سپیدار خبر
 
 
 
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی؛

 

 سخنان امروز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.

به گزارش سپیدار خبر از مهر، سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت. ایشان فرمودند: مذاکره با آمریکا ممنوع است. مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ. می خواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هسته ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند.

رهبر معظم انقلاب درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مذاکره با کشورهای دنیا با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.

ایشان با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای تصریح کردند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

سخنان صبح امروز رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت که مشروح آن از نظر می گذرد:

شبکه تلویزیونی المنار با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور کامل به نقل از ایشان نوشت: آیت الله خامنه ای صبح امروز در جریان سخنرانی خود به صراحت اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع بوده و جمهوری اسلامی همچنان ایالات متحده را شیطان بزرگ می داند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز فرمایشات رهبری را در بخش اخبار مهم خود منتشر کرد و نوشت: امام خامنه ای فرمودند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهد بود، اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند. 

این پایگاه لبنانی همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را مورد پوشش گسترده قرار داد.

پایگاه النشره نیز با پوشش قسمت هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به نقل از ایشان نوشت:  مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

اسکای نیوز عربی نیز در پوشش بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله خامنه ای بار دیگر تأکید کرد که ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره با آمریکا جز در موضوع هسته ای نیست.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اظهارات مقام معظم رهبری را به صورت لحظه به لحظه پوشش داده و به نقل از ایشان نوشت: جمهوری اسلامی به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است.

این شبکه لبنانی همچنین به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص موضع جمهوری اسلامی در مذاکره با کشورهای دنیا نوشت: آیت الله خامنه ای در موضعی صریح اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است.

شبکه قطری الجزیره نیز ضمن سانسور بخش های زیادی از سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها به پوشش آن قسمت از اظهارات ایشان در رابطه با عدم تمایل جمهوری اسلامی برای آغاز جنگ علیه کشورهای دیگر اکتفا کرد.

سایت «پولیتیکو» در انعکاس بیانات مقام معظم رهبری نوشت: «آیت الله علی خامنه ای» رهبرعالی ایران کمتر از سه ماه پس از حصول توافق هسته ای میان تهران و ۱+۵، کشورش را از مذاکره بیشتر با آمریکا نهی کرد.

این سایت به نقل از رهبر انقلاب نوشت: تعریفی که آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است. در مذاکرات هسته ای، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

پولیتیکو در ادامه مدعی شد که فرمایشات مقام معظم رهبری در حالی ایراد شد که اصولگرایان مجلس ایران در تلاش برای لغو توافق هسته ای هستند. این رسانه آمریکایی در ادامه ضمن دنبال کردن خط ایجاد اختلاف و تفرقه در ایران مدعی شد این اظهارات می تواند باب مخالفت با سیاست های «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران را که به طور علنی از توافق هسته ای حمایت کند، باز کند.

خبرگزاری «رویترز» نیز مطالب خود را با این سرفصل آغاز کرد که آیت الله خامنه ای در سخنرانی ماه گذشته خود نیز بر عدم امکان مذاکره بیشتر با آمریکا علیرغم حصول توافق هسته ای ایران تاکید کرده بود. این خبرگزاری در عین حال مدعی شد که رهبر معظم انقلاب با وجود تایید مذاکرات هسته ای که ۱۸ ماه به طول انجامید، هرگز به طور علنی از آن حمایت نکرد.

اما، روزنامه «وال استریت ژورنال» به این موضوع پرداخت که مقام معظم رهبری ادامه مذاکره مستقیم تهران- واشنگتن را به دلیل تلاش آمریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران منع کرده است. این رسانه در ادامه این موضوع را مطرح کرد که عدم توضیح رهبری به نحوه تاثیر قطع مذاکره با آمریکا ابهاماتی را در زمینه اجرای توافق هسته ای به وجود خواهد آورد.

