی عقیدتی و ایمانی و اخلاقی جزو بهترین اینها بودند ولی حالا من می بینم شما یکی از گله ها و ناراحتی تان این است که الان چرا اینجوری شده است و وضع اخلاق در جامعه متزلزل شده؟ بله این اتفاق بد افتاده در کشوری که واقعا برای اخلاق اسلامی انقلاب کرده بود. مردمی که یک مقدار زیادی از ادله خشم شان به رژیم سابق این بود که اخلاق داشت آسیب می دید.

دوران جنگ دوران دوران مجاهدت بود و کارهای خلاف اخلاقی خیلی زمینه ای نداشت و شرایط به گونه دیگری بود ولی کم کم وقتی که وارد مسائل دیگر شدیم رفته رفته به این روز رسیدیم و این 8 سال دوره دولت سابق آن موج بزرگ را بلند کرد برای اینکه اخلاق را فرو بریزد و ضربه کاری خوردیم. ما تا آن موقع آلودگی به آن شکل وسیع نداشتیم، چیزی بود که در همه جا دیده می شد در اینجا هم دیده می شد، (اما در آن 8 سال) یکدفعه مردم مواجه شدند با یک چیزهای عجیب غریبی. (این موضوع) عوامل زیادی دارد. یکی از عوامل این در جامعه ما، افراط کاری هاست. افراط کاری ها خیلی جاها را فلج می کند. فقط به اخلاق صدمه نمی زند. اتفاقا به نام اخلاق، افراط کاری ها انجام می شود!. یعنی کسانی که دنبال این افراط کاری می روند شعارشان مسائل اخلاقی و از این چیزهاست که انجام می دهند. گاهی هم شعارهای سیاسی افراطی دارند. با این حرکتی که می کنند مثل خوره در جان مردم در پیکر جامعه واقع می شوند و جامعه را اینجوری به این صورت در می آورند.

یکی دیگر از مسائلی که شما مطرح کردید بیکاری جوان هاست. بله حقیقتا بیکاری جوان ها هم خانواده را متزلزل می کند که کرده و هم خود جوان را از پا در می آورد و سرایتش بسیار جدی است. اشاره کردند به وسعت پرونده ها وآسیبی که از این ناحیه جامعه مان می بیند، نه اینکه نباید کاری می شد حتما باید می شد اما بالاخره کسانی هستند که ریشه اصلی این اعتیاد در کشورند. این چندتا آدمی که توی خیابانها آلوده می شوند در زندان می افتند از آنجا هم دزد بیرون می آید و خانواده اش اینجا متلاشی می شود. این به خاطر فقر و خیلی از عوامل دیگر است.اینها به هم مربوط است مثل یک زنجیر و دارد رنج می دهد کشور را . (یکی دیگر از عوامل رشد) بیکاری که باز به همین مربوط می شود این است ما در دولت سابق چیزهای عجیبی برایمان اتفاق افتاد. با تضادهای غیر قابل تصور!. هرچه ارز می خواستیم داشتیم. معنای داشتن ارز یعنی پشتوانه اسکناس. هرچه اسکناس می خواستند چاپ کردند. اصلا وقتی که دولت را تحویل گرفتند کمتر از صد هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. وقتی که تحویل دادند بیش از 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. نقدینگی خودش یک عامل خطرناک و ویروسی است که در جامعه ما افتاده. آن 8 سال کافی است برای این که مدت ها مثل هاری در بدن جامعه ما دائما تزریق سم بکند. مثل مرض هاری این حالت را دارد به جامعه ما می دهد و همش هم شعار بود. مثلا می گفتند عصر ظهور و آمدن امام زمان(عج) است .علنی نمی شود این حرفها (رو زد) ولی هنوز هم می زنند. آنطرف تر که رفتند می زنند این حرف ها را. روحانیت هم انصافا مقصرند در معرفی او (احمدی نژاد) و حمایت از او که هنوز هم خیلی هایشان دست برنداشته اند!

هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی

.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب: هاشمی رفسنجانی, ۸ سال دولت احمدی‌نژاد, مثل “مرض هاری” بود!,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
در قلیان ها کراک وجود دارد --- اخطار بسیار جدی به قلیان کشان
 
طعم های ورودی از مرز افغانستان و پاکستان آلوده به کراک ناسالم است خطر انقراض نسل ایرانی به شدت وجود دارد

 

برای مشاهده اینجا کلیک کنید تا به لینک پخش آنلاین ویدیو بروید

 

تهیه و تامین سپیدار خبرد sepidarkhabar.tk
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


حجت الاسلام روح الله بجانی:
 
مسئول انصار حزب الله استان آذربایجان شرقی در جلسه هم اندیشی مجمع دانشجویان حزب الله شمالغرب گفت: فرامین حضرت امام خامنه ای برای ما فصل الخطاب و عین اطاعت از خدای واحد است . اما عده ای قصد مصادره فرامین آقا را دارند و می خواهند فرمایشات ایشان را برای سرکوب انقلابیون منتقد مصادره کنند.

"سپیدار خبر از عماریون"- مسئول انصار حزب الله استان آذربایجان شرقی در جلسه هم اندیشی مجمع دانشجویان حزب الله شمالغرب گفت: فرامین حضرت امام خامنه ای برای ما فصل الخطاب و عین اطاعت از خدای واحد است . اما عده ای قصد مصادره فرامین آقا را دارند و می خواهند فرمایشات ایشان را برای سرکوب انقلابیون منتقد مصادره کنند.

ملت از اول هم همدل و هم زبان نظام بودند و هستند.
وی با اشاره به وجود امت و امام در مقوله ولایت مداری گفت: رابطه امت و امام یک رابطه دیرینه است. یک امام داریم و میلیون ها امت . امت واحده ای که به اشاره رهبری برای اطاعت نگاه می کنند تا اقدام نمایند. اما این امت واحده در کشورهای مختلف هستند یکی از این کشورها جمهوری اسلامی ایران است که رهبری این کشور را امام عادل مسلمین جهان بر عهده دارد. ایشان در کنار تبیین راهبرد مسلمانان جهان برای امت اسلامی و تحت حکومت اسلامی نیز مسیر راه را نشان می دهند . امسال در دیدی وسیع مهمترین نیاز کشور را در همدلی و همزبانی دولت و ملت تبیین کرده اند. در کشورایران اسلامی امت امام خامنه ای از دولت و ملت ترکیب شده است. دولت همان کارکنان اجرایی نظام هستند و ملت توده عامه ای هستند که ولی نعمت دولت می باشند . ملت شریف ایران از اول به دنبال همدلی و همزبانی با دولت ها بوده اند .

همزبانی و همدلی دولت و ملت در اطاعت از امام است.
بجانی با انتقاد از اینکه عده ای خیال می کنند که همدلی و همزبانی دولت و ملت سکوت ملت در برابر همه اقدامات دولت است گفت : این یک فکر ارتجاعی و نا مشروع است . اینک دوره رضا خان یا عصر قاجار نیست که ملت در کوخ ها سرکوب شوند و اجنبی ها در دوره بد مستی آقایان حیثیت ملی را با حراج کاخ نشین ها به یغما ببرند. ملت و دولت به عنوان دو قسمت مهم امت امام خامنه ای در کشور ایران هستند و در این امت ملت ناظر دولت بوده و همیشه در صحنه باید حاضر بماند. تنها وجه اشتراک همدلی و همزبانی شان فقط در اطاعت از امام است. هرگاه دولت یا ملت هرکدام از مسیر امام خارج شدند خلاف همدلی و همزبانی اقدام کرده اند.