وال استریت ژورنال در ادامه بر سخنان مقام رهبری درباره تلاش آمریکا به تحمیل نظر خود بر ایران طی مذاکرات هسته ای و توفیق به انجام این کار در برخی از مراحل مذاکره اشاره کرد.

خبرگزاری «آی ویتتس نیوز» نیز در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری به نقل از وی نوشت: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


اخبار امنیتی یمن؛
منابع امنیتی یمن از شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ شهروند این کشور در حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم عروسی خبر دادند. در همین حال منابع آگاه از هلاکت ۱۶۰ نظامی سعودی در منطقه صرواح خبر دادند.

به گزارش سپیدار خبر از  مهر به نقل از «المسیره»، جنگنده متجاوز عربستان سعودی در تازه ترین جنایت خود یک مراسم عروسی در استان ذمار را بمباران کردند. بر اثر این حمله ۵۴ شهروند یمنی شهید و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. اغلب قربانیان این حمله را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است: این جنگنده ها همچنین در ۸ نوبت به شهر «المخا» در استان تعز حمله کردند. این شهر نیز چندی پیش شاهد حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم عروسی بود که طی آن شماری از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

از منطقه «صرواح» در استان مأرب یمن نیز خبر می رسد که جنگنده های سعودی در ۵۰ نوبت این منطقه را بمباران کردند.

استان صعده در شمال یمن نیز آماج حملات هوایی عربستان سعودی بود که بر اثر آن دستکم ۸ شهروند یمنی از جمله ۴ زن و ۲ کودک شهید و شماری نیز زخمی شدند. حملات موشکی عربستان به شهر مرزی «غمر» نیز یک شهید و چند زخمی بر جا گذاشت.

در همین حال پایگاه خبری «سبأ نت» به نقل از منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت: «در درگیری نیروهای انقلابی یمن با نیروهای ائتلاف، ۱۶۰ نظامی سعودی کشته و ۳۷۸ تن دیگر زخمی شدند.»

 این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: «این درگیری در منطقه «صرواح» و در نزدیکی یک اردوگاه نظامی در استان مارب روی داده و نیروهای عربستانی در پی کمینی که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این منطقه قرار داده بودند، کشته شده اند.»

این گزارش می افزاید: «حملات امروز، تلفات بسیار سنگین جانی و تسلیحاتی به نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان وارد ساخته و نظامیان ائتلاف همچنان در محاصره نیروهای انقلابی یمن در نزدیکی اردوگاه نظامی قرار دارند و در همین حال هواپیماهای ائتلاف با بمب های فسفری و با هدف پشیتبانی از نیروهای خود، مناطق «کوفل»، «بازار صرواح» و «جبل هیلان» را هدف حملات خود قرار می دهند.»

لازم به ذکر است کهخبر کشته و زخمی شدن ۵۳۸ نظامی سعودی هنوز از سوی هیچ یک از طرفین درگیری رسما تایید نشده است.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:منابع آگاه: هلاکت ۱۶۰ نظامی عربستان,عربستان,حمله نظامی عربستان به یمن,یمن,سپیدار خبر,خبرپرس, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی رشت:

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه دست دادن ظریف و اوباما در حدی نیست که به مرحله استیضاح وزیر امور خارجه برسد، گفت: هدف آمریکا ایجاد شکاف سیاسی داخلی است

به گزارش سپیدار خبر، حسین شریفی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین از رشت با اشاره به سفر هیأت ایرانی به نیویورک، اظهار کرد: سران کشور ها برای پیشبرد اهداف دیپلماسی خود از مجمع سالانه سازمان ملل استقبال می کنند و سعی می کنند با توجه به پتانسیل این مجمع نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه ایران هم از این قائده مستثناء نیست و دولت های قبل هم از این فرصت ها استفاده می کردند و در دولت فعلی هم اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به مذاکرات هسته ای و طرف آمریکایی با توجه به نیاز های شدیدی که برای تخصیص و کاهش فشارهای منطقه ای طبیعتا نیاز دارد به صورت های مختلف به ایران متوسل شود و ارسال نامه و سخنرانی ها از مواردی است که از این فرصت ها استفاده می کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به توجه رسانه ها به دست دادن ظریف و اوباما در این سفر، گفت: در اینجا بیشتر بعد روانی رسانه ای و تبلیغاتی آن مطرح است و این اتفاق بیشتر از طرف مقابل بوده تا اینکه توسط طرف ایرانی دنبال شود.

شریفی با تاکید براینکه آنها نیازدارند بگویند ما داریم گفتگو می کنیم و برنامه هایی داریم که در آستانه علنی شدن است، بیان کرد: بهره برداری های رسانه ای و تبلیغاتی دارند و در مورد دست دادن ظریف و اوباما طبق برخی ادعاها اتفاقی بودن این موضوع مطرح است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه ترافیک و تردد گفتگو ها و مذاکرات و دید و بازدید ها در اجلاس سازمان ملل طبیعی است، بیان کرد: این اتفاق را می توان در این قالب قرار داد.

وی اظهار کرد: شاید مسئولان آمریکایی با این کار بخواهند شکاف سیاسی داخلی بین جریان های سیاسی را پر رنگ کنند و با این نمایش های سیاسی و رسانه ای می خواهند تنش و درگیری ها ی سیاسی درونی برای ایران تبدیل کنند.

شریفی در واکنش به این سئوال که به نظر شما ظریف برای پاسخگویی به رفتار نامتعارفش با اوباما و عملکردش در قبال فاجعه منا باید به مجلس فراخوانده شود، اظهار کرد: این اتفاق در حدی نیست که به مرحله استیضاح وزیر امور خارجه برسد و در عالم سیاست به ویژه در عرصه دیپلماسی سابقه دارد.

وی افزود: اینکه این مسئله به مجلس شورای اسلامی کشیده و بحث استیضاح آن مطرح شود درست نیست.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت در پایان با بیان اینکه چیزی اتفاق نیفتاده و اتفاق دقیقه ای بوده است، خاطرنشان کرد: این ماجرا تنها روند مناظره های بین جریان ها و گروه های سیاسی داخلی را پر رنگ می کند و مسئله متنی نیست بلکه حاشیه ای است و باید در همان حاشیه باقی بماند.


/انتهای خبر

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:هدف آمریکا ایجاد شکاف سیاسی داخلی است,استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی رشت,رشت,ایران,ظریف,اوباما, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که حضور کاروان جانشین ولی‌عهد سعودی در سرزمین «منا» سبب تغییر حرکت حجاج و در نتیجه تلنبار شدن آنان و زیر دست‌وپا ماندن صدها حاجی و نهایتا مرگ آنان شد.

به گزارش گروه تحلیل سپیدار خبر، روزنامه «الدیار» لبنان در گزارشی، علت مرگ بیش از ۱۰۰۰ حاجی در سرزمین «منا» در پنج کیلومتری مکه مکرمه را حضور کاروان پر خدم و حشم «سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولی‌عهد سعودی، پسر شاه و وزیر دفاع در مرکز منا دانست.

این روزنامه نوشت: مقامات عربستان سعودی تلاش می‌کنند خبر عبور کاروان رسمی را که به کشته شدن حدود ۱۰۰۰ حاجی و مصدومیت بیش از ۲۰۰۰ حاجی بیت‌الله الحرام منتجر شد، مخفی کنند.

الدیار افزود: حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، پس با کاروانی شامل ۲۰۰ نیروی ارتشی و ۱۵۰ نیروی پلیس که از همه طرف آن را اسکورت می‌کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه جهت حرکت حجاج تغییر و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد تا بسرعت ازدحام شدیدی میان حجاج حاصل شد.