روحانیون و مراجع نباید امام خود را تنها بگذارند .
روح الله بجانی با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای در یک ماهه گذشته گفت: امام خامنه ای تنها به دنبال اجرای اسلام ناب است و از گلچین شدن و تکه پاره شدن احکام اسلامی بیزار هستند. بزرگترین اطاعت از امام خامنه ای عمل به همه اسلام است. عمل به همه دین است. جریان تردید و نفاق به دنبال تکه و پاره کردن اسلام ناب هستند و در این راستا روحانیون و مراجع نباید امام خود را تنها بگذارند. اگر واقعا معتقد به " الاسلام یعلو ولا یعلی علیه " باشند. همدلی و همزبانی مراجع عزیز و روحانیون که بزرگان و خاص الخواص ملت و حتی امت در جهان اسلام هستند در دفاع از اسلام متبلور می گردد.

عدم صدور پیام امام خامنه ای در مذاکرات لوزان خود پیام ها دارد.
مسئول انصار حزب الله استان ادامه داد: امامی که برای پیروزی تیم والیبال و فوتبال و.. پیام می دهد و طی این چند روز هم برای وفات خانم ضیائی نیز پیام دادند چرا برای نشست لوزان پیام ندادند. این پیام ندادن برای ملت و دولت خود پیام آور است. اولین پیام که با نگاه خوشبینانه به اقدام تیم مذاکره کننده همراه است این می تواند باشد که هنوز کاری انجام نشده است و همه بازی های جشن گونه و ... یک بازی سیاسی بیش نبوده است و باید انتها را دید و صدور پیام یعنی انجام یک مرحله از مذاکرات و تایید مرحله به مرحله شدن مذاکرات .

دومین نگاه که نگاه متوسط است ، این است که متاسفانه تیم مذاکره کننده خوب عمل نکرده اند و به قول دکتر شریعتمداری این ها احتمالا دچار اشتباه محاسباتی شده اند و 5 را از 19 بیشتر می دانند و اسب زین شده را در قبال افسار پاره داده اند.

نگاه سوم نگاه بدبینانه است و آن این که تیم مذاکره کننده به هر قیمتی برای پیشبرد اهداف جناحی خود حاضرند حتی بزرگترین سرمایه ملی را به حراج گذاشته و با وصلت با آمریکا و اسرائیل همه فرامین امام خامنه ای را نادیده گرفته و بر خلاف همدلی و هم زبانی به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی بی توجهی نموده و فرامین امام خامنه ای را زیر بوق و کرنای تبلیغاتی خود کتمان کرده اند. هر سه نگاه را می توان برای عدم صدور پیام امام خامنه ای از دید ملت شریف ایران تشخیص داد.

ما برای سفر اردوغان برنامه ای نداریم.
حجت الاسلام بجانی افزود: مطرح شدن احتمال دیدار اردوغان با امام خامنه ای حجت را بر ما تمام کرد. اگر واقعا آقا اجازه داده باشند که این فرد با ایشان دیدار داشته باشد یعنی اینکه سفر این فرد به ایران اسلامی صلاح است و ما که هستیم که اظهار نظر کنیم؟ ما یک سربازی بیش نیستیم و تابع امام خود هستیم. وقتی مسئولین امر از ما پیگیر بودند که نکند ما برنامه ای داشته باشیم بنده گفتم که اگر دیدار اردوغان با آقا صحت داشته باشد یعنی اینکه ما برای همدلی و هم زبانی نباید برنامه ای داشته باشیم .

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 تير 1394برچسب: عده ای بجای همدلی با ملت ,به دنبال سرکوب ملت هستند,حجت الاسلام روح الله بجانی,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
گزارش کوتاه/

 
شنیده ها حاکی از آن است که رضا منصوری فرماندار سابق بیرجند به سمت فرماندار مشهد منصوب شد.

به گزارش سپیدار خبر از خاورستان، در چند روز گذشته شاهد استعفای تنی چند از مدیران و مسولین خراسان جنوبی بودیم. ابتدا محمدحسن اکبری مطلق مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از سمت خود استعفا داد وی دلیل استعفای خود را کاندیداتوری مجلس اعلام کرد.

پس از آن سید مجتبی عراقی زاده مدیر کل آبفای شهری خراسان جنوبی از سمت خود کناره گیری کرد.

طی آخرین خبرها رضا منصوری فرماندار بیرجند هم در پی استعفای علی محمد گلستانی فرد فرماندار مشهد (معاون سابق سیاسی استاندار خراسان جنوبی) به سمت فرماندار این شهر منصوب شد.

زمستان گذشته بود که سید جلال هاشمی فرماندار طبس هم از سمت خود کناره گیری کرده بود.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:استعفا ,خراسان جنوبی ,منصوری ,فرماندار,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
سید حسن نصرالله:
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی در همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای» در بیروت تصریح کرد: مسلمانان بی شماری در جهان از امام خامنه‌ای تقلید می‌کنند.
به گزارش سپیدار خبر از مهر، به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه ای» در بیروت سخنرانی کرد.

وی در جریان این سخنرانی با بیان اینکه امام خامنه ای یک مرجع تقلید است، گفت: بر همین اساس مسلمانان بی شماری در سراسر جهان از ایشان تقلید می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امام خامنه ای از قدرت مدیریت بالایی برخوردار است، گفت: جایگاه امام خامنه ای مستلزم داشتن قدرت مدیریت و تقسیم مسئولیت هاست و ایشان از زمان رحلت امام خمینی (ره) این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از زمانی که امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی منصوب شدند، با یک محاصره رسانه ای غربی مواجه شدند و سخنان ایشان در موضوعات بسیار مهم نادیده گرفته شد.

وی تصریح کرد: امام خامنه ای علاوه بر مرجع تقلید بودن یک رهبر و ولی امر است؛ جایگاهی که علاوه بر فقاهت و اعلمیت، مسلتزم داشتن شایستگی و شجاعت نیز هست.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه جایگاه امام خامنه ای مستلزم داشتن قدرت تبدیل کردن تهدیدات به فرصت ها و تحمل فشارهای گسترده است، اظهار داشت: امام خامنه ای از زمان رحلت امام خمینی (ره) این مسئولیت را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه گمان نمی کنم در سراسر جهان رهبری همچون امام خامنه ای باشد که به طور مثال زمانی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب اختصاص دهد، گفت: امام خامنه ای به منظور اطلاع یافتن از مشکلات مردم با تمامی اقشار جامعه در ارتباط مستقیم هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: امام خامنه ای به زبان عصر جدید مسلط هستند و با اصطلاحات و ادبیات ویژه ای که به کار می برند، می توانند نخبگان و عامه مردم را به خود جذب کنند.

وی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های امام خامنه ای به عنوان یک اندیشمند اسلامی این است که ایشان از اصالت و استقلال برخوردار بوده و زیر فشار جوسازی ها زانو خم نمی کنند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه امام خامنه ای قادر است تمامی متون دینی را به طول کامل و بدون کم و کاست متوجه شوند، اظهار داشت: این توانایی به ایشان این قدرت را می دهد تا در بحث های علمی و دینی همواره پاسخی برای طرف مقابل داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای در مسائلی همچون آزادی های عمومی، خانواده، زن، روابط بین الملل و دیگر امور مربوط به اسلام، مواضع و احکام واضحی دارند، تصریح کرد: امام خامنه ای از پیشگامان عرصه اندیشه است؛ بدون چنین اندیشه ای امکان مقابله با چالش های اساسی از جمله چالشی که تکفیریها به وجود آورده اند، وجود ندارد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما در شرایط کنونی منطقه ای و جهانی به یک اندیشمند مسلمان زنده نیاز داریم که راه را نشان داده و سره را از ناسره تشخیص دهد.

 دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما هم اکنون باید به دفاع از اسلام بپردازیم و برای این کار باید امام خامنه ای را به عنوان یک اندیشمند بزرگ مسلمان به مسلمانان و یک اندیشمند بزرگ بشریت به انسان ها معرفی کنیم.

وی همچنین خطاب به گروه ها و جریان های اسلامی در سراسر جهان گفت: من شما را به کنکاش در دیدگاه های امام خامنه ای و انسانیت ایشان دعوت می کنم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات میدانی در منطقه مرزی «القلمون» اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر دستاوردهای بزرگی را در مبارزه با تکفیریها در این منطقه محقق کردیم به طوری که می توانم بگویم در حال حاضر تمامی تپه ها، قله ها و کوهای واقع در القلمون در کنترل کامل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قرار دارد.

وی ادامه داد: در دامنه های «عرسال» نیز موفق شدیم ضربات مهلکی را بر پیکره تروریست های جبهه النصره وارد کنیم و اکنون هم مبارزه با داعش آغاز شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: طی روزهای اخیر تروریست های داعش سعی کردند به مناطق «القاع» و «رأس بعلبک» حمله و بر آنها مسلط شوند اما نیروهای مقاومت ضربات سنگینی را به آنها وارد کرده و ده ها نفرشان را به هلاکت رساندند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: محور مقاومت هم اکنون درگیر یکی از شدیدترین نبردها در القلمون بوده و در این نبرد شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نبرد با داعش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: ما شکست را در نهایت به اعضای داعش تحمیل می کنیم و از این پس اجازه باقی ماندن حتی یک تروریست تکفیری را در نزدیکی مرزهای خود نمی دهیم؛ شکست سنگین برای تروریست های تکفیری در راه است.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 
قالیباف در دیدار جمعی از دانش آموختگان دانشگاه تهران:
 
محمدباقر قالیباف ترکیب «هوشمندی مدیریتی» و «وحدت ملی» را رمز عبور کشور از شرایط حساس فعلی دانسته و اظهار داشته است: بیشتر از مخالفین و منتقدین، این نحوه مدیریت اقتصادی در داخل کشور است که مذاکره‌کنندگان را تضعیف می‌کند.

گروه سیاسی سپیدار خبر - از مشرق، شنیده‌شده شهردار تهران در جمع تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ تهران سخنانی را درباره عملکرد دولت بیان نموده است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با انتقاد از برخی رویکردهای کنونی دولت یازدهم گفته است: از امام یاد گرفتیم دستمان روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم. درست است که تحریم‌ها اقتصادمان را تحت فشار قرار داده ولی این فقط به خاطر تحریم‌ها نیست. بی‌برنامگی و ضعف مدیریت در این دولت و دولت پیشین از تحریم‌ها هم مؤثرتر است.آمریکا نباید احساس کند که ما وابسته به تصمیم و اراده او هستیم. انقلاب و جنگ ثابت کرده که ما وابسته به هیچ‌کس نیستیم.

قالیباف در این دیدار با اشاره به گسترش سیاست زدگی در کشور اظهار داشته است: بعضی دلشان می‌خواهد همه‌چیز را دوقطبی کنند. باور کنیم مسائل اصلی کشور دوقطبی نیست. آن‌چنان‌که در زمان انتخابات مسائل کلان نظام را دوقطبی کردند و کاش نمی‌کردند. نباید دوران «بگم بگم» به دوران «تقصیر قبلی‌ها بود» تبدیل شود.

محمدباقر قالیباف ترکیب «هوشمندی مدیریتی» و «وحدت ملی» را رمز عبور کشور از شرایط حساس فعلی دانسته و اظهار داشته است: معتقدم با در پیش گرفتن یک راهبرد صحیح اقتصادی، رسانه‌ای و منطقه‌ای، دولت می‌توانست به یکی از بهترین توافق‌های تاریخ ایران دست یابد اما متأسفانه رویکرد مدیریتی دولت در دو سال گذشته شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده که جامعه حس می‌کند انرژی مسئولین به‌جای حل مشکلات آن‌ها صرف مسئله‌سازی‌هایی می‌شود که هدف از آن وابسته کردن کشور به مذاکرات هسته‌ای و گریزناپذیر نشان دادن توافق به هر قیمت است. گویی هدف دولت برای دستیابی به توافق، رفع تحریم‌ها نیست بلکه جلب آرای سیاسی برای پیروزی در انتخابات آتی است.

ما باید تاریخ را آیینه عبرت خود کنیم. تاریخی که به ما می‌گوید گره زدن همهٔ امورات کشور به راضی کردن بیگانگان نتیجه‌ای جز سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق نداشت. اگر اقتصاد مبتنی بر توان داخلی در دولت دکتر مصدق عملیاتی شده بود و نگاه به خارج از مرزها در کشور حاکم نمی‌شد، ریزش نیروهای اجتماعی به آن حد نمی‌رسید که کودتای انگلیسی علیه دولت ملی موفق شود.

شهردار تهران در ادامه اظهار داشته است: تردیدی در این نیست که قدرت دفاعی و اقتصادی کشور امکان چانه‌زنی و دستیابی به توافقی باعزت را افزایش می‌دهد؛ و امروز تأسف‌انگیز است که دولت با دست خود، خود را در میز مذاکرات خلع سلاح کرده است.

وی در پایان تصریح کرده است: بیشتر از مخالفین و منتقدین، این نحوه مدیریت اقتصادی در داخل کشور است که مذاکره‌کنندگان را تضعیف می‌کند.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

اعضای گروهک تروریستی داعش، چند روز قبل از آزادی شماری از زنان ایزدی، به آنان به صورت دسته‌جمعی و علنی تجاوز کرده و فرزندان آنان را نیز به اسارت گرفتند.
 

به گزارش سپیدار خبر از فارس, جبهه جهانی مستضعفین نوشت: زنان ایزدی آزاد شده از دست تروریست‌های داعش، از تعرض دسته جمعی اعضای این گروهک به نوامیس مردم عراق خبر دادند.

سایت خبری "المسله" عراق به نقل از روزنامه "فرانس پرس" نوشت: بر‌اساس اعلام "زیاد شامو خلف" عضو سازمان حامی زنان عراق، زنان ایزدی پیش از آزادی توسط تعدادی از عناصر داعش مورد تجاوز دسته‌جمعی و علنی قرار می‌گرفتند.
وی در ادامه افزود: اعضای گروهک تروریستی داعش علاوه بر تجاوز به این زنان، فرزندان آنان را نیز به اسارت گرفته و به شهر موصل و تلعفر منتقل کرده‌اند.
گفتنی است گروهک تروریستی داعش در ازای آزادی زنان ایزدی مبالغ هنگفتی دریافت کرده است که تاکنون مقدار آن اعلام نشده است.
وزارت حقوق بشر عراق نیز از ایجاد بازار فروش زنان و دختران ایزدی در شهر فلوجه در استان الانبار این کشور خبر داد.
"کامل امین" سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق دراین‌باره گفت: در این مناطق فروش زنان و تجارت انسان به صورتی است که حتی قرن های پیشین نیز شاهد آن نبوده است.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

فاطمه هاشمی برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا انتخاب شد.

 

به گزارش سپیدار خبر از فارس, مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا صبح امروز با حضور اعضای هیأت‌های استانی و ۱۱ کاندیدای احراز این پست و به ریاست غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در نهایت فاطمه هاشمی برای ۴ سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

با توجه به این که فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا زیر مجموعه معاونت توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان است این مراسم با حضور غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش برگزار شد و شاهرخ شهنازی نیز به عنوان نماینده کمیته المپیک حضور یافت.