این روزنامه لبنانی افزود: فاجعه از همین‌جا آغاز شد و پسر شاه سفرش را پایان داد و بازگشت اما فاجعه خیلی بزرگ بود. حجاج به همدیگر فشار می‌آوردند و ناخودآگاه بر زمین می‌افتادند حال آنکه هزاران حاجی دیگر آنان را زیر پا له می‌کردند و شمار کشته‌ها از ۱۰ و ۲۰ حاجی شروع شد تا به صدها حاجی رسید و اکنون رقم به بیش از ۹۰۰ کشته رسیده است و صدها حاجی هم مصدوم شده‌اند که هر چند دقیقه تعدادی جان خود را از دست می‌دهند.

دستور شاه برای مخفی ماندن خبر و اعدام کسانی دیگر به عنوان مسبب

الدیار در ادامه ادعـا کـرد: سلمان دستور داده تا لیستی از مسئولان برگزاری سفر حجاج در منا تهیه شود به این عنوان که آنان مسبب مرگ حدود ۱۰۰۰ حاجی شده‌اند. او دستور داده که گردن آنان ظهر فردا (جمعه) که ۲۸ مسئول هستند، زده شود.

به ادعای این روزنامه، دادگاه شرعی عربستان علیه آنان حکم داده و حکم مقابل حجاج اجرا خواهد شد چرا که وزیر کشور گفته که هرگز نخواهیم پذیرفت که چنین حادثه‌ای در سال آینده نیز تکرار شود.

الدیار در ادامه با اشاره به اعتراض ایران نوشت که تهران، سفیر عربستان را فراخوانده و علت حادثه را عدم برگزاری درست مراسم و حضور کاروان رسمی در جهت عکس حرکت حجاج دانسته است.

این روزنامه در پایان نوشت: آیا عربستان سعودی جرأت اعلام حضور کاروان رسمی را دارد یا اینکه موضوع را مخفی خواهد کرد زیرا جانشین ولی‌عهد مسئول حادثه است. البته که نتیجه تحقیقات به جانشین ولی‌عهد نمی‌رسد و هزاران حاجی که کشته شدند قربانی تکبر و عدم برگزاری مناسب مراسم حجاج خواهند شد و مسئول این واقعه ۲۸ مسئول برگزاری مراسم حجاج اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ص

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


پیام مهم رهبر معظم انقلاب در پی به خاک و خون کشیده شدن حجاج؛

 

در پی فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، حضرت آیت الله خامنه ای پیام مهمی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی سپیدار خبر از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


برادر یکی از قربانیان رودسری حادثه منا در گفتگو با کاسپین:

برادر یکی از قربانیان رودسری حادثه منا با بیان اینکه آل سعود نمی تواند مدیریت خانه خدا را بر عهده داشته باشد، گفت: آل سعود یک دولت آمریکایی، صیهونیستی است که صلاحیت مدیریت خانه خدا را ندارد

به گزارش سپیدار خبر؛ حسن یحی پور برادر محمد علی یحی پور یکی از قربانیان حادثه منا در گفتگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین در رودسر، اظهار کرد: آل سعود باید پاسخگوی اعمال و حشیانه خود باشد.

وی با بیان اینکه ما این مصیبت را به ساحت مقدس آقا امام زمان (عج) و نائب بر حقش تسلیت عرض می کنیم، گفت:ما به هیچ وجه از این جنایت نمی گذریم  و خواهان مجازت عاملین این جنایت هستیم.

برادر مرحوم یحی پور ادامه داد: ما خواستار پیگیری از سوی مقام قضایی و وزارت امور خارجه کشورمان علیه آل سعود هستیم.
یحی پور عنوان کرد: سازمان حج زیارت باید به این مسئله رسیدگی نماید تا دیگر  شاهد این قضایا نباشیم .

وی با بیان اینکه با  اینکار ها ثابت شد آل سعود نمی تواند مدیریت خانه خدا را بر عهده داشته باشد، تصریح کرد: آل سعود یک دولت آمریکایی، صیهونیستی و دشمن اسلام می باشد و دنبال نابودی اسلام است و  صلاحیت  مدیریت خانه خدا را ندارد.
به گزارش کاسپین مرحوم حاج  محمدعلی یحی پور فرهنگی باز نشسته بود که از کارون رودسر استان گیلان برای بجا آوردن اعمال حج به عربستان اعزام شده بود.

به گزارش کاسپین، «احمد اسماعیلی چافی از لنگرود»، «کریم پور تقی راستگو مقدم از لنگرود»، «محمد حسین رمضانی سیاه خلکی از املش»، «جمشید علم جو»، «احمد غلامی جیرکل از بخش رحیم آباد»، «ابراهیم فخری از لنگرود» و «ابراهیم کریم پور چمچالی از بخش دیلمان و پیرکوه سیاهکل» جزو زائران گیلانی هستند که در حادثه منا کشته شدند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: آمار مجروحان خراسان جنوبی در این حادثه تاکنون حدود پنج نفر گزارش شده است


 

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ ظهر امروز بود که خبر کشته شدن ۹۰ زائر از هم وطنان ایرانی ما به گوش می رسید.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار کاسپین – شرق؛ تصریح کرد: یک نفر از خراسان جنوبی در حادثه دلخراش منا کشته شده است.

نوفرستی ادامه داد: آمار مجروحان خراسان جنوبی در این حادثه تاکنون حدود پنج نفر گزارش شده است.

وی متذکر شد: محمد چوبدار از خراسان جنوبی در این حادثه به رحمت ایزدی پیوست.

گفتنی است مرحوم محمد چوبدار از ساکنان شهرستان بیرجند است.

 

آمار دریافت شده مجروحین در این حادثه دلخراش به شرح زیر است:

آقای محمد چوبدار از بیرجند کشته شدند.
آقایان محمدمهدی رضاپور، علی حاجی پور، حسن همایونی و علی اکبردلیری از کاروان قاین به مدیریت سید ابوالفضل یعقوبی مجروح شدند که حالشان نیز روبه بهبودی است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 مهر 1394برچسب:یک زائر بیرجندی, در حادثه منا جان باخت ,تصویر,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز عید قربان:
خطیب موقت تهران با بیان اینکه دانشگاه نباید محل یارگیری احزاب شود گفت: اگر محیط آموزشی ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود.

به گزارش سپیدار خبر از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در آغاز خطبه دوم نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران اقامه شد ضمن تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر،‌عید غدیر خم را عید الله اکبر و عید علی‌(ع) نامید و اظهار داشت: ما یاد و خاطره شهدا از جمله شهید هاشمی‌نژاد،‌شهید فکوری،‌شهید کلاهدوز  و شهید جهان‌آرا را گرامی می داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به فضای معنوی کشور در برگزاری دعای عرفه در روز گذشته ادامه داد: ما در هفته پیش رو میلاد امام هادی(ع) را خواهیم داشت؛‌ همچنین یاد و خاطره فقیه مجاهد آیت‌آلله خزعلی را گرامی‌میداریم و ایشان حقیقتاً آیتی درعشق به خدا بود.

خطیب موقت تهران به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی پرداخت و یادآور شد. ایشان تعریف می‌کرد که در زمانی که در کما بوده الطاف الهی در حق ایشان از زمان کودکی تا تبعید به ایشان گفته شده بود؛ ایشان می‌گفت من یک دوره مطالعه کتاب‌های الغدیر را نذر کرده‌ام و این مرد فضائل و کرامات زیادی را از جمله تبری و تولی داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند ایشان با اینکه 15 سال از رهبر انقلاب بزرگتر بودند اما می‌گفت من روزهای اول مقید بودم کنار ایشان قرار بگیرم تا همه بدانند که ایشان مورد تأیید روحانیت قرار دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بازگشایی مدارس،‌دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه،‌پاییز را بهار تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد نه اینکه محیط علمی به باشگاه سیاسی احزاب و محل یارگیری احزاب تبدیل شده و سیاست زده شود.