مریم وطن دوست، طاهره طاهریان، فاطمه هاشمی، رضا رودگر، محمود جعفری، محمد هادی خشنودی، محمدتقی ماهتابخواه، هانی صباغیان، تورج ملک محمدی، پروین داد اندیش و فروزان زاهد منش نامزدهای تایید شده از سوی مراجع ذیصلاح بودند که پیش از رای گیری، جعفری، خشنودی، رودگر، زاهدمنش، صباغیان، طاهریانف ماهتابخواه و وطن دوست به نفع فاطمه هاشمی انصراف دادند. داد اندیش نیز هنگام رای گیری در مجمع حاضر شد و به نفع هاشمی کنار رفت تا رقابت برای ریاست بین ملک محمدی و هاشمی باشد.

در نهایت از ۳۲ رای ماخوذه فاطمه هاشمی با کسب ۳۲ رای برای چهار سال به ریاست رسید.

فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی موسس این فدراسیون بوده و هم اکنون ریاست بنیاد بیماران خاص و پیوند اعضا را برعهده دارد.

فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا اسفند ماه ۹۱ با فدراسیون ناشنوایان ادغام شد اما کمتر از ۱۸ ماه بعد بار دیگر از این فدراسیون جدا و به صورت مستقل فعالیت های آن پیگیری شد. سیدباقر فاطمی نسب آخرین رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا بود که پس از ادغام به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان و بیماران خاص در این سمت فعالیت کرد.

 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است که علاوه‌بر افزایش قیمت ارز، بحث تامین امنیت گردشگران ایرانی در این شیخ‌نشین نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. این ناامنی با واقعه‌ی تجاوز به بانوان ایرانی شکل حادی به خود گرفته است.

به گزارش سپیدار خبر، اواخر هفته گذشته بود که رسانه‌های اماراتی از ربوده شدن دو گردشگر زن ایرانی به مدت پنج ساعت در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، سرقت و تهدید آن‌ها خبر دادند. انتشار اخباری این‌چنین محرکی شد تا به آمار سال‌های اخیر در زمینه‌ سفر ایرانی‌ها به این شیخ‌نشین پر زرق و برق نگاهی بیندازیم؛ آماری که گویای این واقعیت است که دوبی همچون گذشته دیگر حیاط خلوت گردشگران ایرانی نیست.

در سال ۲۰۱۳ تعداد گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند ۱۴.۱ درصد کاهش داشت و این به معنای این بود که ایرانی‌ها بزرگترین کاهش سالانه‌ گردشگر در دوبی را به نام خود زدند. در سال گذشته تنها ۲۷۸ هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند. این در حالیست که در سال ۲۰۱۱ ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به ۴۷۷ هزار مسافر رسیده بود.

سال ۲۰۱۲ که اقتصاد ایران با بحران افزایش قیمت دلار و طبعا نزول ارزش واحد ریال مواجه شد، تعداد مسافران ایرانی دوبی تا ۳۲ درصد هم کاهش داشت. در آن سال از میان ۲۰ ملیتی که دوبی را برای سفر خود برگزیدند، ایران تنها کشوری بود که آمارش دچار تنزل شد.

اما جدا از مسائل اقتصادی‌، نقش امنیت مسافران هم در بروز چنین آماری بسیار پررنگ است. داستان حادثه ساحل جمیرا از آنجا آغاز شد که این دو زن ۲۲ ساله ایرانی در ساعت ۳ نیمه‌شب در ساحل قدم می‌زدند که خودرویی حامل سه مرد جلوی‌ آنها را می‌گیرد.

یکی از مردها کارت شناسایی پلیس به آن‌ها نشان می‌دهد و آن دو را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم می‌کنند. این سه مرد که احتمالا به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشتند‌، دو گردشگر ایرانی را به‌زور سوار ماشین می‌کنند و به یکی از آن‌ها تجاوز می‌کنند. خودرو تا ساعت ۸ صبح در همان حوالی در حرکت بود تا این که در زمان توقف، یکی از دو زن توانست فرار کند و به یک رستوران پناه برد. درواقع این دو زن به‌مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند.

در این ماجرا، وقتی خودرو جلوی پای گردشگران ایرانی ایستاد‌، یکی از مردان پیاده شد و با مشت به بینی یکی از دخترها کوبید. سپس آن‌ها را به زور در صندلی عقب نشاندند. سپس وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد، به دوست گردشگر او تجاوز کردند. درحالیکه درخواست کمک آن‌ها با جیغ و فریاد، هیچ فایده‌ای نداشت.

به گفته این دختر ایرانی، یکی از مردها حتما چیزی مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی‌کرد. اما بوی الکل از آن‌ها استشمام نکردند. با این حال قرص‌هایی در یک کیسه‌ پلاستیکی پشت خودرو دیده می‌شد. آن‌ها پول‌های دختران را دزدیدند و با ضرب و شتم آنها، تهدیدشان کردند که به پلیس اطلاع ندهند.

این سه مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی ۲۰ ساله‌، یک فرد بی‌کار ۲۳ ساله و یک پلیس ۲۳ ساله بودند، به جرم آدم‌ربایی، مصرف مواد مخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال آن‌ها متهم هستند.
 
 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


  آمريکايي ها براي اولين بار يک زن محجبه را در صفحه تلويزيون خود مي بينند. نورالهدي از کودکي دوست داشت در تلويزيون مجري گري کند، آرزوي او برآورده شده و او نه تنها مجري شده است بلکه بعنوان اولين زن مسلمان و باحجابي لقب گرفته که در يک تلويزيون بازرگاني آمريکايي مشغول به گويندگي شده است.

 به گزارش سپیدار خبر،آمدن نورالهدي تاگوري برصفحه يک تلويزيون آمريکايي درحقيقت بيانگر نبردي سهمگين در عرصه اسلام هراسي در ايالات متحده و البته به معني غلبه بر آن است. او مي گويد من هرگز فکر نمي کردم روزي با روسري و ظاهري اسلامي جلوي دوربين ها ظاهر شوم.

اين زن ليبيايي – آمريکايي مي گويد نام کوچک من نور است و نام مياني ام به نام هدايت يعني من مي توانم نور هدايت باشم.

نورالهدي 21 ساله تلاش خود براي غلبه بر فضاي رسانه اي ضدمسلمانان در آمريکا را از سال 2012 و با راه انداختن کمپيني توييتري با عنوان #LetNoorShine( بگذاريد نور بدرخشد) آغاز کرد تا بتواند به روياي خود در گويندگي و مجري گري در تلويزيون جامه عمل بپوشاند.

نور مي گويد به داشتن حجاب افتخار مي کند؛ او تنها در مدت کمي توانست 98 هزار دنبال کننده در صفحه شخصي خود در فيسبوک جمع کند و اين موضوع او را به ادامه کار دلگرم کرد.

او چند سال پيش و زماني که 18سال داشت بعنوان يک دانشجوي جوان خبرنگاري در نشست روز جهاني ايدز برنامه اي اجرا کرد و در اين زمان مورد توجه مدير CBS Radio راديو قرار گرفت و بعدها راه خود را به تلويزيون هاي آمريکايي باز نمود.
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:اولين گوينده‌ي زن, محجبه, در يک تلويزيون آمريکايي,+عکس,سپیدار خبر,سپیدارآنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

يک نماينده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با حضور نماينده قوه قضائيه، سازمان حج و زيارت و وزارت امور خارجه برای بررسی حادثه جده، گفته که «در اين جلسه خانواده دو نوجوان مورد تعرض تاکيد کردند که تجاوز رخ نداده و بيشتر آزار و اذيت و بی‌حرمتی بوده است.»
يک نماينده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با حضور نماينده قوه قضائيه، سازمان حج و زيارت و وزارت امور خارجه برای بررسی حادثه جده، گفته که «در اين جلسه خانواده دو نوجوان مورد تعرض تاکيد کردند که تجاوز رخ نداده و بيشتر آزار و اذيت و بی‌حرمتی بوده است.»