خطیب موقت تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زدگی هرگز و اگر دانشگاه ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود؛ ما انقلاب کردیم که نهادهای آموزشی ما گل بپرورند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بی‌حرمتی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تصریح کرد: ما در هفته گذشته شاهد رفتار توهین آمیز به مسجدالاقصی و حضور نظامیان گستاخ این رژیم جلاد و غاصب در این مسجد بودیم که بسیار زشت است اما هیچ فریادی از جهان اسلام برنمی‌خیزد.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه دشمنان داعش را ایجاد کردند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مدام می‌گویند وحدت جهان اسلام باید حفظ شود برای این است که این حوادث اتفاق نیفتد و امیدواریم گوش شنوایی پیدا شود.

وی با اشاره به مسئله برجام و لزوم تأکید بر برخی از نکات اظهار داشت: روح مسئله برجام و آنچه ستون فقرات است،‌لغو تمام تحریم‌های ظالمانه دشمن است که اگر این مهم تحقق یافت مورد تأیید قاطبه ملت خواهد بود اما اگر اینگونه نشود کار بایسته در شأن ملت ایران صورت نگرفته است.

آیت الله خاتمی مسئله مهمتر از برجام را مسئله بعد از برجام عنوان کرد و افزود: آمریکا می‌خواهد تلقی کند که یخ‌‌های رابطه آب شده است در حالی که چنین نیست و ما 180 درجه با آمریکا اختلاف داریم.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه آمریکا دشمن جهان اسلام است به ذکر مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: آمریکا به خاطر حمایت از رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی و حیات دادن به گروهک‌های تروریستی از جمله داعش و حمایت از جنایات یمن،‌بحرین و سوریه دشمن جهان اسلام است.

وی افزود: طراحی آمریکا برای ایران این است که بعد از تحریم‌های هسته‌ای به دنبال تحریم‌های حقوق بشری برود و هدف آنها دین ماست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رمز نفرت مردم ایران از برائت آمریکا،‌برائت از مشرکین است تأکید کرد: برائت فقط مربوط به سرزمین منا نیست و هر مسلمانی باید از مشرکین برائت بجوید.

خطیب موقت تهران با تأکید بر مسئله هوشیاری پس از برجام گفت: باید مراقب بود که آمریکا از روزنه برجام نفوذ اقتصادی،‌ سیاسی و بدتر از اینها فرهنگی به کشورمان نداشته باشد.

وی ضمن تشکر از زحمات تیم ویژه برجام در مجلس خاطر نشان کرد: قانون این اختیار را به آنها داده است و رهبری نیز گفتند نمی‌شود مجلس را به حساب نیاورد لذا کسانی که در این حوزه مجلس را می‌کوبند ضد نظر قانون اساسی و ولی فقیه عمل می‌کنند.

آیت ‌الله خاتمی با یادآوری این مسئله که ما دلمان از آمریکا از 28 مرداد سال 32 تا امروز  1394 خون است تصریح کرد« آمریکا لحظه‌ای از توطئه علیه ملت ایران کوتاهی نکرده است واین راز ماندگاری شعار مرگ بر آمریکا است».

خطیب موقت تهران در خطبه‌ اول نماز عید سعید قربان با اشاره به فلسفه عید قربان و مناسک حج اظهار داشت: نام حضرت ابراهیم 69 بار و در 25 سوره قرآن آمده و ایشان به 18 خصلت ستوده شده است.

وی با اشاره به داستان به دنیا آمدن حضرت اسماعیل و هجرت آنها به مکه یادآور شد: پس از بازگشت حضرت ابراهیم به مکه خداوند از ایشان خواست که فرزند خود را ذبح کند و امتحان خوبی پس داد و به تعبیر عارفی «فدیناه بذبح عظیم» امام حسین (ع) است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ویژگی‌های صدیقین اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس ملت ایران صداقت در ایمان خود را نشان دادند.