به گزارش سپیدار خبر، احمد اميرآبادی، عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس، با تاکيد بر اينکه «خانواده اين دو نوجوان موضوع تجاوز را کاملا رد کردند و تاکيد کردند که بيشتر آزار و اذيت و بی‌حرمتی بوده»، در عين حال خواستار «عذرخواهی دولت عربستان از ملت ايران» و «اشد مجازات دو مامور» شده است.

اين نماينده مجلس همچنين از ديدار وزير کشور عربستان سعودی با سفير ايران در اين کشور خبر داده و گفته که در اين ديدار، وزير کشور عربستان سعودی «با ابراز تاسف از اين اتفاق،‌ آن را ناشايست، شرم‌آور و خجالت‌بار» توصيف و تاکيد کرده که «مرتکبين روانه زندان شده و جز به اعدام رضايت داده نمی‌شود.»

آقای اميرآبادی به نقل از وزير کشور عربستان سعودی افزوده که دولت سعودی، دولت ايران را «در جريان محاکمه قرار می‌دهد و حتی خانواده اين دو نوجوان می‌توانند شاهد اجرای حکم اعدام اين دو مامور باشند.»

ايسنا همچنين به نقل از سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ گزارش داده که وزارت امور خارجه به عنوان «مسئول پيگيری موضوع حادثه فرودگاه جده تعيين و مقرر شده که اين وزارت‌خانه با همکاری سازمان حج موضوع را تا عذرخواهی دولت عربستان و تعيين اشد مجازات برای ماموران خاطی پيگيری کند.»

روز دوشنبه ۱۷ فروردين، معاون وزير خارجه ايران خبر داد که در هفته دوم تعطيلات نوروز، به هنگام بازرسی از يک کاروان عمره ايرانی، ماموران فرودگاه جده به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ايرانی، آنها را از بقيه جدا کرده و مورد آزار و اذيت جنسی قرار دادند.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

یکر پاک دو شهید خراسان جنوبی که در درگیری مسلحانه با اشرار به شهادت رسیدند، امروز در بیرجند تشییع شد.

1428553980686_36875.png

به گزارش سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید استان که در تاریخ ۱۷ فروردین ماه در درگیری با اشرار در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند امروز، ساعت ۸:۳۰ از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین‌(ع) تشییع شد.

پیکر شهید رضا حسینی بعد از برگزاری مراسم تشییع در مسجد امام حسین(ع) ساعت ۱۰ صبح در شهر مود و پیکر پاسدار شهید مجتبی امیرابادی زاده نیز ساعت ۱۱ در روستای امیرآباد بیرجند تدفین می‌شوند.

‌شهید رضا حسینی استوار دوم نیروی انتظامی چند روز پیش در درگیری با اشرار در منطقه عملیاتی نگور سیستان و بلوچستان و پاسدار شهید مجتبی امیرآبادی زاده در حین پاکسازی و پس از عملیات انهدام گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور به شهادت رسیدند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:شییع پیکر ,دو شهید خراسان جنوبی ,در بیرجند ‌,درگیری مسلحانه با اشرار , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
 
سپیدار خبر: مداحی حاج محمود کریمی در شام شهادت حضرت زهرا (س)در فاطمیه دوم (4 فروردین 94) در هیئت رایة العباس چیذر در ادامه مطلب به صورت صوتی آماده دانلود می باشد.

 مداحی حاج محمود کریمی در شام شهادت حضرت زهرا (س)در فاطمیه دوم (4 فروردین 94) در هیئت رایة العباس چیذر:

 
بخش اول - غزل مصیبت حضرت زهرا (س) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436]  
 
بخش دوم - روضه حضرت زهرا (س) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436]  
 
بخش سوم - زمینه (اشک من امشب گلاب تربت یار م شده) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436] 
 
بخش چهارم - زمینه (یا حیدر یا حیدر) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436]
 
بخش پنجم - واحد (شعرخوانی حضرت زینب س) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436] 
 
بخش ششم - واحد (تو در روز خطابه ذوالفقاری زینب س) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436]  
 
بخش هفتم - تک ( چه ذوالفقار و به عزم ...) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436] 
 
بخش هشتم - شور و مناجات (اگه من بودم کربلا) [حاج محمود کریمی] [شام شهادت حضرت زهرا (س) - هیات رایه العباس (ع)1436] 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب: دانلود ,مداحی, سپیدار آنلاین,سپیدار خبر,شام شهادت ,حضرت زهرا (س),در فاطمیه دوم (فروردین 94),حاج محمود,محمود کریمی , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 

از گورخری پرسیدم: تو سفیدی راه راه سیاه داری، یا اینکه سیاهی راه راه سفید داری؟

گورخر به جای جواب دادن پرسید: تو خوبی فقط عادت های بد داری، یا بدی و چندتا عادت خوب داری؟ ساکتی بعضی وقت ها شلوغ می کنی، یا شیطونی و بعضی وقتها ساکت می شی؟ ذاتا خوشحالی بعضی روزها ناراحتی، یا ذاتا افسرده ای و بعضی روزها خوشحالی؟ لباس هات تمیزن فقط پیراهنت کثیفه، یا کثیفن و شلوارت تمیزه؟

و من دیگه هیچ وقت از گورخرها درباره ی راه راهاشون چیزی نپرسیدم!

شل سیلور استاین

داشتن دیدگاه گورخری در روانشناسی به این معنی است که آدم ها را مجموعه ای از ویژگی های خوب و بد بدانیم.
زمانی که ما یک سری باید و نباید برای خودمان و دیگران تعریف می کنیم و معیار رفتار دیگران را باید و نبایدهای خودمان قرار می دهیم هیچ گاه شرایط مناسبی برای گفت و گو به وجود نمی آید چون معتقدیم که نگرش درست، نگرش من و راه درست، راه من است و در نتیجه می خواهیم به این نتیجه برسیم که ما برتر هستیم.
پس برای ایجاد رابطه سالم نیاز است که با دیدگاه گورخری به زندگی و روابط نگاه کنیم بدین معنا که آدم ها نه بد هستند و نه خوب.

نویسنده:سعید جنگجوی

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


سپیدار خبر: سرپرست مرکز مدیریت حوادث خراسان جنوبی:
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو پانزدهمین دانشگاه کشو است که اورژانس هوایی در آن راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار سپیدار خبر از خاورستان؛ علی دلخروشان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاحیه اورژانس هوایی استان اظهار کرد: در سطح کشور یک بالگرد تخصصی به عنوان مینی‌کوپتر فقط در اختیار اورژانس تهران قرار گرفته است.

 

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو پانزدهمین دانشگاه کشور است که اورژانس هوایی در آن راه اندازی شده است

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو پانزدهمین دانشگاه کشور است که اورژانس هوایی در آن راه اندازی شده است، یادآور شد: اندیکاسیون‌های پرواز این بالگرد بسیار خاص هستند و این‌گونه نیست که هر مریضی به وسیله این بالگرد منتقل شود.

 

دلخروشان افزود: حدود 150 کیلومتر شعاع پرواز این بالگرد به صورت رفت و برگشت است .

 

وی با اشاره به هدف ایجاد اورژانس‌هوایی  که خدمات تخصصی بسیار مهم در استان است ادامه داد: با توجه به پراکندگی در سطح استان و صعب‌العبور بودن بعضی از مسیر ها؛ این اورژانس افتتاح شد.