خطیب موقت تهران با اشاره به دیدار جانبازان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب افزود: صداقت،‌بصیرت و نشاط این جانبازان ستودنی است و این ملت صادق است و پای جمهوری اسلامی و نظام خود ایستاده و هر شیطانی که بخواهد تعرضی به این نظام داشته باشد سیلی محکمی از این ملت خواهد خورد.

انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


پس از 20 سال  مدیر کلی بنیاد شهید گلستان:

محمد جهانی پس از ۲۰ سال تکیه بر مسند مدیر کلی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان جای خودش را به علی اصغر فاضلی داد

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین، گرگان؛ اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان ۲۰ سال بود که در صندلی ریاستش محمد جهانی را بدون تغییر و بی وقفه مشاهده می کرد.از عجایب این مدیرکل، حضور باثبات در دولت های اصلاحات، مهرورز و تدبیر و امید است که در نوع خود جالب به نظر می رسد.

امشب و در انتشار حکمی که از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شده بود بالاخره پس از ۲۰ سال محمد جهانی از ریاست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کنار گذاشته شد و به جای وی علی اصغر فاضلی به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.

متن حکمی که شهیدی برای فاضلی امضا کرده است به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

جناب آقای علی اصغر فاضلی

با سلام

نظر به تعهد، شایستگی، تجارب ارزنده و علاقمندی شما به جامعه ایثارگری، جناب عالی را به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان منصوب می‌نمایم.

بدون شک ایثارگران گرانقدر و خانواده معظم آن‌ها، پشتوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی، طلایه داران عرصه‌های دفاع مقدس و حامیان حاضر در همه صحنه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند.

خدمت به این عزیزان بنا به فرمایش حضرت امام راحل(ره) خدمت به نبی اکرم(ص) است و به فرموده مقام معظم رهبری تکریم شهیدان تکریم ایثار و اخلاص است، تکریم دل‌های نورانی و جانهای لبریز از صفا و نورانیت است.

امید است با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر دولت تدبیر و امید و در جهت تعالی مادی و معنوی کشور، با بسیج تمام امکانات و سرمایه‌های های سازمان، با رویکردی فرهنگی تلاش مضاعفی را برای خدمت به بهترین بندگان خدا در ابعاد مادی و معنوی، تبیین حق عظیم شهدا و ایثارگران، آکندن عطر شهادت در کل جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن به کار گیرید.

توفیق جناب عالی را در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه ایزد متعال خواستارم .

سیدمحمدعلی شهیدی

گفتنی است در این حکم علی رغم تلاش های ۲۰ ساله محمد جهانی از زحمات وی تقدیر نشده است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


با ایجاد پروفایل غیر اخلاقی؛

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: دو دانشجوی زاهدانی که اقدام به ایجاد پروفایلی به نام استاد خود برای نشر اکاذیب در فضای مجازی تشکیل داده بودند، دستگیر شدند

به گزارش سپیدار خبر از معاونت اجتماعی استان، سرهنگ دوم کارآگاه سید محمد حسینی پور در این باره اظهار داشت: در پی وصول شکایت استاد دانشگاهی مبنی بر ایجاد پروفایلی توسط شخص و یا اشخاصی به نام وی در فضای مجازی، تحقیقات فنی و مهندسی در این زمینه آغاز شد.

وی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد تعدادی دانشجو اقدام به ساخت این پروفیل کردند که این افراد با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان بیان کرد: دربازجوئی های به عمل آمده از این تعداد دانشجو مشخص شد آنان به دلیل سخت گیری های درسی از سوی استاد خود اقدام به ساخت پروفایل ضد اخلاقی به نام وی در فضای مجازی کردند.

وی با اشاره به این موضوع که هر عمل غیر اخلاقی در فضای مجازی قابل پیگیری است، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اینترنتی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 68 صفحه بعد