 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هماهنگی برای استارت و تیک‌آف این بالگرد بر عهده حوزه فوریت‌های دانشگاه خواهد بود ابراز داشت: پرواز و عدم پرواز این بالگرد بر عهده حوزه نظارت بر این بالگرد است.

 

در صورت لزوم آمبولانس زمینی نیز همزمان با انجام یک ماموریت اورژانسی فعال خواهد شد

دلخروشان با اشاره به اینکه در صورت لزوم آمبولانس زمینی نیز همزمان با انجام یک ماموریت اورژانسی فعال خواهد شد تصریح کرد: اگر زمانی اورژانس هوایی در ماموریتی دچار حادثه‌ای شد؛ اورژانس و یگان زمینی نیز این ماموریت را بر عهده خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد بالگرد اورژانس هوایی به صورت دو ماه منعقد شده گفت: بستن این نوع قرارداد در سطح کل کشور یکسان است و پانزدهم اردیبهشت‌ماه 1394 این قرارداد به پایان خواهد رسید و این قرارداد  دوباره تمدید خواهد شد.

 

انتهای پیام/ ر

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


سپیدار خبر: دکتر محمد نهاوندیان:


سابقه نداشت پس از ملی شدن نفت، به یک شخص بدون اخذ ضمانت‌های لازم نفت بدهند و آن شخص نفت را بفروشد و درآمدش را در اختیار نگه دارد و وقتی هم که سراغ او بروند دستشان، به چیزی بند نشود و حتی با انکار مواجه شوند!

سرویس اقتصادی سپیدار خبر: از تابناک. دکتر محمد نهاوندیان در گفت وگویی با روزنامه اطلاعات، با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران حوزه اقتصاد، ایران از ظرفیت‌های بسیاری برای ورود به عرصه اقتصاد جهانی برخوردار است، افزود: سابقه نداشت پس از ملی شدن نفت، به یک شخص بدون اخذ ضمانت‌های لازم نفت بدهند و آن شخص نفت را بفروشد و درآمدش را در اختیار نگه دارد و وقتی هم که سراغ او بروند دستشان، به چیزی بند نشود و حتی با انکار مواجه شوند!

دکتر محمد نهاوندیان :

وی در ادامه اظهار داشت:«از سوی دیگر کل این فرآیند هم مورد حمایت‌های برخی افراد و برخی دستگاه‌ها در مجموعه دولت قرار گرفته باشد.»

این تحلیلگر اقتصادی،تصریح کرد:«بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم از متصدیان حکومتی انتظار داشتند امانتدار باشند نه اینکه طعمه جو!»

 


محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

تصویر/ توهین به شیعیان در نمایشگاه کتاب ریاض

انتهای پیام/ ن . ش
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:تصویر/ توهین به شیعیان ,در نمایشگاه ,کتاب ریاض,,سپیدارخبر,سپیدار آنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان:

دیدار خبرگان با رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنج شنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، تحقق «اسلام کامل» را خواست پروردگار متعال و هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی خواندند.

به گزارش سپیدار خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با اشاره به ضرورت ارائه اسلام ناب در مقابل تلاش مستکبران برای ترویج اسلام هراسی در میان ملتها تأکید کردند: در بررسی علل و راه حلهای چالشهای موجود، باید از سطحی نگری پرهیز کرد و با ریشه یابی مسائل، به مدیریت منطقی آنها پرداخت. 

ایشان با اشاره به شخصیت، سوابق و خدمات آیت الله یزدی، انتخاب رئیس جدید خبرگان را انتخابی مناسب و بجا خواندند و خاطرنشان کردند: این انتخابات، بسیار متین، و بدون حاشیه های رایج برگزار شد و می تواند الگویی برای دیگر دستگاهها باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به آیات متعدد قرآن مجید توجه به همه ارکان و احکام دین را، مطالبه اسلام برشمردند و تأکید کردند: در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم و باید تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق کامل دین مبین را هدف قرار داد و در این مسیر تلاش و حرکتِ رو به پیشرفت انجام داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت همه ابعاد اسلام در «صورت و سیرت» آن افزودند: حفظ «سیرت اسلام» یعنی در همه ظرفیتهایی که حرکت عمومی کشور، مردم و مسئولان را شکل می دهد، اسلام، هدف و آرمان قرار گیرد و برای رسیدن به آن برنامه ریزی رو به کمال بشود و همه در این مسیر حرکت کنند.

ایشان قلدرهای جهانی را معارض اصلی حرکت به سمت تحقق اسلام کامل برشمردند و افزودند: ترویج اسلام هراسی بوسیله دستگاههای تبلیغاتی و سیاسی صهیونیستها، نشانه هراس آنها از نابودی منافع نامشروعشان است.

رهبر انقلاب با اشاره به برخی سخنان دشمنان نظام که می گویند دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی هستیم نه تغییر نظام، افزودند: تغییر رفتارِ نظام، یعنی ملت ایران از لوازم حتمی حرکت به سمت تحقق آرمانهای خود و اجرای اسلامِ کامل کوتاه بیاید و این هدف، در واقع همان تغییر نظام و نابودی سیرتِ دین در حرکت عمومی نظام اسلامی است که این بار، از این طریق دنبال می شود.

ایشان پرهیز از برخورد منفعلانه با پدیده «اسلام هراسی» را کاملاً ضروری برشمردند و افزودند: اسلام هراسی در حقیقت ترجمه هراس و سراسیمگی زورگویان بین المللی از اسلام سیاسی و اسلام حاضر در متن زندگی ملتهاست که ملت ایران با انقلاب اسلامی پرچمدار ایجاد، تثبیت و تقویت آن شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، تبدیل اسلام هراسی از تهدید به فرصت را کاملاً ممکن دانستند و افزودند: تلاش بیوقفه برای ترساندن ملتها و جوانان از اسلام، این پرسش را در کانون توجه افکار عمومی جهان قرار می دهد که علت این همه هجوم و حمله به اسلام چیست؟

رهبر انقلاب پاسخ صحیح به این پرسش را از طریق ارائه اسلام ناب به ملتها، دربر دارنده برکات بی پایان برشمردند و افزودند: باید همه توان خود را در این راه بکار بگیریم.

ایشان در تبیین ویژگی های اسلام ناب، خاطرنشان کردند: طرح اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم، جوانان را در هر جای جهان، به ابتهاج و هیجان می آورد و به آنان می فهماند اسلام در حمایت از مظلومان و بی پناهان، برنامه عملی دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای، اسلام طرفدار عقلانیت، ضد «قشری گری و تحجر» و ضد اوهام و خرافات را از دیگر ابعاد اسلام ناب برشمردند و افزودند: باید اسلام متعهد در مقابل لاابالی گری، اسلام حاضر در متن زندگی مردم در مقابل اسلام سکولار، اسلام رحمت به ضعفا و اسلام جهاد با مستکبران را به جهان معرفی کنیم و از این طریق، پروژه اسلام هراسی دشمنان را به فرصتی برای جلب توجه ملتها به اسلام ناب تبدیل نماییم.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به چالشهای موجود میان ایران و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله موضوع هسته ای، افزودند: باید با پرهیز از سطحی نگری، چالشها و مشکلات موجود را ریشه یابی کرد و از این طریق به راه حل منطقی دست یافت.

ایشان به عنوان یک مثال عینی، به صدمات ناشی از تحریم ها اشاره و خاطرنشان کردند: موشکافی دقیق، آشکار می کند که علت آسیبهایی که بخاطر تحریم متحمل شده ایم، وابستگی کشور به نفت و اقتصاد دولتی و عدم حضور مردم در متن اقتصاد است.

رهبر انقلاب با طرح سئوالاتی مهم افزودند: آیا اگر اقتصاد کشور و زندگی ملت را به درآمد نفتی وابسته نمی کردیم و با پرهیز از ادامه اشتباه اوایل انقلاب مبنی بر دولتی شدن همه مسائل، مردم را حقیقتاً وارد فعالیتهای اقتصادی می کردیم دشمن می توانست با تحریم نفتی و تحریم دستگاههای دولتی، این آسیبها را وارد آورد؟

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر مسائل را اینگونه ریشه یابی و علاج کنیم، مشکلات حل می شود و نگاهمان به محبت دشمن نخواهد بود.

رهبر انقلاب با اشاره به کارآیی این نگاه عمیق و منطقی در مدیریت چالشهای آشکار و پنهان با زیاده خواهان جهانی از جمله مسئله هسته ای افزودند: تیم هسته ای که رئیس جمهور محترم انتخاب کرده انصافاً خوب، امین، مورد قبول و دلسوزند و در حال کار و تلاشند اما با وجود این برادرانِ خوب، من نگرانم، چون طرف مقابل حیله گر و اهل خدعه و نیرنگ است و از پشت خنجر می زند.

ایشان با اشاره به یک اشتباه رایج مبنی بر اینکه اشخاص قدرتمند، نیازی به حیله گری ندارند افزودند: برخی فکر می کنند امریکا با این قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی، احتیاجی به نیرنگ و موذیگری ندارد اما برخلاف این تصور، امریکایی ها به حیله و فریب نیاز فراوانی دارند و الان هم همینگونه عمل می کنند و این واقعیت، ما را نگران می کند.

رهبر انقلاب با تأکید بر مراقبت از شگردهای امریکایی خاطرنشان کردند: امریکایی ها همیشه در آستانه زمان تعیین شده برای پایان مذاکرات، لحن خود را سخت تر، تندتر و خشن تر می کنند تا اهداف خود را محقق کنند که باید مراقب این حیله بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان سخیف و مشمئز کننده امریکایی ها در هفته ها و روزهای اخیر افزودند: یک دلقک صهیونیست در آنجا سخنانی گفت، مقامات امریکایی هم برای اینکه خود را کنار بکشند مطالبی گفتند اما در همان مطالب، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کردند که واقعاً حرف خنده آوری است.

ایشان خاطرنشان کردند: امریکایی ها و هم پیمانانشان در منطقه، خبیث ترین و جرارترین تروریستها یعنی «داعش» و امثال آن را ایجاد کردند و همچنان آنها را حمایت می کنند آن وقت اینگونه کارها را متوجه ملت ایران و نظام اسلامی می سازند!

رهبر انقلاب حمایت صریح دولت امریکا از دولت جعلی صهیونیست ها را یادآوری کردند و افزودند: واشنگتن از دولتی که رسماً به اقدامات تروریستی معترف است به زشت ترین شکل ممکن حمایت می کند و در عین حال جمهوری اسلامی را متهم می سازد.

رهبر انقلاب نامه اخیر سناتورهای امریکایی را حاوی نشانه های متعدد فروپاشی اخلاق سیاسی در نظام امریکا برشمردند و افزودند: همه کشورهای جهان طبق مقررات پذیرفته شده بین المللی، پس از تغییر دولتهایشان نیز به تعهدات خود پایبندند اما سناتورهای امریکایی رسماً اعلام می کنند اگر این دولت برود تعهدات او کأن لم یکن تلقی می شود، آیا این نهایت فروپاشی اخلاق سیاسی و متلاشی شدن درونی نظام امریکا نیست؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مقامات جمهوری اسلامی کار خود را بلدند و می دانند اگر هم به توافقی برسیم چگونه عمل کنیم که دولت امریکا بعدها نتواند زیر آن بزند.

رهبر انقلاب همچنین با بزرگداشت یاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی او را عالمی عامل و دارای مجاهداتی تأثیرگذار خواندند و غفران و رحمت الهی را برای آن عالم فقید مسئلت کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری گزارشی از برگزاری هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان بیان کرد.

آیت الله یزدی، بررسی روند مذاکرات هسته ای و مسائل داخلی کشور، تاکید بر لزوم تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و پرهیز از شعار زدگی، ارائه گزارش از جایگاه اسلام در شرایط کنونی جهان و مسئله اسلام‌هراسی در غرب و نگرانی از برخی مسایل فرهنگی را از جمله مهمترین محورهای مباحث، نطق‌ها و مذاکرات اعضای مجلس خبرگان در اجلاسیه اخیر بیان کرد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:نامه سناتورهای امریکا ,نشانه فروپاشی اخلاق, سیاسی در نظام امریکاست,سپیدار خبر,سپیدارآنلاین, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 كم كاري دولتي ها درباره عملي كردن مطالبه مهم مقام معظم رهبري و ورود فعال بسيج

برخی مدیرکل ها که اصلا با شنیدن نام اقتصادمقاومتی از سوی ما انگار تازه این نام را می شنوند.برخی علی رغم ندانستن مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی تمام اقدامات خود را در راستای اقتصاد مقاومتی دانستند
مدیران ,اقتصاد مقاومتی ,مهرمشرق ,خراسان جنوبی, مقاومت, سیاست ,بسیج سازندگی, مقام معظم رهبری ,مطالبات

به گزارش سپیدار خبر از مهرمشرق، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی 29 بهمن 92 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و از آن تاریخ تاکنون دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان کشوری و استانی موظف و مکلف به اجرا و اعمال این سیاست‌ها شده‌اند، با اين وجود به نظر مي رسد اين مطالبه در خراسان‌جنوبي كمتر از سوي مسئولان جدي گرفته شد و اين تنها بسيج بود كه توانسته در زمينه اقتصاد مقاومتي فعاليت هاي گسترده اي انجام دهد.

 فراموشي دولتي ها

كم كاري مسئولان دولتي درباره عملي كردن مطالبه رهبري درباره اقتصاد مقاومتي سبب شد تا پايگاه خبري خاورستان در گزارشي به اين موضوع بپردازد. در بخشي از اين گزارش آمده است. «حال با گذشت یک سال انتظار بیان و ارائه گزارش عملکرد و اقدمات عملی از سوی مسئولان بودیم.برخی خیلی شفاف حرف‌های خود را بیان کردند، البته برخی‌ها با این صراحت حرف زدن‌ها مخالف بودند و سریع موضع گرفتند.برخی دیگر هم تنها به گفتن چند حرف بسنده کردند.البته گفتنی است که برخی ها اصلا اهل مصاحبه نیستند.هر گاه به فرمانداران تماس گرفتیم یا فرصتی برای مصاحبه نداشتند یا از زیر بار جواب دادن شانه خالی کردند که تنها موفق به گفتگو با دو فرماندار استان شدیم. برخی مدیرکل ها که اصلا با شنیدن نام اقتصادمقاومتی از سوی ما انگار تازه این نام را می شنوند.برخی علی رغم ندانستن مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی تمام اقدامات خود را در راستای اقتصاد مقاومتی دانستند.به سراغ عالی ترین مقام دولت در استان رفتیم استاندار اقدام خود در خصوص اقتصادمقاومتی را سفر هیئت دولت به استان بیان کرد.

همچنين یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی توجه به تولید بومی است که در این راستا به فضای تولید و بازار سری زدیم.تولیدکننده ها و کسبه نیز نه تنها فضای تولید را اقتصادمقاومتی ندانستند بلکه تمام اقدامات در خصوص تولید را واردات عنوان کردند و از احاطه شدن فضای بازار توسط خارجی ها در ایران گلایه کردند.حتی در خراسان‌جنوبی همایشی هم در خصوص اقتصادمقاومتی برگزار نشد و مسئولان به سادگی از کنار سیاست های اقتصادمقاومتی گذشتند.

  بي توجه به ظرفيت هاي اقتصاد مقاومتي در استان

كم كاري دولتي ها در شرايطي است كه خراسان‌جنوبی از استان‌هایی است که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ویژه‌ای ایفا کند، در بخش کشاورزی این استان در زمینه تولید محصولاتی چون زرشک، زعفران، عناب، پسته، پنبه، شتر و انار رتبه دار در کشور است.در حوزه دامپروری و دامداری و تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ نیز ظرفیت خوبی در استان خراسان جنوبی وجود دارد علاوه بر روستاییان عشایر استان نیز خودکفا در تولید هستند.

این استان حدود یک و نیم تن ذخایر معدنی و 371 معدن فعال دارد و حجم ذخیره قطعی معادن این استان بالغ بر 1.5 میلیارد تن برآورد شده که سالانه 7.7 میلیون تن آن استخراج می شود.مهم‌ترین معادن فعال استان شامل خاک صنعتی، زغال سنگ، مس، سنگ تزئینی، آهن و منیزیت است. استقرار و فعالیت  465 واحد صنعتی در استان و کارخانه های برجسته ای نشان دهنده ظرفیت بالای این استان در صنعت دارد.قالی‌بافی، سفالگری، رنگرزی، آهنگری، مسگری، حصیربافی، سبدبافی، نمدمالی، زیلوبافی، پارچه بافی، نوغان داری، ریسندگی، گلیم بافی، جاجیم بافی، زرگری، دباغی و سوزن‌دوزی، از جمله صنایع دستی خراسان‌جنوبی هستند.

در زمینه گردشگری نیز استان در کشور مثال‌زدنی است و آثاردیدنی و تاریخی در این استان ثبت شده است که باید با استفاده از ظرفیت این بخش به تحقق اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند.حال با وجود این ظرفیت ها در استان مسئولان به سادگی از کنار سیاست هایی گذشتند که چند سالی است مقام معظم رهبری به عناوین مختلف موضوع اقتصاد را در شعار سال یادآورمی شوند و بر اساس این مقوله سال‌های اخیر را با مسائل اقتصادی اعم از نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و همت و کار مضاعف و امسال نیز اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و میریت جهادی نامگذاری کرده‌اند که بیانگر این است که ایشان آسیب‌ها را به خوبی شناسایی کرده‌اند که اگر مسئولان نگاه عملیاتی و اجرایی به این فرمایشات رهبری داشتند امروز به نقاط قابل قبول و موفق‌تری دست می‌یافتیم.

 انتقاد از بي توجهي مسئولان

بي تفاوتي مسئولان به اقتصاد مقاومتي واكنش‌هايي را به همراه داشت. از جمله آن مي‌توان به صحبت‌هاي سردار نظري فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اشاره كرد. سردار نظري در اين باره گفته است:«در روزهای پایانی سال متاسفانه شاهد عدم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در سطح مورد توجه مقام عظمای ولایت هستیم و این به دلیل عدم باور صحیح جامعه ما در مقاومت در اقتصاد است.»

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام‌جمعه طبس هم به 29 بهمن 92 سالروز ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت:« در شهرستان طبس علی رغم پیگیری مسئولین فرمانداری، شورای اسلامی و نماینده مردم در مجلس هیچ اقدام چشمگیر و مثمر ثمری در تحقق اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است.مسئولین شهرستان پیگیر راه اندازی طرح هایی از قبیل کک و فولاد طبس و همچنین طرح بندر خشک در طبس بودند که با افتتاح و راه اندازی این طرح ها بیش از 5 هزار نفر سرکار می شدند اما تا این لحظه هیچ کدام عملیاتی نشده است.»امام جمعه طبس با انتقاد از وزارت کشور در خصوص واردات صدها ماشین خارجی، گفت:«ادارات ما باید در بحث اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند نه اینکه استانداری زیر پای هر فرماندار ماشین 140 میلیونی کره ای بیاندازد و مدیران ادارات ما به دنبال زیباسازی اتاق های ریاست خود و برگزاری سمینارهای کذایی و میهمانی های تجملاتی باشند.

مهاجرایان مقدم با بیان اینکه یکی از مهم ترین چیزهایی که به استقلال و اقتصاد مقاومتی ضربه می زند قاچاق است، افزود:«دولت با حمایت از تولید کننده داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا و ورود کالاهای خارجی و مردم با مصرف تولیدات داخلی باید به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.تحقق اقتصاد مقاومتی در استان نیازمند اراده جدی مردم و مسئولین، قناعت، قطع امید از کشورهای خارجی و بیگانه و دلبستن به ظرفیت های داخلی می باشد.»امام جمعه طبس در پایان با اشاره به اینکه استفاده از کالاهای داخلی نیارمند فرهنگ سازی می باشد، یادآور شد:«ادارات نباید از وسایل خارجی استفاده کنند و در تحقق اقتصاد مقاومتی ادارات باید پیشگام مردم حرکت کنند اما متاسفانه در دو سه ماه اخیر ما شاهد استفاده فرمانداران از ماشین های کره ای در دولت تدبیر و امید هستیم و به نظر من استاندار باید پژو، فرماندار روآ و امام جمعه باید پراید داشته باشد.»

 بسيج فعال در اقتصاد مقاومتي

بر خلاف دولتي ها، بسيج نقش گسترده اي در عملي كردن شعار رهبري در باب اقتصاد مقاومتي داشته است و در اين باره فعاليت هاي گسترده اي را در سطح روستاها و شهرهاي استان انجام داده است. محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی درگفتگو با خبرنگار مهرمشرق با بیان اینکه زمانی کشور از تحریم های اقتصادی کمترآسیب می بیند که جلوی واردات بی رویه و بی سامان گرفته شود گفت:« اقتصاد مقاومتی حلقه مفقوده اقتصادی کشور است که اگر درست تبیین شود مطئنا اقتصاد ما نیازی به خارج نخواهد داشت.»

وي به برنامه هاي بسيج درباره اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود:« اقتصاد روستا و توانمندی روستا اولین گام بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است که اگر در روستاها شغل ایجاد شود شاهد مهاجرت نخواهيم بود. شناسایی استعدادهای منطقه و به خصوص ایجاد مشاغلی که به آب کمتری احتیاج داشته باشد از اهداف ما در روستا بود که در این زمینه 284 کارگاه کمک اشتغال مقاومتی با تسهیلاتی بالغ بر 2میلیارد ریال درسال گذشته و 405 کارگاه کمک اشتغال امسال ایجاد شد که تسهیلاتی بالغ بر 3میلیارد ریال به این کارگاه اعطا شد.»

زهرابي از جمله عرصه های اقتصاد مقاومتی استان را کارگاه های تولید قارچ، ورمی کمپوست، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، شتر مرغ، ماکیان، آبزیان، زنبور عسل، گلخانه، زعفران و پرورش دام سبک و سنگین دانست و اظهار داشت:«در برنامه هايمان ساخت استخر ذخیره آب، لوله کشی اولويت هاي ما در روستاها است و با توجه به اینکه استان کم آبی هستیم باید محصولاتی را تولید کنیم که به آب کمتری احتیاج دارد تولید شود .ایجاد هسته فلاحین در بین کشاورزان منطقه از ديگر فعاليت هاي بسيج است . در اين طرح كشاورزان تجربیات هم در سه مرحله کاشت و داشت برداشت را به همديگر منتقل کنند و معمولا در این هسته یکی از کشاورزان نمونه مدیر حلقه است.»

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


صفحه قبل صفحه بعد